Показовий урок-кафе "Відомості із лексикології. Прикметник"

Про матеріал

Якщо вам потрібно провести цікавий урок в рамках тижня української мови та літератури, то ця розробка стане неоціненною допомогою. Оскільки урок побудовано в нестандартній формі, то учні із цікавістю чекатимуть нові й нові завдання. Рекомендую залучити інтернет-ресурси для розробки завданань, тоді ваші вихованці будуть просто в захваті.

Перегляд файлу

У класі стоять  три столи, застелені білими скатертинами, на них стоять маленькі вази із квітами. Учні святково одягнені.

Учитель. Доброго дня вам, шановні відвідувачі. Сьогодні особливий день: у нас відкриття кафе «Скарбниця». Тому в меню ви знайдете лише оригінальні страви. А в повітрі буде відчуватись присмак свята.

  • Оскільки сьогодні перший день роботи ресторану, то столиків не так багато. На кожному з них ви бачите меню зі стравами, які приготував наш кухар. Замовлення будемо приймати за порядковим номером столика. Тож не соромтесь, обирайте страву та смакуйте українське слово.

(Замовлення першого столика)

  • Чудовий вибір. Отримайте ваше замовлення.
  • Що ж приховує в собі цей суп?

(на звороті зображення страви надруковано наступне завдання)

Вам потрібно знайти зайве слово й пояснити свій вибір.

1.  Говорить, розмовляє, регоче, гомонить.

2.  Цікавий, інтерес, допитливий, непохитний.

3.  Дорога, шлях, путь, траса, шосе.

4.  Славнозвісний, знаменитий,  відомий, видатна.

5.  Безмірний, чудовий,  прекрасний, некрасивий.

6.  Небосхил, небозвід, пуща, крайнебо.

7.  Зарозумілий, гордовитий, пихатий,  тихо, бундючний.

8.  Гарно, чудесно, прекрасно, неперевершене.

- Ви вже з’їли першу страву, тож можете обирати салат. Чекаємо вибір відвідувачів другого столика.

- Поки салати готують, пропоную поживитись духовно. До вашої  уваги танець від наших артистів.

Вальс

  • Що це був за танець?
  • Охарактеризуйте його, використовуючи якісні прикметники.
  • Отримайте замовлення.
  • Що ж приготував салат?

На листочках написані літери. Із них потрібно скласти слова і дібрати до них антоніми. (Жвавий-повільний, більше-менше, веселий-сумний, весна-осінь, вечірній-ранковий, густий-рідкий, добрий-злий, корисний-шкідливий, людяність-бездушність)

  • Ви вже добре попоїли, тож можна й поспівати.
  • Яку ж пісню заспіваємо? Відгадайте, прочитавши хмаринку.
  • Перш ніж почати співати, пригадайте, на які дві групи поділяються всі звуки?
  • Пропоную співати лише голосні звуки.

Співають пісню, лише голосні звуки

  • Ви справжні співаки. За таке виконання можете замовляти найсмачніше – десерт.

Завдання із блогу у сервісі Learning.apps

Співвіднести фразеологізм із його тлумаченням

Брати близько до серця  

Чужими руками жар загрібати –

Ні пари з вуст –

Умиватися сльозами –

Накивати п’ятами –

Намотати на вус –

Вискочити сухим з води –

Розпустити язика –

Водити за ніс  -

  • Усі ми знаємо, що десерт – досить калорійне задоволення. І щоб не набрати зайвої ваги, потрібно зігнати наїдені калорії. Тому «танцюють всі».

Танець учнів (за відео зразком)

  • Ви танцювали, втомились. Думаю, вас мучить спрага. Тож пропоную вам напої.
  • Що приховано в напоях?

Розділ мовознавчої науки, який вивчає звуки мови… /Фонетика/

Скільки звуків в українській мові? /38/

Розмова двох осіб

Речення, яке має дві і більше граматичних основ…/Складне/

Частина слова без закінчення? /Основа/

Частина мови, яка позначає предмет і відповідає на питання хто? що? /Іменник/

Новоутворені слова та вислови мови…/Неологізми/

Члени речення, які характеризують предмет з одного боку, відповідають на одне і питання і відносяться до одного і того ж слова…/Однорідні/

Речення, що має одну граматичну основу…/Просте/

 Частина слова, що знаходиться перед коренем…/Префікс/

Слова, однакові за звучання, але різні за лексичним значенням… /Омоніми/

Скільки букв в алфавіті української мови? /33/

Два слова, серед яких одне головне, а друге залежне…/Словосполучення/

Змінна частина слова…/Закінчення/

Розділ науки про мову, що вивчає правильне вживання розділових знаків?/Пунктуація/

Самостійна частина мови, що виражає ознаку предмета за дією і відпові-дає на питання: що робить предмет? що з ним робиться? /Дієслово/

  • Я вам дякую, що ви відвідали наше кафе. Сподіваюсь, усім сподобалась  і кухня, й обслуговування… Постривайте, ви ж можете висловити свої думки про наш заклад. Для цього є дошка відгуків та побажань. Прошу заповнити її.

(Дошка Падлет)

  • Ось так ми з вами відкрили не лише кафе «Скарбниця», а й тиждень української мови та літератури. Тому попереду вас чекають цікаві завдання, незвичайні уроки та приємні емоції.
  • Ну і наостанок хочу вас почастувати цукерками, щоб ви не пішли з ресторану зовсім голодними. Зверніть увагу, що на цукерочках є qr-коди. Розшифруйте їх своїми телефонами і знайдете вислови про мову. А на наступному уроці зачитаєте їх.
  • Шануйте, цінуйте, оберігайте  рідне слово. Дякую за відвідини.

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу рамка словаКартинки по запросу салаты ресторанныеКартинки по запросу салаты ресторанныеКартинки по запросу суп харчоКартинки по запросу суп-пюре сырныйКартинки по запросу рамка словаКартинки по запросу рамка слова 

 

 

Картинки по запросу рамка словаКартинки по запросу чизкейкКартинки по запросу тирамисуКартинки по запросу латтеКартинки по запросу лате 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу рамка слова 

 

Картинки по запросу рамка слова 

docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
1556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку