урок української мови у 6 класі "Відміни іменників. Змінювання іменників за відмінами"

Про матеріал

Обрана форма проведення уроку нестандартна - урок-подорож. Це дає можливість активізувати увагу школярів. У розробці запропоновано різні прийоми роботи з учями. Завдання диференційовані, деякі сприяють розвитку творчого потенціалу. Міжпредметні звязки - живопис, література.

Перегляд файлу

Урок української мови у  6 класі

    Тема. Відміни іменників. Змінювання іменників за відмінами.

    Мета: закріпити вміння учнів розпізнавати іменники, визначати їхні граматичні ознаки  роду,числа, відмінка; вчити правильно використовувати іменники в мовленні,  формувати  навички зв'язного мовлення, розвивати мислення, творчі здібності, підтримувати інтерес до вивчення української мови.

   Тип уроку. Урок-подорож. Вивчення нової теми з елементами повторення вивченого.

Міжпредметні зв’язки: живопис, література.

Обладнання: дидактичний матеріал, мультимедійний супровід, фішки, малюнок корабля.

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Вступне слово вчителя.

Сьогоднішній урок буде не звичним. Ми відправимось у подорож  морем.

"море завжди приваблювало людей, особливо художників. Відомий російський художник І. Айвазовський зображенню моря повністю віддав свій талант. Народився, до речі, він у Феодосії (згадується кримський берег).

З тераси, оповитої виноградною лозою, відкривалась широка панорама на плавну дугу Феодосійської затоки.

     У 16 років  доля привела його до Петербурга, де в 1833 році був зарахований в Академію мистецтв, у ту саме, де трохи пізніше буде вчитись Т. Шевченко.

    Справді, цікавого багато навколо нас, вивчайте, а допоможе знання з мови.

    Ми сьогодні з вами побачимо і морські пейзажі, і гарно попрацюємо. Готові?

Отже, вирушаємо. Для подорожі нам буде потрібен корабель. Ось він. Це своєрідний символ – здійснення бажань, досягнення мети.

Тема уроку: відміни іменників. Змінювання іменників за відмінами. (Слайд 1)

Девіз ……….. (Слайд 2)

Мета………….(Слайд 3)

  Діти, а що ви очікуєте від уроку?. (вправа "Мої очікування" Слайд 4) У вас на партах е листочки і маркери, коротко сформулюйте і запишіть, що ви хочете, прагнете, намагатиметеся… Ці листочки, вітрила ми прикріпимо до щогли нашого корабля.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

Перед кожним важливим завданням треба "порозминатися". Прийом "Мозковий штурм" (дати відповідь на питання)

  • Що називається іменником?
  • Які граматичні категорії він має?
  • Число іменників
  • Які роди має іменник?
  • Наведіть приклад істот і неістот.
  • Чим виступає в реченні

   Чудово, видно, що готові до подорожі.

  1. Систематизація і узагальнення вивченого.

 1 острів Всезнайко  і завдання з хмарками (Слайд…)

    Різнорівневе завдання  (Слайд…)

Блакитна хмаринка……………………………………………………………

Біла хмаринка  ………………………………………………………………..

Синя хмаринка………………………………………………………………..

    Якщо правильно випишете слова, отримаєте слово-ключ

1 …….подорож

2……дружба – дорога

3…….торт

 Дружба – це гарна риса, шляхетна, варта кожної хорошої людини. Вірний друг – то найкращий скарб. "Людина без друзів – що дерево без коріння". Наведіть приклади прислів’їв про дружбу (це було домашнім завданням) 

     Дослідження-пошук (робота біля дошки за заготовками – 1 учень, зробити висновок щодо правопису власних і загальних назв)  (Слайд…)

…………………….

…………………….

……………………..

 2 острів Ерудитів  (Слайд…)

 Лінгвістичний баскетбол (усно дати відповіді на запитання, визначити рід іменників)  (Слайд…)

………………………………..

……………………………….

  Творче завдання : утворіть іменники від поданих слів.  (Слайд…)

Два учні біля дошки складають речення, підкреслюють головні та другорядні члени речення.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

  3 острів – Невідомий  (Слайд…)

 Перед нами невідомий острів. Тут ми дізнаємось, що іменник має відміни.

  1. Пояснення вчителем нового матеріалу, перегляд презентації.(Слайди 15-18)
  2. Закріплення

А) словниковий диктант з поясненням орфограми "Вживання апострофа" (Слайд …)

Учні розподіляють слова у чотири колонки.

Б) Взаємоперевірка (Слайд…)

В) "Знайди зайве слово" (Слайд…)

          Г) Фізкультхвилинка  (Слайд…)

(дітям пропонується встати і "зловити" іменники 2 і 4 відміни: 2 відміна – хлопати руками, 4 відміна – топати ногами)

     Земля, сніг, хлоп’я, Василь, море, теля, стіл,зима, кошеня.

         Д) Гра "Ланцюжок" - хто більше… (робота в парах) (Слайд…)

   Самостійно підібрати слова кожному ряду по одній відміні (1 – 3) за 1 хвилину.

                            ………………………….

                            ………………………….

                            ………………………….

  У якої пари більше слів, ті отримують 2 фішки, менше – одну.

 

     Підходить до кінця наша подорож. Підсумуємо, чого навчились, чого досягли.

 

  1. Рефлексія. Повторення вивченого.(Слайд…)

Вправа "Злови помилку"

Учитель називає твердження, учні стверджують чи заперечують.

  1. Іменник має чотири роди.              (так)
  2. До 2 відміни відносяться іменники жіночого роду без закінчення.  (ні)
  3. Іменник поросятко відноситься до 4 відміни.     (ні)
  4. Іменник мати є винятком і належить до 3 відміни.   (так)
  5. Іменник двері має форму однини і множини.          (ні)
  6. Волосся – збірна назва.          (так)
  7. У іменника шасі відміна не визначається, бо він є незмінним.   (так)

 

  1. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.

Сьогодні усі гарно працювали. Порахуйте свої фішки, отримаєте за них оцінки.

У кого більше 10 – отримує 11 балів… (учні називають кількість фішок…)

  1. Домашнє завдання.

( - теоретичне: вивчити § 19

   -творче: стати "письменником-мариністом", описати море, у використаних іменниках визначити відміну, а тим, хто не відчуває себе таким письменником,до § 19 виконати вправу 257)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок з української мови у 6 класі

"Відміни іменників. Зміни іменників за відмінами"

 

 

 

 

 

 Підготувала вчитель української мови та літератури

Шпак Наталія Григорівна

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

2012р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 березня 2018
Переглядів
617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку