Даний урок розроблений згідно навчальної програми для початкової школи (1-4 класи) із навчанням українською мовою.
Поданий матеріал передбачає використання на уроках літературного читання у 2 класі.
Цей матеріал – надійний помічник учителя початкових класів у підготовці до уроків.Розробка передбачає використання комп'ютерної підтримки.
Тема.Урок позакласного читання. Тетяна Стус (Щербаченко) «Смугастик»
Мета:
* навчальна - вчити учнів здобувати інформацію з різноманітних джерел різними способами, виділяти головне, аналізувати, оцінювати, використовувати на практиці;
*соціальна компетентність –формувати здатність до співробітництва в групі та команді,
* ІКТ - навчати раціонально використовувати комп'ютер для пошуку, опрацювання й систематизації, зберігання й передавання інформації, оперувати технологіями та знаннями,
* здоров'язберігаюча – вчити здатності зберігати фізичне, соціальне, психічне та духовне здоров'я – своє та інших людей;
ознайомити учнів із творчістю Тетяни Стус (Щербаченко); вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розширити і поглибити знання учнів про значення матері в житті людини; виховувати любов та повагу до матері.
Хід уроку
І.Організаційний момент
Емоційна хвилинка
ІІ. Мовленнєва розминка
Мурий
З Мурмуркою
Вечеряли
Куркою:
– Мур-мур-мури,
Гар-р-ні
Кур-р-ри!
Гулі, гулі –
Такі очі, як моргулі,
Чинки, чинки –
Такі очі, як починки,
Чата, чата –
Такі очі, як горщата.
Чечір-вечір, чечір-вечір.
Хтось воркує біля печі.
Чорні лапи, вуса, ротик,
Чечір-вечір, чорний котик!
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Робота з виставкою книг
ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
1.Розповідь учителя
Тетяна Стус (Щербаченко) - дитяча письменниця, акторка та дослідниця книжок для дітей. Народилася на Луганщині в учительській династії, загальний педагогічний стаж якої перевищує 400 років. За освітою – вчитель. У професійному минулому – педагогіка, журналістика, керівництво редакціями й текстами. Серед записів у «трудовій» – книго-літературна періодика «Книжник-review», «Друг читача», «Київська Русь», «Соняшник», «Розкажіть онуку»… Тетяна Стус - авторка дівчачого бестселера «Панночка» (2007, 2008, 2010, 2012), оповідань «Пуп Землі, або Як Даринка світ рятувала» (2007), «Як не заблукати в Павутині» (2013), «Біла, Синя та інші» (2014), «Їжак Вільгельм» (2016) та інших книжок. Власну мету в літературі для дітей вбачає в тому, щоб «сказати дітям те, про що не встигаємо з ними поговорити». Член журі конкурсів дитячої літератури., упорядник та укладач "Хрестоматії" для учнів початкової школи.
2. Знайомство з письменницею через Інтернет
Я люблю, щоб життя було різнобарвним: ненудним, наповненим. Але все ж часом визирнеш у вікно — і бачиш сірість. Або й так: зазирнеш у своє внутрішнє «вікно», а там теж бракує кольорів. Тоді я уявляю, що маю багато відер з різними фарбами. Там — барви несподіваних відкриттів, карколомних подорожей, дивовижних знайомств... Уявляю, що беру пензлики й розмальовую ними все навколо. Потім — ще цікавіше. «Малюю» словами, будую ними точнісінько те, що нафантазувала. І ще й запрошую туди друзів. Ходімо читати?"
V. Обговорення прочитаних творів
- Які твори Тетяни Стус (Щербаченко) читали вдома?
VІ.Читання та обговорення нового твору. Оповідання «Смугастик» з книжки «Біла, Синя та інші»
1. Робота над загадкою
- Відгадайте загадку
У клубок скотившись, няв
Між клубками ниток спав.
Я йому погладив спинку,
Хай співає вуркотинку. (Котик)
2. Читання твору вчителем
3.Читання оповідання учнями «ланцюжком»
4. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання
- Хто головний герой твору?
- Чому герой не знав хто він такий?
- Як називала його матуся?
- З ким любив бавитися Смугастик?
- Що з часом став помічати герой?
- Якого висновку він дійшов?
5.Робота в парах
Читання оповідання одне одному
6. Гра «Продовж прислів’я
- Пташка радіє весні, а дитя…(матері).
- Діти плачуть, а матері …(серце болить).
- На сонці = тепло, а біля матері - …(добре).
7. Робота за ілюстрацією
VІІ. Підсумок уроку
VІІІ. Домашнє завдання: