Урок з української мови з теми ,, Види речень за метою висловлювання та інтонацією"

Про матеріал
Інноваційний урок з української мови з використанням ІКТ для учнів 4 класу. Складається з конспекту уроку та педагогічних ігор ,, Розумники". https://edugames.rozumniki.ua/
Перегляд файлу

 Розробка плану - конспекту  уроку з української мови в 4- му класі НУШ

(за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Р.Б. Шияна)

 

(авторка :Бурцева Т.О., вчителька вищої категорії , старший учитель Початкової школи № 26 Івано-Франківської міської ради  ) .

 

 

Тема місяця

,, Машина часу″.

Тема розділу

    ,, Речення ″ .

Тема уроку

,, Види речень за метою висловлювання та інтонацією ″.

 

Тип уроку:

урок засвоєння нових знань .

Цілі уроку:

 Формувати поняття про види речень за метою висловлювання та інтонацією ; виробляти вміння знаходити їх у тексті , складати речення самостійно . Розвивати усне і писемне мовлення , збагачувати словниковий запас учнів . Виховувати любов до рідного слова .

 

Основні терміни та поняття:

розповідні , питальні , спонукальні речення , за інтонацією

( окличні , неокличні ) .

Форми роботи:

- індивідуальна

- фронтальна

- групова робота , парна робота .

Етап використання ЕОР:

  •                    актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок
  •                    вивчення нового матеріалу
  •                    закріплення, узагальнення та систематизація вивченого

Мета використання ЕОР:

 

активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички четвертокласників; пояснити новий матеріал; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів та цифрову культуру .

Очікувані

результати :

 

 

Учні вміють визначати види речень за метою висловлювання та інтонацією , інтонаційно розмежовувати речення в тексті ,

Предметні компетентності:

 

 

компетентність спілкування державною мовою ;

загальнокультурна компетентність , інформаційно-цифрова .

 

Обладнання :

 кольорові цеглинки , педагогічні ігри ,, Розумники ”на інтерактивній дошці , мобільні телефони ( планшети). Українська мова та читання : підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) / Г. С. Остапенко, О. В. Волощенко, О. П. Козак — Київ : Світич, 2021.-144 с.

 

 

Хід навчального заняття :

 

І Емоційний етап.

1.Ранкове коло

Вчитель :

  • Добрий день , діти ! Запрошую всіх на телебачення в гості до каналу

,, 26 ″. Пропоную взяти вам , мої учні , взяти участь у ток-шоу ,, Навчання разом із Розумниками ″.

Метою нашого зібрання є вивчення нового матеріалу , набуття практичних навичок та спілкування у колі друзів.

  1. Інтерактивна вправа «Привітайся».

Учитель. Візьміть долоньку дружби . Поверніться до сусіда  і  простягніть її один одному з приємним побажанням.   Можна посміхнутися товаришеві , потиснути руку тощо.

  1. Вправа ,, Інтерв’ю ″.
  • Яку тему місяця вивчаємо ?
  • Що виражає речення ?
  • З чого складається текст?
  • Пригадай , які розділові знаки можуть стояти в кінці речення ?
  1. Вправа ,, Чарівний кейс ″.

 

( Google)

 

 

Вчитель. До вас на урок я завітала з кейсом . Він чарівний.

Словничок : кейс- портфель, папка плоскої форми. 

Завдання : передати по колу річ і здогадатися, що в кейсі.

( Діти передають по колу предмет і висловлюють свої думки).

  • Вам цікаво , що там ?

 Яблуко червоне - купити продукти харчування з доставкою. Міні-маркет Кошик  24( Яблуко)

 

  • Як ви думаєте, для чого нам потрібно буде  яблуко? ( Відповіді дітей).
  1. Критерії оцінювання . Обговорення.
  • Будь- яка праця має бути оцінена. Щоб вам було зрозуміло, як ви працювали ,  обговоримо Критерії оцінювання.

 

 

(Google.com)

 

   ІІ . Актуалізація опорних знань

  1. Інтерактивний метод «Мозковий штурм»

Учитель. Що ви знаєте про речення ? 

(Світлина-https://ua.lefard.com.ua/podarunkova-korobka-pryamokutna)                       ПОДАРОЧНАЯ КОРОБКА ПРЯМОУГОЛЬНАЯ 35СМ*27СМ*15.5СМ купить в Киеве, Украине  @lefard.ua_posuda

  1. Перевірка домашнього завдання

2.1 Крісло автора ,, Презентація прочитаної книги про минуле″

  1. Хвилинка – цікавинка

Вчитель . Перегляньте навчальне відео і ви дізнаєтесь , яка пора року до нас завітала .

C:\Users\admin\Pictures\frame.png

  • Так, до нас знову завітала осінь .
  • Які ознаки осені ви побачили ?
  1. Хвилинка каліграфії

Вчитель .

  1. ) Каліграфічно списати буквосполучення , утворити з них слово, записати його . Спочатку діти прописують у повітрі , потім- в зошиті .

ст ли  ки                         листки

2 ) З поданим словом записати речення . Довести , що це речення. Визначити граматичну основу .

Летять листки пожовклі і зів’ялі , летять до ніг і ніжно шелестять .

        5 .  Словникова робота

 Учитель. Подумайте , діти ,  і скажіть, як називається останній місяць осені ? Чому він має таку назву ? В яку пору року опадає листя з листяних

дерев ? Запишіть ці слова , поставте наголос .    Слайд 2

Листопад , восени .

( Світлини-google.com)

- Не забула осінь і про замріяний  парк . Розфарбувала все навколо. Кружляють , вальсують листки над землею. Вітають свою господиню.

- Привітаймо і ми осінь своїми знаннями.

 

 6. Вивчення нового матеріалу

  1.           Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності учнів

Підготовча робота .

Учитель. Прочитайте записи на дошці.

Жовте листя опадає з дерев

Яке листя опадає з дерев

Жовте листя, опадай з дерев

  • Чи можемо назвати ці вислови реченнями?
  • Чого не вистачає?
  • Як визначити, який розділовий знак потрібно поставити ?
  • Тож для чого нам потрібні знання про види речень?
  • Отже,  , ми сьогодні продовжимо працювати над реченнями, закріпимо знання про види речень за метою висловлювання, навчимося інтонаційно розмежовувати їх у тексті та самостійно будувати речення .

6.2 . Робота з ЕОІР ,, Українська мова ″ , 4 клас , частина 2 , тема  1, завдання 2.       ( Фронтальна робота)

  • Віднови правила . Добери відповідні слова .

  • Пригадай , які бувають речення за метою висловлювання?

6.3 .Робота з підручником. ( С. 39), завдання 1.

Українська мова і читання : Підручник інтегрованого курсу для 4 класу закладів загальної середньої освіти / Г. С. Остапенко. — Київ : Світич, 2020.          C:\Users\admin\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (36).png

 

- Прочитай текст, який написала Марійка. Зверни увагу на розділові знаки в кінці речень.

 

Робота з ЕОІР ,, Українська мова ″, 4 клас , частина 2 , тема  1   ,

завдання 3

  • Визнач види речень за метою висловлювання . Добери відповідні слова.

C:\Users\admin\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (23).png

7. Відпочинок рухливий  ,, Хмарка сонечко закрила”.

Хмарка сонечко закрила, 

(закрити обличчя руками)

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм, (присідання)

У травичці позбираєм.

Пострибаєм, як зайчата, 

(стрибки)

Політаєм, як пташата,

(помахи руками, як крилами)

Потанцюємо ще трішки, 

(танцювальні рухи)

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

https://urokok.com.ua/methodical-cabinet/934-ckav-fzkulthvilinki-ta-ruhanki-na-kozhen-den-nush.html

 

8. Закріплення нового матеріалу

  8.1. Робота з підручником с. 39 ( вправа 3-4)

Завдання : Прочитай твір-есе Олі про осінь. 

9. Самостійна робота

 Спиши твір , уставляючи розділові знаки в кінці речень.

10 Перевірка і самооцінювання

    Я часто бачу веслу осінь. Не розумію , чому люди називають її сумною? Таким різнокольоровим листя буває лише восени, а це радісно й гарно. А скільки яскравих квітів: жоржини, хризантеми, айстри!? Після дощу весело побігати по калюжах у гумових чоботах. C:\Users\admin\Pictures\unnamed.jpg

 

9. Офтальмологічна пауза для очей

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DT9-CnfdD340%26ab_channel%3Delena23071980&4&0

10. Робота в групах ( Повторення правил роботи в групі)

Учитель. Із окремих слів, які записані на «осінніх листочках», скласти прислів’я. «Листочки» потрібно нанизати на нитку, як гірлянду. Пояснити значення записаних прислів’їв .

рахунок  веде Осінь усьому – І група ( Осінь усьому рахунок веде .)

горобець Восени і багатий- ІІ група     ( Восени і горобець багатий .)

весна з’їдає , а збирає Осінь – ІІІ група  ( Осінь збирає , а весна з’їдає .)

11. Презентація роботи групи. ( Взаємооцінювання кольоровими цеглинками)

  12. Домашнє завдання ( творча вправа)

   Інструктаж виконання : скласти і записати 3 речення кожного виду .

  Інтерактивний метод «Інтерв’ю»

Учитель. Уявіть собі, що місяць листопад прийшов до нас у гості. Про що б ви його запитали? Ми працюватимемо в парах. Кожна пара розподіляє ролі: кореспондент і респондент. Кореспондент складає три запитання, а респондент відповідає на них.

  • Колективне обговорення виконаного завдання: які види речень ви використовували в інтерв’ю? Чому?

  ІІІ . Підсумок уроку       

  1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»
  • «Наше мовлення складається з __».
  •  «В кінці речення ставимо ___».
  • «Речення виражає ___».
  • «Слова в реченні ___ між собою».
  1. Сенкан

Речення

розповідне, питальне

повідомляє, описує, спонукає

Уміння висловлювати думки – ознака високої мовної культури.

Виражає закінчену думку.

 

3.Самооцінювання за весь урок ( Кольорові цеглинки)

  • Діти! Оцініть свою роботу протягом уроку за допомогою уроку.

C:\Users\admin\Pictures\8.jpg

 

4.Оцінювання вчителем.

C:\Users\admin\Documents\Indyvidualna-kartka-navchalnogo-postupu-uchnya.jpg

 

 

 

 

                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 січня 2022
Переглядів
1070
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку