Урок "Урок позакласного читання. Тетяна Стус (Щербаченко) «Смугастик»

Про матеріал

Даний урок розроблений згідно навчальної програми для початкової школи (1-4 класи) із навчанням українською мовою.

Поданий матеріал передбачає використання на уроках літературного читання у 2 класі.

Цей матеріал – надійний помічник учителя початкових класів у підготовці до уроків.Розробка передбачає використання комп'ютерної підтримки.

Перегляд файлу

Тема.Урок позакласного читання. Тетяна Стус (Щербаченко) «Смугастик»

Мета:

* навчальна  - вчити учнів здобувати інформацію з різноманітних джерел різними способами, виділяти головне, аналізувати, оцінювати, використовувати на практиці;

*соціальна компетентність –формувати здатність до співробітництва в групі та команді,

* ІКТ -  навчати  раціонально використовувати комп'ютер для пошуку, опрацювання й систематизації, зберігання й передавання інформації, оперувати технологіями та знаннями,

* здоров'язберігаюча – вчити здатності зберігати фізичне, соціальне, психічне та духовне здоров'я – своє та інших людей;

 ознайомити учнів із творчістю Тетяни Стус (Щербаченко); вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розширити і поглибити знання учнів про значення матері  в житті людини; виховувати любов та повагу до матері.

Хід уроку

І.Організаційний момент

Емоційна хвилинка

ІІ. Мовленнєва розминка

  1. Робота над скоромовкою

Мурий
З Мурмуркою
Вечеряли
Куркою:
– Мур-мур-мури,
Гар-р-ні
Кур-р-ри!

  1. Робота над читомовкою

Гулі, гулі –

Такі очі, як моргулі,

Чинки, чинки –

Такі очі, як починки,

Чата, чата –

Такі очі, як горщата.

Чечір-вечір,  чечір-вечір.

Хтось воркує біля печі.

Чорні лапи, вуса, ротик,

Чечір-вечір, чорний котик!

ІІІ. Актуалізація опорних знань

    Робота з виставкою книг

  1. Розглядання виставки
  2. Бесіда
  • Які книги ви читали?
  • Які книги з виставки привернули увагу?

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми ознайомимося із творчістю сучасної письменниці Тетяни Стус (Щербаченко)

1.Розповідь учителя

Тетяна Стус (Щербаченко) - дитяча письменниця, акторка та дослідниця книжок для дітей. Народилася на Луганщині в учительській династії, загальний педагогічний стаж якої перевищує 400 років. За освітою – вчитель. У професійному минулому – педагогіка, журналістика, керівництво редакціями й текстами. Серед записів у «трудовій» – книго-літературна періодика «Книжник-review», «Друг читача», «Київська Русь», «Соняшник», «Розкажіть онуку»… Тетяна Стус - авторка дівчачого бестселера «Панночка» (2007, 2008, 2010, 2012), оповідань «Пуп Землі, або Як Даринка світ рятувала» (2007), «Як не заблукати в Павутині» (2013),  «Біла, Синя та інші» (2014), «Їжак Вільгельм» (2016) та інших книжок. Власну мету в літературі для дітей вбачає в тому, щоб «сказати дітям те, про що не встигаємо з ними поговорити». Член журі конкурсів дитячої літератури., упорядник та укладач "Хрестоматії" для учнів початкової школи.

2.  Знайомство з письменницею  через  Інтернет

Тетяна Стус-Щербаченко, дитяча письменниця

Я люблю, щоб життя було різнобарвним: ненудним, наповненим. Але все ж часом визирнеш у вікно — і бачиш сірість. Або й так: зазирнеш у своє внутрішнє «вікно», а там теж бракує кольорів. Тоді я уявляю, що маю багато відер з різними фарбами. Там — барви несподіваних відкриттів, карколомних подорожей, дивовижних знайомств... Уявляю, що беру пензлики й розмальовую ними все навколо. Потім — ще цікавіше. «Малюю» словами, будую ними точнісінько те, що нафантазувала. І ще й запрошую туди друзів. Ходімо читати?"  

V. Обговорення прочитаних творів

- Які твори Тетяни Стус (Щербаченко) читали вдома?

VІ.Читання та обговорення нового твору. Оповідання «Смугастик»  з книжки «Біла, Синя та інші»

1. Робота над загадкою

-  Відгадайте загадку

У клубок скотившись, няв

Між клубками ниток спав.

Я йому погладив спинку,

Хай співає вуркотинку. (Котик)

2. Читання твору вчителем

  • Чи здогадались ви ким був Смугастик?

3.Читання оповідання учнями «ланцюжком»

4. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

- Хто головний герой твору?

- Чому герой не знав хто він такий?

- Як називала його матуся?

- З ким любив бавитися Смугастик?

- Що з часом став помічати герой?

- Якого висновку він дійшов?

5.Робота в парах

Читання оповідання одне одному

6. Гра «Продовж прислів’я

- Пташка радіє весні, а  дитя…(матері).

- Діти плачуть, а матері …(серце болить).

- На сонці = тепло, а біля матері - …(добре).

7. Робота за ілюстрацією

VІІ. Підсумок уроку

  • Яке оповідання читали на уроці?
  • Хто його написав?
  • Хто є головним героєм цього оповідання?
  • Який висновок для себе зробили?

 

VІІІ. Домашнє завдання:  

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Maslennikova Larisa
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 березня 2018
Переглядів
6762
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку