Урок української мови в 2 класі "Вправляння у доречному вживанні службових слів у реченнях"

Про матеріал

Тема. Вправляння у доречному вживанні службових слів у реченнях.

Мета. Вправляти учнів у доречному вживанні службових слів у мовленні; закріплювати

навички правильного написання службових слів з іншими словами; закріплювати знання про текст, речення;

розвивати память, увагу, уяву;

виховувати уважність, старанність, любов до природи.

Обладнання. Дидактичні картки.

Тип уроку: комбінований

Перегляд файлу

УРОК 3

Українська мова

Тема. Вправляння у доречному вживанні службових слів у реченнях.

Мета. Вправляти учнів у доречному вживанні службових слів у мовленні; закріплювати

навички правильного написання службових слів з іншими словами; закріплювати знання про текст, речення;

розвивати память, увагу, уяву;

виховувати уважність, старанність, любов до природи.

Обладнання. Дидактичні картки.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте, які пари слів ви утворили.

— Прочитайте складені речення.

 

ІІІ. Каліграфічна хвилинка

це рі дя ись дятел

… рецепту … базарі

Дятел вибрав окуляри.

Натягнув собі … ніс,

Полетів трудитись … ліс.

— Спишіть каліграфічно, вставляючи потрібні слова.

 

ІV. Актуалізація опорних знань

— Пригадайте, що ви знаєте про службові слова?

— Назвіть і запишіть службові слова, що складаються з однієї букви, з двох, трьох, чотирьох букв.

Робота з картками.

І рівень.  Запишіть речення. Вставте пропущені слова.

Туман яром … долині

Лист червоний … калині,

Щебетала пташечка … віконечком,

Сподівалась пташечка весни … сонечком.

ІІ рівень.  Спишіть, вставляючи потрібні слова.

Підійшов … річки, … будинку, … товариша.

Співав … друзями, … братом, … Ольгою.

Сховався … кущем, … дуплі, … деревом.

Розмовляв … телефону, … другом, … вечора.

ІІІ рівень.  Спиши. Перестав речення так, щоб вийшов текст. Встав службові слова.

… старій вербі вони зробили гніздо. Весною лелеки повернулися … чужих країв. Там висиджували лелеченят, учили їх літати … широкими лугами. А восени лелеки відлетіли … теплі краї.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з текстом. Вправа 46, с. 24.

— Прочитайте казку. Доведіть, що це казка.

— Визначте в тексті зачин і кінцівку.

— Хто написав цю казку?

— Чим Місяць допоміг Зайчикові?

— Від чого Зайчикові стало тепло?

— Чи справді промені Місяця були теплі?

2. Фізкультхвилинка.

3. Виконання вправи 47, с. 24.

— Пригадайте, які ви знаєте види речень.

— Прочитайте з попередньої вправи спонукальні речення.

— Прочитайте речення, в яких є слова ввічливості, звертання.

— Спишіть словосполучення, вставляючи потрібні службові слова.

4. Гра «Незнайкові помилки».

— Прочитайте текст на дошці. Чи доречно Незнайко вжив службові слова? Виправте його помилки.

Я прийшов за школу. Приготувався на урок. У класі зайшла вчителька. Вона почала писати при дошці.

5. Гра «Підготовка до уроку».

— Розкажіть, як ви готуєтесь до уроку.

— Доречно вживайте службові слова в своєму мовленні.

6. Самостійна робота. Виконання вправи 48, с. 25.

— Прочитайте і спишіть, вставляючи з довідки потрібні слова.

Перевірка виконання.

— Про яких тварин ідеться в тексті?

— Які ще лісові мешканці залягають на зиму в сплячку?

 

VІ. Підсумок уроку

  1. Підсумкова бесіда.

— Про які слова ви дізналися на попередніх уроках?

— Для чого потрібні службові слова?

— Які службові слова ви запам’ятали?

2. Домашнє завдання. Вправа 49, с. 25

— Запишіть текст, змінюючи слова в дужках так, як того вимагають службові слова. Службові слова підкресліть.

docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
1211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку