Урок української мови у 2 класі. Розвиток зв’язного мовлення. Тема. У гостях у Ввічливих слів.

Про матеріал
- удосконалювати вміння вживати слова ввічливості в різних мовленнєвих ситуаціях: - формувати вміння будувати зв’язне висловлювання; - розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас; - виховувати чемність, доброзичливість, щирість.
Перегляд файлу

Урок української мови у 2 класі. Розвиток зв’язного мовлення.

Тема. У гостях у Ввічливих слів.

Мета:

  • удосконалювати вміння вживати слова ввічливості в різних мовленнєвих ситуаціях:
  • формувати вміння будувати зв’язне висловлювання;
  • розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас;
  • виховувати чемність, доброзичливість, щирість.

Очікувані результати:

  • знати: слова ввічливості;
  • уміти: застосовувати ввічливі слова в умовах повсякденного життя.

Обладнання: сигнальні картки, ІКТ, ілюстративні матеріали, індивідуальні картки.

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. Організація класу (Слайд)

 Привітання

    Усміхнімось сонечку: «Здраствуй, золотаве!»

Усміхнімось один одному, погляньмо ласкаво.

Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,

А гостям ми усміхнімось, побажаємо добра. 

Учні.   

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас!

І запрошуєм ласкаво

У гості в другий клас.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Вправа «Мікрофон» (Слайд)

 На сьогоднішній урок ми візьмемо…(старанність, увагу, охайність, спостережливість, працьовитість, доброзичливість, товариськість, гарний настрій).

     2. Ознайомлення з гаслом уроку.

- А працювати ми будемо під гаслом уроку (Слайд)

   Думати і міркувати,

   Творчо працювати!

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Мовна розминка.

Ас – ас – ас – в нас чудовий клас!    

Зі зі зі усі ми друзі.

Ем – ем – ем – нікого не підведем!

    Ім – ім – ім – нам весело усім!

  1. Робота із загадками.

Учні йдуть щоранку в школу.

Дзвонить дзвоник: «Дзень – дзелень»

Учні вчителя стрічають

І говорять…..(добрий день)

 

Допоміг тобі товариш –

Поспіши з подякою.

Не забудь йому сказати

Гарне слово….(дякую)

 

    Коля наш образив Таню.

Чути схлипування, плач.

Що сказати треба Колі?

Люба Танечко, …. (пробач).

     3. Вправа «Передбачення».

 - Скажіть будь ласка, які це слова?

 - Чи здогадались ви, про що йтиметься на нашому уроці?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку. 
     1. Вправа «Очікування».

 - Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 - Продовжить фразу: «Цей урок навчить мене…»

 - Тож рухаймо в гості до слів Ввічливості.

      2. Каліграфічна хвилинка.

     Щоб слова і букви правильно писати,

    Хвилинку каліграфії треба починати

    Повторення правила письма

    Зошит свій я відкриваю

    І під нахилом кладу,

    Ручку я ось так тримаю,

    Друзів я не підведу

    Сяду прямо, не зігнусь

    За роботу я візьмусь.

Запишіть прислів’я:  Добре слово до серця доходить.

 - Як ви його розумієте?

Фізкультхвилинка (Слайд)

     3. Вправа «Відгадай слово».

    Перший звук у ньому такий, як у слові чарівник,

другий - як перший голосний у слові село,

третій – це приголосний у слові мама,

і якщо додасте третій склад слова чарівність,

то й отримаєте його.

  • Яке це слово? (Чемність)
  • Що значить бути чемним?

     4. Вправа «Мозковий штурм».

  • Чи можна вимовляти букви?
  • Що ми вимовляємо?
  • На які групи поділяються звуки?
  • Які звуки утворюють склади?
  • Що ви знаєте про приголосні звуки?

     5. Гра «Живі звуки».

 - Складання схеми  слова чемність.

     6. Гра «Словник чемної дитини».

 Вчитель читає вірша, учні вставляють слова і записують їх в зошиті.

    Розтопить серце всякого

сердечне слово ….(дякую).

Розтанути треба навіть глибі

від теплого слова …(спасибі).

Зазеленіє навіть старий пер,

коли почує …(добрий день).

Щоб зустрітися знову в годину призначену,

Кажу щиро завжди я всім… (до побачення).

      7. Робота в групах.

 1 група – сюжетний малюнок.

 2 група – робота над прислів’ями.

Від теплого слова і лід розмерзає.

 Гостре словечко коле сердечко.

 Слово - не горобець вилетить - не піймаєш.

 3 група – інсценізація першої частини оповідання Василя Сухомлинського «Скажи людині: "Доброго дня!"».

Лісовою стежинкою ідуть батько і маленький син. Довкола тиша, тільки чути, як десь далеко вистукує дятел та струмочок дзюркотить у лісовій гущавині.

Аж тут син побачив, що назустріч їм іде бабуся.

— Тату, куди бабуся йде? — питає син.

— Зустрічати або проводжати, — каже батько й усміхається. — Ось як ми зустрінемося з бабусею, ти й скажеш: "Доброго дня, бабусю!"

— Навіщо ж казати ці слова? — дивується син. — Ми ж її не знаємо.

— А ось зустрінемось, скажемо бабусі ці слова, тоді й побачиш, навіщо.

      8. Технологія «Так – ні – не знаю» («Світлофор»)

 - Хто вважає, що потрібно сказати «Доброго дня!» підніміть сигнальну зелену картку, Хто вважає, що не потрібно казати ці слова – червону картку. Хто не знає, як потрібно діяти – жовту. (Діти висловлюють свої думки)

 - Я поважаю думку кожного учня. А тепер прочитаємо, як закінчив своє оповідання В.О. Сухомлинський

     9.  Робота над другою частиною оповідання В. Сухомлинського. Читання оповідання учнями.

Ось і бабуся.

— Доброго дня, бабусю! — каже син.

— Доброго дня, — каже батько.

— Доброго вам здоров'я, — відповідає бабуся І усміхається.

І хлопчик побачив: усе довкола змінилось. Сонце засяяло яскравіше. Верховіттям дерев пробіг легенький вітерець, і листя заграло, затремтіло. У кущах заспівали пташки — раніше їх і не чути було.

На душі в хлопчика стало легко.

— Чому це воно так? — питається син.

— Бо ми побажали людині доброго дня.

     10. Бесіда за оповіданням.

 - Що сказав хлопчик бабусі?

 - Що відповіла бабуся?

 - Як змінилось все навколо?

 - Чи потрібно говорити «Доброго дня»?

 - Для чого це потрібно?

     11. Гра «Приємні слова». 

 Якщо я вимовляю приємні слова – всі встають, а якщо ні – присідають.

  • Які у тебе красиві очі!
  • Які у тебе довгі вуха! 
  • Ти струнка, як берізка!
  • Ти вайлуватий, як ведмідь!
  • Ти працьовита, як бджілка!

     12. Письмова творча робота.

 - На дошці записані слова: будь ласка, вибачте, спасибі, пробачте, дякую.

 Завдання: скласти речення із поданих слів усно. (Учні говорять свої речення – більш вдале записуємо.  1 учень – на дошці, інші – в зошитах).

     13. Робота в парах. Складання діалогів.

 «У магазині».

 — Доброго ранку!

 — Доброго ранку!

 — Дайте, будь ласка, хліба.

 — Будь ласка, візьміть.

 — Дякую. А булочки у вас свіжі?

 — Так. Скільки вам дати?

 — Дві, будьте ласкаві.

 — Ось, прошу.

 — Дякую. До побачення.

 — До побачення.

 «На почті»

 — Здрастуйте.

 — Доброго дня!

 — Скажіть, будь ласка, чи є у вас листівки?

 — Так, є. Хочете подивитися?

 — Дозвольте, я подивлюсь.

 — Будь ласка, ось вони.

 — Я хочу купити дві листівки.

 — З вас чотири гривні.

 — Прошу.

 — Дякую. До побачення.

V. Рефлексія діяльності.

     Вправа «Мікрофон».

  • Чого ви навчились сьогодні на уроці?
  • Яке завдання вам принесло найбільшу радість на уроці?
  • Яке було складним?
  • Продовжить фразу: «Сьогодні на уроці я навчився… »

VІ. Підсумок уроку.

 

 

docx
Додав(-ла)
Дідик Тамара
Додано
23 лютого
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку