Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Первісні спільноти. Археологічні культури». ( Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Нова програма)
Мета: узагальнити й оцінити знання, уміння, навички, набуті учнями впродовж вивчення розділу; удосконалювати набуті вміння та навички; виховувати шанобливе ставлення до минулого людства.
Тип уроку: узагальнення й оцінювання знань.
Обладнання: презентація, підручник, завдання для проведення узагальнення й тематичного оцінювання знань.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Клас поділено на групи. Учитель оголошує тему й основні завдання уроку, інформує про заплановані форми роботи. На екрані презентація.
слайд 1
II. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ .
Завдання для груп.
Записати на дошці ланцюжок слів по даній темі, скласти розповідь –відповідь використавши слова ланцюжка.
слайд 2
Теми:
Скласти кросворд
Слайд 3
Учні складають, міняються групами, розв’язують кросворди , підготовлені своїми товаришами.
Скласти хронологічну задачу
Слайд 4
Учні складають задачі обмінюються у групах відповіді відображають на лінії часу раніше заготовленій на дошці.
Перегляд фрагменту фільму про мальовану кераміку. На екрані слайд
Слайд 5
Виконати практичну роботу. Кожен учень отримує шаблон для малювання гончарних виробів . При допомозі символів мальованої кераміки створити свій власний шедевр.
Створи мультик
Слайд 6
ІЗ-за пропонованих малюнків та тексту загадки складіть мультик придумайте назву розташуйте у логічній послідовності та озвучте його .
Малюнки
Загадки
1.Ручні рубила з стовбурів дерев,
Житло з кісток і шкір тварин убитих.
Збирали ягоди та корінці,
І полювали, щоб було як жити.
( первісні люди)
2. З квітучої, прекрасної Землі,
Пропало все: трави і рослини.
Лишилась мерзлота і сніг,
Прийшло випробування до людини
( льодовиковий період )
3. Я навчився житло будувати
І печери заселяти,
І не голий по лісах гайсаю,
Сякий-такий одяг маю.
Так про себе можу я сказати,
Та найголовніше ще те,
Що я навчився вогонь добувати.
(неандерталець)
4.В добу енеоліту жили в Україні,
Були землероби і скотарі,
Кераміка й ткацтво були їм відомі
Поклонялись природі і Матері-Землі
( Трипільці)
III. ПІДСУМКИ УРОКУ
Заключне слово вчителя
У результаті вивчення першого розділу курсу історії ви розпочали знайомство з минулим людського суспільства в стародавні часи. Сьогодні на уроці ви узагальнили набуті знання, оцінили рівень своїх умінь та навичок. Це дасть вам можливість виявити свої недоліки в навчанні, щоб подолати їх у майбутньому.
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.Творче завдання. «Предмети розмовляють». Скласти розповідь про життя трипільців елементами зображеними на малюнках зроблені вами під час практичного завдання
Т р и п і л л я |
К е р а м і к а |
и |
П р о т о м і с т а |
і |
з е м л е р о б и |
ь |
ц |
і |
2. Підготуйте повідомлення або презентацію про природно-географічні умови Єгипту.
5.Молодий та енергійний,
Вирішив змінити владу.
Засвітив він нове сонце
Бога на ім’я Атон
Боротьбу вів із жерцями
Його ймення…………………. / Ехнатон
6. Був убитий богом Сетом,
Й відімстив за нього син.
Як природа оживає,
То відроджується він.
/ Озіріс)
7.Мегідо тримав в облозі
Вправний воїн й фараон.
Підкорив він Фінікію,
Сирію і Палестину.
/ Тутмос ІІІ
8.Має рукави, а не одяг,
Створює трикутник, а не геометрична фігура,
Має кольори, а не палітра.
/ Ніл /
9. В золотім човні пливе
Він щодня зі сходу.
Голову, як в птаха має
І на небі проживає.
/ Бог сонця Ра
6-а клас
1Ручні рубила з стовбурів дерев,
Житло з кісток і шкір тварин убитих.
Збирали ягоди та корінці,
І полювали, щоб було як жити.
2. З квітучої, прекрасної Землі,
Пропало все: трави і рослини.
Лишилась мерзлота і сніг,
Прийшло випробування до людини
3. Я навчився житло будувати
І печери заселяти,
І не голий по лісах гайсаю,
Сякий-такий одяг маю.
Так про себе можу я сказати,
Та найголовніше ще те,
Що я навчився вогонь добувати.
4.В добу енеоліту жили в Україні,
Були землероби і скотарі,
Кераміка й ткацтво були їм відомі
Поклонялись природі і Матері-Землі
6 _ б клас
5.Молодий та енергійний,
Вирішив змінити владу.
Засвітив він нове сонце
Бога на ім’я Атон
Боротьбу вів із жерцями
Його ймення………………….
6. Був убитий богом Сетом,
Й відімстив за нього син.
Як природа оживає,
То відроджується він.
7.Мегідо тримав в облозі
Вправний воїн й фараон.
Підкорив він Фінікію,
Сирію і Палестину.
8.Має рукави, а не одяг,
Створює трикутник, а не геометрична фігура,
Має кольори, а не палітра.
9. В золотім човні пливе
Він щодня зі сходу.
Голову, як в птаха має
І на небі проживає.
Малюнки