Урок української мови на тему «Спостерігаємо за наголосом у словах. Роль наголосу», 2 клас

Про матеріал

Тема: «Спостерігаємо за наголосом у словах. Роль наголосу. Правильна вимова слів. Складання речень за малюнком»

Мета: Формувати в учнів уявлення про наголос, вчити учнів вимовляти слова так, щоб чітко було чути наголошений звук(не розтягуючи слово по складах), допомогти учням розкрити і усвідомити роль наголосу у мовленні, розвивати мислення та пам'ять.

Перегляд файлу

Тема «Спостерігаємо за наголосом у словах. Роль наголосу. Правильна вимова слів. Складання речень за малюнком»

Мета Формувати в учнів уявлення про наголос, вчити учнів вимовляти слова так, щоб чітко було чути наголошений звук(не розтягуючи слово по складах), допомогти учням розкрити і усвідомити роль наголосу у мовленні, розвивати мислення та пам'ять.

Обладнання презентація, підручник (К. Пономарьова), зошит, індивідуальні картки.

Клас: 2-Г

План уроку:

1.Організація класу до уроку

1.1 Привітання з учнями

1.2 Створення сприятливого психологічного комфорту

1.3 Перевірка готовності учнів до уроку

2. Актуалізація опорних знань учнів

2.1 Мотивація навчальної діяльності

2.2 Каліграфічна хвилинка

3. Вивчення нового матеріалу

3.1.Повідомлення теми й мети

3.2 Сприйняття й первинне усвідомлення нового матеріалу

3.3 Осмислення нових знань

Фізкультхвилинка

3.4 Закріплення вивченого матеріалу

4. Підсумок уроку

4.1 Підсумкова бесіда

4.2 Прощання з класом

 

 

 

 

Хід уроку

1. Організація класу до уроку

1.1. - Добрий день, учні.

1.2. – Давайте, для початку, погляньте на свої парти. На них повинні бути лише підручник, зошит з української мови та пенал. Що ж перевірили? Добре

1.3. – А тепер всі подивіться на сусіда по парті, посміхніться один одному і подумки побажайте успіхів на цілий день. І для того, щоб впоратись із всіма завданнями на уроці, будьте старанними та слухняними. Ну що ж, будемо розпочинати.

2. Актуалізація опорних знань учнів

2.1. –Для початку, уважно послухайте вірш, який я вам зачитаю:

 Нині осінь нас чарує,

Неповторна, чарівна,

Різні барви нам дарує

І дивує нас вона.

Виглядає так казково

Восени і парк, і гай,

Розмаїттям кольоровим

Прикрашає осінь край!

- Отож, хто уважно слухав? Про що розповідається у вірші, про яку пору року? (Про осінь, та як вона розфарбовує наш світ)

- Які ознаки осені?

- З чим у вас асоціюється дана пора? (У мене вона пов´язана з кольоровим листям)

2.2. – Так, як ми почали свою бесіду про осінь, то відкрийте, будь ласка, свої зошити, запишіть дату, класна робота та з нового рядка запишіть слово осінь, поставте у ньому наголос, поділіть слово на склади та зробіть звуковий розбір слова.   (О́сінь - [о с' і н'] – зв.4, б.5, скл.2 знак м'якшення не є звуком, він тільки пом'якшує попередній приголосний звук (маємо м’який звук [н']), і пом’якшує попередній приголосний звук (маємо м’який звук [с']))

3. Вивчення нового матеріалу

3.1. - У нас з вами сьогодні цікава тема і щоб дізнатись про що буде йти мова уроці погляньте, будь ласка, на дошку і постарайтесь розв´язати ребус. Хто розгадав – піднімає руку. Не викрикуємо!

        Ребус

- Так, вірно! Розгадкою для ребуса і  темою уроку є слово «Наголос».

- Діти, а що таке наголос? ( Наголос - це посилення голосу на одному зі складів.  Коли у слові один склад вимовляється з більшою силою голосу то цей  склад називається наголошеним. решта складів у слові - ненаголошені)

- Як ви вважаєте чи важливим є наголос для нашого з вами мовлення? Чому? (Так тому, що він міняє значення слова…)

C:\Users\ЗОШ\Desktop\unnamed.jpg3.2. - А зараз, діти, розгорніть підручник на сторінці 24, знайдіть вправу 1. Ґаджик написав нам історію, тому давайте прочитаємо розповідь дотримуючись наголосу. (учні читають ланцюжком)

 

 

 

 

 

 

 

- Діти, як ви вважаєте, яких помилок припустився Ґаджик у своїй розповіді. (неправильно поставив наголоси у словах)

-Давайте ми з вами поставимо у словах на правильне місце наголос. А тепер прочитайте текс дотримуючись правильного наголосу.

3.3. - Діти, а зараз знайдіть в підручнику на сторінці 25 вправу 3. Читалочка просить у нас допомоги. Ми повинні вибрати потрібні слова для речень, поставити у них наголос. Та записати речення, які вийдуть. І щоб ми не допустили помилок на письмі, спочатку усно вставимо слова та поставимо наголос.

- Добре, молодці! Тому відкривайте зошит і записуйте по середині рядка «вправа 3» і розпочинаємо роботу. В кого виникнуть труднощі підійміть руку і я підійду.

C:\Users\ЗОШ\Desktop\unnamed (2).jpg  

 

 

 

 

 

        Фізкультхвилинка

C:\Users\ЗОШ\Desktop\unnamed (2).jpg3.4. - Учні, Дівчинка-Родзинка просить допомогти їй і відгадати загадку. Відгадкою мають бути 2 слова. Отож, слухайте уважно:

 

 

 

 

 

 

 

 

- А скажіть чим відрізняться ці слова-відгадки між собою?(наголосом «зАмок і замОк»)

- Давайте, кожен з вас поміркує і придумає коротеньку істоію або пару речень, які будуть повязані між собою і там  будуть використовуватись ці два слова. Можете скористатись малюнками нижче для кращого представлення.

(складаня та озвучення учнями історії)

- Так, як сьогоднішньою темою уроку був «Наголос», то давайте перевіримо наші знання про наголос ми з вами виконаємо завдання. У вас на парті є картки, підпишіть їх, будь ласка. Є три речення у яких слова стоять у неправильному порядку. Ви повинні правильно скласти речення і не забути поставити наголоси. Виконуйте, а потім разом перевіримо.

1) ліс, у, Осінь, прийшла;

2) одяглися, у, Дерева, вбрання, жовте;

3) щедрий, принесла, людям, Осінь, урожай.

4. Підсумок уроку

4.1. -- Учні, давайте перевіримо свої знання і те, як ми вміємо ставити наголоси. У мене є осінні листочки на яких написані слова, але вони загубили свій наголос. Тому ми маємо поставити правильний наголос у слові. Отож, хто хоче бути першим, сміливіше, я вам допоможу. «ОСІННІ ЛИСТОЧКИ» (ЧЕРВОНИЙ-1, СОНЯЧНИЙ-2, ОРАНЖЕВИЙ-3)

– Ось, бачите скільки наголосів ми з вами поставили в правильному місці, але якщо ви сумніваєтесь у якому місці повинний бути наголос то звертайтесь до словника, щоб бути впевненим у виборі.

- Отож, ми сьогодні з вами чудово попрацювали. А тепер, давайте пограємо з вами. Я буду говорити початок речення, а ви його будете продовжувати:

1) Сьогоднішня тема уроку була…

2) Я запам´ятав/ла, що наголос це…

3) Я вважаю, що він є важливим у мовленні, тому що…

4) Я знаю, що виділяти наголос потрібно… і тд.

4.2. – Я дякую за вашу старанність та активність на уроці, те що ви старалися виконати вправи та завдання швидко та правильно. Гарного дня вам, до побачення!

docx
Додано
8 січня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку