Урок української мови (навчання грамоти) 1 клас ( за оновленою програмою) на тему: «Закріплення звукових значень букви «є». Звуковий аналіз слів. Загадки. Опрацювання тексту «К

Про матеріал

Формувати уміння правильної вимови букви «є» під час читання слів, складів та текстів. Вчити читати з розумінням, критично й системно мислити, логічне обґрунтовувати свою думку. Виховувати інтерес до професій.

Перегляд файлу

Урок  української  мови (навчання грамоти) 1 клас  ( за оновленою програмою)  на тему: «Закріплення звукових значень букви «є». Звуковий аналіз слів. Загадки. Опрацювання тексту «Київське метро».

Тема: Закріплення звукових значень букви «є». Звуковий аналіз слів. Загадки. Опрацювання тексту «Київське метро».

Мета: Формувати  уміння правильної вимови  букви «є» під час читання слів, складів та текстів. Вчити читати з розумінням, критично й системно мислити, логічне  обґрунтовувати свою думку. Виховувати інтерес до професій. 

Хід:I.Організація класу.

Знов з вами ми зібрались,                                                                                                             Продзвенів уже дзвінок.                                                                                                                То ж давайте починати,                                                                                                                               Кличем букву на урок.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1)-З якою буквою познайомилися на попередньому уроці?                                                                       -Коли буква Є позначає сполучення приголосного мякого звука (й) з голосним звуком (е)? (на початку складу).                                                                                                                                    2) Гра «На якому місці?».

1.Праця людей годує, а лінь марнує.                                                                                               2. Ліпше своє мале, ніж чуже велике.                                                                                                                                             3. Правду не сховаєш.                                                                                                                    4.Хто не працює, той не їсть.                                                                                                             5. Єдність і братство – велика сила.                                                                                                                    6.Мир будує- війна руйнує

3) -Як розумієте ці прислів’я?

4) – Відгадайте загадки.                                                                                                                                             1.На ставку, на мілині,                                                                                                      Чепуруні проводить дні.                                                                                                     Рушнички та сорочки,                                                                                                                       Він полоще залюбки. (Єнот) (малюнок )                                                                                                                     2.Ні, це зовсім не їжак,                                                                                                        Хоч на тілі голки видно,                                                                                                                    Не комаха і не птах,                                                                                                                Цю істоту звуть…( єхидна) (малюнок)

-Назвіть відгадку 1 загадки. Поділіть це слово на склади, визначте наголошений склад.                                                                                                                            -Схарактеризуйте по черзі звуки у слові, заповніть звукову схему.                                                    -Назвіть перший склад. Що ви чуєте?                                                                                             -Чи можемо самостійно позначити буквами ці звуки? (=о-о-)

-Назвіть відгадку 2 загадки. Зробить звуко-буквений аналіз слова єхидна.(=о-о-о)

5)Запам’ятати слова з  буквою  «є».

Єноти вивели гуляти                                                                                                                Своє єдине дитинча.                                                                                                                                  За їх сім’єю вовк зубатий                                                                                                           Єхидно стежить з-за куща.

Єноти, своє, єдине, єхидно.(Упізнавання звукосполучень (йе)у словах)

6)Гра з сигнальними картками «є чи е?».

Єнот, мале, енергія, єдність, Євген, село, Єва, заєць, мед, співає, весна, танцює.

-Де міститься звукосполучення (йе) в звукових схемах слів єнот, єдність, Євген, Єва, заєць, співає, танцює. Якими буквами відрізняються інші слова?(мале, енергія, село, мед, весна.)(Е-Є)

III. Вивчення нового матеріал.

-Хто допоможе сказати, що ми будемо вивчати сьогодні на уроці?                                                            -Чому ви так вирішили? 

-Буква «є» може позначати два звуки- (йе), а може позначати й один. Отже, сьогодні на уроці ми працюємо над словами з буквою «є», яка позначає звук (е) і м’якість приголосного, а також розвиваємо навички виразного читання.

-Відгадайте загадки.

 Я в будь-який час року                                                                                                                    І в будь-яку негоду                                                                                                                                             Дуже швидко в будь годину                                                                                              Провезу вас під землею. (Метро)                                                                                          

             * * *                                                                                                                                         Сам вагон відкрив нам двері,                                                                                                      В місто сходи щастить.                                                                                                                 Ми очам своїм не віримо.                                                                                                           Всі стоять - вона йде. (Метро)                                                                                                                                                                                                                            -Що ви знаєте про метро?                                                                                                          Метро́ — вид міського  громадського транспорту, фактично варіант залізниці. Лінії метро прокладають окремо від вуличного транспорту: найчастіше в тунелях. Потяги метро складаються з кількох вагонів. Живлення потягів метро виконується електричним струмом.

IV. Фізкультхвилинка.                                                                                                             Хмарка сонечко закрила,                                                                                                                 Слізки дрібнії зронила.                                                                                                                        Ми ж ті слізки позбираєм,                                                                                                                        У травичці пошукаєм.                                                                                                        Пострибаєм, як зайчата,                                                                                              Пострибаєм, як пташата,                                                                                                                              Потанцюємо ще трішки,                                                                                                                 Щоб спочили ручки й ніжки.                                                                                                                Всі веселі?                                                                                                                                                 От чудово!                                                                                                                                   І тепер до праці знову.

V. Включення нового знання в систему знань.                                                                        1) Слухання- розуміння загадки Анатолія Костецького  (c.126 )                                                          2) Читання загадки самостійно учнями.                                                                                           3) Перевірка розуміння відбувається за запитаннями.                                                                       

-Про які чарівні сходи говориться у загадці? (Ескалатор)                                                   -Чи можна ходити по сходам?                                                                                                       -Як же везуть сходи?                                                                                                                  -Де ви бачили такі «чарівні сходи»? (в метро)                                                                   -Прочитати загадку самостійно, уявіть станції метро.

-Нині загальна довжина Київського  метро становить майже шістдесят кілометрів. До послуг пасажирів — сорок п'ять станцій . Лінії метро   перетинають усі десять районів столиці. Станція «Арсенальна» — найглибша в Європі, її глибина становить сто п'ять метрів.

4) Складання речень за фотографіями.

5) Опрацювання тексту «Київське метро».

1. Читання тексту вчителем.

-Про що розповідається у тексті?                                                                                    - Повторить, як наголошені слова поїзди, поїздам.

2. Самостійне напівголосне читання тексту учнями.

-Які поїзди у метро?                                                                                                                      -Прочитайте назви видів транспорту?

3. Читання тексту учнями «ланцюжком».

-Чому поїзди у метро мчать дуже швидко?                                                                                        -Чому метро знаходиться під землею?

VI. Рефлексія діяльності (разом з дітьми). Створення ситуації успіху.

VII. Закріплення.

1.Гра «Читає Незнайко».

Учитель читає речення, навмисно замінюючи в ньому слова. Учні відшукують речення і читають його без помилки.                                                                                            Мчать під Києвом у тунелях зелені (блакитні) поїзди. Немає ніякого іншого транспорту, крім автобусів (метро). Мчать машини (поїзди) – шлях вільний.

2. Гра «Розвідники».

-Хто більше знайде слів з буквою «є»?                                                                                            -Що зображено на фотографіях?

VIII. Підсумок уроку.

-Закінчити речення …                                                                                                                                         -Ми вивчили на уроці …                                                                                                                        - На початку складу буква «є» позначає…                                                                                                         -На що вказує буква «є» після приголосного, який звук позначає?                                                                           -Що нового дізналися на уроці?                                                                                                                     -Що було важко виконувати?                                                                                                                - Що розповісте вдома батькам?                                                                                                                                        

Підготувала: вчитель початкових класів Комунального закладу «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат I-III ступенів» Запорізької обласної ради Братковська Марина Миколаївна, «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший учитель».

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
1942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку