Урок української мови на тему: "Подорож по океану «Синтаксис».

Про матеріал

Урок української мови на тему:"Подорож по океану "Синтаксис" для учнів 5 класу представлений у вигляді мандрівки на кораблі. Учням пропонується виконати цікаві завдання з теми про рідну мову.

Перегляд файлу

Подорож по океану «Синтаксис»

Конспект уроку української мови у 5 класі

Автор: Майорчикова Вікторія Вікторівна
учитель української мови та літератури
Мар’їнської  ЗШ  І – ІІІ ст. №2
Донецької області

Тема: Подорож по океану «Синтаксис».

Мета: Закріпити й узагальнити вивчені учнями відомості з синтаксису і пунктуації; формувати їх уміння і навички визначати члени речення, правильно ставити розділові знаки при однорідних членах  речення, у складному реченні, при прямій мові;   виховувати любов до рідної мови.

Тип: систематизація знань.

Обладнання: картки із завданнями, презентація.

Хід уроку.

І. Організацій момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Бесіда.

– Яку тему вивчили? Про що дізнались? Що вивчає синтаксис? Що вивчає пунктуація? Що таке речення? Які бувають речення за будовою? За емоційним забарвленням?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація.

Вчитель: Сьогодні ми закріпимо наші знання з теми, відправившись на кораблі по океану Синтаксис. Протягом нашої мандрівки вам, діти, треба буде виконувати цікаві завдання про нашу рідну мову, щоб потрапити на наступну зупинку. Вдалої вам мандрівки!

ІV. Основна частина.

  1. Зупинка - 1. “Штормова”

Бліц-турнір.

  1. Що називається реченням? Словосполученням?
  2. Чим відрізняється речення від слова і словосполучення?
  3. Які розділові знаки ставляться в кінці речення?
  4. Назвіть головні і другорядні члени речення.
  5. Що таке граматична основа речення?
  6. Що таке звертання? Яка їх будова?
  7. Які речення називаються складними? Простими?
  8. Чим відрізняється просте речення від простого?
  9. Що таке пряма мова? Діалог? Які знаки при них?
  10. Що таке однорідні члени речення?

 

  1. Зупинка -2.  Бухта “Помилкова”.

 1). Термінологічний самодиктант.

  Запишіть 10 термінів з теми    “Синтаксис і пунктуація”.

 (Підмет, присудок,  словосполучення, звертання, пряма мова, вставні слова,  додаток, обставина, означення, лапки).

2). Виправити помилки у тексті (вставити розділові знаки, пропущені букви).

    Мова це душа народу. Вона починаєт..ся з маминої колискової бат..ківс..кого мудрого слова. Рідна мова єднає родину. Вона є основою родоводу тому що від матері бат..ка дідуся в..де юну душу у світ людс..ких взаємин. Тому нині будемо звертатися до неї як зв..ртаємось до рідної матері. Вивчайте любіть свою мову, як світлу В(в)ітчизну любіть закликав поет                                                                                                                                                                                                 

Володимир Сосюра.

Р о б о т а   н а д    т е к с т о м

  1. Виписати з тексту   три словосполучення, розібрати їх.
  2. Підкреслити всі члени речення, скласти схему  другого речення.
  3. Знайдіть у тексті речення з однорідними членами, назвіть їх. Поясніть вживання розділових знаків.
  4. Складіть схему до речення з прямою мовою.
  1. Зупинка-3. Протока “ Кресляндія”

Складіть схеми речень.

 Мова – великий дар природи.

Кожний  народ розмовляє своєю мовою.

Це великий скарб, який треба шанувати.

Ми любимо нашу українську мову.

Діти, любіть свою мову, ви розмовляйте нею завжди.

  1. Зупинка -4   “Ігрова течія”

Гра   “Так чи Ні”

  1.  Словосполучення складається з головного і залежного слова.
  2. Речення є вираженням думки.
  3. Граматична основа речення - це підмет і обставина.
  4. Звертання називає того, до кого звертаються.
  5. Пряма мова береться в дужки.
  6. Вставні слова виділяються лапками.

Гра   “Здогадайка”

  1. Синтаксис вивчає…
  2. Другорядні члени речення – це …
  3. Однорідні члени речення – це…
  4. Між однорідними членами ставляться…
  5. Пряма мова – це…
  6. Діалог – це…
  7. Кожна репліка діалогу пишеться …
  8. Вставні слова – це…
  9. Після узагальнюючого слова перед однорідними членами ставиться…
  10.  Пунктуація вивчає …
  1. Зупинка -5   “Затока скарбів”.

Вчитель. У своїх приказках народ лаконічно узагальнює свої знання про культуру мовлення. Хочу, щоб ці скарби-памятки супроводжували вас завжди.

  1. Що маєш говорити – наперед обміркуй.
  2. Не хочеш почути поганих слів – не говори їх сам.
  3. Від теплого слова і крига скресне.
  4. Гостре словечко коле сердечко.
  5. Умієш говорити – умій і слухати.
  6. Дав слово – дотримай його.

V. Домашнє    завдання. Оцінки за урок.

1.Скласти казку про “Синтаксис і пунктуацію”.          (12 б. )

2.Записати прислівя, приказки про рідне слово.     ( 10 б. )

3.Написати твір “Слово рідне”.

VІ. Підсумок уроку.

Вчитель: Що повторили? Що треба знати про рідну мову? Які вислови про мову запамятали? Де побували? Яка зупинка найбільше сподобалась? Яке завдання легко виконали?

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
2252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку