Урок української мови у 8 класі з теми "Вставні слова, розділові знаки при вставних словах"

Про матеріал
Розробка уроку допоможе легко пояснити тему, закріпити набуті знання, використовуючи різні завдання національно-патріотичного спрямування.
Перегляд файлу

Тема. Вставні слова, розділові знаки при них

Мета: ознайомити з найуживанішими вставними словами, розділовими знаками при них; формувати вміння і навички правильного, доречного вживання їх, постановки розділових знаків при вставних словах; виховувати спостережливість, уважність, любов до Батьківщини.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, таблиця «Вставні слова», кетяги калини, прапор України.

                                       Перебіг уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

      Психологічний тренінг «Привіт, я радий тебе бачити...» 
  Учні звертаються по черзі один до одного, закінчуючи вислів «Привіт, я радий тебе бачити». Потрібно  сказати щось гарне, приємне, але обов'язково щиро, відверто.

   ІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Вправа «Передбачення».

Учень читає вірш Олександра Пономарьова.

 Рідна ненька Україна,

Незалежна, горда, вільна,

Діти ми усі, усі твої,

Сила рідної землі!

Моя рідна Україна,

Твоя пісня солов'їна

Буде линути в віках

Добрим в радість, злим на страх.

Слава Україні! Україні слава!

Всім її героям, дітям всім її!

Підіймемо гордо ми над головами

Прапор України, прапор рідної землі!

Учні розглядають прапор України .

 

герб України фото

  Учитель. Діти, про що піде мова на нашому уроці?

  2. Творче завдання.

Скласти речення з поданими звертаннями.

Виконати синтаксичний розбір речення.

Соловейку, мій рідний краю, любі друзі.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Спостереження.

Діти, жовтий і блакитний кольори є, безперечно, символами життя і миру.

    На жаль, єдиної думки щодо походження синього і жовтого кольорів у   національних барвах України немає.

А) знайти вставні слова, визначити, що вони означають.

    2. Проблемні запитання.

-  Які слова називаються вставними?

- Що  означають вставні слова?

- Яким членом речення виступають вставні слова?

3. Робота з підручником.

4. Коментоване письмо.

Пояснити розділові знаки.

Визначити, що означають вставні слова.

І достатній рівень - виконати синтаксичний розбір речення.

ІІ – високий рівень -визначити частини мови.

   Друзі, національний прапор України – це жовто-блакитний стяг. Він, як відомо, має досить давнє походження. Ці два кольори на гербах і прапорах нашого славного народу використовували, безперечно, не лише за часів козацької вольності, а й за княжої доби.

5. Творча робота.

Вставити пропущені вставні слова.

Чому саме жовтий і блакитний кольори вибрали українці для свого прапора?

Жовтий колір – це … колір пшеничної ниви, … колір зерна, що дарує життя всьому сущому на землі. Жовтий колір – це … колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого … не дозрівав би, не заколосився життєдайний хліб. А блакитний колір про що нам говорить? Це … колір ясного, жовтого, мирного неба.  Це … колір цариці – води. Тому … народ України вибрав поєднання жовтого і блакитного кольорів.

Довідка: по-перше, по-друге, безумовно, мабуть, звичайно, справді, безперечно.

6. Самостійна робота.

А) розставити розділові знаки при вставних словах, пояснити.

  Золотий тризуб на блакитному тлі як символ влади – дуже давній знак. Його використовували ще за часів Київської Русі. Отже нашому гербу більше тисячі років. Дивна річ чому саме тризуб вважають гербом України? Мабуть тому, що число «три» завжди вважали числом казковим, чарівним. А ще можливо у тризубі відображено триєдність життя: батько – мати – дитина. Певно вони символізують і силу і мудрість і любов любі діти.

7. Цікава інформація.

   Найбільший в Україні тризуб розташовується в Івано-Франківській області. Він був викладений з білого каменю в 1992 році на схилі гори. Під гербом викладено рік і слово “воля”. Автором цього витвору став колишній вояк УПА Анастасий Козак, який таким чином вирішив вшанувати своїх побратимів. Місце він обрав не випадково – саме тут відбувались жорстокі бої між повстанцями сотні Пилипа Орлика та більшовиками. Анастасию довелось добре попрацювати: герб достатньо великий, на нього пішло дві вантажівки каменю, який він переносив вручну в двох сумках (а на той час йому було вже 70 років). Навколо тризуба висаджені смерічки і туї, а фундамент обладнаний канавами, щоби каміння не змістилось. Сьогодні за пам'яткою доглядають місцеві школярі.
 

Івано-Франківськ тризуб 1992

 

ІV. Підсумок.

       Не забувайте, що ми  живемо на землі, що зветься Україна. Ми повинні любити свою Батьківщину, бо вона у нас єдина!

    У всьому світі кожен знає, що  Батьківщина лиш одна. І  в нас вона одна-єдина — це наша славна Україна.

 У статті 20 Конституції України записано:
      «Державними символами України є Державний Прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України.»

V. Рефлексія.

 Гра «Країна Мовляндія»

Що з’ясували  ви на сьогоднішньому уроці?

Чи звернули увагу на добір мовного матеріалу?

Якою темою він об’єднаний?

Що для вас виявилося найважливішим?

Чи справдилися очікування від уроку?

VІ. Домашнє завдання. . Високий і достатній рівні – твір «Моя Батьківщина - Україна», використовуючи вставні слова ; середній і низький рівні – вправа за підручником.

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку