20 квітня о 19:00Вебінар: Мобінг (цькування) у педагогічному колективі: ознаки, юридичні аспекти, алгоритм подолання

Урок української мови у 4 класі «Зв’язок слів у реченні»

Про матеріал

Урок з української мови у 4 класі направлений на поглиблення знань учнів про зв'язок слів у реченні; збагачення чуттєвого досвіду учнів, розширення словникового запасу.

Перегляд файлу

                                        Міністерство освіти і науки України

                                        Відділ освіти Слов’янської РДА

                                        Комунальний заклад Слов’янської районної ради

                                        Донецької області «ЦОЗО»

                                        Дмитрівська  ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 Урок української мови у 4 класі

                                 «Зв’язок слів у реченні»

Картинки по запросу картинка діти в колі

 

                                                                   Підготувала Чумак Марина Сергіївна

                                                    учитель початкових класів

                                          спеціаліст І категорії

 

 

                                                    2018  р.

 

Тема:  Читаємо й аналізуємо речення. Зв’язок слів у реченні.

Мета: поглибити знання учнів про зв’язок слів у реченні; активізувати знання учнів про головні та другорядні члени речення; збагачувати чуттєвий досвід учнів, розширювати словниковий запас; розвивати образне, критичне мислення; виховувати увагу, інтерес до вивчення мови, любов до рідної природи, краю, до Батьківщини.

Обладнання: картки з завданням для роботи в парах; тематичний словник школяра; комп’ютер, мультимедійна презентація.

Методи та прийоми: робота в парах, «Мозковий штурм», складання «Асоціативного куща», гра «Доповніть вірш потрібними словами», довідкове бюро, вправа «Мікрофон».

Тип уроку: комбінований.

Форма роботи: інтегрований (розвиток мовлення, читання, народознавство, основи здоров’я).

ХІД  УРОКУ:

І. Організаційно-мотиваційний момент.

 Покликав усіх на урок

Шкільний мелодійний дзвінок.

Тож не будемо гаяти часу

І полинемо разом із класом

В чарівну країну Знань.

 

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно  будем працювати!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. «Мозковий штурм».
  • Який розділ ми зараз вивчаємо? (Речення).
  • Що таке речення?
  • Які речення бувають за метою висловлювання? (розповідні, питальні, спонукальні).
  • Що називається граматичною основою речення? (Підмет та присудок – вони є основою речення).
  • Що таке підмет? На які питання він відповідає?
  • Що таке присудок? На які питання відповідає він?
  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Хвилинка каліграфії.

Ос  сі  нь      Осінь

  1. Звуко – буквений аналіз слова.

О – сінь – 2 скл., 5 букв, 4 зв..

  1. «Приготуй сам».

Хвилинка фантазії.

  • А ви знаєте звідки взагалі до нас прийшла осінь? Сьогодні на уроці, в нас працює «Довідкове бюро». Запитаємо в них?

Легенда про Осінь

За народним переказом, Осінь – старша донька Сонця. Але вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь, на Землю, Сонце сказало їй:

 - Забирай все моє багатство! Я віддаю тобі все своє золото, будь щедрою, і люди любитимуть тебе за це.

- Як же саме Осінь виконує батьківський наказ?

6.  Складання «Асоціативного куща».

- Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово ОСІНЬ.

 

 

 

 

 

 

 

 

-Але все це не заважає нам милуватися цією чудовою порою.

7. Складання і запис речення.

До нас завітала золота осінь. (Запишіть його в зошит).

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу.

  1. Проблемне питання.

- Що довелося зробити, щоб скласти речення? (Поєднати слова між собою).

     2.  Дослідження (робота з підручником та складеним реченням).

- Давайте про це довідаємося з підручника. Відкрийте підручник на сторінці 47, знайдіть правило, та прочитаємо його.

-  Як же поєднуються слова в реченні?

- За допомогою чого слова пов’язуються між собою?

- Давайте повернемося до нашого речення, визначимо та підкреслимо його основу, встановимо зв’язок слів за допомогою питань.

Коментар: Отже, речення складаються зі слів, які відповідають на певні питання. Усі ці слова, до яких можна поставити питання від інших слів, є членами речення. А чи можна поставити питання до слова ДО? Звичайно, не можна. Це прийменник. Воно допомагає пов’язувати слова між собою.

ІV.  Закріплення вивченого матеріалу. Тренувальні вправи.

    1. Робота в парах.

 - Робота над деформованими реченнями.

Скласти, де треба змінюючи  закінчення в словах речення, записати, підкреслити головні члени речення і в останньому реченні встановити зв’язок слів за допомогою питань.

 

 О

 

 

Перевіримо:  

За вікном стоїть осінь. Небо вкрилось важкими хмарами. Жовте листя опадає

з дерев.

(Що?) листя ( що робить?) опадає;

Листя (Яке?) жовте;

Опадає ( з чого?) з дерев.

Міні – підсумок:

  • Отже, зв’язок між словами в реченні встановлюється за допомогою питань від слова до слова, та закінчень.
  1. Гра «Доповніть вірш потрібними словами»

  Ходить   …….   по  покосах.   (ліс)

 В золото   фарбує ……  .   (осінь)

 І горять  шовкові …… ,    (беріз)

 У зажурених    ……… .   (коси)

  • Як ми підбирали  слова в реченнях? (за змістом).
  • Назвіть граматичну основу в першому реченні.
  1. Самостійна  робота
  • Вам необхідно з’єднати подані схеми з відповідними реченнями.

 

 

 

 

 

 

 

 

Перевіримо:   (взаємоперевірка).

  • Як називається той член речення, який вказує, про кого або про що говориться в реченні і відповідає на питання хто? або що?.

Зверніть увагу!  Підмет може стояти в різних місцях речення : на початку , у середині, у кінці речення.

  1. Відпочинок (фізкультхвилинка).
  2. Робота над загадкою.
  • Відгадайте загадку.

Як прийде весна в садочок –

До лиця білий віночок,

Ну а восени цій кралі

Приглянулися корали. (калина).

  • Знову звернемося до довідкового бюро. Що вони можуть нам доповісти про цю красуню. (робота з тематичним словником)
  • Це кущова рослина з білими невеликими пахучими квіточками та гіркими чи кисло-солодкими ягодами.
  • Калина – символ дівочої краси. Споконвіку українці любили червону калину. Садили її біля хати, у саду, на узліссі.
  • Калина – це символ рідної землі, батьківської хати.
  • Калина – символізує мужність і незалежність духу нашого народу.
  • А ще це гарний антисептик. Узваром калини лікують простудні, кожні та нервові захворювання.

V.  Рефлексія.

  1. Вправа «Мікрофон».
  • Отже з якими новими поняттями ви ознайомилися сьогодні на уроці?
  • Як пов’язані слова в реченні?
  • Які члени речення є основою речення?
  1. Доповніть речення.
  • Продовжить речення:

Сьогоднішній урок навчив мене ….

VI. Оцінювання роботи. Домашнє завдання: (диференційоване)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Максунова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 вересня 2018
Переглядів
10295
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку