Урок спланований у цікавій ігровій формі. Учні повторюють все про прикметник, отримують незвичайні подарунки за виконані завдання.
2 клас
Узагальнення та систематизація знань з теми
«Прикметник»
Мета:
Збагачувати мовлення учнів прикметниками, вчити їх вживати прикметники у спілкуванні, розвивати особистість учнів, виховувати любов до природи, до рідної мови.
Обладнання:
малюнки, композиція „ У зимовому лісі”, ялинка( штучна), картки-сніжинки із завданнями, музичний центр, картини художників.
Хід уроку
- Доброго ранку, діти!
- Доброго ранку, зимі-чарівниці,
- Доброго ранку, снігурам і синичкам,
- Доброго ранку, сонечку ясному,
- Людям усім і всьому прекрасному!
Діти, я відкрила для вас секрет ввічливості, адже вітатися можна не тільки з людьми, а й з природою, з усім прекрасним.
Вчитель: - Відкриваємо завісу ненароком,
Заглянемо в цю чудову пору року.
- Якого кольору зима?
- Білого.
Вчитель: -Звичайно, білого кольору взимку найбільше, тому що:
Білі черевички у Зими,
Біла-біла в неї кожушина,
Білі сани, білогриві коні,
Білі рукавички, ще й пухові.
Чарівниця-Зима засипала сніжинками віконця, мій стіл і, навіть, дошку. І я здогадуюсь, що серед цих сніжинок є не прості, а чарівні, які принесли нам цікаві завдання від Бабусі Зими. Спробуємо виконати їх?
(Знімаю з дошки сніжинку)
-Бабуся Зима хоче подивитись, як дітки красиво пишуть.
Спишіть речення з дошки:
-Ліс одягнув срібні казкові шати.
-Про що розповідається в реченні?
-Ліс( що зробив?) одягнув, одягнув ( що?) шати, шати ( які?) срібні, казкові.
- Що означає слово „ шати”?
-Шати – це красивий одяг.
-Молодці, справились із завданням. Ну, а тепер СЮРПРИЗ!
-Після кожного виконаного завдання будемо прикрашати ялинку іграшкою, для птахів кидати в стаканчик насіння , для білочок класти в тарілочку горішки, а зайчикам – моркву і капустяні листки.
-Загадка – це народний твір,
-Давно- давно вже виник він,
-Коли не вміли люди ще писати,
-А вчились думати і міркувати.
А чи зможете , малята, всі загадки відгадати?
(Загадки дістаю з корзинки)
Білі мухи он летять.
Сніг (який?) м’який, холодний.
В червоній сорочці,
До нас у садочок
Прилетіли гості.
-Кожушок(який?), сорочка(яка?)
4) Буркотливий, вайлуватий,
ходить лісом дід лахматий.
Літом любить полювати,
А зимою в лігві спати.
- Ведмідь(який?)...
ЦІКАВИНКА ПРО ВЕДМЕДЯ
-Чому він так зветься?
-Слово прийшло в українську мову з російської „ медведь” і означає „ мед ведает”. Ведмідь любить мед і „ ведает”, тобто знає, де його шукати.
-Чому його називають „ вайлуватим”?
- А ще говорять, що ведмідь смокче лапу взимку в барлозі ?
-В середині зими стара шкіра на лапах починає чесатися, змінюватися, а молода ще мерзне, тому під час сну ведмідь облизує, тобто гріє, лапу.
-Запам’ятаєте цікавинки?
Якщо дістаємо сніжинку з іменником, то добираємо до нього прикметники і навпаки.
-Сніг(який?)..., берізка (яка?)..., сонечко(яке?)...;
-Мила, рідна, ласкава, дорога (хто?)...
-Красивий, червоногрудий (хто?)...
-Хитра, руда, пухнаста (хто?)...
-Молодці! Прикрашаємо ялинку і кладемо ласощі птахам та звірятам.
5.Сніжинка „ Мовна перлинка”
-Діти, давайте запишемо найкращі слова про нашу мову (самостійно).
Мова(яка?) співуча, українська, рідна, милозвучна.
-Діти зачитують.слова, які характеризують мову.
Ніжна, мила, світанкова,
ясна, чиста, колискова,
мелодійна, дзвінкотюча,
дивна, радісна, співуча,
лагідна, жива, казкова,
красна, чарівна, казкова,
найдорожча, добра, власна,
мудра, сонячна, прекрасна,
солов’їна, барвінкова
українська мова!
Ми любим ліс зимовий, ми знаєм. його мову.
Вчитель: Чарівною зимовою паличкою
Зачаровую всіх у зайчиків.
Сірі зайчики встали і ждуть,
Спритно вушками прядуть,
Зимно зайчикам стоять
Треба трішки пострибать.
Пострибали всі, присіли,встали,
Покружляли на місці
І за парту сіли.
Молодці! Бабусі Зимі сподобалась хвилинка відпочинку.
На ялинці – кулька , і про лісових друзів не забуваємо!
7. Сніжинка „ Творча стежинка”
-Діти, до мене прилетіла сніжинка з завданням. Потрібно скласти творче речення із словосполученням „ рідне село” і записати його під диктовку.
Погляньте, у вас на партах теж є сніжинки із завданням.
(Робота в парах) – Складіть чудові творчі речення з даними словосполученнями ( білосніжна зима, білокора берізка, маленьке кошеня, веселі синиці, чарівні сніжинки, зимовий день, ясне сонечко, цікава казка )
Молодці! Бабусі Зимі подобаються такі творчі та розумні діти. Отже, на ялинці – кулька, в тарілочках гостинці для тварин.
8. Сніжинка „ Доброти стежинка”
-Що таке добро? (Діти міркують) Добро – це щастя всіх людей. Коли зробити добро людині, то буде приємно нам всім.
Вчитель: Добрим бути просто чи не просто ?
Не залежить доброта від зросту.
Як людей полюбиш, пошануєш,
Силу для добра в душі відчуєш.
Доброта з роками не старіє,
Доброта від холоду зігріє.
І якщо вона як сонце світить,
То радіють і дорослі й діти.
9. Сніжинка „ Художня розминка”
- Діти, подивіться як красиво художники зобразили зимові пейзажі
(на дошці картини художників )
Останню іграшку повісимо на верхівку ялинки, а птахам і звірятам прибавимо смачненького.
-Діти, але що це? Ялинка починає тремтіти! Вона хоче до вас звернутись. Ось і сніжинка під нею впала.
-Діти, на перерві потрібно віднести насіння для птахів у годівничку.
-А біля кого білочка живе?
-Для зайчиків я заберу моркву та капусту, бо живу поряд з лісом.
10. Підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон»:
От і збіг урок наш, як коротка мить,
Дуже швидко час біжить.
Ще попереду у вас багато кроків,
І цікавих, і важких уроків.