Урок української мови "Узагальнення знань про слова, що означають назви предметів"

Про матеріал
Це урок узагальнення й систематизації знань учнів про слова-назви предметів (іменник); зміцнення навичок визначення морфологічних ознак іменників; правильно використовувати іменники в мовленні; розвивати в учнів навички зв’язного мовлення, мислення, творчих здібностей; стимулювати бажання досліджувати й аналізувати мовні явища.
Перегляд файлу

Урок української мови в 2-му класі

Тема. Узагальнення знань про слова, що означають назви предметів.

Мета: 

- формування предметних компетентностей : узагальнити й систематизувати знання учнів про іменник; розвивати вміння встановлювати зв’язки між словами в реченні; розвивати зв’язне мовлення, уміння логічно будувати свої думки; поглибити і розширити знання дітей про предмети українського строю; прививати любов до рідної мови; виховувати почуття до красивого і корисного; любов до рідного краю, вчити берегти свою національну культуру.

- формування ключових компетентностей: уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший;

- загальнокультурні: удосконалювати вміння дотримувати норм культурної поведінки.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Обладнання: український віночок, український одяг, картки з диференційованими завданнями, LEGO, презентація.

                                                            ХІД УРОКУ

І. Організація учнів до уроку

1. Привітання дітей.

2. Визначення настрою учнів.

Учитель: - Подивіться у вікно. Який спокійний зимовий ранок. Яка чудова сьогодні погода. І від цього у мене гарний бадьорий настрій.

- А з яким настроєм починаєте ви нашу зустріч?

- Перед вами чотири аркуші паперу різного кольору:

Червоний колір – тривога

Синій колір- спокій

Зелений колір- надія

Жовтий колір- радість.

- Оберіть свій колір і покажіть цеглинку. Я бажаю щоб ці почуття залишились з вами на цілий день.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • Діти, сьогодні на уроці ми узагальнимо знання про слова, що означають назви предметів. Як називаємо такі слова в українській мові?
  • Сьогодні  з’ясуємо що ми дізналися про іменники.
  • Ви всі в українському одязі, але  дівчатам не вистачає атрибуту українського вбрання. Чого не вистачає ви дізнаєтесь коли із букв складете слово.

На дошці букви  -   Н О К В І (діти утворюють слово ВІНОК)

  • А ви знаєте що віночок не просто прикраса, а й оберіг від зла. У віночку чаклунська сила ,що біль знімає, волосся береже. Віночок може мати 8,12 і більше квітів.
  •         Ви сьогодні дізнаєтесь із яких квітів плетуть віночки. Адже  кожна квітка не тільки додавала віночку барв, але мала і певний символ. А для цього треба виконати різні завдання.

 

ІІІ. Основна частина.

  1. Робота у зошиті.

- Роботу в зошиті ми почнемо з каліграфічної хвилинки і напишемо                 з’єднання букв, які ви бачите у слові «вінок».

К. хв. Ві ін но ок вінок.

- Ви відгадали слово, постарались написати з’єднання букв і тому ми можемо поговорити про першу квітку, яка з явиться у нашому віночку.

 Троянда-вважається символом кохання. Слайд 1.

- Ви можете вплести першу квітку у наш віночок.

  1. Робота з реченням.

- За допомогою цеглинок складіть речення. Розташуйте цеглинки так, щоб утворилось речення.

Україні, на, плести, люблять, дівчата, віночки.

На Україні дівчата люблять плести віночки.

Учні пишуть утворене речення у зошиті.

  • Яке слово починається і закінчується голосним звуком? Приголосним звуком?
  • Яке слово має більше звуків ніж букв?
  • Назвіть слова які відповідають на питання хто? що?
  • Чому Україна написано з великої букви?

- Молодці! Другу квітку, яку вплетемо у віночку - це ромашка-символ ніжності, миру. Слайд 2.

3.Робота з карткою. «Оживи іменники»

Утворити від іменника, який відповідає на питання що? інший, який би

  відповідав на питання хто?

ЩО?                                                   ХТО?

СНІГ                                                 (СНІГОВИК)

ТРАКТОР                                         (ТРАКТОРИСТ)

ЛІС                                                    (ЛІСНИК)

МОРЕ                                                 (МОРЯК)

ХЛІБ                                                   (ХЛІБОРОБ)

КОМБАЙН                                         (КОМБАЙНЕР)

ДВІР                                                    (ДВІРНИК)

ЛІКАРНЯ                                            (ЛІКАР)

-Скласти і записати речення з іменником, який відповідає на питання хто? та  речення  з іменником, який відповідає на питання що?

-Ви впорались із завданням, тому наступна квітка, яка прикрасить наш віночок - це мак.

Мак-вважається не тільки квіткою мрій, але й символом родючості, краси та молодості. Слайд 3.

Фізкультхвилинка «Синичка»

5.Завдання «Знайди пару»

На дошці записані слова у дві колонки. Діти добирають до слів першої колонки слова з протилежним значенням і з’єднують зі словами другої колонки.

ВЕСНА                                       РАДІСТЬ

БОЯЗЛИВІСТЬ                          МОЛОДІСТЬ

СТАРІСТЬ                                  ОСІНЬ

НЕНАВИСТЬ                             ЛЮБОВ

БІДНІСТЬ                                    РОЗКІШ

СУМ                                             СМІЛИВІСТЬ

-Як називають такі слова в українській мові?

- Молодці! Волошка наступна квітка яка є символом людяності.

Слайд 4.

6. Диференційована робота за  кольоровими картками. Вправа «Броунівський рух»

На кольорових картах записані диференційовані завдання для самостійної роботи. Учні їх виконують, після чого об’єднуються за кольором і спільно перевіряють правильність виконання.

Картка червоного кольору.

Прочитай речення. Підкресліть імена, по батькові та прізвища.

Тарас Григорович Шевченко – видатний український письменник і художник. Ми любимо вірші Лесі Вознюк. У школі діти вивчають казки Івана Яковича Франка.

Картка зеленого кольору.

Прочитай речення. Підкресліть назви міст.

 Київ названо на честь засновника міста князя Кия. Князь Данило Галицький народився в місті Галич.

       Картка синього кольору.

     Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок. Підкресліть клички тварин.

     Мама Тетянки працює на фермі. Після уроків діти приходять туди. Вони    доглядають тварин. Тетянка годує корову Лиску. Оля і Катруся – телятко Зірку,  а Сашко і Миколка напувають лошат Орлика і Соколика.

     - Так, як ви виконали стільки завдань з різними умовами ми прикрасимо віночок  ще двома квітками.

 Барвінок – це символ життя та безсмертя душі людської, оберіг від зла. 

 Слайд 5. Мальви – символ віри, надії і любові. Слайд 6.

    Фізкультхвилинка

  8. Робота в парі з LEGO.

   На дошці на цеглинках написані слова. Учні повинні розкладати цеглинки у   два стовпчики: власні та загальні назви.

  - Молодці! Останні квітки, які ми вплетемо у наш віночок це – чорнобривці та калина. Що символізує кожна з них?

   Чорнобривці – вважаються символом  материнської любові, отчого дому.     Калина – краса та дівоча врода.      Слайд 7.       Калина

      ІV. Заключна частина.

     1.  Рефлексія.

       Вправа «Мікрофон»

      - Про що сьогодні на уроці ви почули вперше?

      - Яке завдання вам принесло найбільшу радість на уроці?

      - Яке завдання було складним?

      2. Термометр успіху.

      3.Підсумок уроку.

        - Сьогодні ви виконали різні завдання за темою «Слова – назви

         предметів». Завдяки вашим старанням, активності на уроці,  у нас з

        явилась така краса –віночок. Тож , якого атрибуту  не вистачає нашим дівчатам для    українського національного одягу?

          - Хлопчики,  дістаньте віночки, які ви підготували і одягніть на голови дівчаткам.

         - Дівчатка наші стали ще кращими.

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Пєлін Галина
Додано
4 квітня 2022
Переглядів
512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку