Урок української мови 2 класі НУШ
Мета: познайомити учнів з вживанням апострофа, вчити правильно вимовляти, читати і писати слова з апострофом; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу таких слів; розвивати мовлення, формувати пізнавальний інтерес;
виховувати любов до рідної землі.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Дітки, пропоную вам обрати який у вас настрій на початку нашого уроку та покажіть його за допомогою сигнальних карток, які є у вас на партах. У кого настрій не дуже, я думаю, що ми його змінимо, коли ми почнемо нашу подорож.
ІІ. Актуалізація опорних знань
– Сьогодні ми продовжуємо подорожувати просторами країни «Граматики». Вона відкриє перед нами ще одну сходинку до знань.
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
Країна «Граматика» познайомить вас з одним своїм поважним громадянином, а з ким саме, ви дізнаєтесь, прочитавши вірш.
IV. Сприймання і первинне усвідомлення матеріалу.
1.Читання казки вчителем про апостроф.
Жив собі на світі маленький знак Апостроф. Сумно йому було жити одному. Вирішив він одного разу помандрувати і пошукати справжніх друзів. Потрапив до чарівної країни Граматики. В головному палаці цієї країни жили мешканці – Літери. Скільки їх було? З багатьма спілкувався апостроф, але справжніми друзями для нього стали такі: Б,П,В,М,Ф,Р та Я,Ю,Є,Ї. І тепер він постійно з ними подорожує та запрошує і вас…
2.Складання правила написання апострофа вчителя разом з дітьми.
Отже, апостроф пишемо після букв Б,П,В,М,Ф,Р перед Я,Ю,Є,Ї, які позначають два звуки [йа],[йу],[йе],[йі].
V. Виконання вправ для закріплення вмінь та навичок
1. Коментоване письмо( діти коментують написання кожного слова по черзі)
2. Робота над віршем.
-Виразно прочитайте вірш. В яких словах є апостроф? Чітко вимовте ці слова. Повторення учнями правила про написання апострофа за вчителем та підручником.
3. Робота з деформованим текстом.
Подивіться на малюнок.
Який це птах (маленький, співучий, перелітний).
Чим покрите його тіло? (пір’ям)
А щоб дізнатись де він зимує і ще дещо цікаве про цього птаха,
Запис речень в зошиті.
Розвиток мовлення
-Як думаєте, чому соловей не в’є гнізда в Африці?
(Це-чужа земля. Він повертається на Батьківщину і тут створює сім’ю.)
Фізкультхвилинка
4.Звуко-буквений аналіз слова «В’ють»
Висновок: після апострофа буква «ю» позначає два звуки.
5. Зорово-слуховий диктант ( робота над прислів’ям)
Пташку красить пір’я, а людину – ім’я.
«Робота в парах»
Попрацюйте в парах і розкажіть сусіду, як ви розумієте зміст цього прислів’я. (Декілька думок слухаємо в класі)
Для людини її ім'я звучить найсолодше, тому імена тих, хто гарно сьогодні працює, міркує, каліграфічно пише, дає цікаві відповіді на питання, звучать протягом уроку найчастіше. А це є найкращим визначенням його хорошої роботи на уроці.
VІ. Узагальнення й систематизація знань.
Гра «Впіймай апостроф»( плеснути в долоні, коли почули слово з апострофом).
Здоров’я, земля, в’юн, люди, ім’я, руки, бур’ян, життя, сім’я, подвір’я.
VIІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Наша мандрівка в країну «Граматику» завершилась.
-Яку нову сходинку вона вам відкрилпа?
- Про що дізнались?
- Що було цікавим?( відповіді учнів)
Граматика задоволена вашими знаннями і бажає вам подальших успіхів у навчанні. До зустрічі!!!!
А давайте ще, діти, на завершення, ви покажете мімікою ваш настрій, може він у когось і покращився, після нашої цікавої подорожі! Молодці!!! Всі дуже гарно попрацювали!!!!