Урок "Урок позакласного читання. Літературні казки. «Хмара і квітка» М.Кірносова"

Про матеріал
Конспект уроку читання в інклюзивному класі. Спрямований на розвиток пізнавального інтересу, уміння дітей розрізняти літературні та народні казки, знаходити ознаки казковості; формувати компетентність спілкування рідною мовою; розвивати артикуляційні вміння, навички виразного, правильного, свідомого читання, вміння сприймати текст на слух, розвивати уяву, критичне мислення, зв’язне мовлення, вміння прогнозувати розвиток подій за заголовком, емоційний інтелект, працювати в групі; виховувати повагу до думки однокласників, бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

КАМ’ЯНОПОТОКІВСЬКА  ЗОШ  І-ІІІ СТУПЕНІВ  ІМЕНІ

М.С. НОВОХАТЬКА

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ  З  ЧИТАННЯ

В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ

на тему: «Урок позакласного читання. Літературні казки. «Хмара і квітка» М.Кірносова»

Підготувала вчитель початкових класів

Кам’янопотоківської ЗОШ І-ІІІ ступенів

імені М.С.Новохатька

Дзюбан Алла Юріївна

 

2020 рік

Урок: читання

Клас : 2

Тема: Урок позакласного читання. Літературні казки. «Хмара і квітка» М.Кірносова

Мета: ознайомити дітей з казкою  «Хмара і квітка» М. Кірносової; розвивати  пізнавальний інтерес, уміння дітей розрізняти літературні та народні казки, знаходити ознаки казковості; формувати компетентність спілкування рідною мовою; розвивати   артикуляційні вміння, навички виразного, правильного, свідомого читання, вміння сприймати текст на слух, розвивати  уяву, критичне мислення, зв’язне мовлення, вміння прогнозувати  розвиток подій за заголовком, емоційний інтелект, працювати в групі; виховувати повагу до думки однокласників, бережливе ставлення до природи.

Тип уроку : комбінований.

Обладнання: картки для розчитки, картки для розчитки для дітей з особливими потребами, тестові завдання,  текст казки «Хмара і квітка» М.Кірносової, малюнки головних героїв казки (крокусу, ромашки, фіалка, алое, маргаритки), малюнки для створення ілюстрації (сонце, хмарка, крокус), Леґо «Шість цеглинок», сигнальні картки для самооцінювання, телевізор, комп’ютер, музика для читання тексту, руханки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

Зміст. Форми та методи організації навчальної діяльності учнів класу

Організація навчальної діяльності учнів з ООП, діяльність асистента вчителя

І. Організаційний етап

 

1. Вітання

- Сьогодні  у нас незвичайний урок. До нас завітали гості. Давайте їх привітаємо:

 

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки!

Хай тупають ніжки!

Працюють голівки!

Доброго ранку!Доброго дня!

Бажаєм здоров’я! Бажаєм добра!

 

2. Перевірка готовності до уроку

- На парті повинні лежати: кольорові олівці,

ручка, щоденник.

 

 

Допомога учням, які

потребують допомоги.

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка наявного обладнання.

Роздати зошити з читання

ІІ.  Актуалізація опорних знань

 

  1. Дихальні вправи.

«Рахунок до 10»

«Понюхай квіточку»

  1. Щоб ротик був слухняним.

Вправа «Маятник»

Вправа «Фарбуємо верхній парканчик»

Вправа «Фарбуємо нижній парканчик»

Вправа «Проколюємо щічку язичком»

Вправа «Грибочок»

Вправа «Конячка»

Вправа «Поцілунок для мами»

  1. Чистомовка

Ма-ма-ма – ой минає вже зима.

Оз-оз-оз- утіка від нас мороз.

На-на-на – поспіша до нас весна!

Хи-хи- хи – прилітають птахи.

Ли-ли-ли- первоцвіти розцвіли.

Іть-іть-іть- ви їх, люди, бережіть!

          Іть-іть-іть- і усім про це скажіть!

  1. Розчитка за картками

 

  1. Гра «Ознаки весни»

 

  • Плесніть у долоні, коли почуєте ознаку весни.
  • Ніч стає коротшою, а день – довшим.
  • Залягає у сплячку ведмідь.
  • Ми збираємо гриби.
  • Бубнявіють бруньки на деревах.
  • Люди збирають урожай овочів і фруктів.
  • З теплих країв прилітають птахи.
  • З-під землі пробиваються перші весняні квіти.

 

  1. Перевірка домашнього завдання.

 

Приготувати повідомлення про першоцвіти.

 

      Повідомлення дітей

  • З крокусу виготовляють дуже дорогу приправу  шафран. Вона коштує 10 євро за 1 грам.

 

  • Не всі знають, що шафран робиться з ниточок пурпурного крокусу, що знаходяться в середині квіточки.

 

  • В Україні крокуси -  це  декоративні квіти. Тобто їх розводять для  прикрашання клумб, хоча ці квіти занесені до Червоної книги.

 

  •  Штраф за зривання першоцвітів – за незаконне придбання та збут квітів з Червоної Книги України передбачено штраф від 510 до 1700 гривень з конфіскацією рослин.
     

 

  • За один екземпляр незаконно добутої рослини передбачена відповідна компенсація за її знищення: підсніжники – від 49 до 62 гривень, черемша (цибуля ведмежа) – 62 гривні, шафрани (крокуси), сон трава – від 37 до 62 гривень залежно від виду

     
  • Вирощувати придбані у спеціалізованих магазинах  крокуси можна з цибулинок. Садити їх краще восени (вересень-жовтень), якщо ви хочете побачити квіти вже ранньою весною. 

 

 

Мотивація учня до роботи

 

Консультування дитини щодо техніки виконання вправ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Допомога у висловленні думки

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку .   Мотивація навчальної діяльності.

 

 

  • Прочитайте тему місяця.(Хочу-можу-потрібно)
  • Прочитайте тему дня.(Зустрічаємо весну)
  • Ми вже говорили про ваші мрії. Вони чудові.
  • Давайте пофантазуємо, а про що мріють рослини?Про що мріє наша троянда?

 

  •  Сьогодні на уроці ми дізнаємося  про що мріяли Хмаринка та Крокус – герої літературної казки.

 

  • Спробуємо створити ілюстрацію до казки. А ще  за правильні відповіді і активну роботу будемо збирати квіти  для  весняного леп буку, який створимо на уроці «Дизайну  та технологій». Готові? Тоді до роботи!

 

Давайте запишемо тему уроку у зошиті з читання

28 лютого

Класна робота

 «Хмара і квітка» М.Кірносова

 

Допомога дітям з ООП  у визначенні теми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Допомога дітям з ООП щодо запису

в зошиті дати

 

ІV. Формування вмінь та навичок. Робота за темою уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Передбачення змісту за заголовком
  • Прочитайте заголовок казки, як ви вважаєте про які події в ній розповідається?

 

  1. Робота в групах «Розгадай загадку»

 

(Кожна група отримує 5 загадок.  І варіанти відповідей слова та малюнки.

 

Перевірка. Вчитель читає вголос, діти знаходять слово-відгадку та малюнок  і демонструють їх)

 

  1.    Глянь: на небі біла вата
    Хоче сонечко сховати. 

                                    (Хмари)

 

  1.    З неба падає водичка
    На дерева, на травичку.
                                    (Дощик)

 

  1.    Відкривайте оченята,
    Досить спати, досить спати -
    Рано-рано у віконце
    Заглядає літнє...
                                     (Сонце)
  2. Жовтенька голівонька,

Біленька хустинонька,
Що я за квітонька? 

                             (Ромашка)

 

  1. Визирнули квіти із землі чарівні:

     Білі, жовті, сині й голубенькі дивні.

     Снігу не бояться, рясно землю вкрили,

     Квіточки маленькі, листячка тоненькі.                          

                                                  (Крокуси)

 

Роздати зображення квітів команді, що перемогла.

 

 

 

 

 

 

Роздати

дітям

зображення та слова-відгадки

 

 

Картки містять слова відгадки на зворотньому боці.

 

Слова написані складами

 

 

Перевірити  правильність відповідей дітей,

Порахувати кількість правильних відповідей

 

 

 

Роздати Леґо

«Шість цеглинок»

 

 

 

 

 

Ввімкнути

 

руханку

 

 

 

V. Руханка з Леґо

 

       Зразок вчителя

 

 

  1. Робота зі словами

Підберіть близькі за значенням слова до дієслів.

Запишіть слова парами.

 

Мандрує – подорожує.

 

Протікає – іде, триває.

Пливти по небу – рухатися, плавно переміщуватися.

 

Гадки не мала – не уявляла.

 

Обурюватися – виказувати невдоволення.

Набігли хмари – швидко з’явилися.

 

Перевірка відповідей дітей .

 

  1. Первинне слухання тексту під музику

«Хмара і квітка» М.Кірносова

 

Фронтальна бесіда за прочитаним

  • Про що мріяла хмаринка?( Їй  дуже хотілося потрапити на землю)

         Чому хмаринка мріяла потрапити на землю? (Вона хотіла зблизька побачити зелені пагорби, довгу смужку синьої ріки, жовте поле пшениці, кольорові будинки і дітей, які весело грають біля них.)

 

  • Чому крокус почувався не затишно? (Йому було страшно, коли його пересадили у незнайоме місце)
  • Хто пересадив крокус в сад?(Дівчинка)
  • Які  квіти заспокоювали крокуса? (Ромашка та маргаритка)
  • Які  важливі слова підтримки знайшли квіти? (Ми теж будемо з тобою дружити, — промовила ромашка.)
  •  І перестань плакати. Подивися, як тут цікаво. — сказала маргаритка.

Чому повеселішав крокус? (Крокус став дивитися по сторонах. Він побачив метелика, сонечко, величезні дерева, багато зеленої трави. І повеселішав.)

  • Що спільного між кімнатними та дикорослими рослинами?(Усі кімнатні рослини колись були дикорослими. Люди навчилися вирощувати квіти в кімнаті, щоб прикрашати своє житло, милуватися красою природи частіше)
  • Коли люди відчувають страх?(Коли зустрічаються з чимось новим, коли їх ображають)

 

Роздати картки зі словами

 

 

Пари вже записані,

пояснити значення

дієслів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздати зображення квітів команді, що перемогла.

 

Корекція поведінки,

за потребою

 

Робота в групах «Підпиши малюнок»

  1. «Читання з другом»

Крокус, ромашки, фіалка, алое, маргаритки.

 

  1. Створення ілюстрації до казки з малюнків.

 

Роздати картки

для групової роботи зі словами

VІ. Закріплення, систематизація знань учнів

 

  1. Мовчазне читання 1 хв
  2. Читання «Ланцюжком»
  3. Читання способом «Земля- кидок»
  4. Тестування за прочитаним

 

     1. Казка «Хмара і квітка»

а) народна;

б) літературна.

     2. Хто автор казки?

               а)  Іван Франко;

               б) Марина Кірносова.

     3.  Чому сумував крокус?

               а) бо опинився у новому місці;

               б)  бо закінчилася зима.

    4. Хто підтримав крокуса?

               а)  дівчинка;

               б) ромашка й маргаритка.

   5.  Що здивувало крокуса?

               а)  блискавка;

               б)   те, що стало темніше.

   6.  Яка головна думка казки?

               а)  не боятися змін;

               б)   бути ввічливими з оточуючими.

 

Роздати

надруковані  тести,

 

обговорення результатів вибору

 

 

VІІ. Підсумок уроку

 

  1. Рефлексія

 

Просигналізуйте про свій настрій у кінці уроку жестами.

 

Чудовий – «лайк»,

Поганий – «дизлайк»,

 

 

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Оцініть свою активність на уроці.

Самооцінювання учнів за картками.

 

  1. Формувальне, вербальне оцінювання роботи учнів.

 

  1. Домашнє завдання
  1. Прочитати діалог, готуватись до читання в особах.
  2. Намалювати ілюстрацію  до казки.

 

Звучить музика «Ранок» Едварда Грига,

відео

 

  • Бережіть природу, люди!

          Не травмуйте, не губіть!

          Хай краса її повсюди

          Не згасає ні на мить.

          Щоб побачить, як природа,

          Ніби дівчинка мала

          Від зимової негоди

          Сонцю вії підійма.

Діти:

  • Прийміть на згадку ці тендітні крокуси.

Діти дарують вчителям  квіти  з гофрованого паперу.

 

 

 

 

Повторне пояснення

завдання вчителя

 

 

 

 

 

 

 

Картки надруковані

 

 

 

 

Прочитати 1 абзац

тексту,

намалювати

головних героїв казки

Ввімкнути

відео

 

 

 

 

 

 

 

 

Відпрацювання моделі культурної поведінки

«Візьміть, будь ласка»

 

 

 

 

 

 

 

Bellis Robella Маргаритка садовая сорта и фото цветов Фиалка СМ"Танец галактик"- звездное небо на подоконнике. Київ - зображення 1Результат пошуку зображень за запитом ромашка

 

Результат пошуку зображень за запитом алоє

 

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=278x10000:format=png/path/sb66d135c3b4810ec/image/icb8053aaddebeaa6/version/1468951629/image.png

 

Результат пошуку зображень за запитом сонечко

 

ХМАРА І КВІТКА

МАРИНА КІРНОСОВА

          Рано-вранці народилася нова хмарка. Вона була схожа на маленьку пухнасту кішечку, яка ліниво мандрує по небу. На своєму шляху вона побачила багато інших хмар. Ось хмара, схожа на собаку — кішка вигнула спину. При зустрічі з мишкою ненадовго прискорила свій рух в надії наздогнати її. На хмарі в формі м’якого дивана, кішечка солодко задрімала, здавалося вона зовсім не рухається по небу. Відпочивши, кішка залізла на хмару-дерево і спостерігала за життям, що протікає внизу, на землі. Подорож тривала дуже довго. Вона дивилася на зелені пагорби, довгу смужку синьої ріки, жовте поле пшениці, кольорові будинки і дітей, які весело грають біля них.

         «Який прекрасний світ!» — подумала кішечка, ніжно потягнулася і замугикала. Здавалося всі хмари хочуть вниз, повторюючи своїми обрисами живих істот та різні предмети. Їй також дуже хотілося потрапити на землю. Але кішечка думала, що це неможливо, що вона так і буде все життя пливти по небу та їй стало трішечки сумно.

            Десь в цей же час одна дівчинка винесла в сад і стала пересаджувати з домашнього горщика до інших садових квіточок крокус. Вона й гадки не мала як було страшно маленькому крокусу. Спочатку він був дуже незадоволений, потім дуже засмучений, потім став голосно обурюватися. Тільки чули це рослини, дерева, травичка.

— Який жах, тут так шумно, тут так яскраво, тут так незатишно, — стогнав крокус.

— Який нудний сусід нам попався, невже він весь час в поганому настрої, він такий сумний … — навперебій заговорили інші садові квіти.

— Мені раніше було дуже добре. Я стояв на підвіконні, дружив з фіалкою та алое … — став пояснювати крокус.

— Ми теж будемо з тобою дружити, — промовила ромашка.

— І перестань плакати. Подивися, як тут цікаво. — сказала маргаритка.

Крокус став дивитися по сторонах. Він побачив метелика, сонечко, величезні дерева, багато зеленої трави. І повеселішав.

— Мені тут подобається. Тільки чому стало темніше? Ще ж досить рано.

Це хмари набігли, зараз дощ піде, — відповіла ромашка.

— Я його тільки з вікна бачив, — із захопленням прошепотів крокус.

           Незадовго до цього наша кішечка приєдналася до великої хмари. Всі кругом шепотіли, що скоро, зовсім скоро вони великими краплями проллються на землю і напоять все навколо: квіти, дерева і кущі.

            Почався дощ. Колишня хмара-кішка і крокус одночасно подумали, що новизна і зміни можуть бути дуже цікавими.

 

 

https://derevo-kazok.org/uploads/tale-img-2/hmara-i-kvitka-marina-kirnosova.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестування за прочитаним

     1. Казка «Хмара і квітка»

а) народна;

б) літературна.

     2. Хто автор казки?

               а)  Іван Франко;

               б) Марина Кірносова.

     3.  Чому сумував крокус?

               а) бо опинився у новому місці;

               б)  бо закінчилася зима.

    4. Хто підтримав крокуса?

               а)  дівчинка;

               б) ромашка й маргаритка.

   5.  Що здивувало крокуса?

               а)  блискавка;

               б)   те, що стало темніше.

   6.  Яка головна думка казки?

               а)  не боятися змін;

               б)   бути ввічливими з оточуючими.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Літературне читання, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
24 квітня 2022
Переглядів
838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку