Інтегрований урок( українська мова та образотворче мистецтво) "Узагальнення та систематизація знань з теми " Прикметник" 2 клас

Про матеріал

Урок спланований у цікавій ігровій формі. Учні повторюють все про прикметник, отримують незвичайні подарунки за виконані завдання.

Перегляд файлу

               2 клас

Узагальнення та систематизація знань з теми                                                                     

 

«Прикметник»            

 

 

 

Мета:

Збагачувати мовлення учнів прикметниками, вчити їх вживати прикметники у спілкуванні, розвивати особистість учнів, виховувати любов до природи, до рідної мови.

Обладнання:

малюнки, композиція „ У зимовому лісі”, ялинка( штучна), картки-сніжинки із завданнями, музичний центр, картини художників.

 

                             Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку

 

- Доброго ранку, діти!

- Доброго ранку, зимі-чарівниці,

- Доброго ранку, снігурам і синичкам,

- Доброго  ранку, сонечку ясному,

- Людям усім і всьому прекрасному!

 

Діти, я відкрила для вас секрет ввічливості, адже вітатися можна не тільки з людьми, а й з природою, з усім прекрасним.

  • Що змінилось у класі?
  • Скрізь сніжинки, на гілочках снігурі, синички, є ялинка.

 

Вчитель: - Відкриваємо завісу ненароком,

                   Заглянемо в цю чудову пору року.

- Якого кольору зима?

- Білого.

 

Вчитель: -Звичайно, білого кольору взимку найбільше, тому що:

 

                 Білі черевички у Зими,

                 Біла-біла в неї кожушина,

                 Білі сани, білогриві коні,

                 Білі рукавички, ще й пухові.

 

Чарівниця-Зима засипала сніжинками віконця, мій стіл і, навіть, дошку. І я здогадуюсь, що серед цих сніжинок є не прості, а чарівні, які принесли нам цікаві завдання від Бабусі Зими. Спробуємо виконати їх?

 

  1. Сніжинка „ Каліграфічна хвилинка”




(Знімаю з дошки сніжинку)

-Бабуся Зима хоче подивитись, як дітки красиво пишуть.

Спишіть речення з дошки:

-Ліс одягнув срібні казкові шати.

-Про що розповідається в реченні?

-Ліс( що зробив?) одягнув, одягнув ( що?) шати, шати ( які?) срібні, казкові.

- Що означає слово „ шати”?

-Шати – це красивий одяг.

 

-Молодці, справились із завданням. Ну, а тепер СЮРПРИЗ!

 

-Після кожного виконаного завдання будемо прикрашати ялинку іграшкою, для птахів кидати  в стаканчик насіння , для білочок класти в тарілочку горішки, а зайчикам – моркву і капустяні листки.

 

  1. Сніжинка „ Загадкова корзинка”



-Загадка – це народний твір,

-Давно- давно вже виник він,

-Коли не вміли люди ще писати,

-А вчились думати і міркувати.

 

А чи зможете , малята, всі загадки відгадати?

 

(Загадки дістаю з корзинки)

  1. Що це? Що це?- всі кричать,

Білі мухи он летять.

  1. М’який, як пух, та дуже холодний.

Сніг (який?) мякий, холодний.

  1. У красивім кожушку,

В червоній сорочці,

До нас у садочок

Прилетіли гості.

-Кожушок(який?), сорочка(яка?)

 

      4) Буркотливий, вайлуватий,

          ходить лісом дід лахматий.

         Літом любить полювати,

         А зимою в лігві спати.

- Ведмідь(який?)...

 

ЦІКАВИНКА ПРО ВЕДМЕДЯ

-Чому він так зветься?

-Слово прийшло в українську мову з російської „ медведь” і означає „ мед ведает”. Ведмідь любить мед і „ ведает”, тобто знає, де його шукати.

-Чому його називають „ вайлуватим”?

- А ще говорять, що ведмідь смокче лапу взимку в  барлозі ? 

-В середині зими стара шкіра на лапах починає чесатися, змінюватися, а молода ще мерзне, тому під час сну ведмідь облизує, тобто гріє, лапу.

-Запамятаєте цікавинки?

  • Прикрашаємо ялинку кулькою, а лісовим друзям кладемо їхні улюблені ласощі.

 

  1. Сніжинка „ Чарівна скринька”


  • В скриньці на сніжинках слова (іменники, прикметники)

Якщо дістаємо сніжинку з іменником, то добираємо до нього прикметники і навпаки.

-Сніг(який?)..., берізка (яка?)..., сонечко(яке?)...;

-Мила, рідна, ласкава, дорога (хто?)...

-Красивий, червоногрудий (хто?)...

-Хитра, руда, пухнаста (хто?)...

-Молодці! Прикрашаємо ялинку і кладемо ласощі птахам та звірятам.

 


5.Сніжинка „ Мовна перлинка”


-Діти, давайте запишемо найкращі слова про нашу мову (самостійно).

Мова(яка?) співуча, українська, рідна, милозвучна.

-Діти зачитують.слова, які характеризують мову.

 

  • Послухайте вірш поета про мову.

 

Ніжна, мила, світанкова,

ясна, чиста, колискова,

мелодійна, дзвінкотюча,

дивна, радісна, співуча,

лагідна, жива, казкова,

красна, чарівна, казкова,

найдорожча, добра, власна,

мудра, сонячна, прекрасна,

соловїна, барвінкова

українська мова!

 

  • Прочитайте чудове речення на дошці:

Ми любим ліс зимовий, ми знаєм. його мову.

  • Діти, а яка мова зимового лісу?
  • Закрийте очі, уявіть, що ви прийшли до зимового лісу.
  • Мова лісу – рипіння снігу під ногами, хрускіт гілочок, стук дятла, шелест сухих листочків.

 

  • Виконали ще одне завдання Бабусі Зими. На ялинці – кулька, а птахам і звірятам – ласощі.

 

 

 

  1. Сніжинка „ Пора відпочинку”




Вчитель: Чарівною зимовою паличкою

                  Зачаровую всіх у зайчиків.

 

Сірі зайчики встали і ждуть,

Спритно вушками прядуть,

Зимно зайчикам стоять

     Треба трішки пострибать.

Пострибали всі, присіли,встали,

Покружляли на місці

І за парту сіли.

 

  • Чарівною паличкою доторкаюсь до „ зайчиків” і вони стають знову учнями.

Молодці! Бабусі Зимі сподобалась хвилинка відпочинку.

 

На ялинці – кулька , і про лісових друзів не забуваємо!

 

 

7. Сніжинка „ Творча стежинка”



-Діти, до мене прилетіла сніжинка з завданням. Потрібно скласти творче речення із словосполученням „ рідне село” і записати його під диктовку.

 

  • Наше рідне село – це частинка квітучої України.

Погляньте, у вас на партах теж є сніжинки із завданням.

(Робота в парах) – Складіть чудові творчі речення з даними словосполученнями ( білосніжна зима, білокора берізка, маленьке кошеня, веселі синиці, чарівні сніжинки, зимовий день, ясне сонечко, цікава казка )

 

  • Запишіть речення і зачитайте їх.

Молодці! Бабусі Зимі подобаються такі творчі та розумні діти. Отже, на ялинці – кулька, в тарілочках гостинці для тварин.

 

8. Сніжинка „ Доброти стежинка”




-Що таке добро? (Діти міркують)  Добро – це щастя всіх людей. Коли зробити добро людині, то буде приємно нам всім.

 

Вчитель:  Добрим бути просто чи не просто ?

                  Не залежить доброта від зросту.

                  Як людей полюбиш, пошануєш,

 

                  Силу для добра в душі відчуєш.

                  Доброта з роками не старіє,

                  Доброта від холоду зігріє.

                   І якщо вона як сонце світить,

                  То радіють і дорослі й діти.

 

 

  • Діти! На партах у вас є сонечка, візьміть їх у руки, вони теплі, світяться добром. Так?
  • Оживіть їх , намалюйте добрі очі, веселу посмішку.
  • Сонечко(яке?) тепле, ласкаве, добре, усміхнене, чарівне.
  • Я хочу, щоб ви були схожі на сонечка, завжди посміхалися, раділи всьому навкруг, мали добре сердечко.

 

 

 

 

 

 

 


9. Сніжинка „ Художня розминка”


- Діти, подивіться як красиво художники зобразили зимові пейзажі

(на дошці картини художників )

  • Ми з вами не справжні художники, але талановиті та старанні діти.
  • Які кольори підберете, щоб намалювати зиму: теплі чи холодні?
  • Думаєте, як назвати свій малюнок.

 

Останню іграшку повісимо на верхівку ялинки, а птахам і звірятам прибавимо смачненького.

-Діти, але що це? Ялинка починає тремтіти! Вона хоче до вас звернутись. Ось і сніжинка під нею впала.

 

  • Ви ялинки не рубайте!
  • Краще штучні купляйте!
  • А можна й гілочку зірвати,
  • Та гарнесенько прибрати.
  • І тоді такі ялинки,
  • Будуть справжні веселинки!

-Діти, на перерві потрібно віднести насіння для птахів у годівничку.

-А біля кого білочка живе?

-Для зайчиків я заберу моркву та капусту, бо живу поряд з лісом.

 

 

10. Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон»:

  • На які питання відповідають слова, що вказують на ознаки предметів?
  • Чи красивішою стає наша мова, коли ми прикрашаємо її такими чарівними словами?

 

От і збіг урок наш, як коротка мить,

Дуже швидко час біжить.

Ще попереду у вас багато кроків,

І цікавих, і важких уроків.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єремієнко Ольга Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
2 січня 2018
Переглядів
1435
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку