Урок української мови у 6 класі "Прикметники твердої і м’якої груп Відмінювання прикметників "

Про матеріал
Урок української мови у 6класі Тема: Прикметники твердої і м’якої груп Відмінювання прикметників Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.
Перегляд файлу

Урок  української  мови  у 6класі                                                                                                                                                                          Тема: Прикметники твердої і м’якої груп Відмінювання прикметників                                                                                              Мета: повторити й поглибити знання шестикласників про прикметник як частину мови; узагальнити та систематизувати знання учнів про тверду і м’яку групи прикметників, сприяти зміцненню навичок відмінювання прикметників та позначати орфограми у відмінкових закінченнях, пояснювати їх за допомогою відповідних орфографічних правил; формувати  вміння відмінювати прикметники твердої і м’якої груп, розвивати пам’ять, логічне мислення, усне і писемне мовлення;  виховувати любов школярів до рідного краю.

Цілі: учні повинні

-вільно оперувати теоретичним матеріалом;

-застосовувати набуті знання на практиці;

-розрізняти та правильно визначати прикметники твердої і м’якої груп»

-з’ясовувати проблемні питання визначення відмін та груп іменників                                                                                                                         Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.                                                                                                                                                 Обладнання уроку: підручник

                                                                                       Хід уроку

І. Організаційний момент. 1Емоційне налаштування учнів

- Діти! Погляньте за вікно. Що ви там бачите? Так. Надворі – зима! Вона може бути різною: може бути сонячною, теплою, а може бути холодною,похмурою, непривітною, як сьогодні. Одним словом, мінлива пора року! Сподіваюсь, що ваші знання, отримані сьогодні на уроці, будуть  не мінливими, а постійним й міцними. Тож нехай на нашому  уроці панує  атмосфера доброзичливості, пізнання та успіху

2Перевірка домашньої вправи

Каліграфічна хвилинка

Коментований диктант

  1. Рано журавлі на південь відлітають - холодную зиму обіцяють. 2. Гостреє словечко коле сердечко. Чоловік красен добрими ділами. 4. Моя душа кривая – усе приймає. ( Діти коментують по черзі ).

 Запитання для всіх. Якщо змінити повну нестягнену форму та коротку у цих прислів’ях та приказках на повну,що саме втрачено. (Емоційність,переконливість) 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Гра  «Я – тобі, ти – мені».

hello_html_2c1090f8.gif

Орієнтовні запитання:

  • Яка частина мови називається прикметником?
  • Від чого залежить рід, число, відмінок прикметника?
  • Яку синтаксичну роль виконує прикметник у реченні?
  • Назвіть розряди прикметників за значенням.
  • Які прикметники належать до якісних? Відносних? Присвійних?
  • Які ступені порівняння утворюють якісні прикметники?
  • Які прикметники не утворюють ступенів порівняння?
  • Які є форми прикметників?
  • Що таке повна форма? Наведіть приклади.
  • Що таке коротка форма? Наведіть приклади.
  • Яка форма називається нестягненою? Наведіть приклади.
  • Що таке стягнена форма? Наведіть приклади.
  • Де використовуються короткі та нестягнені форми прикметників? Для чого?                                                                                                 ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.                                                                                                                                                                 Учитель:  А сьогодні ми працюватимемо над те­мою «Прикметники твердої і м’якої груп Відмінювання прикметників».Чому ви хочете навчитись на уроці?    Я очікую…Я прагну…Я намагатимуся…Я хочу.
  1. Сформулюйте мету уроку, використовуючи прикметники

Пояснення вчителя А тепер спробуймо доповнити та поглибити наші знання матеріалом підручника Виконання вправи

D:\Проектна діяльність\Рисунки\Рисунки-школа\teacher_clipart_3.gif

ІV Закріплення вивченого матеріалу.

1. Розподільний диктант. Прикметники твердої та м’якої груп записати у дві колонки.

І. Величний, майстерний, давній, працьовитий, літній, сторонній, молодий, середній, присутній, батьків, Андріїв, Маріїн, мужній, задній, подорожній, певен, жив, ясен, ближній, колишній, житній, рад, художній, телячий, будній, сизий.

 

2. Записати прикметники, на місці крапок дописуючи закінчення називного відмінка однини чоловічого роду. Визначити, до якої групи належить кожний прикметник. Навіщо прикметники поділено на групи?

Веснян..(ий), учорашн.. (ій), крайн.. (ій), модн.. (ий), городн.. (ій), кутн.. (ій), західн.. (ий), туг.. (ий), тямущ.. (ий), міцн.. (ий), зовнішн.. (ий).

3. Робота біля дошки. Провідміняти прикметники навчальний, освітній, довгошиїй.

Фізкультхвилинка

 

Хтось там, бачу, притомився

і на парту похилився.

Треба всім нам дружно встати,

фізкультуру розпочати.

Із-за парт всі миттю встали,
Гарно спинки підрівняли.
Вгору тягнемось усі,
Мов трава в дрібній росі.
Потім легко всі присіли,
Наче ноги заболіли.
Потім встали, руки в боки
І зробили два підскоки.
Каблучками цок-цок

І продовжим знов урок
 

4Подані словосполучення поставити у родовому та орудному відмінках однини. Пояснити правопис відмінкових закінчень прикметників та іменників.

Висока круча, вужча межа, гаряча каша, простора площа, родюча вишня, пахуча груша, розкішна черешня, лагідна теща, боязка миша, заяча душа, ведмежа послуга, теляча покірність, овеча вдача, вовча паща, ближня дача.

VУзагальнення знань, умінь, навичок учнів                                                                                                                                            Робота у групах. Записати словосполучення, уставляючи в закінчення прикметників букву и або і. Визначити відмінки. Виділити закінчення.(Робота з картками)

Група 1. Невелик..й став, у чист..й воді, весел.. хлопці, на чуж..й землі, живо-дайн.. краплини.

Група 2. Широк..й долині, велик..м співом, могутн..й дуб, на величн…м святі.

Група 3. Задумлив..м поглядом, щаслив..й долі, народн.. гуляння, пінист..й воді.

Підведення підсумків уроку

- Чи справдилися ваші очікування від уроку?

 Рефлексія.

Оцініть свою діяльність на уроці:

Урок пройшов:

Недаремно. Результативно Творчо. Ідеально. Змістовно. Звичайно. Активно. Повільно. Корисно. Дохідливо. Нецікаво. Цікаво. Без нудьги. Миттєво. Ефективно. Емоційно. Геніально. Збентежено. Непередбачено. Душевно.

Я працював (ла):

Із задоволенням. Із запалом. Завзято. Досконало. Енергійно. Дружно. Плідно. Старанно. Творчо. Активно. Відповідально. Зворушливо. Достойно. Доброзичливо. Погано.

VІІ Оцінювання навчальних досягнень учнів.

Відзначення досягнень учнів в оволодінні темою уроку, їхнього ставлення до роботи на уроці; аналіз здібностей, що сформувалися під час вивчення теми; окреслення перспектив подальшої навчальної діяльності.

VІІІ Домашнє завдання.  Вивчити теоретичний матеріал підручника  Виконати  вправу

 

 

docx
Додано
20 жовтня 2022
Переглядів
965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку