Урок " Унікальність рослинного і тваринного світу Австралії.Природні зони. Зміни природи материка людиною..

Про матеріал
Уроки з використанням технологій критичного мислення вчать учня логічно будувати свої думки., мислити мобільно, обирати єдино вірне розвязання проблем, бути відкритим до сприйняття думок інших.
Перегляд файлу

Урок №32

УНІКАЛЬНІСТЬ РОСЛИННОСТІ І ТВАРИННОГО СВІТУ АВСТРАЛІЇ. ПРИРОДНІ ЗОНИ. ЗМІНА ПРИРОДИ МАТЕРИКА ЛЮДИНОЮ.

 

Мета: сформувати систему знань про особливості ґрунтово-рослинного покриву і тваринного світу, природні зони Австралії, вплив людини на природу материка; сприяти розумінню причин, що впливають на розміщення природних зон на материку, обумовлюють своєрідність органічного світу; вдосконалювати практичні вміння працювати з тематичними картами атласу(комунікативна компетентність), різноманітними джерелами географічних знань; розвивати вміння самостійно планувати шляхи досягнення цілей, свідомо обирати найбільш ефективні способи рішення навчальних та пізнавальних завдань(компетентність вчитися впродовж життя); узагальнювати, встановлювати аналогії, порівнювати, робити висновки; виховувати емоційно-ціннісне ставлення до природи, формувати екологічну свідомість,розвивати інформаційну компетентність,екологічну компетентність.

Обладнання: фізична карта Австралії, підручники, атласи, комп’ютер, картки із завданнями, комп’ютер  відео сюжет  про Австралію,мультимедійна презентація.

Тип уроку: комбінований.

 

ХІД УРОКУ

 

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ(3хв)

Прийом «Мікрофон»

1?1.Назвіть і покажіть на карті головні річки Австралії.

2.Що таке кріки?

3Мандруючи Австралією , чи зупинилися б ви на ночівлю в кріку?

4.Чому Австралія найсухіший материк

5.Як би змінився клімат Австралії, якби Великий Вододільний хребет був розташований не на сході, а на заході материка?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прийом «Проблемне питання»

У світі мабуть немає жодної свійської тварини , яка б походила з Австралії. Як ви вважаєте чому?

Сьогодні  ви отримаєте додаткові дані про органічний світ Австралії. Крім того на протязі уроку ми зрозуміємо:

 У чому причина такої унікальності світу Австралії?

Які зони виділяють в Австралії, яку площу вони займають?

 Вдома у вас було випереджальне завдання-дослідження. Чи згодні ви з тим, що органічний світ Австралії справді надзвичайний? Чи знайшли ви поясненню цьому? (Відповіді учнів.)

Поетеса Галина Усова так охарактеризувала органічний світ Австралії:

Вона знаходиться під нами,                                                               \

І ходять там, напевно, догори ногами,

Там навпаки всі пори року:

Там в жовтні розквітають всі сади,

А в лютому палає літо,

І дощ не ллється в них, як із корита.

Там протікають без води в пустелях ріки,

І називають жителі їх – кріки.

Там в заростях безкрилі птахи,

І риби лазять як мурахи;

Там райський птах і лірохвіст

Красою звеселяють ліс.

Там лупляться з яєць звірята,

І молоком годуються малята.

Дерева лізуть там з кори,

Ребром ростуть листочки від жари,

Австралія – країна навпаки.                                                  

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Унікальність рослинного й тваринного світу Австралії.  Методика « Бортовий  журнал»

Учні фіксують інформацію, систематизують та узагальнюють інформацію.

Бортовий журнал

З.з/п

Що мені відомо з цієї теми

Що нового дізнався з розповіді вчителя ,з тексту підручника.

 

 

 

 

 

 

 

Робота з підручником с.115-перший абзац   Знайти записати в зошит. Словникова робота.

Ендеміки (грецьк. endemos — «місцевий») — рослини та тварини, які живуть лише в певному, відносно обмеженому районі або групі районів.

Релікти (лат. reliotus — «залишений») — види рослин і тварин, залишки давньої флори й фауни, що збереглися донині.

Перегляд уривка відеофільма про тваринний світ та рослинний світ Австралії.

https://www.youtube.com/watch?v=IqcPUn7Vvws

Висновок 1. Австралія відрізняється від інших материків своєрідністю органічного світу.

2. Причини формування ендемічних та реліктових видів тварин та рослин Австралії.

Обговорення результатів досліджень учнів

Висновок 2. Неповторність та своєрідність австралійської природи пояснюється насамперед тим, що континент тривалий час перебував в умовах ізоляції від інших частин земної кулі.

3. Природні зони.

Робота з картою «Природні зони Австралії»

Завдання. За картою установіть, у чому полягають особливості розміщення природних зон на території Австралії.

Завдання. Використовуючи карти атласу, порівняйте послідовність і розміщення природних зон Австралії та південної Африки. Установіть подібні та відмінні ознаки. Поясніть причини, які їх зумовили.

Висновок 3. У розміщенні природних зон Австралії чітко простежується широтна зональність. Висотна поясність виражена тільки в Австралійських Альпах на південному сході материка.

4. Зміна природи материка людиною.

Розповідь вчителя.

Серйозні зміни природи Австралії, як і Африки, почалися за часів колонізації материка. Усього за 200 років було знищено близько 40 % всіх лісів, втрачено понад 60 % водно-болотних угідь прибережної зони.

Для збереження природних комплексів в Австралії створено понад 2,5 тисячі природоохоронних територій різних категорій — резерватів, національних парків, заповідників. Багато з них занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО.

Найвідоміші:1) Великий Бар’єрний риф — найбільша у світі система коралових рифів (2300 км з півдня на північ), розташована в Кораловому морі уздовж східного узбережжя Австралії, біля узбережжя штату Квінсленд.

2) Національний парк Какаду .

3) Дика природа Тасманії — охоплює 13800 км або приблизно 20% площі Тасманії. У цьому регіоні збереглися одні з останніх на планеті дощові ліси помірного поясу.

4) Дощові ліси східного узбережжя Австралії (Дейнтрі) Висновок 4. Від часів колонізації природа материка зазнала істотних змін. Для збереження природних комплексів і порятунку зникаючих рідкісних рослин і тварин в Австралії створено розгалужену мережу природоохоронних територій.

Перегляд відеофільму про природні зони Австралії, охорону природи. https://www.youtube.com/watch?v=xlLdF1I4DTQ

Метод « Дерево рішень».

Завдання Висуньте пропозиції щодо охорони природи Австралії

Які екологічні  наслідки мало  переселення в Австралію рослин і тварин з інших материків?.

Релаксація  (фізкультхвилинка)австралійський дощ

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Прийом «Географічний практикум»

Завдання. За текстом параграфа та картами атласу складіть коротку характеристику природних зон Австралії. Результати занесіть до таблиці. (

Назва природної зони

Географічне

положення

Особливості

клімату

Ґрунти

Представники

рослинного світу

Представники

тваринного світу

 

 

 

 

 

 

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

Прийом «Мікрофон»

Завдання. Висловіть свої враження від уроку.

- Я дізнався...

- Я навчився...

- Мені сподобалося...

- Мене здивувало...

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати відповідний параграф підручника.

2. Закінчити характеристику природних зон Австралії (таблицю).

4. Випереджальне  завдання - підготувати короткі повідомлення( на вибір). 

Українська діаспора в Австралії.

 Господарські зв’язки Австралійського Союзу з Україною.

 

 

docx
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
1494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку