Уроки за проектною діяльністю
Урок № 1. Створення проблемної ситуації
Тема уроку Складання плану роботи зі створення свого портфоліо та плану діяльності над матеріалами портфоліо.
Мета уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Очікувані результати: учні виконують вибір типу портфоліо відповідно до вимог та рекомендацій кейсу документів на блозі «Академія Успіху», виконують правила безпечної праці при роботі на уроці, учні вчаться планувати свою роботу та створюють ескіз свого портфоліо згідно з критеріями.
Обладнання: кейсу документів на блозі «Академія Успіху», комп’ютер, проектор.
Просто знати --- ще не все ,
Знання потрібно використовувати.
Гете.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Сьогодні ваша робота на уроці буде оцінюватися вами у порівнянні ваших робіт з прикладами та матеріалами ваших друзів. Так як порт фоліо це насамперед ваші досягнення, які ви бажаєте показати світу.
У вас є лист оцінювання де ви будите заносити результативність своєї роботи на уроці. Заповнюй то, що можна заповнити.
ІІ. Мотивація навчально-дослідницької діяльності
Давайте поміркуємо разом з вами як стати успішними, мати достаток, бути знаменитим, відомим експертом з деякої галузі! Що для цього треба зробити? З чого почати? Все що ви сказали вірно, але є найважливіший крок – це вміння презентувати свої досягнення, складання плану роботи з реалізації обраного напрямку розвитку.
Для того щоб стати успішними, вміти планувати свою роботу, сьогодні ми ознайомимося з проектною діяльністю та етапами виконання проектів. Бо будь-яка діяльність починається з її проектування.
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
Учитель показує блог «Академія Успіху» та визначає такі завдання уроку:
У подальшому в нас будуть лише уроки контролю зі створення портфоліо та консультації по роботі з матеріалами портфоліо. Уся матеріали на блозі «Академія Успіху».
Останній 4-й крок: презентація, оцінка та анотування ходу роботи й результати виконання кінцевого продукту роботи. Про новий продукт має дізнатися громадськість (проведення урочистого зібрання, замітка на сайті навчального закладу, в пресі, відео-репортаж тощо).
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Портфоліо як проектна діяльність.
Суть методу проектів та поняття «проект» ми проходимо з 2-го класу, лише кожен рік додаємо нові можливості для його використання у вашій діяльності з урахуванням вивченого за рік. Зараз під проєктом треба розуміти як самостійну творчу роботу, яка виконується від задуму до його втілення в життя.
2. Застосування творчих проектів.
3. Приклади тем творчих проєктів. На блозі «Академія Успіху».
4. Етапи виконання проєкту «Портфоліо»:
Щоб виконати навчальну діяльність у вигляді проєкту треба пройти етапами: орієнтація – покладання мети – проектування – організація – реалізація – контроль – оцінка. Докладніше розкриємо технологію цих етапів.
1. Етап орієнтації:
2. Етап покладання мети:
3. Етап проектування.
Планування позаурочній діяльності: через попередню роботу та результатів контролю/консультацій:
4. Етап організації виконання плану діяльності:
6. Етап контрольно-оцінний:
V. Практична робота
Інструктаж з безпеки життєдіяльності до практичної роботи.
Релаксаційна хвилинка
Хід роботи
Вид портфоліо |
Його зміст |
Призна-чення |
Чи є такі мате-ріали? |
Чи позитивні мате-ріали? |
Чи презентують вони мій досвід? |
Приміт-ка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мовне |
|
|
|
|
|
|
Напрямку розвитку |
|
|
|
|
|
|
Документів |
|
|
|
|
|
|
Кращих робіт |
|
|
|
|
|
|
Відгуків |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зразок 1: У результаті проведеного аналізу моделей-аналогів портфоліо можна зробити такий висновок. Що мені підходить портфоліо типу … так як в мене є позитивний наявний матеріал. Перелічити його.
Або Зразок 2: Проаналізувавши моделі-аналоги портфоліо, я прийшла (-ов) до такого висновку, що тип портфоліо … презентує мій досвід як ….
Оцініть презентацію макету (4 бала):
правильний план проекту - 1б
привабливість проекту -1б
творчість – 1б
презентація проекту -1б
VІ. Підсумок уроку
Висновок: наша тема портфоліо, мета його, термін підготовки проєкту.
Дискусія зі створення плану проекту:
Результати запишіть у таблицю Planuvannya-proektu.pdf, яка буде основою роботи у вашому проєкті.
Додатки
Лист оцінювання наявних матеріалів
Яке я хочу створити портфоліо? |
Що я включу в нього? |
Позначки вибору |
Що ще необхідно знайти? |
Що треба допрацювати? |
Вибір |
||
друзів |
батьків |
вчителів |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мовне |
|
|
|
|
|
|
|
Напрямку розвитку |
|
|
|
|
|
|
|
Документів |
|
|
|
|
|
|
|
Кращих робіт |
|
|
|
|
|
|
|
Відгуків |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Проект «Шкільне учнівське портфоліо
як засіб виховання соціальноактивної особистості»
Можна бути активним творцем свого життя, а можна пливти за течією чужих планів і дій. Кожний має право робити власний вибір. Та все ж таки варто спробувати переконатись у власних можливостях, спроможності організувати власне портфоліо, показати громадськості, що я можу зараз. Подолавши інертність і байдужість, усвідомивши відповідальність за власне життя, можна зробити його набагато цікавішим і змістовнішим.
Навіщо це робити?
"Тому що нікому, крім вас, вашу освіту не потрібно". І безглуздо чекати, що прийде якийсь правильний міністр освіти, і все виправить. І ключова думка: те, як ви вчитеся, це тільки ваш вибір. І якщо щось вам не подобається, ви повинні йти і міняти. Сподобалася цитата: "Викладачі вчать вас тому, що цікаво їм, так що вчитися тому, що цікаво вам, доведеться самим". - Хедлайнери - Лознер, Бабарика, Мацкевич, Богданович, який вчитися в Гарварді, вирішили організувати конференцію з самоосвіти # EduMinsk2019 в Білорусії від 17.06.2019.
Цілі роботи:
Завдання проекту:
Очікувані результати:
Учасники проекту: учні, учителі, батьки, представники органів влади, громадськість.
Опис діяльності
І етап - підготовчий:
ІІ етап - збір необхідної інформації та матеріалів:
ІІІ етап - визначення напрямів діяльності, вирішення організаційних питань:
IV етап - проведення свята:
V етап - презентація та оцінювання результатів здійснення проекту портфоліо:
Умови реалізації:
Ресурси:
Мета учнівського проекту портфоліо:
Завдання учнівського портфліо:
Етапи формування учнівського портфоліо
№ з/п |
Назва етапів |
Короткий зміст |
1. |
Створення команди |
Збір навколо себе зацікавлених людей, щоб навчити їх працювати разом. Команда створюється у практичних справах. Учні працюють разом з педагогами. Команда має бути згуртована, оскільки без цього неможливе дійове самоврядування. |
2. |
Розробка проекту портфоліо |
Визначення моделі порт фоліо та шляхів її запровадження. Підготовка плану дій, де мають бути відповіді на важливі питання: чим буде наповнено портфоліо і який контент йому потрібно. Розробка плану впровадження портфоліо як результат виконання програми, де кожний етап визначено в часі, формі та складу. |
3. |
Підтримка адміністрацією, вчителями, учнями і батьками |
Вона є необхідною, залежить від того, яку позицію мають найактивніші учні. Створення групи підтримки серед учнів. |
4. |
Нормативне закріплення |
Затвердження шкільних документів, які визначають структуру портфоліо та критерії його оцінювання; визначають місце у плані предмету та роль в формуванні оцінки за рік. |
5. |
Формування завдань на проект портфоліо |
Розробка технічного завдання на проект порт фоліо в залежності від його типу |
Етапи проектування портфоліо:
На етапі презентації результатів дослідження дуже важливо допомогти дітям правильно це зробити. Усім відома приказка «Вміла готувати та не вміла подавати». Щоб такого не відбулося з нашими проектами, щоб не сталося так, що якісно зроблена робота не мала гідного представлення, треба ретельно і вдумливо попрацювати. Доречно буде запропонувати учням створити портфоліо проекту – комплект інформаційних матеріалів, що безпосередньо стосується тематики пошуку. Таким чином, показати ще один тип портфоліо.
Задум, визначання мети, формування робочих груп.
Планування розподіл ролей.
Прийняття рішень.
Виконання проекту.
Опис, оформлення проекту.
Захист проекту.
Оцінка результатів.
То це теж підлягає обговоренню та оцінюванню.
Оформлення документації до портфоліо.
Робота має бути побудована за певною структурою. Основними складовими структури роботи є такі:
Опис складових проекту:
1) Титульний аркуш є першою сторінкою роботи, що заповнюється за зразком, що розроблено учнівською командою на початку проекту.
2) У тезах подається стисла характеристика змісту роботи з визначенням основної мети, актуальності та завдань проектної діяльності. Також у них зазначаються висновки та отримані результати проведеної роботи.
3) Зміст подається на початку роботи. Він містить найменування та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема вступу, висновків до розділів, загальних висновків, додатків, списку використаних джерел тощо.
4) Якщо в роботі використано специфічну термінологію, а також маловідомі скорочення, нові символи, позначення тощо, то їх перелік подається у вигляді окремого списку, який розміщується перед вступом.
Перелік має розташовуватись двома стовпчиками: у лівому в абетковому порядку наводяться умовні позначення, символи, одиниці скорочення або терміни; у правому – їх детальне розшифрування.
Якщо в роботі спеціальні терміни, скорочення, символи, позначення тощо повторюються менше трьох разів, перелік не складається, а їх розшифрування наводиться в тексті при першому згадуванні.
5) У вступі коротко обґрунтовуються актуальність і доцільність обраної теми, підкреслюється сутність досліджуваної проблеми; формулюються мета роботи та зміст поставлених завдань, об’єкт і предмет дослідження; подаються перелік використаних методів дослідження, характеристика роботи (теоретична, прикладна); вказуються нові наукові положення, запропоновані учасником особисто, відмінність отриманих результатів від відомих раніше та ступінь новизни (вперше отримано, удосконалено, набуло подальшого розвитку); повідомляється про наукове використання результатів досліджень або даються рекомендації щодо їх використання, для прикладних робіт повідомляється про прикладну цінність отриманих результатів.
6) Основна частина роботи складається з розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів.
Кожний розділ розпочинається з нової сторінки. Основному тексту розділу може передувати коротка передмова з описом обраного напряму дослідження та обґрунтуванням застосованих методів досліджень. У кінці кожного розділу формулюються висновки зі стислим викладенням наведених у розділі наукових і практичних результатів, що дає можливість звільнити основні висновки від другорядних подробиць.
В основній частині роботи наводяться характеристика джерел, використаних для написання роботи, та короткий огляд літератури з даної тематики, окреслюються основні етапи наукової думки за визначеною проблемою, вказуються питання, які залишилися невирішеними; обґрунтовується вибір напряму досліджень, наводяться методика та техніка дослідження; подаються відомості про обсяг дослідження; викладаються, аналізуються та узагальнюються отримані результати, подається їх оцінка.
7) Висновки мають містити стислий виклад результатів вирішення наукової проблеми та поставлених завдань, зроблених у процесі аналізу обраного матеріалу, оцінок та узагальнень. Необхідно підкреслити їх самостійність, новизну, теоретичне та (або) прикладне значення, акцентувавши увагу на кількісних і якісних показниках здобутих результатів, обґрунтувати достовірність результатів та надати рекомендації щодо їх використання.
8) Список використаних джерел – елемент бібліографічного апарату, який містить бібліографічні описи використаних джерел.
Оцінювання враховує такі аспекти учнівського проекту:
Джерело:
Додатки
Блог «Академія Успіху» для роботи над проектом