Урок української мови у 2 класі НУШ "Апостроф. Удосконалення вимови слів з апострофом та їх написанням"

Про матеріал
Урок розроблено з метою допомоги молодим колегам з цікавими методами та прийомами під час уроку. Маю надію, ця розробка комусь допоможе підготуватися до уроку.
Перегляд файлу

 

     Урок української мови  2 класі НУШ

Мета: познайомити учнів з вживанням апострофа, вчити правильно вимовляти, читати і писати слова з апострофом; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу таких слів; розвивати мовлення, формувати пізнавальний інтерес;

виховувати любов до рідної землі.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

        Дітки, пропоную вам обрати який у вас настрій на початку нашого уроку та покажіть його за допомогою сигнальних карток, які є у вас на партах. У кого настрій не дуже, я думаю, що ми його змінимо, коли ми почнемо нашу подорож.

         

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Мотивація навчальної діяльності школярів

– Сьогодні ми продовжуємо подорожувати просторами країни «Граматики». Вона відкриє перед нами ще одну сходинку до знань.

  1. «Мозкова атака»
  •                   Скільки в українській мові голосних звуків?
  •                   Скількома буквами на письмі вони позначаються?
  •                   У чому цікавість букв я, ю, є, ї?
  •                   Коли вони позначають 2 звуки? (Початок слова і складу)
  1. Каліграфічна хвилинка

 

  •                   Назвіть букви, що позначають два звуки.

 

ІІІ. Робота над новим матеріалом.

 

 

  1. Оголошення теми і завдань уроку

Країна «Граматика» познайомить вас з одним своїм поважним громадянином, а з ким саме, ви дізнаєтесь, прочитавши вірш.

 

 

  •                   Що це за знак? Здогадались? (Апостроф)

 

  1. Метод «Асоціативний кущ»
  •                   На що він схожий? (Місяць, кому, банан, краплинку дощу).

 

                  

 

 

 

 

 

 

 

IV. Сприймання і первинне усвідомлення матеріалу.

 

1.Читання казки вчителем про апостроф.

Жив собі на світі маленький знак Апостроф. Сумно йому було жити одному. Вирішив він одного разу помандрувати і пошукати справжніх друзів. Потрапив до чарівної країни Граматики. В головному палаці цієї країни жили мешканці – Літери. Скільки їх було? З багатьма спілкувався апостроф, але справжніми друзями для нього стали такі: Б,П,В,М,Ф,Р та Я,Ю,Є,Ї. І тепер він постійно з ними подорожує та запрошує і вас…

 

 

2.Складання правила написання апострофа вчителя разом з дітьми.

Отже, апостроф пишемо після букв Б,П,В,М,Ф,Р перед Я,Ю,Є,Ї, які позначають два звуки [йа],[йу],[йе],[йі].

 

 

 

 

V. Виконання вправ для закріплення вмінь та навичок

 

1. Коментоване письмо( діти коментують написання кожного слова по черзі)

 

 

 

2. Робота над віршем.

 

 

-Виразно прочитайте вірш. В яких словах є апостроф? Чітко вимовте ці слова.  Повторення учнями правила про написання апострофа за вчителем та підручником.

 

3. Робота з деформованим текстом.

Подивіться на малюнок.                                          http://go3.imgsmail.ru/imgpreview?key=1d183bd94a1cef23&mb=imgdb_preview_2005

Який це птах (маленький, співучий, перелітний).

Чим покрите його тіло? (пір’ям)                                                    

                 

А щоб дізнатись де він зимує і ще дещо цікаве про цього птаха, 

 

 

Запис речень в зошиті.

Розвиток мовлення

-Як думаєте, чому соловей не в’є гнізда в Африці?

(Це-чужа земля. Він повертається на Батьківщину і тут створює сім’ю.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

4.Звуко-буквений аналіз слова «В’ють»

Висновок: після апострофа буква «ю» позначає два звуки.

 

                                

 

 

 

 

 

5. Зорово-слуховий диктант ( робота над прислів’ям)

 

Пташку красить пір’я, а людину – ім’я.

 

«Робота в парах»

Попрацюйте в парах  і розкажіть сусіду, як ви розумієте зміст цього прислів’я. (Декілька думок слухаємо в класі)

Для людини її ім'я звучить найсолодше, тому імена тих, хто гарно сьогодні працює, міркує, каліграфічно пише, дає цікаві відповіді на питання, звучать протягом уроку найчастіше. А це є найкращим визначенням його хорошої роботи на уроці.

 

VІ. Узагальнення й систематизація знань.

Гра «Впіймай апостроф»( плеснути в долоні, коли почули слово з апострофом).

Здоров’я, земля, в’юн, люди, ім’я, руки, бур’ян, життя, сім’я, подвір’я.

 

VIІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Наша мандрівка в країну «Граматику» завершилась.

-Яку нову сходинку вона вам відкрилпа?

- Про що дізнались?

- Що було цікавим?( відповіді учнів)

 

Граматика задоволена вашими знаннями і бажає вам подальших успіхів у навчанні. До зустрічі!!!!

 

А давайте ще, діти, на завершення, ви покажете мімікою ваш настрій, може він у когось і покращився, після нашої цікавої подорожі! Молодці!!! Всі дуже гарно попрацювали!!!!

   

 

doc
Додано
14 лютого
Переглядів
303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку