Урок української мови в 5 класі

Про матеріал
Конспект уроку в 5 класі з використанням хмарних технологій " Другорядні члени речення"
Перегляд файлу

Конспект   уроку  української мови

з використанням хмарних технологій

 5 клас                                                 Швиденко  О.М.

Тема: Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина

Мета: закріпити знання, уміння, навички учнів про другорядні члени речення, навчити учнів розрізняти і визначати другорядні члени речення, розвивати навички використання другорядних членів речення у реченнях, орфографічну пам’ять, мовленнєві навички, виховувати любов до мови,  за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу виховувати почуття любові до рідного краю.

Тип уроку: узагальнення і систематизація вивченого матеріалу

Обладнання: інтерактивна дошка, проектор, дидактичний матеріал,  тести у форматі Google-форма.

Хід уроку


Верба похила над водою
Зелені коси розплела.
Я знову тихою ходою
Бреду до рідного села.

Місток. Човни і перші хати,
Стежина, граючись, веде.
Мені не треба поспішати,
Давно мене ніхто не жде.

Отут стояла наша хата,
Де верби стали молоді.
Мої маленькі ноженята
Тут часто бігали тоді...

Я тут родивсь. Оці тополі
Мене любили тут малим.
Я тут зростав на вільнім полі,
Зігрітий сонцем золотим.

Частенько тут блукав у житі,
Пташині слухав голоси.
Моєю мрією повиті,
Синіли там мої ліси.

Тут все моє. Мій гай замрійний,
І ця ріка, і ці сади.
І я, бурлака неспокійний,
Іще не раз прийду сюди.

Тут все моє. І тут я вдома,
Стежину кожну я впізнав,
Зростає радість, гасне втома,
Тут все моє. Я тут зростав.

Іван Коваленко

 

 


  1. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

На початку уроку учні діляться на 3 групи: червоні, сині, зелені.

     ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

(Склавши пазл https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2897c4566440 учні дізнаються про тему уроку і записують її у зошити)

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
    1. Лінгвістичний експеримент

https://www.youtube.com/watch?v=fTm-bc5E5zE

Слово вчителя. Перегляньте, будь ласка, відеосюжет про наше село. Спробуйте розповісти про побачене непоширеними реченнями.

Село Новоолександрівка-справжня перлина таврійського краю. Не випадково саме тут на межі 19-20 століть родиною Фальц-Фейнів  був побудований величний маєток. Його залишки знаходяться сьогодні на березі Каховського водосховища. Нинішній стан будівлі-повчальний урок для сучасного покоління: як треба ставитися до історичної спадщини.

  • Який висновок можемо з вами зробити? (Отже, другорядні члени речення роблять мовлення більш виразним, образним, яскравим, емоційно забарвленим, влучним, конкретним.)

2.2. інтерактивна вправа «так» чи «ні»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.Робота з кластером або картою знань «Другорядні члени речення», використовуючи інтерактивну таблицю

 

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
    1. Дослідження - конструювання

Замінити іменник-іменник на іменник-прикметник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.   Кольорова вправа. (Робота в групах)  

     У 1922 на землях помістя Кам’яне виникло село Кузьмопавлівка. А пізніше його перейменували на Новоолександрівку. Наше село розташоване в мальовничому місці на узбережжі Каховського водосховища.     Новоолександрівка – наша гордість! Бо живуть тут справжні працелюби – трактористи, водії, вчителі, медики, всі як один закохані у свою справу, а ще - у природу рідного краю. Бо наш степ, пшеничні поля, придніпровські кручі, затока, ставок, різноманітні вибалки з чудовою рослинністю, з чарівним тваринним світом, просто не можна не любити.

      Людська доля щедро наділила жителів мудрістю і талантом бути господарями на своїй землі.

  1. Плутанина (інтерактивні дошка)

Скласти із поданих слів прислів’я, обравши інструмент інтерактивної дошки ПЕРО, підкреслити усі члени речення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Батьківшина-мати, умій за неї постояти.

Без людини немає Батьківщини.

Без калини немає України.

Бережи, як око Вітчизну, і вона завжди берегтиме тебе.

  1.   Інтерактивна гра (QR- код: зіскануйте цей код мобільним пристроєм і перейдіть до вправи на LearningApps або перейдіть за посиланням https://learningapps.org/watch?v=piuf7qijj16  )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.   Лінгвістична гра «Склади схему» (Робота в групах)

4.ПІДСУМОК УРОКУ

  1. Які другорядні члени речення повторили на уроці?
  2. На які питання вони відповідають?
  3. Як підкреслюються у реченні?

5. ОЦІНЮВАННЯ

6. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Написати коротку розповідь про своє рідне село  (5-6 речень). Підкреслити у реченнях головні та другорядні члени речення.

2. Створити мотиватор "Люби свій край" або фотоколаж "Рідні стежини."

7. ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Сьогодні ми з вами переконалися, якою багатою, милозвучною і барвистою є наша рідна українська мова. Усі ми живемо в Україні, пишаємося нею і сподіваємося на щасливе майбутнє. Де б ми не подорожували, але завжди повертаємося  додому, у рідну Україну.

(перегляд відеокліпу «Новоолександрівка – перлина таврійського краю»)  https://www.youtube.com/watch?v=hTpewV9OnMg&t=68s

 

 

      

doc
Додано
2 березня 2023
Переглядів
273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку