Урок української мови і математики

Про матеріал
Бінарний урок української мови і математики Без граматики не вивчиш математики
Перегляд файлу

1

 

 

Бінарний урок з української мови і математики

Без граматики не вивчиш математики

Тема:Узагальнення та систематизація знань з теми «Числівник»

Тема: Узагальнення та систематизація арифметичних дій з числами різних розрядів

Мета: Удосконалювати вміння та навички школярів правильно відмінювати та вживати в усному і писемному мовленні числівники різних розрядів;

Мета: Систематизувати навички арифметичних дій з числами різних розрядів; розвивати пам'ять,логічне мислення,зв’язне мовлення;

виховувати взаємоповагу, толерантність, культуру поведінки на уроках.

Тип уроку: бінарний, узагальнення та  систематизація знань.

Обладнання: картки,мультимедійна дошка,комп’ютер.

               Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Презентація теми, мети, мотивації навчання.

Пролунав уже дзвінок і почався наш урок. 

  • Доброго дня ,шановні діти!

У нас сьогодні буде незвичайний урок,ми з вами відправимося у космічну подорож,але перш ніж ми рушимо, візьміться за руки, посміхніться і подумки побажайте один одному успіхів.

1

7

4

 

 

 

8

9

11

14

11

17

19

15

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

7

 

 

 

 

3

19

3

6

19

18

 

 

 

 

 

 

 I.Хочу звернути вашу увагу на ось  цю криптограму, розгадавши її, ми можемо сміливо починати нашу мандрівку.

14

11

17

7

14

11

17

19

5

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Б-1,Е-7,З-4,Г-8,Р-9,А-11,М-14,Т-17,И-19,К-5,Н-2,В-3,Ч-6,Ш-18.

Отже,ми зясували,що без граматики не вивчиш математики. Я пропоную цей вислів взяти за епіграф уроку .

III. Мотивація навчання.

   На попередніх уроках ми працювали над темою «Числівник»  і зрозуміли, наскільки важливою є ця частина мови,бо без  числівників не існує жодна наука. Вміння правильно вимовляти,писати,узгоджувати числівники з іменниками  потрібні нам повсякчас на кожному уроці,зокрема і на математиці.
   Ми сьогодні з вами зясуємо , наскільки  важливі знання з теми «Числівник»  для виконання  математичних завдань.

                                     Робота над темою уроку

Вчитель мови

  • Чуєте,хтось наче стукає!Подивіться-це пан Рівниця , президент планети Циферія, він чомусь дуже схвильований. Послухаємо його.
    Пан Рівниця
  • Доброго дня, діти!Ви знаєте, чому я занепокоївся? Після магнітних бур цифри та літери посварилися.  Тепер  мешканці моєї планети не можуть розв’язувати завдань. Ось я і вирішив просити у вас допомоги.

Вчитель мови

  • Ну що, діти, допоможемо примирити цифри і літери? (кивати головою, так)
  • Сядьте рівненько, пристебніть паски безпеки. Разом з нами полетить і пан Рівниця.
  • Ми  вирушаємо! (звук космічного корабля)
  1. Актуалізація опорних знань.
  • У нашій  подорожі  будуть  зупинки  на різних планетах,  і,  поки ми з вами знаходимося у відкритому космосі,давайте дещо згадаємо про числівник як частину мови.
  • Зверніть увагу ! Як незвично  ви розташовані на нашому кораблі. Я пропоную вам завдання , яке ви будете виконувати групами. Хто швидше і найточніше розкриє його суть ,отримає зірку. Але наголошую, що працювати потрібно всім учасникам групи.

Групи працюють з картками(метод гронування ) (  слайд )

1 група – розряди числівників за значенням

2 група – кількісні числівники за значенням

З група – групи числівників за будовою

4 група – мякий знак у числівниках

(зачитують відповіді) (отримують зірочки)

  • Молодці ,діти! Тож ми сміливо можемо продовжувати нашу подорож.

Вчитель математики

-Ось ми підлітаємо до планети

« Пізнавальна» (  слайд)

Відколи люди почали рахувати,  і що їх спонукало до цього? Як відбувався процес народження нових слів для позначення кількості чи порядку при лічбі? Про це послухайте повідомлення юних науковців – ваших ровесників.                                                                                                                 

  1. Повідомлення перше

Сьогодні неможливо точно сказати, коли саме було винайдено число. Проте можна вважати, що не пізніше 300000 років тому, бо не могли ж люди обійтися без чисел при будівництві календаря в печері Пеш де Лазе. Якщо відштовхнутися від цієї дати, то потрібно буде близько 270000 років, аби в ХХХ столітті до н.е. стародавні єгиптяни сягнули в лічбі до 100000

 

  1. Повідомлення друге  «Один – числівник?»

Деякі вчені не вважають слово один числівником, бо воно, на відміну від усіх інших числівників , не означає сукупності однорідних предметів. Сказати «одна книга» і просто «книга»  у кількісному відношенні – одне і теж. І в цьому реченні воно має значення «те саме». Одні схильні вважати це слово займенником ,ще інші прикметником,ще інші – числівником. Підстави для цього є. Справді, слово «один» має форму роду. Як не дивно, має і форму…множини! До речі, така ж незвичайна якість властива і числівникам тисяча, мільйон. Відмінюється слово «один» як займенник:одного – того, одному – тому і т.д. Це слово не рідко зайве. Наприклад, ми просимо зважити не один кілограм цукру, а просто кілограм. Лічачи щось, замінюємо слово «один» іншим – «раз».

Вчитель математики

  • Дякую за змістовні повідомлення!   

Вчитель мови

  • Наша подорож продовжується. Ось ми підлітаємо до планети           «Самостійна»     (  слайд )         

Самостійна робота ( письмово) 

 

1 варіант – провідміняти складні кількісні числівники сімдесят, дев’ятсот.

2 варіант – списати речення; зробити морфологічний аналіз числівника.

Як пощастило дівчинці в сімнадцять, в сімнадцять гарних,неповторних літ!                                     (Л. Костенко)

Планета « Спортивно-теоретична » (  слайд)

Фізкультхвилинка ( математично-граматична )

Вчитель мови

  • Якщо я називатиму числівник , руки піднімайте угору, якщо іншу частину мови – вперед.

Сьомий, п’ятиденка,двадцять, восьмирічка,сорок,четверо,одиниця,перший.

Вчитель математики

Гра « так чи ні»

V.   Систематизація та узагальнення знань.

Вчитель мови.

  • Ну що,  ви перепочили? Набралися сил?

Подивіться в ілюмінатори, ми підлітаємо до планети «Загадкова» ( слайд)

Жителі цієї планети підготували для вас цікаві завдання і хочуть перевірити, чи  гарно ви вмієте рахувати та логічно мислити . Зараховуються відповіді тих дітей, які піднімають руку, а не викрикують з місця.

(за кожну правильну відповідь-зірочка)

Відгадати загадки.

  1. П’ять, п'ятнадцять, без двох двадцять, семеро, троє ще й  малих двоє.(50)
  2. Летіли гуси: один попереду, два позаду, два попереду, один позаду, один між двома і троє в ряд. Скільки гусей? (3)
  3. У хлопчика стільки сестер, скільки й братів, а в його сестри сестер вдвоє менше, ніж братів. Скільки в сім’ї сестер і братів? (3 сестри, 4 брати)
  4. Йшли юрбою: мати з дочкою, чоловік із жоною, дочка з батьком, теща з зятем та бабуся.(4)

Вчитель мови (   слайд)

  • Та це ще не все. Виявляється на планеті теж є мовознавці, і вони пропонують вам розгадати ребуси. Прочитайте ребуси. Які за значенням числівники тут використані? Утворіть від них порядкові.

1 група – Г1а – година  - перший; ( слайд)

                 Пі100лет – пістолет – сотий.

2 група – Пі2л – підвал – другий;

 Ві3ло – вітрило – третій.

3 група – 7ясімя – сьомий;

 100рож – сторож – сотий.

4 група – 3буна – трибуна – третій;

 Мі100 – місто – сотий.

Пан Рівниця.

  • О! Я бачу свою планету  «Циферія»  (слайд)
  • Ви так гарно впоралися з попередніми завданнями. Я впевнений , що ви допоможете мешканцям примирити цифри і літери.

Вчитель математики

  • Зверніть увагу на колір ваших квитків. Учні з синіми квитками допоможуть цифрам, а з жовтими – літерам.  Давайте згадаємо правила техніки безпеки при роботі за комп’ютером. Прошу вас зайняти місця біля пультів керування.

(учні виконують тести на комп`ютерах з математики та  української мови Test-w2).

Вчитель мови

  • Молодці, гарно справилися з цим завданням!Прошу вас зайняти свої посадочні місця. Вже час відлітати.

Пан Рівниця

  • Стривайте! Я хочу подякувати вам! А  за те, що ви примирили мешканців моєї планети, вручаю  вам медалі миротворців.  (вручає медалі)

Вчитель мови

  • Сядьте рівненько, наш корабель повертається на космодром середньої

школи №35.

VI. Підсумок.

Вчитель математики

  • Молодці, діти ! Мені подобається, що ви такі розумні. Тепер ви переконалися, що без граматики не вивчиш математики!

   Оцінювання (загадки,тести з математики)

 

VII. Домашнє завдання з математики

№ 1293, 1296

Вчитель мови

  • Ви мене порадували своїми знаннями і отримали такі оцінки …….

Метод « Мікрофон»

  • Що сподобалось на уроці?
  • Чому навчились на уроці?
  • Сьогодні ви були маленькими зірочками , тож сподіваюсь, що в майбутньому ви засяєте справжніми зірками на мовознавчому небосхилі!(вчитель обкидає дітей зірочками).
  • А зараз відкрийте щоденники і запишіть домашнє завдання з української мови 

за вибором.

 1.Написати казку «Якби зникли числівники»

 2.Утворіть і запишіть збірні  числівники від поданих чисел. Провідміняйте і            складіть з ними речення.

 3,6,16.

Найкращі казки будуть надруковані в шкільній газеті «Піраміда»

1

 

docx
Додано
22 грудня 2019
Переглядів
1259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку