Урок української мови у 3 класі "Правопис слів з префіксами роз-, без-"

Про матеріал
Урок побудовано на реалізації освітньої мети:  виховання в учнів позитивного емоційно-ціннісного ставлення до української мови, формування пізнавального інтересу до рідного слова, прагнення вдосконалювати своє мовлення.  розвиток зв’язного мовлення, уяви, пізнавальних здібностей, логічного, критичного та образного мислення школярів реалізувався виконанням завдань типу: «Зроби висновки і звір із правилом», «Розкажи, якою ти уявляєш зиму», та вправою «Мікрофон».  залучення молодших школярів до практичного застосування умінь з різних видів мовленнєвої діяльності в навчальних і життєвих ситуаціях, використано технологію «Сторітелінг» - а саме уявити себе журналістом і описати ознаки зими.  дослідження мовних одиниць і явищ з метою опанування початкових лінгвістичних знань і норм української мови реалізовано способами виконання вправи «Розгадайте ребус і запиши каліграфічно відгадку»; гра «Розгадайте кросворд, добираючи до поданих слів антоніми». Урок побудовано у формі спостереження, дослідження.
Перегляд файлу

1

 

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 3 КЛАСІ

Правопис слів із префіксами роз-, без-

Мета: формувати в учнів уміння писати префікси й прийменники; ознайомити з правилами вимовляння і правопису, переносу слів із префіксами роз-, без-; збагачувати словниковий запас; розвивати літературну вимову, вміння аналізувати; виховувати любов до природи.

Обладнання: ребус, індивідуальні картки.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, природнича.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

 

 

 

 

-ВАШІ ОЧІКУВАННЯ ВІД УРОКУ?

ІІ. Основна частина

1. Актуалізація опорних знань

1) Перевірка домашнього завдання

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді:

1. Закінчення – це змінна частина слова.

2. Закінчення у слові «повітря» - я.

3. Частина слова без закінчення називається основою.

4. Основа у слові «зимують» - зимуват.

5. Корінь – це спільна частина споріднених слів.

6. Щоб визначити закінчення, треба змінити слово. Закінчення стоїть у кінці слова.

7. Потрібно дібрати спільнокореневі слова.

8. Частина основи, що стоїть перед коренем називається префіксом.

2) Каліграфічна хвилинка

-Розгадайте ребус

 

 

Мультяшная зебра Изображения – скачать бесплатно на Freepik

Хмара Стоковий вектор ©adamson 14129991

и

й

Апостроф Запятая Кавычки в англо-ирландском словаре Wiktionary,  монохромный, типография, черный png | PNGWing

Апостроф Запятая Кавычки в англо-ирландском словаре Wiktionary,  монохромный, типография, черный png | PNGWing

 

5=Н

 

 

(Безхмарний)

Без хм ма рн ни ий безхмарний

3) Завдання за вибором.

  • Зробити звуко-буквений аналіз слова безхмарний.
  • Скласти речення зі словом безхмарний.

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Гра «Найрозумніший»

-Скільки букв у слові безхмарний? (10);

-Назвіть букви у слові безхмарний.;

-Назвіть звуки у слові безхмарний. (10);

-Скільки голосних звуків у слові безхмарний? (3);

-Скільки складів у слові безхмарний? (3);

-Назвіть наголошений звук безхмарний у слові.

-Скільки приголосних звуків у слові безхмарний? (7);

-Назвіть приголосні звуки у слові безхмарний.;

-Назвіть тверді приголосні звуки у слові безхмарний;

-Назвіть м’які приголосні звуки у слові безхмарний;

-Назвіть закінчення у слові безхмарний. (ий)

-Назвіть основу в слові безхмарний. (безхмарн);

-Назвіть корінь у слові безхмарний. (хмар);

-Назвіть префікс у слові безхмарний. (без).

-Назвіть суфікс у слові безхмарний. (н)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

3. Повідомлення теми та мети уроку

- Протягом усього уроку ми будемо працювати над темою «Правопис слів із префіксами роз-, без-».

4. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з підручником (с. 86-87)

Виконання вправи 6. Мовне дослідження.

- Прочитайте слова. Доберіть До кожного з них споріднені, визначте корені та префіксами.

роздум                                          безводдя

розповідь                                     безлюддя

розпалити                                    бездушний

розкидати                                    безкрилий

-Зробіть висновок про правопис префіксів роз-, без-

-Зверніть увагу на префікси роз- і без- в усіх словах.

-Яка буква пишеться в кінці цих префіксів?

-Зробіть висновок і звірте його з правилом.

         Робота над правилом (с. 86).

-Прочитайте правило самостійно.

-Розкажіть одне одному правило про правопис префіксів роз-, без-.

-Розкажіть ілюстрацію.

-Шукаємо слова із префіксами роз-, без- у зимовій природі! Хто більше?

(безшумно, бездоріжжя, безхмарно, беззвучно, розгорнути)

         Виконання вправи 7

-Прочитайте текс. Доберіть влучний заголовок.

-Поясніть: цей текс – розповідь чи опис?

-Випишіть з тексту слова з префіксами. Позначте їх.

-Розкажіть, якою ви уявляєте зиму з цього тексту.

2) Використання технології «Сторітеллінг»

 –Уявіть, що ви – журналіст, і вам потрібно розповісти про зиму людині, яка її ніколи не бачила.

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

4) Продовження роботи з підручником

         Виконання вправи 8.

-Утворіть і запишіть слова за допомогою префіксів роз-, без-.

5. Закріплення нових знань у процесі практичної діяльності

1. Робота в зошитах

2. Гра «Префікс»

-Розгадайте кросворд, добираючи до поданих слів антоніми

Заплести                Загадувати                                 З’єднувати

 

РОЗ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

Вправа 9 (с. 87)

  • Склади і запиши речення з утвореними словами.

2. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»

- Що ви навчилися сьогодні на уроці?

-Яке завдання вам принесло найбільшу радість?

-Чи справдилися ваші очікування від уроку? 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
14 лютого
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку