КАМ’ЯНОПОТОКІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ ІМЕНІ
М.С. НОВОХАТЬКА
КОНСПЕКТ УРОКУ З ЧИТАННЯ
В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ
на тему: «Урок позакласного читання. Літературні казки. «Хмара і квітка» М.Кірносова»
Підготувала вчитель початкових класів
Кам’янопотоківської ЗОШ І-ІІІ ступенів
імені М.С.Новохатька
Дзюбан Алла Юріївна
2020 рік
Урок: читання
Клас : 2
Тема: Урок позакласного читання. Літературні казки. «Хмара і квітка» М.Кірносова
Мета: ознайомити дітей з казкою «Хмара і квітка» М. Кірносової; розвивати пізнавальний інтерес, уміння дітей розрізняти літературні та народні казки, знаходити ознаки казковості; формувати компетентність спілкування рідною мовою; розвивати артикуляційні вміння, навички виразного, правильного, свідомого читання, вміння сприймати текст на слух, розвивати уяву, критичне мислення, зв’язне мовлення, вміння прогнозувати розвиток подій за заголовком, емоційний інтелект, працювати в групі; виховувати повагу до думки однокласників, бережливе ставлення до природи.
Тип уроку : комбінований.
Обладнання: картки для розчитки, картки для розчитки для дітей з особливими потребами, тестові завдання, текст казки «Хмара і квітка» М.Кірносової, малюнки головних героїв казки (крокусу, ромашки, фіалка, алое, маргаритки), малюнки для створення ілюстрації (сонце, хмарка, крокус), Леґо «Шість цеглинок», сигнальні картки для самооцінювання, телевізор, комп’ютер, музика для читання тексту, руханки.
Хід уроку |
Зміст. Форми та методи організації навчальної діяльності учнів класу |
Організація навчальної діяльності учнів з ООП, діяльність асистента вчителя |
І. Організаційний етап
|
1. Вітання - Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітали гості. Давайте їх привітаємо:
Доброго ранку! Доброго дня! Хай плещуть долоньки! Хай тупають ніжки! Працюють голівки! Доброго ранку!Доброго дня! Бажаєм здоров’я! Бажаєм добра!
2. Перевірка готовності до уроку - На парті повинні лежати: кольорові олівці, ручка, щоденник.
|
Допомога учням, які потребують допомоги.
Перевірка наявного обладнання. Роздати зошити з читання |
ІІ. Актуалізація опорних знань
|
«Рахунок до 10» «Понюхай квіточку»
Вправа «Маятник» Вправа «Фарбуємо верхній парканчик» Вправа «Фарбуємо нижній парканчик» Вправа «Проколюємо щічку язичком» Вправа «Грибочок» Вправа «Конячка» Вправа «Поцілунок для мами»
Ма-ма-ма – ой минає вже зима. Оз-оз-оз- утіка від нас мороз. На-на-на – поспіша до нас весна! Хи-хи- хи – прилітають птахи. Ли-ли-ли- первоцвіти розцвіли. Іть-іть-іть- ви їх, люди, бережіть! Іть-іть-іть- і усім про це скажіть!
Приготувати повідомлення про першоцвіти.
Повідомлення дітей
|
Мотивація учня до роботи
Консультування дитини щодо техніки виконання вправ
Допомога у висловленні думки |
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку . Мотивація навчальної діяльності.
|
Давайте запишемо тему уроку у зошиті з читання 28 лютого Класна робота «Хмара і квітка» М.Кірносова
|
Допомога дітям з ООП у визначенні теми
Допомога дітям з ООП щодо запису в зошиті дати
|
ІV. Формування вмінь та навичок. Робота за темою уроку.
|
(Кожна група отримує 5 загадок. І варіанти відповідей слова та малюнки.
Перевірка. Вчитель читає вголос, діти знаходять слово-відгадку та малюнок і демонструють їх)
(Хмари)
Біленька хустинонька, (Ромашка)
Білі, жовті, сині й голубенькі дивні. Снігу не бояться, рясно землю вкрили, Квіточки маленькі, листячка тоненькі. (Крокуси)
Роздати зображення квітів команді, що перемогла. |
Роздати дітям зображення та слова-відгадки
Картки містять слова відгадки на зворотньому боці.
Слова написані складами
Перевірити правильність відповідей дітей, Порахувати кількість правильних відповідей
Роздати Леґо «Шість цеглинок»
Ввімкнути
руханку
|
V. Руханка з Леґо
|
Зразок вчителя |
|
|
Підберіть близькі за значенням слова до дієслів. Запишіть слова парами.
Мандрує – подорожує.
Протікає – іде, триває. Пливти по небу – рухатися, плавно переміщуватися.
Гадки не мала – не уявляла.
Обурюватися – виказувати невдоволення. Набігли хмари – швидко з’явилися.
Перевірка відповідей дітей .
«Хмара і квітка» М.Кірносова
Фронтальна бесіда за прочитаним
Чому хмаринка мріяла потрапити на землю? (Вона хотіла зблизька побачити зелені пагорби, довгу смужку синьої ріки, жовте поле пшениці, кольорові будинки і дітей, які весело грають біля них.)
Чому повеселішав крокус? (Крокус став дивитися по сторонах. Він побачив метелика, сонечко, величезні дерева, багато зеленої трави. І повеселішав.)
|
Роздати картки зі словами
Пари вже записані, пояснити значення дієслів
Роздати зображення квітів команді, що перемогла.
Корекція поведінки, за потребою |
|
Робота в групах «Підпиши малюнок»
Крокус, ромашки, фіалка, алое, маргаритки.
|
Роздати картки для групової роботи зі словами |
VІ. Закріплення, систематизація знань учнів
|
1. Казка «Хмара і квітка» а) народна; б) літературна. 2. Хто автор казки? а) Іван Франко; б) Марина Кірносова. 3. Чому сумував крокус? а) бо опинився у новому місці; б) бо закінчилася зима. 4. Хто підтримав крокуса? а) дівчинка; б) ромашка й маргаритка. 5. Що здивувало крокуса? а) блискавка; б) те, що стало темніше. 6. Яка головна думка казки? а) не боятися змін; б) бути ввічливими з оточуючими.
|
Роздати надруковані тести,
обговорення результатів вибору
|
VІІ. Підсумок уроку
|
Просигналізуйте про свій настрій у кінці уроку жестами.
Чудовий – «лайк», Поганий – «дизлайк»,
Самооцінювання учнів за картками.
Звучить музика «Ранок» Едварда Грига, відео
Не травмуйте, не губіть! Хай краса її повсюди Не згасає ні на мить. Щоб побачить, як природа, Ніби дівчинка мала Від зимової негоди Сонцю вії підійма. Діти:
Діти дарують вчителям квіти з гофрованого паперу.
|
Повторне пояснення завдання вчителя
Картки надруковані
Прочитати 1 абзац тексту, намалювати головних героїв казки Ввімкнути відео
Відпрацювання моделі культурної поведінки «Візьміть, будь ласка» |
ХМАРА І КВІТКА
Рано-вранці народилася нова хмарка. Вона була схожа на маленьку пухнасту кішечку, яка ліниво мандрує по небу. На своєму шляху вона побачила багато інших хмар. Ось хмара, схожа на собаку — кішка вигнула спину. При зустрічі з мишкою ненадовго прискорила свій рух в надії наздогнати її. На хмарі в формі м’якого дивана, кішечка солодко задрімала, здавалося вона зовсім не рухається по небу. Відпочивши, кішка залізла на хмару-дерево і спостерігала за життям, що протікає внизу, на землі. Подорож тривала дуже довго. Вона дивилася на зелені пагорби, довгу смужку синьої ріки, жовте поле пшениці, кольорові будинки і дітей, які весело грають біля них.
«Який прекрасний світ!» — подумала кішечка, ніжно потягнулася і замугикала. Здавалося всі хмари хочуть вниз, повторюючи своїми обрисами живих істот та різні предмети. Їй також дуже хотілося потрапити на землю. Але кішечка думала, що це неможливо, що вона так і буде все життя пливти по небу та їй стало трішечки сумно.
Десь в цей же час одна дівчинка винесла в сад і стала пересаджувати з домашнього горщика до інших садових квіточок крокус. Вона й гадки не мала як було страшно маленькому крокусу. Спочатку він був дуже незадоволений, потім дуже засмучений, потім став голосно обурюватися. Тільки чули це рослини, дерева, травичка.
— Який жах, тут так шумно, тут так яскраво, тут так незатишно, — стогнав крокус.
— Який нудний сусід нам попався, невже він весь час в поганому настрої, він такий сумний … — навперебій заговорили інші садові квіти.
— Мені раніше було дуже добре. Я стояв на підвіконні, дружив з фіалкою та алое … — став пояснювати крокус.
— Ми теж будемо з тобою дружити, — промовила ромашка.
— І перестань плакати. Подивися, як тут цікаво. — сказала маргаритка.
Крокус став дивитися по сторонах. Він побачив метелика, сонечко, величезні дерева, багато зеленої трави. І повеселішав.
— Мені тут подобається. Тільки чому стало темніше? Ще ж досить рано.
Це хмари набігли, зараз дощ піде, — відповіла ромашка.
— Я його тільки з вікна бачив, — із захопленням прошепотів крокус.
Незадовго до цього наша кішечка приєдналася до великої хмари. Всі кругом шепотіли, що скоро, зовсім скоро вони великими краплями проллються на землю і напоять все навколо: квіти, дерева і кущі.
Почався дощ. Колишня хмара-кішка і крокус одночасно подумали, що новизна і зміни можуть бути дуже цікавими.
Тестування за прочитаним
1. Казка «Хмара і квітка»
а) народна;
б) літературна.
2. Хто автор казки?
а) Іван Франко;
б) Марина Кірносова.
3. Чому сумував крокус?
а) бо опинився у новому місці;
б) бо закінчилася зима.
4. Хто підтримав крокуса?
а) дівчинка;
б) ромашка й маргаритка.
5. Що здивувало крокуса?
а) блискавка;
б) те, що стало темніше.
6. Яка головна думка казки?
а) не боятися змін;
б) бути ввічливими з оточуючими.
1