Урок української мови "Види речень за метою висловлювання. Розділові знаки в кінці речення. Окличні речення".

Про матеріал
Урок української мови містить матеріал із власного досвіду вчителя з вивчення теми "Види речень за метою висловлювання. Розділові знаки в кінці речення.Окличні речення.
Перегляд файлу

Тема. Види речень за метою висловлювання. Розділові знаки в кінці речення. Окличні речення.

Мета: поглибити знання учнів про види речень за метою висловлювання; навчити правильно їх будувати й доречно використовувати питальні, спонукальні, розповідні речення; розвивати навички правильно ставити розділові знаки в кінці речень; формувати вміння правильно інтонувати речення; виховувати любов до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Клас прикрашено осіннім листям. На дошці висять картини про природу.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

-Пригадайте, діти, який розділ мовознавства ми вивчаємо? (Синтаксис і пунктуація).

 

1. Гра «Мікрофон»

-Що ви знаєте про види речень за метою висловлювання.

2. Робота в групах

І група – прислів’я про осінь записують.

ІІ група – вірші про осінь по 1 реченню.

  •          Зачитайте речення, визначте вид за метою висловлювання.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

  •          Сьогодні ми вирушимо до лісу. Пофантазуймо, уявіть, що ми вже у лісі. Роздивіться красу осіннього пейзажу, передайте свої враження.
  1. Робота в групах

1 група складає міні-твір «Краса осіннього лісу».

2 група – побудує речення, у яких звучатиме заклик про збереження природи.

3 група – складе речення, у яких будуть питання про красу осінньої пори.

На дошці записано пам’ятку «Правила поведінки в лісі».

У лісі не можна галасувати, руйнувати мурашники, залишати вогнище, викидати сміття, рвати квіти з корінням, ламати гілки з дерев.

4 група – визначають межі речень, розставляють розділові знаки.

Осінь ходить листя зриває ліс вабить своєю красою як не любити цю красу бережіть природу

  •          Які розділові знаки нам допомагають у визначенні меж речення?
  1. Перевірка виконаних завдань учнями кожної групи. Оцінювання
  2. Робота з підручником
  •          Розкажіть про роль розділових знаків у реченні.
  •          Вправа 120, стор.74 (усно). Яка інтонація речень? Чи впливають розділові знаки на це?
  •          На дошці записано речення: У лісі плачуть горобці від холоду
  •          Прочитайте це речення з різною інтонацією.
  1. Перебудуйте подані речення на розповідні.

Що зустрічають умиті росою дерева? Хто пройшов лісовою стежкою?

  1. Релаксація

Уявіть ситуацію, що ви з другом опинилися в осінньому лісі. Ви чуєте красивий спів птахів, переглядаєте картини природи, отримуєте радість і насолоду від побаченого та почутого. Бережіть красу природи!

  1. Самостійна робота

Скласти речення за даними схемами.

  1. Тренувальні та творчі вправи

1, 2 групи складуть речення з поданих слів: осінь, листя, ліс, пам’ятайте, друзі, гарна, бережіть.

3,4 групи виконують графічний диктант. Учитель читає речення, учні ставлять лише знаки: Р. П? С!С.П?!

  1. Самостійна робота з підручником.

 

ІV. Підсумок уроку

-Чим був важливий урок для вас?

- Що впливає на вибір речення за метою висловлювання?

- Що нового ви дізналися для себе?

Гра «Мікрофон»

Оцінювання учнів

V. Домашнє завдання

1, 2 групи опрацювати параграф 7, вправа 123.

3,4 групи опрацювати параграф 7, скласти 5-6 речень про осінні канікули, вживаючи різні види речень за метою висловлювання.

docx
Додано
1 липня
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку