Урок української мови,
2 клас НУШ – 2,
Підручник «Українська мова»
Інна Большакова, Марина Пристінська
Тема: Велика буква у кличках тварин. «Де поділись бутерброди?» (Григорій Фалькович)
Мета: формувати в учнів уміння розрізняти назву тварини та її кличку, писати клички тварин з великої букви; розвивати правильне, виразне та свідоме читання, вміння працювати з текстом (відповідати на запитання, пояснювати значення слів, складати продовження тексту), пояснювати зв’язок тексту та ілюстрації; виховувати любов до тварин.
Очікувані результати:
Читаємо
– прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1];
– читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];
– пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду [2 МОВ 2-2.2-4];
– визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8];
– пояснює роль ілюстрацій, таблиць, графіків, схем для глибшого розуміння змісту тексту [2 МОВ 2-2.4-3];
– розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4];
– пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду [2 МОВ 2-2.2-4];
– визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8];
– розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту [2 МОВ 2-2.3-1];
– зіставляє пережиті під час читання почуття та емоції із власним емоційно-чуттєвим досвідом [2 МОВ 2-2.3-2];
– фантазує на основі прочитаного: придумує іншу кінцівку літературного твору, змінює місце подій, додає нових персонажів [2 МОВ 2-2.7-1]
Взаємодіємо письмово
– записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4];
– створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.1-3].
Обладнання: «Шість цеглинок ЛЕГО», «ЛЕГО-сістем», презентація, картки для роботи в парах.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку. Емоційне налаштування. Об’єднання у пари.
ІІ. Оголошення теми уроку.
- На уроці мови ми продовжуємо вивчати іменник. Особливу увагу звертаємо на правопис кличок тварин. Почитаємо цікаву історію , яку нам розкаже Анатолій Фалькович.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Утворити пар з назви тварин та його клички.
1 варіант |
Лис, лисичка, лисеня |
Мудряк, Рудя, Хвостик |
2 варіант |
Кіт, кицька, кошеня |
Пушок, Мурка, Вусик |
3 варіант |
Півник, курка, курча |
Голосисте Горлечко, Кока, Жовток |
Запиши утворені пари у зошит.
ІV. Вивчення нового матеріалу. Робота з підручником.
а) вправа «Передбачення»
- Прочитайте заголовок. Як ви гадаєте, про йтиметься у вірші?
Б) словникова робота: слайд
*вартував і стояв на чатах – охороняв.
*Спанієль – це порода мисливських собак. Слово
«Спанієль» означає іспанський.
Батьківщина цих собак Іспанія.
. В) читання вчителем (до 1 підказки)
- чи справдилися ваші очікування?
- як гадаєте, а що буде далі?
Г) продовження читання вчителем.
- Чи справдилися ваші очікування?
Д) обговорення прочитаного
- Чи траплялися у вашому житті подібні історії, які описані у вірші?
- Назвіть дійових осіб вірша.
- Що робили діти? А Джульбарс?
- Як ви гадаєте, що найбільше сподобалося охороняти спанієлю?
- З яким питанням автор звертається до читачів?
- У чому автор не зовсім упевнений? Чому?
Розкажіть напарнику прочитану історію своїми словами.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Завдання: скласти список відомих кличок собак за абеткою.
Учні у парах пишуть кличку собаки клейких аркушах. Розташовують ці аркуші зі словами на дошку за абеткою.
Складіть речення і запишіть його у зошити.
VІ. Підсумок уроку. Самооцінювання
1