Урок української мови на тему:"Подорож по океану "Синтаксис" для учнів 5 класу представлений у вигляді мандрівки на кораблі. Учням пропонується виконати цікаві завдання з теми про рідну мову.
Подорож по океану «Синтаксис»
Конспект уроку української мови у 5 класі
Автор: Майорчикова Вікторія Вікторівна
учитель української мови та літератури
Мар’їнської ЗШ І – ІІІ ст. №2
Донецької області
Тема: Подорож по океану «Синтаксис».
Мета: Закріпити й узагальнити вивчені учнями відомості з синтаксису і пунктуації; формувати їх уміння і навички визначати члени речення, правильно ставити розділові знаки при однорідних членах речення, у складному реченні, при прямій мові; виховувати любов до рідної мови.
Тип: систематизація знань.
Обладнання: картки із завданнями, презентація.
Хід уроку.
І. Організацій момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
– Яку тему вивчили? Про що дізнались? Що вивчає синтаксис? Що вивчає пунктуація? Що таке речення? Які бувають речення за будовою? За емоційним забарвленням?
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація.
Вчитель: Сьогодні ми закріпимо наші знання з теми, відправившись на кораблі по океану Синтаксис. Протягом нашої мандрівки вам, діти, треба буде виконувати цікаві завдання про нашу рідну мову, щоб потрапити на наступну зупинку. Вдалої вам мандрівки!
ІV. Основна частина.
Бліц-турнір.
1). Термінологічний самодиктант.
Запишіть 10 термінів з теми “Синтаксис і пунктуація”.
(Підмет, присудок, словосполучення, звертання, пряма мова, вставні слова, додаток, обставина, означення, лапки).
2). Виправити помилки у тексті (вставити розділові знаки, пропущені букви).
Мова це душа народу. Вона починаєт..ся з маминої колискової бат..ківс..кого мудрого слова. Рідна мова єднає родину. Вона є основою родоводу тому що від матері бат..ка дідуся в..де юну душу у світ людс..ких взаємин. Тому нині будемо звертатися до неї як зв..ртаємось до рідної матері. Вивчайте любіть свою мову, як світлу В(в)ітчизну любіть закликав поет
Володимир Сосюра.
Р о б о т а н а д т е к с т о м
Складіть схеми речень.
Мова – великий дар природи.
Кожний народ розмовляє своєю мовою.
Це великий скарб, який треба шанувати.
Ми любимо нашу українську мову.
Діти, любіть свою мову, ви розмовляйте нею завжди.
Гра “Так чи Ні”
Гра “Здогадайка”
Вчитель. У своїх приказках народ лаконічно узагальнює свої знання про культуру мовлення. Хочу, щоб ці скарби-пам’ятки супроводжували вас завжди.
V. Домашнє завдання. Оцінки за урок.
1.Скласти казку про “Синтаксис і пунктуацію”. (12 б. )
2.Записати прислів’я, приказки про рідне слово. ( 10 б. )
3.Написати твір “Слово рідне”.
VІ. Підсумок уроку.
Вчитель: Що повторили? Що треба знати про рідну мову? Які вислови про мову запам’ятали? Де побували? Яка зупинка найбільше сподобалась? Яке завдання легко виконали?
1