Розробка уроку української мови для учнів 3 класу за підручником М.Захарійчук. Завдання уроку спрямовані на виховання в учнів любові до книги. Учні , аналізуючи мовний матеріал, вчаться самостійно робити висновки.
Урок № 33. ______________________________
Тема: Поняття про закінчення. Закінчення як засіб звʼязку слів у реченні.
Мета: формувати в учнів уміння змінювати слова за запитаннями, виділяти змінну частину, визначати закінчення у слові, поданому в кількох формах; пояснити роль закінчення для зв'язку слів у реченні; розвивати мовлення, вміння аналізувати, зіставляти; виховувати любов до книги.
Обладнання: мультимедійна презентація
Хід уроку
І. Організаційний момент
«Добрий день!» – я вам сказала,
«Добрий день!» – сказали ви
І у серці запалало,
Сонце щастя й доброти.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бачить – не бачить, чути – не чує, Мовчки говорить, дуже мудрує. Часом захоче – правди навчає, Часом жартує – всіх звеселяє. Люба розмова, — Дай Боже, діти, з нею довіку жити – дружити. Хто ж то такая в світі щаслива, Мудра, правдива і жартівлива?
(Книжка)
Книжка розкаже :
З книжок ми черпаємо знання. За допомогою книжок ми поринаємо в світ фантазій, знань, добра чи зла. Відкриваємо незвідані таємниці світу. З її допомогою ми вчимося читати і писати. Недаремно говорять: «Хто багато читає, той багато знає»
К к Кл Ка Ки км ко кві кн.
Книжка
Друзі Василькові подарували цікаву книжку про тварин.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Отже, ці слова відповідають на різні запитання і відрізняються останніми буквами у записі. Ці слова називаються «форми слова», а частини слова, що його закінчують і мають назву закінчення.
Запам’ятайте! Частина слова, яка змінюється, називається закінченням. Закінчення позначається так: □. Щоб визначити закінчення, треба змінити слово. Наприклад: море, на морі, моря, морем.
3. Ознайомлення з алгоритмом визначення закінчення
Алгоритм визначення закінчення
• Прочитай слово.
• Виділи закінчення, змінивши слово за запитаннями.
• Познач закінчення так □ .
3. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1. Колективна усна вправа (визначити закінчення)
Підібрати форми слова і визначити закінчення
Зима, зимі, зимою, зими.
Річка, річкою, на річці, у річці.
Дуб, дуба, дубом, на дубі.
(Закінчення зв’язують слова — узгоджують.)
Запам’ятайте! Закінчення служать для зв’язку слів у реченні. Для цього ще використовують прийменники: у, в, на, з, до, між, під, понад, із. Наприклад: вікно — на вікні, під вікном, до вікон, між вікнами.
1 л 3 4
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 51, впр. 109. Спишіть текст вправи 107. Підкресліть у ньому прийменники. Позначте закінчення у виділених словах.