Дата Урок Укр.мова 2 кл.
Тема. Узагальнення знань учнів про текст. Підсумок за рік (впр. 1-3, с. 169).
Мета. Узагальнити і систематизувати набуті учнями знання про текст; учити складати невеликі тексти різних типів; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу; виховувати працелюбність, любов до тварин.
Обладнання. Предметні малюнки, ребуси.
Тип уроку. Комбінований
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка д\з. (Робота в парах)
К к кн книга
Любіть і бережіть книгу! Вона — ваш друг.
— Чому треба берегти книгу?
— Про що ви дізнаєтеся з книжок?
— Як називається ваша улюблена книжка?
2. Повторення про будову тексту.
— Користуючись таблицею, розкажіть, з яких частин складається текст?
— Що таке зачин? Основна частина? Кінцівка?
— Як починається в тексті кожна частина?
— Чи можна вважати текст повним, якщо в ньому відсутня якась частина?
3. Робота з картками.
— Поставте частини в правильному порядку. Запишіть текст.
І варіант.
Прийшли гості. Багато святкових подарунків. З Днем народження, Тетянко! У Тетяни іменини.
ІІ варіант.
Гарна буде юшка на вечерю. Дідусь з Юрком ходили ловити рибу. Прийшли до ставка. Закинули вудки. Дідусь пій-мав три щуки, а Юрко — двох карасиків.
ІІІ варіант.
Старий їжак вирішив прогулятися. Смачний буде сьогодні сніданок у їжакової родини. На галявині він знайшов велику білу сироїжку. Наколов її на голки і поніс додому.
— Прочитайте записані тексти.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.Вправа 1. (с.169)
- Спишіть текст, уписуючи пропущені букви.
Народження краси
Був холодний весняний ранок.
Сірий запилюжений асфальт репнув У цю тріщину притислася маленька рослинка. Тендітне стебельце, маленька жовта квіточка. Візерунчасті зелені листочки. Десь над нею пропливали троянди, айстри, тюльпани, півонії та ще якісь квіти.
А квіточка росла.
- Зробіцть звуко-буквений аналіз слова сірий.
- Поділіть слова для переносу : стебельце, маленька.
- Випишіть в абетковому порядку слова-назви квітів : айстри,півонії, троянди, тюльпани.
2. Пальчикова гімнастика.
3. Вправа 2 (с.169) (Фронтальна робота)
- Спишіть вірш. До дієслів доберіть іменники.
Весна
Засяяла, приголубила, зогріла;
закрутила, заквітувала, розцвіла,
заструменіла, розлилась, побігла;
заметушилась, пострибала, попливла.
5. Гра «Впізнай тип тексту».
— Послухайте тексти і визначте їх типи.
Синиця — невелика за розмірами пташка. Вона має жовтувато-зелену спинку, жовте черевце з широкою чорною смугою на грудях. Верхня частина голови, боки і шия блискучо-чорні, крила сірувато-блакитні. Хвіст чорний.
Оленка поверталася зі школи додому. На дорозі вона побачила покинуте кошеня. Дівчинка взяла його з собою. Нагодувала, зігріла. Тепер котик живе в Оленки.
Я дуже люблю літо. Тому що влітку тепло і мож-на купатися, ходити до лісу. Влітку дозрівають ягоди і фрукти. А ще влітку у нас канікули. Тому це
моя найулюбленіша пора року.
6. Розгадування ребусів.
7. Робота за картками. (Індивідуальна робота)
Під час уроку за необхідності
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Списати текст-опис.