Урок української мови. "Спостереження за роллю у мовленні прислівників – антонімів."

Про матеріал

Даний урок має на меті формування в учнів 4 класу поняття про прислівники - антоніми, вміння визначати іх у тесті, самостійно добирати. урок побудовано відповідно до вимог, матеріал цікавий, різноманітний, містить елементи інтеграції.

Перегляд файлу

Урок української мови у 4 класі

 

Тема. Спостереження за роллю у мовленні прислівників – антонімів.

Мета: ознайомити учнів з прислівниками – антонімами, вчити спостерігати за їх  роллю у тексті; розвивати вміння добирати прислівники-антоніми й використовувати їх у реченнях, текстах; виховувати правила поведінки у громадському транспорті.

Обладнання: малюнки на тему «В автобусі», набір речень для зорового диктанту, прислів’я, фразеологізми, загадки.

Хід уроку

І.Організація класу до уроку

                                   Стали, діти, всі рівненько

                                   Посміхнулися гарненько

                                   Настрій на урок взяли

                                   Працювати почали

ІІ. Актуалізація опорних знань

                                    Девіз уроку:

                                    Душу і серце в роботу вклади

                                    Кожну хвилинку в труді бережи

  • Тож не гаймо часу. Відкрийте зошити і запишіть число, класна робота
  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
  • Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово Прислівник (незмінна частина мови, відповідає на питання де? куди? коли? звідки? як? чому?; у реченні переважно зв’язується з дієсловом, можна дібрати прислівники-синоніми).

2. Зоровий диктант

  • А на сьогоднішньому уроці ми продовжимо знайомство з прислівником, а що конкретно розглянемо, ви зможете сказати після зорового диктанту. Будьте уважні, читайте швидко і правильно.

Хто вранці плаче, той увечері сміється.  У червні на полі густо, а в коморі пусто. Буде погода: насподі болото, а зверху вода.

  1. Робота в групах

1 – підкреслити прислівники,

2 – підкреслити і поставити питання

3 -  визначити розряди прислівників за значенням

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Давайте звернемо увагу на пари прислівників. Що ви можете сказати?
  • Хто ж може сказати, якою буде тема нашого уроку?
  • Що ви очікуєте від нього?

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Словникова робота
  • Наступне завдання вимагає від вас уважності і навіть спритності. Хто ж перший відгадає «закодовані» слова?

1

2

3

4

5

6

7

8

9

у

з

д

а

с

е

р

к

п

 

5967631                           22431

__________                    _________________

  • До якої частини мови належать відгадані слова? Чому? А про яку головну ознаку пам’ятаємо?
  • Розберіть слова за будовою.
  • Чому дані слова належать до словникових? Правопис якої частини слова нам треба пригадати?
  • Коли пишеться префікс з-, а коли с-?

2. Каліграфічна хвилинка.

 Зз          ере                ад      ду

Трамвай треба обходити спереду, а автобус і тролейбус – ззаду.

3.Розвиток мовлення.

  • Давайте пригадаємо правила поведінки у громадському транспорті. Відповідаючи намагайтеся використовувати прислівники.

Поради.

  1. В автобусі не розмовляй голосно.
  2. Не поспішай швидко забігати, штовхаючи пасажирів.
  3. Уважно стався до літніх людей, поступайся їм місцем.
  4. Не вмикай гучно музику.
  • Назвіть, які ми використали прислівники. Доберіть до них антоніми.

Фізкультхвилинка.

Руки сторону та вгору –

Всі навшпиньки піднялись.

Підніми голівку вгору

Й на долоньки подивись.

Руки в сторони розводим,

Опускаєм плавно вниз,

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз присіли – руки прямо.

Встали. Знову все так само.

Вправу дружно почали.

Нахил вліво – раз, два, три!

Повертаємося вправо.

Все виконуємо гарно.

Вліво, вправо повернулись.

Ось розминці вже кінець.

Хто старався – молодець!

-Хто запам’ятав, які прислівники-антоніми звучали у фізкультхвилинці?

V. Закріплення вивченого

       1. Творча робота

1 група – дібрати антоніми до слів

                       Вгору -                                 холодно –

                       Далеко -                               високо –

                      Мілко -                                 голосно -

                      Погано -                               рідко –

                      Ясно -                                   вузько –

 

2 група – з’єднати ліву та праву частини речень, підкреслити прислівники. Одне речення на вибір поширити другорядними членами

Письменний бачить поночі більше                          сьогодні від’їхав.

Вчора приїхав                                                             сідає низько.

Розмовляє весело                                                       як неписьменний удень.

Летить високо                                                            дивиться сумно.

 

3 група – замініть фразеологічні звороти синонімічними прислівниками, а потім до них підберіть антоніми.

Знає, як свої п’ять пальців                 повільно                      ____________

Дав, як кіт наплакав                           добре                           _____________

Працює, як сонна муха                     темно                            _____________

Надворі, хоч в око стрельни            мало                             ______________

Перевірка: 1 група – вивісити слова на дошці;

                   2 група – зачитують речення, називають прислівники;

                   3 група – перевіряємо з дошки.

      2. Самостійна робота (за текстом вправи 179)

      3. Розгадування кросворда

VІ. Домашнє завдання. 1 група – вправа 181,

                                         2 група – Вправа 195 ( за посібником)

VІІ. Підсумок уроку.

Ось і уроку кінець

Хто працював, той молодець!

Що сподобалось вам, поділіться вдома.

Що сумним було, пожалійтесь вдома.

Всі дружні і активні були весь час ,

Хороші оцінки чекають на вас.

 

 

docx
Додано
11 січня 2019
Переглядів
854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку