Розробка плану - конспекту уроку з української мови в 4- му класі НУШ
(за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Р.Б. Шияна)
(авторка :Бурцева Т.О., вчителька вищої категорії , старший учитель Початкової школи № 26 Івано-Франківської міської ради ) .
Тема місяця |
,, Машина часу″. |
|
Тема розділу |
,, Речення ″ . |
|
Тема уроку |
,, Види речень за метою висловлювання та інтонацією ″.
|
|
Тип уроку: |
урок засвоєння нових знань . |
|
Цілі уроку: |
Формувати поняття про види речень за метою висловлювання та інтонацією ; виробляти вміння знаходити їх у тексті , складати речення самостійно . Розвивати усне і писемне мовлення , збагачувати словниковий запас учнів . Виховувати любов до рідного слова .
|
|
Основні терміни та поняття: |
розповідні , питальні , спонукальні речення , за інтонацією ( окличні , неокличні ) . |
|
Форми роботи: |
- індивідуальна - фронтальна - групова робота , парна робота . |
|
Етап використання ЕОР: |
|
|
Мета використання ЕОР:
|
активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички четвертокласників; пояснити новий матеріал; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів та цифрову культуру . |
|
Очікувані результати :
|
Учні вміють визначати види речень за метою висловлювання та інтонацією , інтонаційно розмежовувати речення в тексті , |
|
Предметні компетентності:
|
компетентність спілкування державною мовою ; загальнокультурна компетентність , інформаційно-цифрова .
|
|
Обладнання : |
кольорові цеглинки , педагогічні ігри ,, Розумники ”на інтерактивній дошці , мобільні телефони ( планшети). Українська мова та читання : підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) / Г. С. Остапенко, О. В. Волощенко, О. П. Козак — Київ : Світич, 2021.-144 с.
|
|
Хід навчального заняття :
І Емоційний етап. 1.Ранкове коло Вчитель :
,, 26 ″. Пропоную взяти вам , мої учні , взяти участь у ток-шоу ,, Навчання разом із Розумниками ″. Метою нашого зібрання є вивчення нового матеріалу , набуття практичних навичок та спілкування у колі друзів.
Учитель. Візьміть долоньку дружби . Поверніться до сусіда і простягніть її один одному з приємним побажанням. Можна посміхнутися товаришеві , потиснути руку тощо.
( Google)
Вчитель. До вас на урок я завітала з кейсом . Він чарівний. Словничок : кейс- портфель, папка плоскої форми. Завдання : передати по колу річ і здогадатися, що в кейсі. ( Діти передають по колу предмет і висловлюють свої думки).
( Яблуко)
(Google.com)
ІІ . Актуалізація опорних знань
Учитель. Що ви знаєте про речення ? (Світлина-https://ua.lefard.com.ua/podarunkova-korobka-pryamokutna)
2.1 Крісло автора ,, Презентація прочитаної книги про минуле″
Вчитель . Перегляньте навчальне відео і ви дізнаєтесь , яка пора року до нас завітала .
Вчитель .
ст ли ки листки 2 ) З поданим словом записати речення . Довести , що це речення. Визначити граматичну основу . Летять листки пожовклі і зів’ялі , летять до ніг і ніжно шелестять . 5 . Словникова робота Учитель. Подумайте , діти , і скажіть, як називається останній місяць осені ? Чому він має таку назву ? В яку пору року опадає листя з листяних дерев ? Запишіть ці слова , поставте наголос . Слайд 2 Листопад , восени . ( Світлини-google.com) - Не забула осінь і про замріяний парк . Розфарбувала все навколо. Кружляють , вальсують листки над землею. Вітають свою господиню. - Привітаймо і ми осінь своїми знаннями.
6. Вивчення нового матеріалу
Підготовча робота . Учитель. Прочитайте записи на дошці. Жовте листя опадає з дерев Яке листя опадає з дерев Жовте листя, опадай з дерев
6.2 . Робота з ЕОІР ,, Українська мова ″ , 4 клас , частина 2 , тема 1, завдання 2. ( Фронтальна робота)
6.3 .Робота з підручником. ( С. 39), завдання 1.
- Прочитай текст, який написала Марійка. Зверни увагу на розділові знаки в кінці речень.
Робота з ЕОІР ,, Українська мова ″, 4 клас , частина 2 , тема 1 , завдання 3
7. Відпочинок рухливий ,, Хмарка сонечко закрила”. Хмарка сонечко закрила, (закрити обличчя руками) Слізки срібнії зронила. Ми ті слізки пошукаєм, (присідання) У травичці позбираєм. Пострибаєм, як зайчата, (стрибки) Політаєм, як пташата, (помахи руками, як крилами) Потанцюємо ще трішки, (танцювальні рухи) Щоб спочили ручки, ніжки. Всі веселі? От чудово! А тепер до праці знову. https://urokok.com.ua/methodical-cabinet/934-ckav-fzkulthvilinki-ta-ruhanki-na-kozhen-den-nush.html
8. Закріплення нового матеріалу 8.1. Робота з підручником с. 39 ( вправа 3-4) Завдання : Прочитай твір-есе Олі про осінь. 9. Самостійна робота Спиши твір , уставляючи розділові знаки в кінці речень. 10 Перевірка і самооцінювання Я часто бачу веслу осінь. Не розумію , чому люди називають її сумною? Таким різнокольоровим листя буває лише восени, а це радісно й гарно. А скільки яскравих квітів: жоржини, хризантеми, айстри!? Після дощу весело побігати по калюжах у гумових чоботах.
9. Офтальмологічна пауза для очей
10. Робота в групах ( Повторення правил роботи в групі) Учитель. Із окремих слів, які записані на «осінніх листочках», скласти прислів’я. «Листочки» потрібно нанизати на нитку, як гірлянду. Пояснити значення записаних прислів’їв . рахунок веде Осінь усьому – І група ( Осінь усьому рахунок веде .) горобець Восени і багатий- ІІ група ( Восени і горобець багатий .) весна з’їдає , а збирає Осінь – ІІІ група ( Осінь збирає , а весна з’їдає .) 11. Презентація роботи групи. ( Взаємооцінювання кольоровими цеглинками) 12. Домашнє завдання ( творча вправа) Інструктаж виконання : скласти і записати 3 речення кожного виду . Інтерактивний метод «Інтерв’ю» Учитель. Уявіть собі, що місяць листопад прийшов до нас у гості. Про що б ви його запитали? Ми працюватимемо в парах. Кожна пара розподіляє ролі: кореспондент і респондент. Кореспондент складає три запитання, а респондент відповідає на них.
ІІІ . Підсумок уроку
Речення розповідне, питальне повідомляє, описує, спонукає Уміння висловлювати думки – ознака високої мовної культури. Виражає закінчену думку.
3.Самооцінювання за весь урок ( Кольорові цеглинки)
4.Оцінювання вчителем.
|
||