Урок української мови в 3 класі на тему « Вправи на закріплення вимови і правопису слів із дзвінкими та приголосними звуками»

Про матеріал

Урок проводиться у формі брейн-рингу. За типом урок закріплення і застосування умінь і навичок, мета якого вправляти учнів у вимові та написанні слів із дзвінкими і глухими приголосними звуками;розвивати уміння знаходити слова, написання яких потребує перевірки;розвивати фонематичний слух, увагу, усне й писемне мовлення дітей, фантазію. Виховувати любов до рідної мови.

Перегляд файлу

Урок української мови   в 3 класі

 

Тема: Вправи на закріплення вимови і правопису слів із дзвінкими та приголосними звуками.

Мета:Вправляти учнів у вимові та написанні слів із дзвінкими і глухими приголосними звуками;розвивати уміння знаходити слова, написання яких потребує

перевірки;розвивати фонематичний слух, увагу, усне й писемне мовлення дітей, фантазію. Виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку:урок закріплення і застосування умінь і навичок.

Форма проведення уроку: урок – гра Брейн – ринг.

Обладнання:Таблиця «Парні дзвінкі і глухі приголосні звуки.», конверти із завданнями до гри « Брейн-ринг»,картки поточного та тематичного контролю, «Вовчок».

Хід  уроку

І.Організаційний та психологічний настрой учнів на урок.

Добрий день, любі діти,

Як нам з вами не радіти?

Можем з вами гомоніти,

Слово до слова

Звучить рідна мова.

- Сьогодні працюємо під девізом:

Рідну мову я вивчаю,

Її люблю не забуваю,

Рідну мову буду знати,

Берегти і поважати.

II.Мовна розминка «Жив у роті язичок»

Учитель.

Жив у роті язичок

І великий був мовчок.

Він в будиночку сидів.

Йти гуляти не хотів.

(Діти рухають язичком не розтуляючи ротиків.)

Учитель

Якось він засумував,

У віконце виглядав.

І побачив язичок

В небі срібний літачок.

(Діти показують язички, рухаючи ними вгору, вниз.)

Учитель

Він у подорож летів

І мотором торохтів.

Діти

Р-р-р! Р'-р-р!

Учитель.

В полі вітер повівав,

Язичку він проспівав:

Діти

У-у-у!У-у-у!

Учитель

В поле трактор поспішав,

Він поволі загукав:

Діти

Тр - пір - пір! Дир. - дир. - дир.! Ру-ру -ру!

Учитель

Теплий дощик пошумів,

Діти

Кап - кап - кап! Стук - стук - стук! Хлюп - хлюп - хлюп!

Учитель

Після дощику роса

І навколо - ой краса!

(Діти глибоко вдихають, видихають.)

Ш.Актуалізація опорних знань.

- Сьогодні на уроці ми проведемо гру «Брейи-ринг»

Грати будемо за двома ігровими столами. Кожна команда перед уроком обрала собі капітана, який вам допомагатиме. Команда, яка набере більше балів, стане переможцем. У мене -ринговий стіл, на якому знаходиться «вовчок». Він і буде сигналом до кожного наступного завдання у конвертах.

- Почнемо ми нашу гру після хвилинки каліграфії

- Згадайте вимоги до писемного мовлення.

-  Дотримуючись цих вимог і напишемо завдання хвилинки каліграфії.

 

Людина сама відповідає за своє здоров я. Тільки сама вона зможе його зберегти.

- Визначте головні і другорядні члени речень, підкресліть їх.

-А тепер починаймо гру! Конверт №1.

Вправа 122.

- Дайте відповіді на запитання:

- Чим відрізняється речення від окремих слів?

- Які бувають речення за метою висловлювання ?

- Які речення називаються окличними?

- Що є основою речення ?

- Як зв 'язуються між собою слова в реченні?

 

(Визначаємо переможців)

Конверт №2.

Вправа 151.

Дайте відповіді на запитання:

- Які значення мають слова?

- Що таке синоніми?

- Що таке антоніми?

- Що таке омоніми?

- Де найчастіше вживаються антоніми?

- Для чого нам потрібні синоніми?

Завдання для капітанів.

(Капітани працюють кожен окремо)

  • Допоможіть братикам словам знайти одне одного.

Шлях            Говорить       Розповідь        Школярка                                                                                                                                                                                                         

Хороший      Суне              Підручник       Подивився                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

Іде                 Дорога           Учениця         Оповідання                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

Каже             Гарний           Глянув            Книжка

- Розібрати слово за будовою
Книжка Школярка

- Зробити звуко - буквений аналіз слова
Оповідання Розповідь

Підсумок. Капітанам дякую.

  •     Команди готові відповідати?

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання про вимову
й правопис слів з парними приголосними звук.

- Гра «Я - тобі, ти - мені» допоможе нам згадати ці звуки

 

Вчитель                                    Учні

Б      П

Д     Т

Д     Т

З     С

З´     С´

Ж     Ш

ДЖ     Ч

ДЗ     Ц

ДЗ´     Ц´

Г     К

Ґ                                                 Х

 

V. Мотивація навчальної діяльності                             Перед вами – складовими,               

В ній заховані слова.  

Увалені будьте - не зівайте,

Слова правильно вимовляйте!

VІ. Вправи на закріплення та систематизацію знань.

1. Диктант - загадка.

Маленький, чепурненький

Крізь землю пройшов,

    Червону шапку знайшов.   (Гриб)

 

Довгий Мартин

Ліз через тин,

Сам перебрався,

Мов по драбині,

А голова залишилась на тині! (Гарбуз)

 

Круглий, мов сонечко,

Щедрий, мов сонечко,

На черінь посунеться

І стоїть красується.

З печі - та на блюдо:

Їжте мене, люди,

На здоров'ячко! (Хліб)

 

Кругла, а не місяць,

Біла, а не борошно,

З хвостиком, а не миша.(Редька)

 

Що воно в ямі Вгору хвостом ?(Ложка)

 

 

Хто малюнок на вікні

Уночі зробив мені? (Мороз)

 

Узимку горою, А влітку водою? (Сніг)

 

Влітку гуляє, а взимку спочиває. (Ведмідь)

 

Груші тут і яблуні

Порічки й виноград.

Називається це -... (Сад)

 

  • Поясніть написання слів - відгадок. 2.Робота за підручником.

Вправа 231

Вправа 232

  • Пригадайте, що таке прислівя ?

Конверт №3.

Вправа 233

- Прочитайте прислівя,  поясніть, як ви їх розумієте.

- Знайдіть у виділених словах звуки, що вимовляються не так, як пишуться.

Підсумок.

Конверт №4.

(Робота за картками поточного та тематичного контролю)

- Спишіть і прокоментуйте, яку букву ви вставили в словах.

(Сторінка 13; Завдання№9)

Встав пропущені букви

(д -т,дь- ть, з-с,зь-сь,ж-ш,г-х,б-п)

Кі     ті

Ни    ко

Пру  кий

Кни  ковий

Ягі   ка

Ні    ка

Хлі  чик

Ле   кий

Прика ка

Боро ба

Підсумок.

- Підрахуємо, хто набрав більше балів.

- Хто вийшов переможцем.

VII. Підсумок уроку.

- Чи сподобався вам урок?

- Що нового ви дізналися?

- Чим були задоволені?

VIII. Домашнє завдання.

(Коментар виконання)

Вправа 234.

ІХ. Хвилинка - цікавинка.

- Послухайте віршик - каламбур.

- Впіймайте слова, що звучать однаково, але мають різне значення.

- Згадайте, як називаються ці слова?

КАЛАМБУР.

Я зробила піну з мила,

та її водичка змила.

 

- Ти чого сьогодні злий?

- Йди води на руки злий.

 

Якщо є у тебе мати,

будеш все на світі мати.

 

Котик вибрався на мур

і муркоче: - Мур - мур - мур.

 

Пес лякає в лісі гав:

Гав - гав - гав!

 

Якщо зійшов на берег ти,

То треба землю берегти,

 

У садочку ріс ірис,

А на полі - мак і рис.

 

Ми дивилися згори,

як котився мяч з гори.

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
1342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку