Урок української мови на тему "Неозначена форма дієслова"

Про матеріал
Даний конспект уроку з української мови стане у пригоді вчителю, який працює з учнями початкових класів з теми "Неозначена форма дієслова". Види вправ, дібраних на урок, сприятимуть повторенню, вивченню та закріпленню школярами теоретичного матеріалу та формуванню практичних навичок із теми
Перегляд файлу

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ В 4 КЛАСІ

( підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти,

автори: М. Чабайовська, Н. Омельченко, С. Кожушко)

Тема. Неозначена форма дієслова

Мета. Формувати вміння розпізнавати неозначену форму дієслова, вміння утворювати часові форми дієслів від неозначеної форми; розвивати мовленнєву компетентність, логічне, образне мислення, різні види пам'яті. Виховувати почуття любові до життя.

 

Обладнання: комп'ютер, проектор, проектна дошка, наочний та дидактичний матеріал.

 

                           Хід уроку

І.  Організація класу до уроку

Девіз уроку:

 

Рідну мову ми вивчаємо,

неозначену форму дієслова вживаємо.

Будемо відмінно працювати

та більше знати.

 

ІІ. Створення психологічного настрою.

 

  • Який у вас настрій? Передайте виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем.

              

ОЧІКУВАННЯ

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Продовж речення….

  • Я дізнаюсь…..
  • Я вмітиму краще….
  • Я пригадаю…

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

 

Вправа 4, с.45.

  • Прочитайте поради, які допоможуть Карлсонові правильно поводитися в театрі .
  • Чи відвідували ви театр? Як ви там поводилися?

ІV. Мотивація навчальної діяльності

- Чи уявляєте ви наше спілкування без уживання дієслів?

 

Актуалізація опорних знань

 

Гра «Всезнайки»

  • Постав дієслова колотися, боротися у відповідних формах і напиши їх.

 

Зразок.

  • Ходити – ходиш, ходять.

 

V. Повідомлення теми уроку

- Сьогодні на уроці ми  будемо продовжувати вивчати неозначену форму дієслова.

  • Проблемна ситуація
  • Виконай вправу «Так – ні». Оціни твердження.

 

 Твердження

 Так

   Ні

Дієслова поділяють на дві дієвідміни.

 

 

Дієслова пишу, читаю належать до ІІ дієвідміни.

 

 

 Дієслова кричу, клею належать до І дієвідміни

 

 

 

  • Знайди в тексті дієслова в неозначеній формі. Постав до них питання.

Що робити? Шукати, сміятися, розкидати,

Що зробити? Домогтися, подивитися, розпалити, подушити, забрати.

  • З трьома дієсловами складіть і запишіть речення.

 

  • Попрацюйте в групах
  • Об’єднайтеся у 4 групи.

Прочитайте фразеологізми. Виберіть з довідки дієслова, які будуть їх  тлумаченням. 

Надувати губи – ображатися;

Накивати п’ятами – втекти;

Робити з мухи слона – перебільшувати;

Пекти раків – червоніти;

Байдики бити – ледарювати.

 

  • Проаналізуйте ваш вибір. Зробіть висновки, яка роль фразеологізмів у мовленні?
  • Висновок. Фразеологізми – іскрометні скарби мовної образності – передають найтонші відтінки душевних порухів, надають висловлюванню національного колориту, роблять його образним, виразним, емоційним.

Порада. Вживайте фразеологізми у мовленні.

 

VІ.  Узагальнення і систематизація знань

  • Прочитайте правило в рамочці.

 Візьміть до уваги! Дієслова в неозначеній формі вживають із    суфіксами -ти і -ть: жити -  жить. Після них іноді стоять суфікси -ся, -сь: гратися – гратись.     

      Хвилинка здоров’я

     Фізкультхвилинка

 

 

Вправа «Дослідники». Завдання 4.Самостійна робота.

  • Від іменників утвори спільнокореневі дієслова в неозначеній формі. Запиши парами.

 

  • Перевір себе.

 

 

Праця – працювати;

Малювання – малювати;

Зелень – зеленіти;

Життя – жити;

Сміх – сміятися;

Мовчання – мовчати.

       Робота в парах (усно).

   -  Прочитайте фразеологізми з вправи 3. Поясніть, що означають ці вислови один одному.

  -  Складіть речення з двома фразеологізми на вибір.   

 

  • Оцініть свою роботу на уроці.

Самооцінювання  «Чарівне дерево».

VІІ. Домашнє завдання

Зробіть звуко-буквений аналіз виділених слів вправи 4.

 VІІІ. Підсумок уроку

- Сьогодні на уроці ви гарно працювали.

- Чи справдились ваші очікування?

- Чи брали ви активну участь у роботі групи?

- Чи надавали  підтримку іншим учням?

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2022
Переглядів
922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку