Урок-захист "Прислівник"

Про матеріал

Мета: формувати соціальну компетентність; вчити спільно визнача¬ти цілі діяльності, планувати, розробляти, реалізовувати проект, брати на себе відповідальність за прийняття рішень та їх виконання; розвивати вміння використовувати прислівники у своєму мовленні, правильно їх записувати, прагнення удосконалювати свої знання; виховувати любов до рідної мови.

Перегляд файлу

ПРИСЛІВНИКОВА КРАЇНА

Урок-віночок

 

Мета: формувати соціальну компетентність; вчити спільно визнача­ти цілі діяльності, планувати, розробляти, реалізовувати проект, брати на себе відповідальність за прийняття рішень та їх виконання; розвивати вміння використовувати прислівники у своєму мовленні, правильно їх записувати, прагнення удосконалювати свої знання; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: ілюстрації весняних квітів, динамічна таблиця «При­слівник», прислів’я, приказки, загадки, народні прикмети, ребуси, кросворд, запис весняного співу пташок.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація. Оголошення геми уроку та очікуваних результатів.

До дошки виходять учень та учениця, одягнені в національні кос­тюми. Читають вірш.

Будем рідну мову

Дружно ми вивчати.

Розберемо кожне слово,

Щоб її нам краще знати.

Бо вона така чарівна,

Мелодійно так звучить.

Поміж мовами царівна.

Як без неї в світі жить?!

Тож вивчайте рідну мову

Вже тепер з маленьких літ.

Українське наше слово

Хай звучить на цілий світ.

Учитель. Ми опрацювали тему «Прислівник». На попередніх уроках ви одержали завдання для створення проекту. Сьогодні будете його захищати.

У гаю, на лузі, в полі —

Скільки там квіток!

Ми нарвали їх доволі,

Потім посідали в колі,

Щоб сплести вінок.

Розповідь учителя.

‒ Український віночок — не просто окраса, а й оберіг, «знахар душі», бо в ньому є така чарівна сила, що біль знімає, волосся береже. Звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, яким ми­нуло 6 років, плели віночки із 7-ми квіток. І ми вплітатимемо до віночка по одній квіточці, виконуючи по одному завданню. Хто найшвидше і правильно виконає всі завдання, той найшвидше виплете віночок.

Виконуючи проект, кожна група мала своє завдання. А тепер ми з вами спробуємо сплести віночок, який буде підсумком нашого уроку. Згодні? Тоді починаймо.

Виконавши завдання на квітці, учні вкладають її в порожнє коло.

II. Основна частина уроку.

Інтерактивна вправа Гірлянда асоціацій.

‒ Перша квіточка, яку ми вплетемо у віночок, — це пролісок.

Я ‒ перша квіточка весни,

Я ‒ пролісковий цвіт.

Я пережив зимові сни І знов родивсь на світ.

Демонстрування малюнка квіточки.

‒ Ми провели велику дослідницьку роботу. Пропонуємо вам спо­чатку згадати все про прислівник.

На дошці висить початок схеми, а учні її закінчують.

Незмінна частина мови

 

Прислівник

Вказує на

 

час дії,  місце, мету,   спосіб дії

Коли?   Де?  Для чого?   Як?

  • Отже, перша квіточка в наш віночок вплетена.

Переходимо до звіту груп.

Звіт групи 1.

Виступ спікера групи.

  •      До нашого віночка ми хочемо вплести квіточку, назва якої є відгадкою до загадки.

Наша група працювала із загадками, прислів’ями, приказками, на­родними прикметами, в яких зустрічаються прислівники. Тому і наше перше завдання пов’язане з загадкою.

Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки,

Як зовуть їх, відгадай!

Учні відгадають загадку.

  •      Так, правильно, це конвалія. Цю квіточку ми і вплетемо в наш віночок. Але зробити це зможемо тоді, коли ви виконаєте наші завдання. Відгадайте загадки.

 

Сніжок стелиться,

Мете метелиця,

Буран завиває.

Коли це буває?

(Взимку.)

 

 

 

Тане сніжок,

Оживає лужок,

День прибуває.

Коли це буває?

(Навесні.)

 

  •     На яке питання відповідають слова-відгадки?
  •     Яка це частина мови?

Гра «Збери листочки».

На листочках записано по одному слову.

Учні збирають листочки, прикріплюють їх до малюнка дерева і читають народну прикмету, знаходять прислівник.

Ластівки літають низько над землею — буде дощ.

Головоломка.

Переставте кубики так, щоб числа стояли по порядку. Потім прочи­тайте прислів’я на гранях кубика. Знайдіть прислівник.

 (Вночі всі коти чорні.)

Учні правильно виставляють кубики і читають прислів’я. Конкурс на кращого виконавця скоромовок.

Учням пропонується на вибір прочитати скоромовку, знайти в ній прислівники. Переможцю вручається медаль.

Вранці, вночі,

Вдень, ввечері,

Восени, взимку, влітку,

Вчора прислівники

Вивчили дітки.

Щогодини,

Щоденно, щотижня

Я допомагаю ближнім.

 

— Ось і закінчилися наші завдання. Чи можемо ми вплести квіточку у віночок?

Дякуємо.

Учні оцінюють змістовність і цікавість вправ. Учитель оцінює відповіді.

Спікер вплітає квіточку.

Звіт групи 2.

Виступ спікера.

  •     А наша група хоче вплести в український віночок загадкову квіточку, оскільки всі наші завдання цікаві і загадкові.

Демонстрування малюнка квіточки.

 

У лісі веснянім

Цікава рослина:

Ось тільки червона...

Тепер — уже синя!

(Медунка.)

 

Учні відгадують. Учитель оцінює відповіді. Спікер вплітає кві­точку.

Розв’язування ребусів.

  •     Розв’яжіть ребуси, знайдіть прислівники.

 

4123

 

 

п

Картинки по запросу перо на білому фоні,

Картинки по запросу мед на білому фоні 

у

 

 

н , Картинки по запросу ваза на білому фонід   

 

 

 (Попереду, назад, ліворуч.)

 

Звіт групи 3.

Виступ спікера.

— Наша група мала дуже відповідальне завдання. Ми знайшли всі словникові слова, які вивчили за чотири роки. Пропонуємо різні вправи і завдання з ними. Тільки правильне виконання завдань дасть нам можливість вплести до віночка сон-траву.

 

Ще холодні в лісі ранки,

Сніг ще в лузі дотліва.

Та розкрила на світанку,

Сині очі сон-трава.

Демонстрування малюнка квіточки.

Гра «Мікрофон».

— Розшифруйте магічний квадрат. Прочитане слово запишіть, поясніть правопис.

Учні почергово отримують мікрофон, чітко і швидко читають і пояснюють слово.

С

І

Р

А

З

А

Т

В

В

Н

Ц

Д

Е

П

Е

Р

І

Г

П

В

Ч

Е

Н

Ь

В

Г

О

Д

В

І

С

А

Р

Е

У

І

(Ввечері, вперед, вдень, вчора, вранці, тепер, враз, назад, наріст, степ, час.)

 

  •     До кожного слова поставте питання і визначіть, яка це частина мови.

Учитель оцінює відповіді. Спікер вплітає квіточку.

Фізкультхвилинка «Мак».

Діти виконують рухи, про які йдеться, втітають маку віночок.

Звіт групи 4.

  •     Я, кумедний клоун-Веселун, хочу вплести у віночок ромашку, бо вона дарує не тільки доброту і ніжність, а й здоров’я.

Демонстрування малюнка квіточки.

Гра «Знайди зайве».

  •     Я прочитаю вам жарт, оскільки я клоун. А ви:
  1.    Знайдіть правильні відповіді.
  2.    Випишіть прислівники, поставте до них питання.
  3.    Запишіть по два прислівники, що відповідають на питання де? куди?.

Учитель оцінює відповіді. Спікер вплітає квіточку.

Виступ спікера.

  •     Жарт «Поради ледарю». Відпочивай вдень, щоб міг спати вночі. Що маєш зробити сьогодні, зроби післязавтра — будеш мати два дні

вільних. Коли раптом з’явиться бажання до праці, спокійно сядь і по­чекай, доки воно зникне.

Звіт групи 5.

Демонстрування малюнка квіточки.

Вже весніє, сонце гріє,

Квітне жовтий нарцис...

Квіти жовті, квіти сині —

Милі барви в Україні.

  •     Пропонуємо розв’язати кросворд. Вам доведеться згадати про прислівники-антоніми, прислівники-синоніми.

Учні розв ’язують кросворд. Учитель оцінює відповіді. Спікер вплі­тає квіточку.

III. Підбиття підсумків.

  •     Ось ми і закінчили плести український віночок. Подивіться, який він у нас вийшов красивий і барвистий. А щоб він був у нас міцний, на закінчення проведемо бліц-опитування у вигляді гри «Журналісти».

Журналісти «беруть інтерв’ю» в учнів і поступово відкривають аркуші динамічної таблиці.

  •     Журналісти пишуть статтю «Прислівник», тож їм потрібна ін­формація:
  • на які питання відповідають прислівники;
  • на що вказують;
  • з якими частинами мови пов’язані;
  • яка роль прислівників у мовленні?

 

1

 

docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку