Якщо вам потрібно провести цікавий урок в рамках тижня української мови та літератури, то ця розробка стане неоціненною допомогою. Оскільки урок побудовано в нестандартній формі, то учні із цікавістю чекатимуть нові й нові завдання. Рекомендую залучити інтернет-ресурси для розробки завданань, тоді ваші вихованці будуть просто в захваті.
У класі стоять три столи, застелені білими скатертинами, на них стоять маленькі вази із квітами. Учні святково одягнені.
Учитель. Доброго дня вам, шановні відвідувачі. Сьогодні особливий день: у нас відкриття кафе «Скарбниця». Тому в меню ви знайдете лише оригінальні страви. А в повітрі буде відчуватись присмак свята.
(Замовлення першого столика)
(на звороті зображення страви надруковано наступне завдання)
Вам потрібно знайти зайве слово й пояснити свій вибір.
1. Говорить, розмовляє, регоче, гомонить.
2. Цікавий, інтерес, допитливий, непохитний.
3. Дорога, шлях, путь, траса, шосе.
4. Славнозвісний, знаменитий, відомий, видатна.
5. Безмірний, чудовий, прекрасний, некрасивий.
6. Небосхил, небозвід, пуща, крайнебо.
7. Зарозумілий, гордовитий, пихатий, тихо, бундючний.
8. Гарно, чудесно, прекрасно, неперевершене.
- Ви вже з’їли першу страву, тож можете обирати салат. Чекаємо вибір відвідувачів другого столика.
- Поки салати готують, пропоную поживитись духовно. До вашої уваги танець від наших артистів.
Вальс
На листочках написані літери. Із них потрібно скласти слова і дібрати до них антоніми. (Жвавий-повільний, більше-менше, веселий-сумний, весна-осінь, вечірній-ранковий, густий-рідкий, добрий-злий, корисний-шкідливий, людяність-бездушність)
Співають пісню, лише голосні звуки
Завдання із блогу у сервісі Learning.apps
Співвіднести фразеологізм із його тлумаченням
Брати близько до серця –
Чужими руками жар загрібати –
Ні пари з вуст –
Умиватися сльозами –
Накивати п’ятами –
Намотати на вус –
Вискочити сухим з води –
Розпустити язика –
Водити за ніс -
Танець учнів (за відео зразком)
Розділ мовознавчої науки, який вивчає звуки мови… /Фонетика/
Скільки звуків в українській мові? /38/
Розмова двох осіб
Речення, яке має дві і більше граматичних основ…/Складне/
Частина слова без закінчення? /Основа/
Частина мови, яка позначає предмет і відповідає на питання хто? що? /Іменник/
Новоутворені слова та вислови мови…/Неологізми/
Члени речення, які характеризують предмет з одного боку, відповідають на одне і питання і відносяться до одного і того ж слова…/Однорідні/
Речення, що має одну граматичну основу…/Просте/
Частина слова, що знаходиться перед коренем…/Префікс/
Слова, однакові за звучання, але різні за лексичним значенням… /Омоніми/
Скільки букв в алфавіті української мови? /33/
Два слова, серед яких одне головне, а друге залежне…/Словосполучення/
Змінна частина слова…/Закінчення/
Розділ науки про мову, що вивчає правильне вживання розділових знаків?/Пунктуація/
Самостійна частина мови, що виражає ознаку предмета за дією і відпові-дає на питання: що робить предмет? що з ним робиться? /Дієслово/
(Дошка Падлет)