Урок української мови "Основа слова" 3 клас

Про матеріал
Конспектом уроку до підручника М. Вашуленко можна скористатися в класі з невеликою кількістю учнів. На уроці використовуються інтерактивні вправи, учні працюють в парах, групах, самостійно.
Перегляд файлу

3 клас

Українська мова

за підручником М. Вашуленка

Тема: Основа слова. Частини основи.

Мета: розуміти поняття «будова слова», «основа слова»; дослідити основу слова;  сприяти усвідомленню, що основа складається з кореня слова як обов'язкової частини основи, префікса і суфікса; формувати вміння визначати закінчення та основу слова, аналізувати, порівнювати; розвивати пізнавальний інтерес до рідного слова, зв'язне мовлення, уяву, увагу, пам'ять, логічне мислення, збагачувати словниковий запас; формувати повноцінну навичку письма; виховувати товариські почуття, вміння працювати самостійно, в малих групах, парах, колективно.

Обладнання: тлумачний словник, картинка «Береги очікувань» та паперові кораблики, картки із завданнями для роботи в групах, цеглинки LEGO

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: мовно – літературна, громадянська та соціальна

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок,

Сповістило нам його звучання,

Що розпочався  не просто  урок - 

Настали цікаві хвилини навчання.

ІІ. Емоційне налаштування класу

-  Дорогі третьокласниці та третьокласники! Уявіть, що у вас на долоньці дрібка гарного настрою. Поділіться нею зі своїми однокласниками. Зробіть день приємним для всіх, хто зараз поряд з вами.

- Подумайте про те, що вас зараз непокоїть, що буде заважати на уроці та киньте його у кошик. (смуток, невдачі, розчарування, лінь)

- На урок беремо впевненість, старанність, працьовитість,  свої знання, вміння та гарний настрій. Посміхнімося один одному. Сподіваюся на вашу підтримку та активну співпрацю.

ІІІ.  Перевірка домашнього завдання

ІV. Актуалізація опорних знань

  1. Каліграфічна хвилинка
  • Вправа «Шифрувальник» (за абеткою)

Код: 6, 21, 24, 9,  2, 1

          д   р   у    ж   б  а

  • Робота з тлумачним словником

Дружба – стосунки, відносини, в основі яких є взаємна прихильність, довір'я, відданість, товариська солідарність, спільність інтересів і т. ін.

  • Робота в групах

Завдання на  вибір

Вправа «Асоціативний кущ» (дружба)

Вправа «Сенкан» (дружба)

  • Запис хвилинки каліграфії

Д д  Дд  Др др уж жб ба дружба

  • Фронтальне опитування

-         Що таке закінчення?

-         Як його визначити?

  • Позначити закінчення в слові дружба

V. Мотивація навчальної діяльності

Проблемне запитання

- Чи цікаво дізнатися, з яких ще частин наскладається це слово?

VІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • Повідомлення теми і мети уроку учителем
  • Вправа «Береги очікувань»

- Чого очікуєте від уроку відповідно до озвученої теми? Подумайте, озвучте свої очікування, кораблики «виведіть» у море.

- Я бажаю, щоб ваші очікування справдилися, і ми досягли мети уроку, а кораблики досягли берегів.

VІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником

  • Робота над правилом

-         Прочитати правило самостійно.

-         Що називається основою?

-         Що передає основа?

-         Як позначається основа слова?

  • Виконання вправи 1 (в парах)

-         Виписати виділенні слова, позначити закінчення та основу.

  • Виконання вправи 2 (самостійно)

Утворити і записати слова із запропонованих основ і закінчень.

Взаємоперевірка

Фізкультхвилинка

  1. Продовження роботи за підручником
  • Виконання вправи 3 (робота в групах)

Дослідити, з яких частин складається основа

  • Робота над правилом
  • Виконання вправи 4 (самостійно)

Записати слова, позначити в них закінчення та основу.

Взаємоперевірка

VІІІ. Узагальнення і систематизація знань. Формування вмінь

Робота в групах

І група

Складіть прислів’я з розсипаних слів. Поясніть як ви його розумієте.

Спишіть прислів’я. У виділених словах позначте закінчення і основу.

Дружба та братство – найбільше багатство.

ІІ група

Складіть прислів’я з розсипаних слів. Поясніть як ви його розумієте.

Спишіть прислів’я. У виділених словах позначте закінчення і основу.

Дружба – як дзеркало:  розіб’єш, не склеїш.

       ІХ. Домашнє завдання

         Х. Рефлексія.

             - Вправа «Береги очікувань» (чи справдилися очікування?)

  - Самооцінювання роботи на уроці за допомогою цеглинок LEGO.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку