Урок української мови в 4 класі. Узагальнення вивченого за темою «Дієслово»

Про матеріал
Формування в учнів мотивації вивчення рідної мови, комунікативних умінь; узагальнити й систематизувати набуті знання з теми; закріплювати навички правопису особових закінчень дієслів, розвивати мовлення, критичне мислення, виховувати бажання вивчати особливості української мови, набуття вмінь рефлексувати в реальному житті, усвідомлюючи свої дії та прогнозуючи подальші кроки.
Перегляд файлу

Урок української мови в 4 класі.

Тема. Узагальнення вивченого за темою «Дієслово».

Мета. Формування в учнів мотивації вивчення рідної мови, комунікативних умінь; узагальнити й систематизувати набуті знання з теми; закріплювати навички правопису особових закінчень дієслів, розвивати мовлення, критичне мислення, виховувати бажання вивчати особливості української мови, набуття вмінь рефлексувати в реальному житті, усвідомлюючи свої дії та прогнозуючи подальші кроки.

Обладнання. Презентація, роздатковий матеріал.

Тип уроку. Урок закріплення вивченого матеріалу.

Освітні галузі. Мовно-літературна, соціальна, інформатична.

Перебіг уроку

І. Мотивація.

1. У світі існує близько 6000 мов. Проте одна з них вирізняється милозвучністю та багатством. Адже окремі слова мають десятки синонімів, найрізноманітніші пестливі форми… На мовному конкурсі в Італії її визнали другою за мелодійністю мовою світу (після італійської). На мовному конкурсі, який пройшов у Парижі у 1934 році, мову визнано третьою найбільш красивою мовою в світі (після французької та перської). Здогадались, яка це мова?

2. – Які ще цікаві факти знаєте про мову?

3. Починаючи з 21 лютого 2000 року щороку відзначають  Міжнародний день рідної,  материнської мови (сл.1). Мова — це Божий дар і ключ до вивчення культури, історії, традицій. «Нація повинна боронити свою мову більше, ніж свою територію», — говорила Леся Українка. Адже територію можна відвоювати, а коли вмирає мова, то вмирає і нація». Недаремно кажуть, що мова — ключ до Вічності, пароль до дверей Всесвіту.

2. Вправа «Компліменти для рідної мови».

3. Творчо-емоційна гра

Якщо ви розмовляте українською — нахиліть голову вперед.

Якщо ви читаєте художні книги, вивчєте вірші напам’ять - підніміть руки вгору.

Якщо ви співаєте українські пісні – поплескайте в долоні.

Якщо не вживаєте слів-паразитів — похитайте головою ліворуч, праворуч.

Якщо переїдете жити в іншу країну, будете продовжувати розмовляти та любити українську - покладіть руку на серце.

Якщо ви намагаєтесь старанно вивчати рідну мову – підніміть вказівний пальчик та посміхніться.

ІІ. Визначення теми та очікуваних навчальних результатів.

Сьогодні,  21 лютого, продовжуємо вивчати рідну мову. Тема уроку «Узагальнення вивченого про дієслово. Дієслівний челедж» (сл.2).

-       Які ваші очікувані навчальні результати?

ІІІ. Сприймання та усвідомлення учнями матеріалу.

  1. Вправа «Карта розуму» (сл.3).
  2. Доберіть та запишіть таке дієслово, яке би називало дію обох понять. Яке дієслово зайве? Чому? (робота в парах).

C:\Users\ПК-4\Desktop\зображення_viber_2023-03-08_14-06-50-990.jpg 

                

 

 

 

 

  1. Бесіда за схемою-опорою (сл.4).

                  Неозначена форма  дієслова

                      Час     Число   Може означати завершену і незавершену дію

 

  1. Пригадайте прислів’я про мову. Назвіть дієслова, які означають завершену/ незавершену дію. (Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається. Від теплого слова і лід розмерзається. Гостре словечко коле сердечко. Щире слово, добре діло душу й серце обігріло.
  2. Бесіда

-          Як відрізнити один час від іншого?

-          Що означають дієслова теперішнього часу?

-          Які дії описують дієслова минулого часу?

  1. Інтерактивна гра «Часи дієслів», https://learningapps.org/display?v=phtgijg0j23
  2. Фізкультхвилинка,  https://www.youtube.com/watch?v=xnQaC8iAsnQ
  3.      Відтворення теоретичних відомостей про правопис особових закінчень дієслів у теперішньому та майбутньому часі (сл.5).

Схема.png 

 

 

 

  1. Учні виконали завдання – вставили замість крапок пропущені букви. Визнач, хто з них записав слова правильно. Виправ помилки.

Іванко: скажимо, полічемо, думаєте, бачимо.

Марічка: говоримо, шепочемо, читаєте, носите.

Петрик: пишеш, вивчаїмо, дружемо, лічеш.

  1. Учні склали висловлювання. Чиє твердження є істинним, а чиє хибним?

Варвара: Дієслова минулого часу бувають першої та другої особи.

Максим: Дієслова минулого часу бувають жіночого та чоловічого роду.

Іванко: Дієслова минулого часу бувають чоловічого, жіночого та середнього роду.

  1. Перебудуй речення, змінюючи час дієслів так, щоб показати, що весна вже наступила. Визнач число і рід дієслів минулого часу. Обведи однорідні присудки. Взаємооцінювання (сл.6).

Закінчиться зима. Повіє легенький вітерець. Радісно засвітить весняне сонечко. Оживе, заспіває  свою веселу пісеньку джерельце. Крізь пожовклу траву проб’ються свіжі яскраво-зелені стеблинки. На деревах набухнуть бруньки.

  1. Складіть сенкан «Дієслово» (робота в групах).

ІV. Заключна частина.

  1. Рефлексія.

            Вправа «Обери фразеологізм» (сл.7). Охарактеризуйте за допомогою фразеологізмів свої відчуття після виконання завдань дієслівного челенджу та аргументуйте свій вибір:

Пас задніх; ламав голову; каша в голові; ловив ґав; друге дихання; море по коліно; намотав собі на вуса; байдики бив; зарубав на носі.

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку