Мета: закріпити засвоєні на попередніх уроках правила вживання розділових знаків при вставних словах (словосполученнях і реченнях); розвивати пунктуаційні навички; поповнювати словниковий запас учнів економічною термінологією; виховувати повагу до рідної мови та прагнення досконало володіти нею.
Обладнання: підручник, картки з індивідуальними завданнями, словничок економічних термінів, роздавальний матеріал, плакати.
Тип: урок закріплення знань, умінь і навичок (ділова гра з української мови «Засідання бізнес-клубу).
На дошці запис: «Завітайте до бізнес-клубу!»
ХІД УРОКУ
II. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Ви звернули увагу на запрошення? А хто з вас знає, що означає слово «бізнес»? (Учні висловлюють власні думки.)
Так,- бізнес — це будь-який вид діяльності, що дає прибуток. Предметом бізнесу є не лише об'єкти господарської сфери, а й політична: діяльність, медична допомога, наука, мистецтво тощо.
Отже, завітаймо до бізнес-клубу!
Учитель (від імені президента бізнес-клубу). Вельмишановні пані та панове! Рада вітати вас, молоде покоління українських бізнесменів, на засіданні бізнес-клубу, яке оголошую розпочатим. Прошу всіх відкрити робочі блокноти, щоб робити в них необхідні записи, як це і належить справжнім діловим людям. Дозвольте ознайомити вас із «Пам'яткою бізнесмена-почат-кївця», яка міститься в експрес-зошиті з української мови, що його я для вас підготувала.
Пам'ятка бізнесмена-початківця
1.Досконало й різнобічно вивчіть справу.
2.Виховуйте в собі найкращі людські якості.
3.Особливу увагу зверніть на виховання вольових якостей характеру.
4.Розширюйте власний світогляд.
5.Учіться, по-перше, грамотно спілкуватися, по-друге, працювати енергійно, творчо.
6.Завжди дотримуйтеся активної життєвої позиції.
Можна було б ще дати чимало подібних порад, проте, коли якому-небудь бізнесменові й не вдасться виконати якийсь пункт «Пам'ятки», він усе одно за певних умов зможе Досягти успіху в бізнесі. Та жоден підприємець не здатний плідно працювати, не знаючи рідної мови. Без знання мови неможливо підтримувати контакти, вести облік виконуваної роботи, оформляти документи. Навіть налагодити зв'язки із закордоном без досконалого володіння рідною мовою буде важко, бо людину, яка нехтує материнським словом, не шанує батьківських звичаїв, ніхто слухати не захоче там, де це свято бережеться.
Коли хочемо, щоб нас поважали як людей, які мають власну гідність, давайте повсякчас поглиблювати й удосконалювати знання рідної мови.
III. Повідомлення теми й завдань уроку
Учитель. Отже, сьогоднішнє засідання бізнес-клубу присвятимо діловій грі з мови, а конкретніше, такій темі: «Вставні і вставлені конструкції». Наше завдання — упродовж уроку закріпити знання про вставні слова (словосполучення й речення), розділові знаки при них, навчитися правильно вживати їх у мовленні.
Суть гри полягає в тому, щоб здобути найбільше балів за відповіді. Бали будуть фіксуватися на умовному банківському рахунку.
А щоб легше вам було орієнтуватися в економічних термінах, ви зможете користуватися «Словничком економічних терміні» , який також є в експрес-зошитах.
IV. Актуалізація опорних знань
Учитель. Спочатку ми з вами проведемо «Аукціон знань» (див. словник). А продавати ми будемо запитання, які стосуються нашої теми.
(Підручник))
(Підбиття підсумків банківського рахунку)
Аукціон оголошую завершеним.
V. Закріплення знань, умінь і навичок
Учитель. Від фірми «Пунктуація» отримано термінове замовлення на
опрацювання матеріалу. Нам пропонують виконати усно вправу
Виконання вправи.
Учитель. Із банківського рахунку видно, що деякі бізнесмени стали власниками підприємств і можуть почати власне виробництво.
Ці учні отримують картки з індивідуальними завданнями.:
Успіху вам! .
Колективна робота з текстом «Історичний хронотайп»
Пояснити розділові знаки при вставних словах, працюючи у експрес-зошитах
(Перевірка роботи учнів, які працювали за індивідуальними картками)
Учитель. Із банківського рахунку видно, що деякі бізнесмени стали власниками підприємств і можуть почати випуск товару. Отож, отримайте замовлення на виробництво «лінгвістичної продукції»: складіть якомога більше речень з вставними словами (словосполученнями й реченнями). За експрес-зошитом ви можете отримати консультацію з цього питання.
Інші учні самостійно виконують вправу
Учитель. Як відомо, між підприємцями існує постійна конкуренція (див. словник). Наступне завдання називається так: «Конкурентна боротьба». Власники підприємств почергово зачитуватимуть складені ними речення, решта учнів записуватиме їх, після чого вмотивовуватиме правильність написань. Кожне правильне пояснення — 1 бал, неграмотне — рівноцінна втрата у вигляді від'ємного штрафу
Учитель. Дивлячись на ваші банківські рахунки, можна сказати, що більшість володіє необхідним капіталом, щоб відкрити підприємство й випускати потрібний державі товар. (Та кожному бізнесменові необхідно вміти рекламувати свою продукцію, яка може бути найрізноманітнішою: іграшки, взуття, продукти...)
Уявіть, що кожен з вас є підприємцем; який виготовляє канцелярські прилади. Що вам необхідно зробити, щоб населення купувало вашу продукцію?
Так, розрекламувати її (див. «реклама» у словнику).
Завдання за експрес-зошитом.
Створити рекламу. (Пам'ятайте! Реклама повинна бути стислою, чіткою, влучною.)
VI. Підсумок уроку
Учитель. Шановні пані та панове! Засідання нашого бізнес-клубу завершено. Ми добре попрацювали: упродовж уроку закріпили знання про розділові знаки при вставних словах (словосполученнях і реченнях).
Сподіваюся, що знання, які ви отримали, знадобляться вам у майбутньому, а здобувши успіхів у виробничій справі, ви з гідністю представлятимете українських підприємців. Щасти вам!
(Оцінювання знань.)
VII. Домашнє завдання
Право вибору за експрес-зошитом
* Підготувати розгорнуту відповідь на тему: “Вставні слова словосполучення, речення “
* Скласти план відповіді за §
* Виконати вправу
«Вставні і вставлені конструкції» |
|
Мета: закріпити засвоєні на попередніх уроках правила вживання розділових знаків при вставних словах (словосполученнях і реченнях); розвивати пунктуаційні навички; поповнювати словниковий запас учнів економічною термінологією; виховувати повагу до рідної мови та прагнення досконало володіти нею.
Обладнання: підручник, картки з індивідуальними завданнями, словничок економічних термінів, роздавальний матеріал, плакати.
Тип: урок закріплення знань, умінь і навичок (ділова гра з української мови «Засідання бізнес-клубу).
На дошці запис: «Завітайте до бізнес-клубу!»
ХІД УРОКУ
II. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Ви звернули увагу на запрошення? А хто з вас знає, що означає слово «бізнес»? (Учні висловлюють власні думки.)
Так,- бізнес — це будь-який вид діяльності, що дає прибуток. Предметом бізнесу є не лише об'єкти господарської сфери, а й політична: діяльність, медична допомога, наука, мистецтво тощо.
Отже, завітаймо до бізнес-клубу!
Учитель (від імені президента бізнес-клубу). Вельмишановні пані та панове! Рада вітати вас, молоде покоління українських бізнесменів, на засіданні бізнес-клубу, яке оголошую розпочатим. Прошу всіх відкрити робочі блокноти, щоб робити в них необхідні записи, як це і належить справжнім діловим людям. Дозвольте ознайомити вас із «Пам'яткою бізнесмена-почат-кївця», яка міститься в експрес-зошиті з української мови, що його я для вас підготувала.
Пам'ятка бізнесмена-початківця
Можна було б ще дати чимало подібних порад, проте, коли якому-небудь бізнесменові й не вдасться виконати якийсь пункт «Пам'ятки», він усе одно за певних умов зможе Досягти успіху в бізнесі. Та жоден підприємець не здатний плідно працювати, не знаючи рідної мови. Без знання мови неможливо підтримувати контакти, вести облік виконуваної роботи, оформляти документи. Навіть налагодити зв'язки із закордоном без досконалого володіння рідною мовою буде важко, бо людину, яка нехтує материнським словом, не шанує батьківських звичаїв, ніхто слухати не захоче там, де це свято бережеться.
Коли хочемо, щоб нас поважали як людей, які мають власну гідність, давайте повсякчас поглиблювати й удосконалювати знання рідної мови.
III. Повідомлення теми й завдань уроку
Учитель. Отже, сьогоднішнє засідання бізнес-клубу присвятимо діловій грі з мови, а конкретніше, такій темі: «Вставні і вставлені конструкції». Наше завдання — упродовж уроку закріпити знання про вставні слова (словосполучення й речення), розділові знаки при них, навчитися правильно вживати їх у мовленні.
Суть гри полягає в тому, щоб здобути найбільше балів за відповіді. Бали будуть фіксуватися на умовному банківському рахунку.
А щоб легше вам було орієнтуватися в економічних термінах, ви зможете користуватися «Словничком економічних терміні» , який також є в експрес-зошитах.
IV. Актуалізація опорних знань
Учитель. Спочатку ми з вами проведемо «Аукціон знань» (див. словник). А продавати ми будемо запитання, які стосуються нашої теми.
(Підручник, сторінка 226 (4, 5, 6 запитання))
(Підбиття підсумків банківського рахунку)
Аукціон оголошую завершеним.
V. Закріплення знань, умінь і навичок
Учитель. Від фірми «Пунктуація» отримано термінове замовлення на
опрацювання матеріалу. Нам пропонують виконати усно вправу - 291
Виконання вправи.
Учитель. Із банківського рахунку видно, що деякі бізнесмени стали власниками підприємств і можуть почати власне виробництво.
Ці учні отримують картки з індивідуальними завданнями.:
Успіху вам! .
Колективна робота з текстом «Історичний хронотайп»
Пояснити розділові знаки при вставних словах, працюючи у експрес-зошитах
(Перевірка роботи учнів, які працювали за індивідуальними картками)
Учитель. Із банківського рахунку видно, що деякі бізнесмени стали власниками підприємств і можуть почати випуск товару. Отож, отримайте замовлення на виробництво «лінгвістичної продукції»: складіть якомога більше речень з вставними словами (словосполученнями й реченнями). За експрес-зошитом ви можете отримати консультацію з цього питання.
Інші учні самостійно виконують вправу 292 ( письмово)
Учитель. Як відомо, між підприємцями існує постійна конкуренція (див. словник). Наступне завдання називається так: «Конкурентна боротьба». Власники підприємств почергово зачитуватимуть складені ними речення, решта учнів записуватиме їх, після чого вмотивовуватиме правильність написань. Кожне правильне пояснення — 1 бал, неграмотне — рівноцінна втрата у вигляді від'ємного штрафу
Учитель. Дивлячись на ваші банківські рахунки, можна сказати, що більшість володіє необхідним капіталом, щоб відкрити підприємство й випускати потрібний державі товар. (Та кожному бізнесменові необхідно вміти рекламувати свою продукцію, яка може бути найрізноманітнішою: іграшки, взуття, продукти...)
Уявіть, що кожен з вас є підприємцем; який виготовляє канцелярські прилади. Що вам необхідно зробити, щоб населення купувало вашу продукцію?
Так, розрекламувати її (див. «реклама» у словнику).
Завдання за експрес-зошитом.
Створити рекламу. (Пам'ятайте! Реклама повинна бути стислою, чіткою, влучною.)
VI. Підсумок уроку
Учитель. Шановні пані та панове! Засідання нашого бізнес-клубу завершено. Ми добре попрацювали: упродовж уроку закріпили знання про розділові знаки при вставних словах (словосполученнях і реченнях).
Сподіваюся, що знання, які ви отримали, знадобляться вам у майбутньому, а здобувши успіхів у виробничій справі, ви з гідністю представлятимете українських підприємців. Щасти вам!
(Оцінювання знань.)
VII. Домашнє завдання
Право вибору за експрес-зошитом
* Підготувати розгорнуту відповідь на тему: “Вставні слова словосполучення, речення “
* Скласти план відповіді за § 25
* Виконати вправу 294 або 300 письмово
1