1
Бінарний урок з української мови і математики
Без граматики не вивчиш математики
Тема:Узагальнення та систематизація знань з теми «Числівник»
Тема: Узагальнення та систематизація арифметичних дій з числами різних розрядів
Мета: Удосконалювати вміння та навички школярів правильно відмінювати та вживати в усному і писемному мовленні числівники різних розрядів;
Мета: Систематизувати навички арифметичних дій з числами різних розрядів; розвивати пам'ять,логічне мислення,зв’язне мовлення;
виховувати взаємоповагу, толерантність, культуру поведінки на уроках.
Тип уроку: бінарний, узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: картки,мультимедійна дошка,комп’ютер.
Хід уроку
Пролунав уже дзвінок і почався наш урок.
У нас сьогодні буде незвичайний урок,ми з вами відправимося у космічну подорож,але перш ніж ми рушимо, візьміться за руки, посміхніться і подумки побажайте один одному успіхів.
1 |
7 |
4 |
||||||||||||
|
|
|
||||||||||||
8 |
9 |
11 |
14 |
11 |
17 |
19 |
15 |
19 |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
2 |
7 |
|||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
|
|||||||||||||
3 |
19 |
3 |
6 |
19 |
18 |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||
I.Хочу звернути вашу увагу на ось цю криптограму, розгадавши її, ми можемо сміливо починати нашу мандрівку.
14 |
11 |
17 |
7 |
14 |
11 |
17 |
19 |
5 |
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Б-1,Е-7,З-4,Г-8,Р-9,А-11,М-14,Т-17,И-19,К-5,Н-2,В-3,Ч-6,Ш-18.
Отже,ми з’ясували,що без граматики не вивчиш математики. Я пропоную цей вислів взяти за епіграф уроку .
III. Мотивація навчання.
На попередніх уроках ми працювали над темою «Числівник» і зрозуміли, наскільки важливою є ця частина мови,бо без числівників не існує жодна наука. Вміння правильно вимовляти,писати,узгоджувати числівники з іменниками потрібні нам повсякчас на кожному уроці,зокрема і на математиці.
Ми сьогодні з вами з’ясуємо , наскільки важливі знання з теми «Числівник» для виконання математичних завдань.
Робота над темою уроку
Вчитель мови
Вчитель мови
Групи працюють з картками(метод гронування ) ( слайд )
1 група – розряди числівників за значенням
2 група – кількісні числівники за значенням
З група – групи числівників за будовою
4 група – м’який знак у числівниках
(зачитують відповіді) (отримують зірочки)
Вчитель математики
-Ось ми підлітаємо до планети
« Пізнавальна» ( слайд)
Відколи люди почали рахувати, і що їх спонукало до цього? Як відбувався процес народження нових слів для позначення кількості чи порядку при лічбі? Про це послухайте повідомлення юних науковців – ваших ровесників.
Сьогодні неможливо точно сказати, коли саме було винайдено число. Проте можна вважати, що не пізніше 300000 років тому, бо не могли ж люди обійтися без чисел при будівництві календаря в печері Пеш де Лазе. Якщо відштовхнутися від цієї дати, то потрібно буде близько 270000 років, аби в ХХХ столітті до н.е. стародавні єгиптяни сягнули в лічбі до 100000
Деякі вчені не вважають слово один числівником, бо воно, на відміну від усіх інших числівників , не означає сукупності однорідних предметів. Сказати «одна книга» і просто «книга» у кількісному відношенні – одне і теж. І в цьому реченні воно має значення «те саме». Одні схильні вважати це слово займенником ,ще інші прикметником,ще інші – числівником. Підстави для цього є. Справді, слово «один» має форму роду. Як не дивно, має і форму…множини! До речі, така ж незвичайна якість властива і числівникам тисяча, мільйон. Відмінюється слово «один» як займенник:одного – того, одному – тому і т.д. Це слово не рідко зайве. Наприклад, ми просимо зважити не один кілограм цукру, а просто кілограм. Лічачи щось, замінюємо слово «один» іншим – «раз».
Вчитель математики
Вчитель мови
Самостійна робота ( письмово)
1 варіант – провідміняти складні кількісні числівники сімдесят, дев’ятсот.
2 варіант – списати речення; зробити морфологічний аналіз числівника.
Як пощастило дівчинці в сімнадцять, в сімнадцять гарних,неповторних літ! (Л. Костенко)
Планета « Спортивно-теоретична » ( слайд)
Фізкультхвилинка ( математично-граматична )
Вчитель мови
Сьомий, п’ятиденка,двадцять, восьмирічка,сорок,четверо,одиниця,перший.
Вчитель математики
Гра « так чи ні»
V. Систематизація та узагальнення знань.
Вчитель мови.
Подивіться в ілюмінатори, ми підлітаємо до планети «Загадкова» ( слайд)
Жителі цієї планети підготували для вас цікаві завдання і хочуть перевірити, чи гарно ви вмієте рахувати та логічно мислити . Зараховуються відповіді тих дітей, які піднімають руку, а не викрикують з місця.
(за кожну правильну відповідь-зірочка)
Відгадати загадки.
Вчитель мови ( слайд)
1 група – Г1а – година - перший; ( слайд)
Пі100лет – пістолет – сотий.
2 група – Пі2л – підвал – другий;
Ві3ло – вітрило – третій.
3 група – 7’я – сім’я – сьомий;
100рож – сторож – сотий.
4 група – 3буна – трибуна – третій;
Мі100 – місто – сотий.
Пан Рівниця.
Вчитель математики
(учні виконують тести на комп`ютерах з математики та української мови Test-w2).
Вчитель мови
Пан Рівниця
Вчитель мови
школи №35.
VI. Підсумок.
Вчитель математики
Оцінювання (загадки,тести з математики)
VII. Домашнє завдання з математики
№ 1293, 1296
Вчитель мови
Метод « Мікрофон»
за вибором.
1.Написати казку «Якби зникли числівники»
2.Утворіть і запишіть збірні числівники від поданих чисел. Провідміняйте і складіть з ними речення.
3,6,16.
Найкращі казки будуть надруковані в шкільній газеті «Піраміда»
1