3 клас
Українська мова
за підручником М. Вашуленка
Тема: Основа слова. Частини основи.
Мета: розуміти поняття «будова слова», «основа слова»; дослідити основу слова; сприяти усвідомленню, що основа складається з кореня слова як обов'язкової частини основи, префікса і суфікса; формувати вміння визначати закінчення та основу слова, аналізувати, порівнювати; розвивати пізнавальний інтерес до рідного слова, зв'язне мовлення, уяву, увагу, пам'ять, логічне мислення, збагачувати словниковий запас; формувати повноцінну навичку письма; виховувати товариські почуття, вміння працювати самостійно, в малих групах, парах, колективно.
Обладнання: тлумачний словник, картинка «Береги очікувань» та паперові кораблики, картки із завданнями для роботи в групах, цеглинки LEGO
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: мовно – літературна, громадянська та соціальна
Хід уроку
І. Організація класу
Продзвенів уже дзвінок,
Сповістило нам його звучання,
Що розпочався не просто урок -
Настали цікаві хвилини навчання.
ІІ. Емоційне налаштування класу
- Дорогі третьокласниці та третьокласники! Уявіть, що у вас на долоньці дрібка гарного настрою. Поділіться нею зі своїми однокласниками. Зробіть день приємним для всіх, хто зараз поряд з вами.
- Подумайте про те, що вас зараз непокоїть, що буде заважати на уроці та киньте його у кошик. (смуток, невдачі, розчарування, лінь)
- На урок беремо впевненість, старанність, працьовитість, свої знання, вміння та гарний настрій. Посміхнімося один одному. Сподіваюся на вашу підтримку та активну співпрацю.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
ІV. Актуалізація опорних знань
Код: 6, 21, 24, 9, 2, 1
д р у ж б а
Дружба – стосунки, відносини, в основі яких є взаємна прихильність, довір'я, відданість, товариська солідарність, спільність інтересів і т. ін.
Завдання на вибір
Вправа «Асоціативний кущ» (дружба)
Вправа «Сенкан» (дружба)
Д д Дд Др др уж жб ба дружба
- Що таке закінчення?
- Як його визначити?
V. Мотивація навчальної діяльності
Проблемне запитання
- Чи цікаво дізнатися, з яких ще частин наскладається це слово?
VІ. Повідомлення теми та мети уроку
- Чого очікуєте від уроку відповідно до озвученої теми? Подумайте, озвучте свої очікування, кораблики «виведіть» у море.
- Я бажаю, щоб ваші очікування справдилися, і ми досягли мети уроку, а кораблики досягли берегів.
VІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником
- Прочитати правило самостійно.
- Що називається основою?
- Що передає основа?
- Як позначається основа слова?
- Виписати виділенні слова, позначити закінчення та основу.
Утворити і записати слова із запропонованих основ і закінчень.
Взаємоперевірка
Фізкультхвилинка
Дослідити, з яких частин складається основа
Записати слова, позначити в них закінчення та основу.
Взаємоперевірка
VІІІ. Узагальнення і систематизація знань. Формування вмінь
Робота в групах
І група
Складіть прислів’я з розсипаних слів. Поясніть як ви його розумієте.
Спишіть прислів’я. У виділених словах позначте закінчення і основу.
Дружба та братство – найбільше багатство.
ІІ група
Складіть прислів’я з розсипаних слів. Поясніть як ви його розумієте.
Спишіть прислів’я. У виділених словах позначте закінчення і основу.
Дружба – як дзеркало: розіб’єш, не склеїш.
ІХ. Домашнє завдання
Х. Рефлексія.
- Вправа «Береги очікувань» (чи справдилися очікування?)
- Самооцінювання роботи на уроці за допомогою цеглинок LEGO.