Урок української мови "Прикметник"

Про матеріал
Урок з української мови в 2 класі на тему "Прикметник" спрямований закріпити знання про прикметник, як частину мови, вчити добирати слова ознаки предметів, узгоджувати прикметники з іменниками, добирати антоніми, збагатити словник прикметниками, що називають якості людини, розвивати пам»ять, старанність, увагу, виховувати любов і повагу до матері.
Перегляд файлу

 

 

 

РОЗРОБКА УРОКУ

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

В 2 КЛАСІ

 

Тема: Прикметник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: закріпити знання про прикметник, як частину мови, вчити добирати слова ознаки предметів, узгоджувати прикметники з іменниками, добирати антоніми, збагатити словник прикметниками, що називають якості людини, розвивати пам»ять, старанність, увагу, виховувати любов і повагу до матері.

Обладнання: таблиця «Частини мови», малюнки дітей (портрети матусь),  роздатковий матеріал до гри «Добери мамі подарунок», запис пісні «Росте черешняв мами на городі».

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.

Добрий день, дорогі друзі!

Добрий день!

На вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові

До уроку всі готові!

Проведемо перекличку.

  1. Перевірка домашнього завдання – листівка.
  2. Актуалізація знань про частин мови.

Загадки

  1. Робота за таблицею

         Іменник

       Прикметник

          Дієслово

Означає назву предмета

Називає ознаку предмета

Означає дію предмета

         Хто? Що?

 Який? Яка? Яке? Які?

        Що робить?

        Що робив?

     Що буде робити?

 

  1. Словотворення. Завдання:
  1. Визначити, якою частиною мови є подане слово і записати у відповідний стовпчик.
  2. Від поданого слова утворити спільнокореневі, які будуть іншими частинами мови.

 

Іменник

Прикметник

Дієслово

круг

круглий

закружити

довжина

довгий

подовжити

сіль

солоний

солити

білила

білий

білити

радість

радісний

радіти

Отже, прикметники характеризують предмет за різноманітними ознаками: за розміром, за формою, за кольором, за смаком, за матеріалом, з якого виготовлений предмет.

 

  1. Основна частина уроку.

Повідомлення теми уроку: сьогодні продовжуємо працювати над темою «Прикметник», будемо вчитися добирати прикметники, що характеризують особистісні якості людини.

 

  1. Повторення правила: Прикметник – це самостійна частина мови, яка називає ознаки предметів і відповідає на питання: який?, яка?, яке?, які?
  2. Графічний диктант. Запиши схеми до речень:

 

Мріють крилами з туману лебеді рожеві.

Заглядає в шибку казка сивими очима.

Прийдуть з України верби і тополі.

Будуть мандрувати очі материнські і білява хата.

Отже, ви, мабуть, зрозуміли, що сьогодні на уроці ми будемо говорити про найріднішу, найдорожчу людину, яка дала життя кожному з нас, плекає, оберігає, любить, дбає про здоров»я та благополуччя. Хто це?

  1. Вірш В.Симоненка «Лебеді материнства» - читання уривку.

 

Заглядає в шибку казка сивими очима,

Материнська добра ласка в неї за плечима.

Можеш вибирати друзів і дружину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

Можна вибрать друга і по духу брата,

Та не можна рідну матір вибирати.

За тобою завше будуть мандрувати

Очі материнські і білява хата.

 

  1. Словотворення за малюнками дітей. Завдання: утворити прикметник.

Карі очі – кароока

Чорні брови – чорноброва

Білі коси – білокоса

Кругле обличчя – круглолиця

Довгий ніс – довгоноса

 

Ми любимо матусю, коли вона святково прибрана, любимо, якщо вона втомилася, сиве волосся, кожну зморщечку, натружені руки, адже ми вдячні їй за турботу і доброту

 

Вірш М.Луків:

За все, що маю, дякую тобі,

За все, що маю і що буду мати…

Ночами сняться зорі голубі,

І вишні білі на причілку хати…

 

  1. Добирання прикметників, що характеризують особистісні якості людини.

Найголовніше в людині не зовнішність, а особисті якості.

Добиранння антонімів:

Зла, груба, ледача, жадібна, ненависна.

Записування слів:

Добра, ніжна, працьовита, щедра, кохана.

 

І ще безліч добрих слів ми можемо придумати для наших матусь.

 

Охайна, великодушна, щиросердна, ласкава, приваблива, розумна, весела, кмітлива, жартівлива….

 

  1. Фізкультхвилинка.

Добре те, що сонце світить!

Добре те, що віє вітер!

Добре те, що цей ось ліс разом з нами ріс і ріс!

Добре те, що в нашій річці чиста, не брудна вода!

І мене матуся рідна після школи зустріча!

Добре гратися надворі!

Добре вчитися у школі!

Добре плавати в ставку!

Добре те, що я живу!

 

  1. Складання прислів»я, в якому пропущені слова.

Який кущ, така і …….,  яка мати, така і ……….

 

Завдання:

 -Подані слова поділити на склади:

 -З перших складів слів кожного рядочка утворюємо слово.

 

КАЛИНА – капуста, липа, нагідки.

ДИТИНА – диван, щетина, корона.

Вставляємо слово у прислів»я.

 

  1. Узгодження прикметника з іменником в числі:

Мама лагідна – діти лагідні.

Мама добра – діти добрі.

Мама привітна – дти привтні.

Мама охайна – діти охайні.

Отже прикметники змінюються за числами залежно від іменника, з яким пов»язані.

  1. Дидактична гра «Я подарую мамі…»

За картками скласти і записати речення, використовуючи прикметники, визначити рід прикметника.

 

Заключна частина.

  1. Вірш

Мамині руки – щедрі, робочі –

Втоми не знають з ранку до ночі.

Вранці, коли ще усі спочивають,

Сонце, напевно, вони піднімають.

Мамині руки – ніжні і мілі –

Воду ранкову з криниці носили.

Діти плескались, діти вмивались,

Сонцю і матері щиро всміхались.

 

Розпізнати і записати прикметники, що характеризують мамині руки.

  1. Підсумок уроку.

Вчилися знаходити прикметники в тексті, узгоджувати їх з іменниками, утворювати від інших частин мови, визначати число і рід.

Не ховайте почуттів, добрих слів вдячності до своїх мам, будьте чемними, співчутливими, уважнішими до них.

  1. Матусю рідна, то від тебе світло,

Усе, що маю від твоїх плечей,

Якщо я нині щось у світі значу,

То це твоє терпіння неземне.

 

  1. Пісня «Росте черешня в мами на городі».

 

 

 

 

docx
Додано
7 грудня 2021
Переглядів
440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку