Урок української мови !Звук [ ш], літера "ша"

Про матеріал
Урок української мови на закріплення звукового значення літери Шш. Діти вітають літеру іменинницю, дарують їй подарунки
Перегляд файлу

Тема. Звук [ш]. Буква «ша». Письмо з’єднань, слів, речень.

Обладнання. Презентація, фішки для звукового аналізу, предметні малюнки, картки для роботи в групах.

 

  ХІД УРОКУ

 

І.  Організація класу до уроку. Мотивація навчальної діяльності

 

1. Привітання.

     

       2.  Емоційне налаштування на урок.

- У нас сьогодні незвичайний урок – День народження букви.

Наша гостя, чарівна, незвичайна.  Вона бажає подивитися чи вмієте ви працювати,чи добре засвоїли букви.  Чи можна вас запрошувати в гості до інших букв. Покажемо що ми вже знаємо і вміємо?  

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

З вами будемо читати ,           

Речення в групах складати,

І слова моделювати.

Вчитись дружно працювати

Займіть зручне положення.  Заплющіть очі, зробіть глибокий вдих і видих (3 рази). Подумки відправляйтесь на прогулянку. Ви бачите  ледь помітну стежину. Вона запрошує вас. Сміливо йдіть уперед. Уявіть собі, що ви йдете по засніженому лісу. Зима вже прокружляла віхолою свій останній танок, але сніг ще пада і пада. Ось пролітає ще одна сніжинка. Роздивіться її. Цікава, ніби сплетена з літер.

Спить замріяний ліс. Тихо дихає вкрита білою ковдрою земля.

«Ш-ш-ш»,- шепоче молодий вітерець,заплутавшись у вербових розкішних вітах. «Шкода, шкода,шкода», -шелестить він шалено,що закінчується зима.

Ви посміхнулися вітерцю,розплющили очі.

-З яких літер була сплетена сніжинка?

-Які звуки промовляв вітер?

 

ІІІ. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

1.Написання  букви Шш

- То яка  ж наша іменинниця?

 

Алгоритм написання великої букви Ш («ша»)

1. Починаємо писати нижче верхньої міжрядкової лінії
2. Ведемо, заокруглюючи, угору, до верхньої міжрядкової лінії
3. На відстані, що дорівнює половині робочого рядка, заокруглюємо праворуч
4. Ведемо довгу пряму лінію вниз на себе до нижньої  рядкової лінії
5. Заокруглюємо праворуч
6. Продовжуємо до верхньої міжрядкової лінії
7. Не відриваючи руки, повертаємося по написаному на себе від верхньої міжрядкової до верхньої рядкової
8. Ведемо далі до нижньої рядкової
9. Торкаючись нижньої рядкової лінії, заокруглюємо праворуч
10. Ведемо впору до верхньої міжрядкової лінії
11. Не відриваючи руки, ведемо по писаному довгу пряму лінію вниз на себе
12. Біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч, торкнувшись цієї лінії
13. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка

 

2.Мовна розминка

 

  • Робота в групах. Називання слів зі звуком  [ш] під час гри «У магазині»

- Вирішила буква « ша » відсвяткувати свій День народження. Допоможіть їй приготуватися.

Вирушаємо у магазин. Придбайте лише ті товари, в назвах яких є звук [ш].

(Кожна група отримує малюнки певної теми. З них вони вибирають лише ті, в  назвах яких є звук [ ш].

«Секція одягу та взуття»

Пальто, шарф, джинси,сорочка, піджак, пальто, шуба,спідниця, блуза, шапка.

«Секція іграшок»

М’яч, ведмедик,машинка,парасолька,шишка, лялька, зайчик,пірамідка.

 

 

 

 

 

«Секція продуктів»

Борошно,торт, шоколад,цукерки, сік,сир, яйця, ковбаса, торт, печиво.

3.Читання відкритих та обернених складів

  1. Читання відкритих складів з буквою «ша» з різною інтонацією

Літера Ш дуже дружелюбна . Вона дружить з іншими  буквами. З їхньої дружби часто виходять пісні. Прочитайте склади. Спробуйте їх проспівати

  1. Читання складів з хлопками.

Коли у іменинниці хороший настрій, вони плескає у долоні. А ми так зможемо?

4.Верхнє поєднання букви Шш

Іменинниця вирішила запросити гостей, але забула як поєднувати букви між собою. Допоможемо їй.

 

5. Ігри на килимку

  • «Склади слово»  (Ребус-метод)

Скласти слово з початків даних слів.

Мило-шахи                       миша

 Шум-банан                      шуба

Шаровари-хитрий            шахи

Холодні-розумні-шанує   хороша

  • Гра «Навпаки»

Назвіть склади та слова навпаки.

Аш,уж,иш, иж, уш,уж,ші,жі,сіл,діл,буд,абуш,ашак.

  • Скоромовки

Повторення вивчених скоромовок.

6.«Кольорові конверти»

Діти, якого кольору конверт ви обираєте сьогодні?

Отже, білий.

Кожна дитина отримує конверт. У ньому малюнок,слово записане червоним кольором,це ж слово зеленого кольору розрізане на склади, окремі букви даного слова.

Учні викладають малюнок,потім слово,поскладовий запис, по- буквений.

Описание: Картинки по запросу зима малюнок              Описание: Картинки по запросу зима малюнок                     Описание: Картинки по запросу іній малюнок

       Зима                    Сніговик                                  Іній

    Зи    ма                 Сні  го  вик                              І   ній

  З   и  м   а             С  н  і  г  о  в  и  к                   І   н  і   й

 

7.Робота в групах

Складання деформованих речень.

Був холодний зимовий ранок.

Весело кружляли маленькі сніжинки.

          Шура та  Мишко зупинилися біля старої шовковиці.

Перед ними  сиділо маленьке кошеня і нявчало.

           Діти  забрали тваринку до школи.

 

8.Щоденні 5 (Читання для себе)

Діти вибирають книгу, сідають на килимок і читають 5хвилин.

Наступні 5 хвилин вони малюють про що прочитали.

 

ІV. Читання слів з вивченими буквами

1.Поки ми читали, буква «ша» приготувала смачний  обід для своїх друзів.  Прочитайте меню, яке склала іменинниця:

     ШИНКА                             ПАМПУШКИ

ЛАВАШ             ФАРШИРОВАНІ  ПЕРЧИКИ        

     ШАШЛИК                          ДОМАШНІ   КОВБАСКИ

    ПАШТЕТ                     ТУШКОВАНА КАПУСТА

ШПРОТИ                            БУБЛИКИ З ФАРШЕМ

                    ШОКОЛАД

                    ФРЕШ

  1. А ще вона приготувала ягоди та фрукти для  десерту.  Допоможіть букві взяти лише ті, в назвах яких є звук [ш]. (Полуниця, груша, вишні, абрикос, черешні).

Запис слів у зошиті. Груша,вишні, черешні.

3. Скажіть, будь ласка, з чим приходять  гості на День народження? Нас з вами буква «ша» теж запросила до себе. Що ж ми можемо їй подарувати?

Гра «Чарівний клубочок»

Діти називають слово і передають клубочок по колу.

4.Звукове моделювання підібраних слів

  

V. Фізкультхвилинка.

VI. Читання слів з вивченими буквами.

1. Буква «ша» послала телеграми – запрошення своїм гостям. Хто ж є у списку. Прочитайте:

                          Єнотик  Кроша

                          жаба  Квакушка

                     мишка  Шуша

                     кішка   Даша

                          ведмідь Мишко

                          слоненя Шумко

                          заєць Пушок

                          їжак Шушун

                     вуж Шнурок

                     мавпа Шалапут                                                                                                               

                          білка Показушка

2.Давайте прочитаємо, що вони подарували:

                     шишку                                   шкарпетки

                     шнур                                     шорти

                     мішок горіхів                       рушник

                     мішок борошна                    ромашки

                     шматок сала                         шипшину

                     комашку                                пшоно

                     шоколад                                шапку

                     кошик                                    шляпку

                     пампушку                             шахи

                     чашку                                    кожушок                   

3.Диктант слів.

Шишка, шоколад,ромашки,шипшина,пшоно.

VII. Опрацювання комбінованого тексту

1. Вступне слово вчителя.

Давайте прочитаємо про те, як пройшов День народження у букви «ша».

2. Читання тексту вчителем:

Сьогодні  буква «ша» іменинниця. Вранці  прийшов  її  привітати        Описание: Описание: teddy-bear  Мишко. Він подарував шоколад. Потім завітали  Описание: Описание: Картинки по запросу заєць кліпарт Пушок,  Описание: Описание: 8Шушун, Описание: Похожее изображение  Шумко. Вони подарували ромашки, капелюшок, кожушок. Буква «ша» пригостила друзів   смачним обідом. Після обіду гості співали пісні,танцювали ,грали ігри .

3. Підготовка до самостійного читання.

Ш

ШИК

ШТОРИ

ШАМПУНЬ

СМАЧНИЙ

ШОКОЛАД

ШОВК

ШОК

Ш

 

4. Читання тексту ланцюжком.

5. Перевірка сприймання тексту.

   Постановка питань за змістом тексту

     - Хто першим прийшов привітати іменинницю?

     - Що подарував ведмідь?

     - Чим закінчилося свято?

-Як ви вважаєте, які ігри могли грати звірята?

 Б) Вправляння навички  читання. Відшукування речень за початком

Вранці…      Сьогодні  буква «ша» …               Вони …

VIII. Виконання словниково–логічних вправ.

1. Гра  «Мишеня-пустун».

Слова спокійно жили в книжці,

В яку вдалося влізти мишці.

Вона початки відкусила

До себе в нірку прихопила.

__ОРТИ        КІ__КА      __АПКА    РУ__НИК   

2. Гра «Відгадай слова».

 

 

 

 

3.Гра «Знайди літеру»

Описание: енк.jpgНа шипшині шпак співав пісеньку – потішку.

І шишкарик  йому дав щонайбільшу шишку.

Знають навіть  малюки – не їдять шишок шпаки!

Та не знав шишкар, не відав:

шпак  шовковиці поснідав.

IX. Підсумок.

-Чи сподобався вам наш урок?

Продовжте речення.

Я навчився…       Я запам’ятала…              Я зрозуміла…

Найбільше мені сподобалося…      

 Найважче було…

Оцініть смайликами свою роботу.

А наша іменинниця пригощає вас цукерками «шоколапки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 березня 2023
Переглядів
412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку