УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ
"ВЕЛИКА БУКВА В КЛИЧКАХ ТВАРИН. СЛОВА ПРИВІТАННЯ" сприяє формуванню в учнів уміння розрізняти тварину та її кличку, писати клички тварин з великої букви; перевіряє вміння учнів писати аудіювання; розвиває зв'язне мовлення учнів,спостережливість, творчу уяву; розширює світогляд; виховує любов до тварин.
УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 2-А КЛАСІ
ВЕЛИКА БУКВА В КЛИЧКАХ ТВАРИН. СЛОВА ПРИВІТАННЯ
Мета:формувати в учнів уміння розрізняти тварину та її кличку, писати клички тварин з великої букви; перевірити вміння учнів писати аудіювання; розвивати зв’язне мовлення учнів,спостережливість, творчу уяву; розширювати світогляд; виховувати любов до тварин.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Утвори ім’я»
— Від поданих слів — імен дорослих — утворіть дитячі імена.
Іван — Іванко Марина — Маринка
Олена — Оленка Андрій — Андрійко
— Як пишуться імена, по батькові та прізвища людей?
2. Посміхніться!
Сонячний зайчик стриб-стриб по кімнаті,
Весело Галі і весело Наті,—
Зайчика того ловили — ловили,
І... лиш однесеньку чашку розбили.
Н. Поклад
III. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку
— Послухайте вірш. Запам’ятайте клички тварин.
Є у мене киця Мурка,
Дуже мудра кішка.
Тільки скажеш «Замазурка!»
А синок її Васько
Муркне: «Мила нене,
Поки вип’ю молоко,
Вимийся за мене».
П. Воронько
— Як звали кішку? А її сина?
— Як пишуться клички тварин?
— Сьогодні ми будемо закріплювати вміння писати клички тварин.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Хвилинка каліграфії
Ча Ве Пу Веселка
Корова Веселка паслася на луках.
— Хто пасеться на луках?
— Яка кличка в тварини?
— Як пишеться кличка тварини?
2. Робота за підручником (с. 78)
Вправа 1
— Розгляньте малюнки героїв мультфільмів.
— Прочитайте підписи під малюнками. Це — клички тварин. З якої букви
написані ці слова?
— Спишіть за зразком. Підкресліть слово — назву героя.
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Продовження роботи за підручником (с. 78–80)
Вправа 2
— Розгляньте малюнок. Зверніть увагу на вигляд учителя пана Миколи.
Який він? (Добрий, уважний, розумний, турботливий) Продовжіть речення.
— чому кличка качечки — Прачечка?
— Випишіть клички дітей-тварин за зразком.
— Прочитайте виразно привітання вчителя, відповідь учнів.
2. Спілкуємося красно!
— Які слова використовуються для привітання? Як слід говорити ці слова?
3. Фізкультхвилинка Гра «Велика чи мала буква?»
Учитель називає слова, серед яких є імена, прізвища людей, назви і клички
тварин. На великі – встають, а на малі – сідають.
Мурка, дівчинка, Леся, Олег, корова, Іван Григорович, їжак, Барсик,
Лиска, Павлюк, лисичка, Маргарита, Бровко, Оксана Петрівна.
Виграє той, хто жодного разу не помилиться.
4. Продовження роботи за підручником (с. 80–81)
Вправа 1
— Відгадайте загадку.
Скачуть на болоті
Зелененькі лапки,
Квакають завзято
Веселенькі... (жабки).
— Прочитайте вірш про дуже розумну й освічену жабку. Що читає жабка?
— Спишіть текст, який читає жабка. Підкресліть слова, які відповідають
на питання що?. У підкресленому слові вимовте звуки.
Вправа 2
— Прочитайте текст.
— Умовно підкресліть назви тварин однією рискою, а клички — двома.
З якої букви пишуться клички тварин?
5. Вправа 3 – усно.
Гра «Упізнай казкового героя»
Він веселий і незлобний,
Цей хороший дивачок.
З ним господар, хлопчик Робін,
І товариш — П’ятачок.
До прогулянок він ласий,
Є на мед чутливий нюх,
Зветься плюшевий ведмедик,
Всім відомо,.. (Вінні-Пух).
Він звірят усіх лікує,
Від холери їх рятує.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить. (Айболить)
6. Гра «Знайди зайве»
— У кожному рядку знайдіть «зайве» слово чи словосполучення. Поясніть
свій вибір.
Іванко, Петрик, Марійка, Олесь. (Марійка — ім’я дівчинки.)
Кіт Цезар, корова Лиска, брат Богдан, пес Кудлай. (Брат Богдан —
людина.)
Олена Петрівна, Ольга Василівна, Іванович, Марія Федорівна. (Іванович —
чоловік без імені.)
VI. Перевірна робота. Аудіювання
Боягузка
Валя боялася мишей, жаб, павуків, гусені. Усі її так і звали — боягузка.
Одного разу діти гралися в піску. Разом з ними був і малий Андрійко. Він ще не вмів ходити, а тільки повзав.
Раптом хтось закричав:
— Кудлай з ланцюга зірвався! Бережіться, діти!
Усі кинулися тікати. Валя побігла в садок і зачинила хвіртку. На піску лишився малий Андрійко.
Собака наближався до Андрійка. Валя вискочила з хвіртки і затулила собою Андрійка.
Великий злий собака біг прямо на Валю.
Валя кинула в нього совком і закричала:
— Йди геть!
Тут підбіг сторож і забрав собаку. Валя заплакала.
—Чому ти плачеш? — запитали діти.
—Я дуже злякалася... — сказала Валя.
За Н.Артюховою
(Початкова школа № 12/2009)
Виконай тестові завдання:
1. Де гралися діти?
А У піску.
Б У садку.
2. Якою була кличка в собаки?
А Рекс.
Б Кудлай.
3. Чому Андрійко не втік від собаки?
А Бо не помітив собаки.
Б Бо не вмів ходити.
4. Чи справедливо діти називали Валю боягузкою?
А Так, бо вона всього боялася.
Б Ні, бо вона забула про страх і затулила Андрійка від собаки.
VІІ. Домашнє завдання
С. 81. Випишіть назви тварин і їхні клички з казки Івана Франка «Ріпка» - І в.
С.81впр.3Випишіть назви тварин і їхні клички з казки Івана Франка«Ріпка»-ІІ в.
VІІІ. Підсумок уроку
— Закінчіть речення.
Сьогодні на уроці ми вчилися...
Я дізнався...
Найбільше мені сподобалося...
ПІДГОТУВАЛА: ВЧИТЕЛЬ ПИЛИПІВ О.