Урок української мови в 2 класі

Про матеріал
Формувати в дітей уміння розрізняти поняття «ім’я» , по батькові, прізвище; учити правильно писати власні імена, ознайомити з етимологією деяких з них, розвивати дослідницький інтерес,спостережливість, творчість, фантазію, уміння працювати з підручником самостійно, у парах, у групах, аналізувати, доводити, роботи висновки, формувати в учнів прагнення бути людиною з великої літери, повагу до людей, які прославили своїм гідним життям здатність відчувати красу в поезії, прищеплювати любов до рідної землі.
Перегляд файлу

Урок української мови в 2 класі

 

Тема уроку:  Велика буква в іменах і прізвищах людей.

 

Мета уроку: Формувати в дітей уміння розрізняти поняття «ім’я» , по батькові, прізвище ; учити правильно писати власні імена, ознайомити  з етимологією деяких з них, розвивати дослідницький інтерес,спостережливість, творчість, фантазію, уміння працювати з підручником самостійно, у парах, у групах, аналізувати, доводити, роботи висновки, формувати в учнів прагнення бути людиною з великої літери, повагу до людей, які прославили своїм гідним життям здатність відчувати красу в поезії, прищеплювати любов до рідної землі.

 

Обладнання:  Картки для розвитку зв’язного мовлення, картки для роботи в парах, групах, аудіо запис, портрети видатних українців,

 

Хід уроку.

  1. Організація класу до уроку.

Сьогодні на урок до нас завітали гості.

Повернімося до гостей і скажімо їм «Добрий день»

 

Продзвенів уже дзвінок.

Час почати нам урок

Щоб урок пройшов не марно

Треба сісти рівно, гарно.

 

 

Вправа для психологічного настрою.

  • Поверніться один до одного, посміхніться. Молодці. У всіх вас гарний настрій і я сподіваюсь на хорошу працю разом з вами. На уроці ми уважні, розумні, організовані, кмітливі.
  • Як називається наш урок? А що виконуємо ми на такому уроці?
  • Яких правил треба дотримуватися на уроці.

Спинку тримай рівно.

Не спирайся грудьми на кінець столу;

Лікті поклади на стіл, щоб вони трохи звисали.

Вільною рукою тримай зошит.

 

Звучить музика. На фоні музики розповідь учителя

На шостий день створив Господь людину за своїм образом і подобою. Дав їй смертне тіло і безсмертну душу. Людина мала бути доброю, нести любов і правду на Землю, бо тільки тоді вона могла бути людиною. Людиною з великої літери. Ось сьогодні ми і поговоримо як треба писати імена прізвища та по батькові людей.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

 

  • Послухайте і відгадайте загадку:

Всі хочуть, як народиться дитина

Щоб я було і гарне, і дзвінке

Бо носить все життя мене людина

А відгадайте – но, що я таке!

 

  1. Оголошення теми  і мети уроку.
  • Відкрийте зошит покладіть його правильно
  • Ручку тримай трьома пальцями, середнім вказівним і великим.
  • Старанно запишіть число, класна робота. У кожного з вас своя каліграфічна хв.
  • На дошці записані слова (зробити звукову модель слова)

Юрко                   Ірина                 Ярина

[=о- - о]                   [о-о-о]                  [=о –о -о]

  • На дошці прикріплені два аркуші на них імена дітей нашого класу. Хлопці записують імена дівчаток і навпаки
  • Робота за підручником ст. 44 – 45, прочитати правило ст.44
  • Записати різні форми  імен дітей за зразком.

Ольга – Оленька, Олечка             Сергій – Сергійко, Сергієчко

Прослуховування колискової 

  • Робота із вправою 4. Списати 2 перші речення,
  • Хвилинка відпочинку.

Що ж прийшла мабуть пора трохи відпочити. Я вас хочу на зарядку, друзі, запросити.

 

  • Гра «Загубилась буква»

 ….етяна                                  ….етро

….рина                                    ….ергій

….лена                                    ….ндрій

 

  • Закінчити речення

В Україні, як і в деяких слов’янських країнах, до імені дитини додається не тільки прізвище, а й ім’я  батька. Якщо батька звати Віталій то його дочка….., Якщо тато Володимир то син……

Прослухайте ланцюжок слів і продовжіть його словом, яке підходить на вашу думку: книжка до книжки – … (бібліотека), зернинка до зернинки – … (колосок), ім’я до імені – … (народ).

 У кожного народу є талановиті і мужні люди, яких пам’ятають через багато років. Наше село Шевченкове назване на честь Т. Г. Шевченка. Хто знає вірші  Т. Шевченка?

(Прослухати  пісні на слова Т. Шевченка.)

  • Робота в групах. Кожна група одержує завдання і виконують його.  (У конвертах слова роз сипанки)
  • Розвиток звязного мовлення. У кожної дитини картка – малюк. Діти складають речення даючи ім’я дитині. (Тарас  -  арсТа)
  • Робота за індивідуальними малюнками–розмалюйками  «Оживіть картинку»  і дайте ім’я дитині.
  • Прочитайте і запишіть прислів’я:

«Не ім’я прикрашає людину, а людина прикрашає ім’я».

 

 

  1. Домашнє завдання. Дізнайтесь у своїх батьків хто вам дав ім’я?
  2. Підсумок уроку:  Що сьогодні вам сподобалось на уроці? Як пишуться імена, прізвища, по – батькові?

Я дякую Вам за працю і бажаю гарного грамотного письма.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 серпня 2019
Переглядів
1855
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку