Урок- казка
українська мова в 2 – А класі
Тема. Уявлення про слова, які виражають ознаки предметів.
Мета: ознайомити учнів із лексичним значенням слів, які називають ознаки предметів, формувати вміння ставити запитання до даних слів в однині і в множині (без вживання термінів), у середовищі назв ознак, розвивати увагу, спостережливість, виховувати бажання працювати.
Обладання: предметні малюнки, фігурки — показники настрою дітей, картки «який?», «яка?», «яке?», «які?», фрукти, овочі, мультимедійна призентація., підручник. «Рідна мова» за редакцією М. А. Білецької, М. С. Вашуленко.
Хід уроку
«Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня!
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня,
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А Земля нехай дарує, вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я, любі діти, в світі головне.
А здоровий і веселий - щастя не мине!»
Уважно слухали моє побажання?
То, що є найголовнішим у житті?
Запам’ятайте, любі діти.
Вправа «Надія»
У –улюбленим……..
Р – розвиваючим, радісним….
О – особливим…
К – кольоровим, корисним…
- Яким хочете бачити вчителя?
- Якими хочете бачити себе, однокласників ?(картки настрою)
3. Актуалізація опорних знань.
- Не за морями, не за горами і лісами, а в королівтві «Граматики» жив король. Любив він всім давати ознаки. Нікого не промине. Почувши що в нас на уроці гості, вирішив і він завітати і до нас.
- Які вишукані,строгі пані прийшли на урок.
- Які чудові,охайні, виховані діти в цьому класі, вигукнув він. Послухаю, як вони працюють на уроці.
Та коли йшов по класу зустрів злу чарівницю Помилку – дав ознаку і їй.
- А як ви гадаєте яку ознаку дав їй король, якою буває Помилка?
(Брудна, неохайна.,неуважна,непрохана, зайва, хитра,.)
Розсердилася вона на нього і зачарувала.
«Ти добре жив , все прикрашав. Слайд №2
Тепер забудеш , все що знав.
А порятунок твій – «УРОК!»
Де б кожен знав все на зубок!»
План уроку
Сьогодні ми працюватимемо за таким планом.
- Над якою темою ми працювали?
- Які слова вивчили?
- На які запитання відповідають іменники?
- Які іменники відповідають на запитання що?, які на запитання хто?
4. Робота над віршем. Слайд № 3
Земля – ласкава, люба, рідна, А сонце - щире, золоте, А небо- лагідне, погідне, Життя – прекрасне, золоте, А очі в мами – добрі, ніжні, А голос – чистий і дзвінкий, А руки – теплі і надійні, А погляд – сонячний, ясний, Квітки у полі – білі, сині, Червоні, жовті, голубі, Хмарки у небі – бистрокрилі, Весняні, літні і зимові. |
|
Поставте до них запитання.
Слайд №4
Ознака — характерна риса, прикмета, за якою можна визначити що-небудь.
- Дуже засмутилася Помилка, що діти такі уважні не допускають помилок у відповідях. Стала трохи меншою. Дай думає дам письмове завдання в зошиті, тут то вони без мене не справляться .
6. Робота в зошитах.
Каліграфічна хвилинка.
- Відкрийте зошити, не забудьте правильно їх покласти.
Слово ознака словникове слово. Написання якого треба запам’ятати.
- Запишіть це слово гарно та правильно, поставте наголос. Скільки в цьому слові складів, скільки частин для переносу?
І тут справилися діти гарно. Ще меншою стала Помилка. Придумала ще важче завдання.
- Попробуйте відгадати назву предмета навіть не бачачи його.
6.Сприймання й усвідомлення матеріалу.
Гра «Відгадай , хто я»
(Діти отримують фрукти банана, лимона, яблука і стараються відгадати їх назву.)
І тут діти добре впоралися. Хвилюється Помилка, стала ще меншою.
Дає завдання записати слова ознаки та їх назву в зошити, дуже вже старається попасти хоч в один зошит і залишитися в класі назавжди.
Робота в зошитах.
Згадаємо на які запитання відповідають слова назви ознак?
Запишемо запитання, який за кольором предмет, за смаком, за формою?
Що це?
Слайд №5
(Який?) жовтий, солодкий, довгий - банан .
(Який?) жовтий,кислий, овальний – лимон.
(Яке?) червоне,солодке, кругле – яблуко.
Висновок: ознаки предметів можна визначати за кольором, смаком, формою.
Діти добре впоралися і з цим завданням. Ніхто не пускає злу чаклунку до себе в зошит. Тішиться знаннями учнів і король.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (Цьом. )
Сердиться на учнів чаклунка, знову дає їм завдання. Не хоче зникати з цього затишного класу. Дуже вже їй тут до вподоби.
Слайд № 6
7.Первинне закріплення знань.
Формування вміння ставити питання до предметів.
|
З одним із слів складіть речення.
8. Робота над правилом.
Згадайте над якими словами працюємо на уроці?
Майже непомітною стала Помилка, дуже вже розумні та дружні діти виявились в цьому класі, але не відступає, ще дає завдання. Думає, що якщо учні працюватимуть по групам то не впораються із завданням. Завдання повинні виконати по варіантах, вимагає хитра Помилка.
Виконання вправи № 255. ( по 3 слова кожен варіант, колективно склали речення за схемою.)
Але і тут помилилася Помилка, діти часто виконують такі завдання.
Не підвели діти і цього разу. Як побачила Помилка відмінний результат то від злості зовсім стала крихітною. А король , до речі, пам’ятаєте його ім’я? Дякує вам за допомогу, навіть не сподівався побачити таких розумних дітей. Хоче зробити подарунок дітям.
Але зла чаклунка стає і тут на перешкоді.
Найскладніше завдання дає. Впевнена, що діти не впораються. Зберемо всі сили і виконаємо останнє завдання.
Слайд №7
Ця жовтогаряча пані
В бархатистому жупані.
І солодка, і пригожа
На компот й варення гожа.
Солоденька, червоненька
Оця ягідка маленька.
Має кісточку тверду.
З’їм її, коли знайду.
Він солодкий, соковитий,
Сонцем півдня він налитий,
Не росте цей фрукт у нас
Товстошкірий …
Чи то жовта,
Чи то синя
Соковита господиня.
Чи то сонце,
Чи то злива —
Пригостить нас влітку...
10.Підсумок уроку.
КОЛЬОРОМ ФОРМОЮ СМАКОМ
Фрукти (які?) корисні, соковиті, смачні.
11. Домашнє завдання. Слайд № 8
Сторінка 117.,Вправа 256. На високий рівень завдання №3