Конспект уроку української мови
з використанням хмарних технологій
5 клас Швиденко О.М.
Тема: Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина
Мета: закріпити знання, уміння, навички учнів про другорядні члени речення, навчити учнів розрізняти і визначати другорядні члени речення, розвивати навички використання другорядних членів речення у реченнях, орфографічну пам’ять, мовленнєві навички, виховувати любов до мови, за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу виховувати почуття любові до рідного краю.
Тип уроку: узагальнення і систематизація вивченого матеріалу
Обладнання: інтерактивна дошка, проектор, дидактичний матеріал, тести у форматі Google-форма.
Хід уроку
Верба похила над водою
Зелені коси розплела.
Я знову тихою ходою
Бреду до рідного села.
Місток. Човни і перші хати,
Стежина, граючись, веде.
Мені не треба поспішати,
Давно мене ніхто не жде.
Отут стояла наша хата,
Де верби стали молоді.
Мої маленькі ноженята
Тут часто бігали тоді...
Я тут родивсь. Оці тополі
Мене любили тут малим.
Я тут зростав на вільнім полі,
Зігрітий сонцем золотим.
Частенько тут блукав у житі,
Пташині слухав голоси.
Моєю мрією повиті,
Синіли там мої ліси.
Тут все моє. Мій гай замрійний,
І ця ріка, і ці сади.
І я, бурлака неспокійний,
Іще не раз прийду сюди.
Тут все моє. І тут я вдома,
Стежину кожну я впізнав,
Зростає радість, гасне втома,
Тут все моє. Я тут зростав.
Іван Коваленко
На початку уроку учні діляться на 3 групи: червоні, сині, зелені.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
(Склавши пазл https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2897c4566440 учні дізнаються про тему уроку і записують її у зошити)
https://www.youtube.com/watch?v=fTm-bc5E5zE
Слово вчителя. Перегляньте, будь ласка, відеосюжет про наше село. Спробуйте розповісти про побачене непоширеними реченнями.
Село Новоолександрівка-справжня перлина таврійського краю. Не випадково саме тут на межі 19-20 століть родиною Фальц-Фейнів був побудований величний маєток. Його залишки знаходяться сьогодні на березі Каховського водосховища. Нинішній стан будівлі-повчальний урок для сучасного покоління: як треба ставитися до історичної спадщини.
2.2. інтерактивна вправа «так» чи «ні»
2.3.Робота з кластером або картою знань «Другорядні члени речення», використовуючи інтерактивну таблицю
Замінити іменник-іменник на іменник-прикметник
У 1922 на землях помістя Кам’яне виникло село Кузьмопавлівка. А пізніше його перейменували на Новоолександрівку. Наше село розташоване в мальовничому місці на узбережжі Каховського водосховища. Новоолександрівка – наша гордість! Бо живуть тут справжні працелюби – трактористи, водії, вчителі, медики, всі як один закохані у свою справу, а ще - у природу рідного краю. Бо наш степ, пшеничні поля, придніпровські кручі, затока, ставок, різноманітні вибалки з чудовою рослинністю, з чарівним тваринним світом, просто не можна не любити.
Людська доля щедро наділила жителів мудрістю і талантом бути господарями на своїй землі.
Скласти із поданих слів прислів’я, обравши інструмент інтерактивної дошки ПЕРО, підкреслити усі члени речення
Батьківшина-мати, умій за неї постояти.
Без людини немає Батьківщини.
Без калини немає України.
Бережи, як око Вітчизну, і вона завжди берегтиме тебе.
4.ПІДСУМОК УРОКУ
5. ОЦІНЮВАННЯ
6. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.Написати коротку розповідь про своє рідне село (5-6 речень). Підкреслити у реченнях головні та другорядні члени речення.
2. Створити мотиватор "Люби свій край" або фотоколаж "Рідні стежини."
7. ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
Сьогодні ми з вами переконалися, якою багатою, милозвучною і барвистою є наша рідна українська мова. Усі ми живемо в Україні, пишаємося нею і сподіваємося на щасливе майбутнє. Де б ми не подорожували, але завжди повертаємося додому, у рідну Україну.
(перегляд відеокліпу «Новоолександрівка – перлина таврійського краю») https://www.youtube.com/watch?v=hTpewV9OnMg&t=68s