Урок читання 2 клас. Тема:«Поетичні перлинки. М.Рильський «Осінні настрої», «Ми з сином…», В.Скомаровський «Лісова колиска», Д.Павличко «Небеса прозорі», Є.Гуцало «Лосі»

Про матеріал
Мета: учити учнів з ООП правильно виразно читати поетичні твори, розширювати уявлення про красу природи восени, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати навичку читання вголос, виховувати спостережливість, любов до природи.
Перегляд файлу

Читання

 2 клас

Тема: «Літературна казка у віршах Н.Забіли «Вовк і козлята»

Мета. Формувати уявлення про чарівний світ літературних казок, ознайомити дітей з віршованою казкою Наталі Забіли «Вовк і козлята», розвивати вміння відрізняти літературну казку від народної. , вміння характеризувати персонажів відповідно до їх вчинків; поповнювати знання учнів про життя та звички тварин удосконалювати навички читання віршованих текстів, збагачувати словниковий запас, вчити інтонувати казки та театралізувати їх, порівнювати з прочитаним раніше, добирати до малюнків слова з тексту; виховувати пізнавальний інтерес, любов до рідного слова, бажання самостійно придумувати казки, вживати прислів’я у спілкуванні. 

Обладнання: Підручник «Читанка» О. Савченко 2 клас 1 і 2 частини, таблиці слів, карточки, «віконечка», «мікрофон», маски казкових героїв.

Тип уроку: інтегрований.

Хід уроку

Привітання учнів.

    Добрий день, шановні гості!

    Вітаємо вас на нашому уроці!

    Чарівні усмішки прийміть від дітей,-

    Говоримо до гостей.

    Ми дуже хочемо порадувати вас,

    То ж запросили до себе в клас.

I. Організація класу.

Вчитель. Ось і дзвоник продзвенів

                 Для маленьких школярів,

                 Він покликав на урок

                 У чарівний світ казок.

Учні.     – Урок читання починаємо,

              Гарного настрою всім бажаємо.

              Те, що вивчили – пригадаємо,

              Поміркуємо, почитаємо.

II. Читацька розминка.

     Вчитель. Щоб правильно і швидко читати, виконаємо тренувальні   вправи з читання за таблицями.

 

Робота з таблицями. (швидке читання).

Таблиця 1:

Знайти серед поданих слів та прочитати слова, що однаково читаються як зліва направо, так і справа наліво.

 

Таблиця 2.

Вибрати і прочитати слова з м’якими приголосними звуками.

 

Таблиця 3.

Прочитати назви шкільного приладдя.

 

III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

 

 

Учні повинні

знати                                                                     вміти

Що таке літературна казка?                     Відрізняти літературну казку від

                                                                 народної.

                                                                    Характеризувати героїв казки

                                                                 відповідно до їхніх  поступків. 

                                                                  Читати виразно віршований текст.  

Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

Вчитель.  Казковий світ! Казковий світ!

                  Він збереже людей від бід.

    У сиву давнину із сонячного проміння, аромату фіалок і таємниці живої води народилася казка. І світ відразу ж повеселішав. Бо казка навчала людей любити красу, дарувати натхнення, творити добро, поступати по совісті.

    Кожен, кого вона торкнулася своєю тендітною, ласкавою рукою, ставав неперевершеним майстром своєї справи. Поет писав віршовані шедеври, пекар випікав смачні булочки, співак зачаровував слухачів дивовижними мелодіями. А ми, читаючи казки українських письменників і поетів, стаємо добрішими, щирішими, милосерднішими, вчимося співчувати, співпереживати, засуджуємо витівки злого вовка, радіємо за розумних козенят, вчимося любити казки.

 

V.  Актуалізація опорних знань.

Вправа «Гронування»

Діти, з якими словами у вас асоціюється слово «казка»? (Добро, розум, вигадка, дідусь, бабуся, звірі і т. д.)

(Вчитель вивішує таблицю зі словами: добро, розум, вигадка, звірі, справедливість, фантазія.) Таблиця 4.

- А яка основна мета всіх казок, ви дізнаєтеся, прочитавши прислів’я у «лабіринті». Таблиця 5 «Лабіринт».

     (Казка вчить, як на світі жить.)

 

VI.  Перевірка домашнього завдання.

Мозкова атака.

Порівняйте українську народну казку «Лисичка і журавель» і казку «Лисичка і Журавель», записану Іваном Франком. Чим вони подібні і чим відрізняються?

- Які слова стосуються Лисички, а які Журавля? Таблиця 5.

- Які казки називаються літературними? (що створила одна людина)

      - Як іще називаються літературні казки? (авторські)

      - Які казки називаються народними? (що створив народ)

      - Які народні казки ви знаєте? (відповіді учнів)

VII.  Ознайомлення з казкою Наталі Забіли «Вовк і козлята».

Вчитель. Сьогоднішніх дійових осіб нашої казки допоможе вам відгадати 

                 загадка.

Прийшов звір лихий, кошлатий

До козиної до хати.

Як зустрівся з молодцем

Дременув у ліс бігцем. (вовк, козенята, собака)

 

Гра «Розвідка». (вибіркове читання)

Щоб відгадати назву казки, треба прочитати слова справа наліво і знайти її в підручнику. С. 64-66. Таблиця 6, 7.

Назвіть автора казки.

 

Вчитель. З нетерпінням всі чекали,

                 Діти назву вже назвали.

                 Що ж, почнемо ми читати,

                 Нову казку час вивчати.

 

Ознайомлення зі змістом казки. (Читає вчитель).

Завдання для дітей.

Прослухавши казку, порівняйте її з українською народною казкою  «Вовк і семеро козенят».

Що спільного і що відмінного у цих казках? (в групах)

Словникова робота.

Незрозумілі слова з поясненням виписані на дошці. Таблиця 8.

Стежечка – витоптана вузенька доріжка в траві.

Блискотить – яскраво світить.

Вірний – відданий своїм господарям.

Цапок – козеня.

Жахливий – страшний.

Причаївсь – заховався, притих.

Хижак – їсть тварин.

Лякливо – перелякано.

Бебехнутися – впасти.

Підібгав – заховав під себе.

 

VIII.  Робота в групах. (2групи). Таблиця 9.

Встановити порядок подій.

IX. Читання словникових пірамід. (вправи на розширення поля зору). Таблиця 10.

 

Вчитель. Усі слова, які вам зрозумілі і незрозумілі, входять до словникового складу української мови, яка відрізняється різноманітністю і багатством. Ви вже ознайомилися з близькими за значенням словами, з протилежними за значенням словами, з багатозначністю слів. То ж зараз серед поданих слів знайдіть пари близьких за значенням слів (1 група), протилежних за значенням слів (2 група). Таблиця 11, 12.

 

X.  Фізкультхвилинка.

Гімнастика для очей.

Міцно заплющ очі. Полічи до п’яти. Розплющ очі. Полічи до п’яти.

Швидко кліпай очима декілька хвилин.

Роби колові рухи очима. Потім у зворотному напрямку.

Простягни руку вперед і наближай її до носа. Уважно стеж за вказівним пальцем.

Подивись вдалину.

 

XI.  Робота над змістом тексту.

  • Назвати головних персонажів казки.
  • Куди пішла коза?
  • Які слова говорила коза, повертаючись додому?
  • Хто ще був з козлятами в хаті?
  • Чого прийшов вовк?
  • Чи вдалася вовкові його задумка?
  • Хто врятував козлят?

 

XII.  Робота з текстом.

Прочитайте самостійно казку, підготуйтеся до читання вголос. Підготуйтеся читати в особах.

1 група читає першу половину казки, а друга група – другу частину.

 

XIII.  Інсценування казки по частинах.

XIV.  Пошукова робота.

Добір до малюнка слів з тексту. Запис на карточках.

(Яка група підбере більше слів)

XV.  Творча робота.

Діти самостійно відтворюють текст казки. (Вставити пропущені слова). Таблиця 13, 14.

Якими були персонажі твору? (відповіді учнів)

 

Вчитель. Казку ми прочитали, чимало дізналися про її персонажів.

                 То яка ж мета нашої казки? Чого вона нас навчає?

Мета. Не можна ображати слабших. Не можна зазіхати на чуже. Треба бути

           добрим, чесним, поступати по совісті, бо як говориться в оповіданні  

            Всеволода Нестайка «Руденький»: «Совість у людині – це головне».

Які риси характеру виховує казка? (сміливість, працьовитість, любов, доброту).

Які риси характеру засуджує Н. Забіла в своїй казці? (зло, брехню, лицемірство)

 

XIV. Склади прислів’я (розрізані на дві частини), поясни.

Поміч у свій час, як дощ у засуху.

Не руш нічого і не бійся нікого.

Гляди не забудь, людиною будь.

Не роби нікому зла, бо відплата в 10 разів більша бува.

Хто вміє брехати, той вміє і красти.

Брехнею недалеко зайдеш.

Не на брехні світ стоїть.

З добрим дружись, а лихого стережись.

Вчитель. Ця казка дуже повчальна. Маєте подумати, а яких ви маєте  

                 друзів. Чи нема серед них таких «вовків»? Вона вчить вас бути

                 працьовитими і турботливими, як Коза, обережними і  

                 розумними, як козенята. Вчить недовіряти незнайомцям. Вчить

                 захищати слабших, як Рябко.

    Що б ви побажали вовкові?

    Як би ви змінили казку?

XVII.   Гра «Віконечко».  (читання в обмеженому просторі).

Починають читати по команді. Читають півхвилини і по команді закінчують. Хто встиг прочитати все віконечко, той молодець. А хто не встиг, тому ще треба попрацювати над швидкістю читання.

XVIII.  Роз’єднай слова і прочитай кінцівку казки.

Повернуласякозадодомуіпохвалиладітокзате, щововковідверейневідчинили.

Нуйрозумнівменедіти!- Тутіказочцікінець.

 

Вчитель. Ці обидві казки закінчуються однаково. Коза похвалила своїх діток  

                 за те, що вони в неї розумні і зуміли вберегтися від злого вовка.

IXX.  Підсумок уроку. Гра «Мікрофон».

Закінчіть речення:

1 група                                                                        2 група.

Сьогодні ми читали … .                                           Казка називається … .

Це … казка.                                                                Автор казки … .

Казка вчить бути … .                                                Мені сподобалося … .

Я хотів би … .                                                            Хочу побажати вовкові … .

Мене зацікавило те, що … .                                     Я хотіла б складати … .

XX.  Домашнє завдання.

Навчитися виразно читати казку та переказувати її. С. 64-66

 

docx
Додано
10 серпня 2019
Переглядів
966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку