Урок української мови "Змінювання дієслів за часами"

Про матеріал

Урок проведений у технології "Майстерня". Структура уроку складається з таких етапів: індукція, сомоконструкція, соціоконструкція, соціалізація, афішування, розрив, рефлексія. Клас перетворився на "майстерню", вчитель - на "головного майстра", а діти працюють у "цехах" під назвами "Вчора", "Сьогодні", "Завтра". Кожен "цех" має "начальника", "майстра", "контролера". Результатом діяльності "цеху" є частина таблиці за темою "Діслово".

Перегляд файлу

Тема. Змінювання дієслів за часами.

Мета. Ознайомити учнів з істотними ознаками дієслів різних часових форм, з новими термінами; вчити розпізнавати час дієслів.

Розвивати творчі здібності дітей, вміння аналізувати, зіставляти.

Виховувати бережливе ставлення до птахів.

Створити  умови  для відкриття та застосування нових знань; атмосферу відкритості, доброзичливості, співтворчості; домогтися включення емоційної сфери дитини в навчальних процес, збуджувати інтерес до теми.

Обладнання.  Малюнки щеврика, жайворонка, горобця; портрети Зірки Мензатюк та Лесі Українки; схеми-опори до теми «Дієслово»; клей, лінійка, маркер, ножиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до роботи, повторення вивченого.

– Сьогодні до нас завітали гості. Привітайтеся до них.

Пролунав уже дзвінок –

Нас покликав на урок.

Віднайти науки зерня

Допоможе нам майстерня.

– Наш клас – майстерня, я – головний майстер, а ви працюєте в цехах: «Вчора», «Зараз», «Завтра». Кожен цех  має начальника – головного в цеху. Він читає завдання, навчає працівників інших цехів, афішує результати праці. Помічник начальника записує результати в таблицю. Майстер – мовознавець працює з підручником, а контролер слідкує за часом.

Правила роботи в майстерні:

працювати тихо

читати уважно

говорити по черзі

дотримуватися відведеного часу

по закінченні подати сигнал

  • Результатом нашої праці будуть таблиці до теми «Дієслово», які ви створите самостійно. Почнемо з того, що ви вже знаєте. Виберіть правильну відповідь та внесіть до таблиці.

        ІІ. Мотивація навчальної діяльності (індукція).

Слухання співу птахів.

ІІІ. Сомоконструкція.

– Який птах співав для вас дізнаєтесь за допомогою уривка з казки Зірки Мензатюк – буковинської письменниці, з творами якої ви знайомилися на уроках літературного читання.

Прочитайте текст вправи 353.

Як звати птаха? (Щеврик.)

Зачитайте опис щеврика. Впізнайте його за описом.

Яку він має особливість? (Не скаче, а бігає.)

Домашнє завдання: на вибір списати І або ІІ абзац вправи, підкреслити дієслова.

Щеврик схожий на жайворонка і належить до родини горобцевих. Забарвлення не яскраве, самка і самець не відрізняються за кольором. Полюбляє жити в лісах, парках, садах. Живиться насінням, личинками, комахами. Обережніше розважайтесь у шкільному саду, бо в траві може бути замасковане гніздо щеврика. В Україні проживає 5 видів щевриків, найпоширеніший з них – лісовий.

Каліграфічна хвилинка.

Щщ Ее щи ща ще вр щеврик

Лісовий щеврик спритно бігає по траві.

ІV. Соціоконструкція.

– Назвіть дієслово. Воно називає дію, яка відбулася вчора, зараз чи відбудеться завтра? (Зараз відбувається.)

Повідомлення теми уроку.

– Сьогодні ви дізнаєтесь про часи дієслів. До дієслів минулого часу можна дібрати допоміжне слово вчора, теперішнього – зараз, а майбутнього – завтра. А на які питання відповідають дієслова кожного часу, кожен цех дослідить самостійно за допомогою правила. Результати досліджень занесіть до таблиці, а начальники цехів навчатимуть працівників інших цехів.

V.  Соціалізація.

Робота над правилом. 

Складання таблиць.

Кооперативне навчання.

        VІ. Афішування.

Показ схем, порівняння, знаходження невідповідності.

D:\Наш компютер\Мои документы\Word\Наташа\фото\DSC07198.JPG

VІI. Розрив.

  •                 Яка ж відповідь вірна, дієслово змінюється за часами чи має час?
  •                 Заглибимося в проблему і знайдемо відповідь за допомогою відомого вам вірша Лесі Українки.
  •                 Замініть виділені слова дієсловами відповідного часу за змістом.
  •                 Співставте вашу думку з думкою автора тексту.
  •                 Зачитайте всі дієслова з вірша. До якого часу вони належать? (Минулого.)

Творча робота – розподільний диктант.

 Стояла, стоятиме, стоїть, слухає, слухала, слухатиме, говорить, говоритиме, говорила, співатиме, співала, співає.

   Зачитайте дієслова минулого (теперішнього, майбутнього) часу, на яке питання вони відповідають, яке допоміжне слово можна до них дібрати?

ФІЗХВИЛИНКА

    Дуже важливо вміти вживати дієслова у необхідній часовій формі. Попрацюйте над продовженням казки про щеврика. Прочитайте текст, розкриваючи дужки. Випишіть речення за групами.

VІІІ. Рефлексія.

  •  Які почуття виникли у ході роботи «майстерні»? Що зробимо з птахами? (Відпустимо.)
  •  Керівники груп, оцініть працівників цехів за рівнями: високий, достатній, середній.
docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку