Урок української мови у восьмому класі на тему: " Види обставин. Зимові свята в Україні"

Про матеріал
Мигаль Мирослава Михайлівна , учитель української мови та літератури.Урок української мови у 8 класі на тему : "Види обставин. Зимові свята в Україні".
Перегляд файлу

Урок у восьмому класі на тему : «Види обставин .Зимові свята на Україні»

Мета : систематизувати й узагальнити знання учнів про обставину

як другорядний член речення ;формувати вміння визначати види обставин за значенням ;удосконалювати навички правильно використовувати різні види обставин як в усному , так і в писемному мовленні ;виховувати любов до рідного краю ,його мови ,традицій

Очікувані результати

Учні повинні знати :

визначення обставини , види обставин за значенням , чим вони ви-

ражаються ,цикл зимових свят на Україні

Учні повинні вміти :

знаходити обставини у тексті , визначати їх вид ,будувати речення

з обставинами різних видів ,висловлювати власні думки

Тип уроку : формування знань ,умінь і навичок учнів

Обладнання : підручник ,таблиця «Другорядні члени речення.

Обставина» ,картка « Види обставин» ,ілюстрації про зиму ,картка

« Цикл зимових свят на Україні»,аудіозаписи колядок

Міжпредметні зв’язки:музика ,фольклор, образотворче мистецтво

 

 

                              Хід уроку

  1. Організаційний етап
  2. Мотивація .З ’ясування емоційної готовності учнів

Слово вчителя.

Виплакала осінь свої останні дні й увійшла в зимовий сон. Прийшла улюблена пора дітей  і дорослих – білосніжна зима.

-Чи любите ви зиму? Чому?

-Якими святами багата зима?

(Чи всі свята ви згадали ? Зверніться до картки «Цикл зимових свят на Україні»)

 Споконвіку зимові свята супроводжували численні традиції , звичаї ,обряди ,вірування.

Про зимові свята на Україні ми будемо говорити при вивченні видів обставин ,адже такою є тема нашого уроку .Прошу її записати

(Учні записують тему уроку, вчитель зачитує мету і очікувані результати)

3. Опрацювання навчального матеріалу

Слово вчителя.

У нашій роботі ми пройдемо декілька етапів .Отож ,перший етап

1.Теоретичний

Пригадаймо те, що вам відомо про обставину.

а)бесіда :

- Що таке обставина ?

- Чим найчастіше виражається ?

б)робота біля дошки

Зверніть увагу на дошку.Перед вами строфа про зиму.

Знайдіть у ній обставини. На які питання вони відповідають?

                 Ще вчора кленові акорди

                 Тремтіли ледь-ледь край доріг,

                 А нині сміливо і гордо

                 Ступає зима на поріг.

Вчора-коли?часу,ледь-ледь-як?способу дії,край –де?місця,сміливо і гордо-як?способу дії,на поріг –куди?місця.нині –коли,часу

Шукаємо питання  в таблиці і визначаємо до якого виду вони

відносяться.

Підручник (с.119)

     2.Другий етап нашого уроку «Від теорії до практики»

Найчастіше обставини виражаються прислівниками .Згадаємо їх написання і напишемо словниковий диктант на тему : «Правопис прислівників .Велика буква у власних назвах»

    а)Словниковий диктант

(Один учень працює біля дошки ,потім проводиться взаємооціню-

ванння)

Тихо-тихо ,назустріч ,де-не-де ,додому ,Син Божий  ,Новий рік ,

Різдво ,під час ,спершу  , свято ,по-українськи, взимку, будь-де,

Пресвята Богородиця ,хтозна –де , щоденно ,надвоє ,сьогодні,

кутя , рано-вранці, Святий вечір ,вертеп .

 б) Робота в групах

 На Андрія – 13 грудня дівчата ворожили.

Ми поворожимо з вами також ,але не на судженого ,а на речення .

Кожна група отримає речення ,у якому має визначити головні члени речення,обставину ,запитання ,її вид.

 -Звичаї об’єднують людей в один народ, в одну націю.(яким способом? спосіб дії)

- Ще більше потемніло.(наскільки? міри і ступеня)

-Хто влітку час гайнує, той взимку голодує(коли? часу)

-Пречисті зорі сяють в небі (де? місця)

-Від хвилювання пастушок не міг говорити( від чого? з якої причини?причини)

-Заради світлого майбутнього  долаймо труднощі.(з якою

метою? для чого? мети)

-Не посіявши ,не пожнеш(за якої умови? умови)

-Люди співають,незважаючи на труднощі.(незважаючи на що?допустові)

3. Третій етап нашого уроку має назву «Від практики до вмінь»

 а) Моделювання

Доберіть обставини зазначених видів до речення :

    Бережімо звичаї  та традиції свого народу (спосіб дії)

                   -11-                                                    (часу)

                   -11-                                                     (мети)

                   -11-                                                     (допусту)

4.Четвертий етап нашого уроку «Від умінь до творчості»

Виконайте одне із завдань на вибір :

а)Напишіть твір-мініатюру на тему : «Зимові свята на Україні» ;

 б)Складіть власний вірш або строфу про зиму .Використайте  обставини.

Визначте вид обставин .

5.П’ ятий етап нашого уроку «Від творчості до пісні»

-Які пісні співають під час свят?

-Чи знаєте ви колядки? Які?

-А щедрівки?

Прослухайте колядку , знайдіть у ній обставини ,запишіть їх і визначте  вид.

4.Рефлексійно –оцінювальний етап

-Чи досягли цілей уроку ?

-Який вид роботи найбільше сподобався ?Чому?

А на завершення нашого уроку напишіть привітання своїм рідним і близьким з Новим роком і Різдвом Христовим.

-Що ви їм побажаєте?

5.Домашнє завдання (варіанти ):

-складіть діалог на тему: «Зимові канікули»;

-складіть 8 речень ,використовуючи обставини різних видів;

-виконайте вправу №169.

 

 

 

 

Люди співають,незважаючи на труднощі

 

Не посіявши ,не пожнеш

 

 

Звичаї об’єднують людей в один народ, в одну націю

 

 

Ще більше потемніло

 

 

 

Пречисті зорі сяють в небі

 

 

Від хвилювання пастушок не міг говорити

 

 

Заради світлого майбутнього  долаймо труднощі

 

 

 

 

Хто влітку час гайнує, той взимку голодує

 

 

 

 

 

 

 

                                            Мигаль Мирослава Михайлівна,

                                           Червоноградський «СШ-колегіум»№3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
23 вересня 2022
Переглядів
251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку