УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ
"ЛЕКСИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ СЛОВА. ТЕМАТИЧНІ ГРУПИ СЛІВ"
розширює знання учнів про слово; вчить групувати предмети за певними ознаками; розвиває зв'язне мовлення учнів; збагачує словниковий запас; виховує любов до природи.
УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 2-А КЛАСІ
ТЕМА: ЛЕКСИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ СЛОВА. ТЕМАТИЧНІ ГРУПИ СЛІВ
Мета: розширювати знання учнів про слово; вчити групувати предмети за певними ознаками; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання
2. Каліграфічна хвилинка
— З останніх букв поданих слів утворіть нове слово. Запишіть його.
Дід, синиця, кит, море, канал. (Дятел)
— Поділіть слово на склади.
— Роз’єднайте слова, напишіть каліграфічно.
Дятеллікуєдерева.
III. Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні ми продовжимо спостереження за роллю слів у мовленні.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 62–63)
Вправа 1
— Розгляньте малюнки.
— Запишіть назви предметів у дві групи.
— Яке слово — назва грибів має інше значення?
— Відгадайте загадку.
Вам про дивне диво
Розкажу правдиво.
Що малі звірята
Не могли впізнати?
Пробігала лиска.
— Величенька миска!
Пролітала сойка.
— Гарна парасолька!
А їжак міркує:
— Як ніхто не чує?
Парасолька свіжа,
Наче справжня їжа!
Жовті братики й сестрички
Називаються... (лисички).
— Складіть і запишіть з цим словом речення.
2. Фізкультхвилинка
3. Продовження роботи за підручником
Вправа 2
— Прочитайте текст. Про кого він? Які пташки згадуються в тексті? Як на-зивають пташок, які відлітають у теплі краї?
Гра «Зимуючі — перелітні»
— Відгадайте загадки. Якщо птах перелітній — помахайте руками, якщо
зимуючий — сидіть спокійно.
Маленький, сіренький y
По гаях літає,
Уночі співає.
Як сонце заходить,
Він чарівний спів заводить. (Соловей)
Вона животик жовтий має, y
Ще й чорну краватку одягає.
Пташина жвава і маленька,
Співає дзвінко, веселенько,—
Той спів узимку кожен чує.
Шматочок сальця їй смакує.
Що ж це за пташка невеличка,
чи здогадались ви?.. (Синичка).
Ноги довгі, мов жердини, y
чванькувата ця пташина,
Нові чоботи убрала,
По болоту почвалала. (Чапля)
Дивний ключ у небі лине, y
Не залізний, а пташиний.
Цим ключем в осінній млі
Відлітають... (журавлі).
чорно-біла, метушлива, y
Голосно скрекоче,
Мабуть, злодійка-пташина
Знов щось вкрасти хоче,
чи люстерко, чи намисто —
На це в неї вдосталь хисту,
Ох і пройда ж ти нівроку,
Хитра злодійка... (сорока).
— Як допоможемо зимуючим пташкам пережити люті холоди, завірюхи?
— Випишіть із тексту вправи 2 підкреслені слова. Доберіть до них слова,
протилежні за значенням. (Відлітати — прилітати; чужі — рідні; далекі —
близькі; теплі — холодні.)
— Спишіть останнє речення тексту. Яким одним словом можна назвати виділені слова?
Вправа 3
— Розгляньте малюнки.
— Виберіть і виконайте завдання.
V. Домашнє Завдання
С. 63. — Спишіть другий абзац вправи 2. Підкресліть слова, які відповідають на
питання хто?
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
— Які завдання було виконувати цікаво?
ПІДГОТУВАЛА: ВЧИТЕЛЬ – ПИЛИПІВ О. З.