Урок "Урок позакласного читання. Тетяна Стус (Щербаченко) «Смугастик»

Про матеріал

Даний урок розроблений згідно навчальної програми для початкової школи (1-4 класи) із навчанням українською мовою.

Поданий матеріал передбачає використання на уроках літературного читання у 2 класі.

Цей матеріал – надійний помічник учителя початкових класів у підготовці до уроків.Розробка передбачає використання комп'ютерної підтримки.

Перегляд файлу

Тема.Урок позакласного читання. Тетяна Стус (Щербаченко) «Смугастик»

Мета:

* навчальна  - вчити учнів здобувати інформацію з різноманітних джерел різними способами, виділяти головне, аналізувати, оцінювати, використовувати на практиці;

*соціальна компетентність –формувати здатність до співробітництва в групі та команді,

* ІКТ -  навчати  раціонально використовувати комп'ютер для пошуку, опрацювання й систематизації, зберігання й передавання інформації, оперувати технологіями та знаннями,

* здоров'язберігаюча – вчити здатності зберігати фізичне, соціальне, психічне та духовне здоров'я – своє та інших людей;

 ознайомити учнів із творчістю Тетяни Стус (Щербаченко); вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розширити і поглибити знання учнів про значення матері  в житті людини; виховувати любов та повагу до матері.

Хід уроку

І.Організаційний момент

Емоційна хвилинка

ІІ. Мовленнєва розминка

  1. Робота над скоромовкою

Мурий
З Мурмуркою
Вечеряли
Куркою:
– Мур-мур-мури,
Гар-р-ні
Кур-р-ри!

  1. Робота над читомовкою

Гулі, гулі –

Такі очі, як моргулі,

Чинки, чинки –

Такі очі, як починки,

Чата, чата –

Такі очі, як горщата.

Чечір-вечір,  чечір-вечір.

Хтось воркує біля печі.

Чорні лапи, вуса, ротик,

Чечір-вечір, чорний котик!

ІІІ. Актуалізація опорних знань

    Робота з виставкою книг

  1. Розглядання виставки
  2. Бесіда
  • Які книги ви читали?
  • Які книги з виставки привернули увагу?

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми ознайомимося із творчістю сучасної письменниці Тетяни Стус (Щербаченко)

1.Розповідь учителя

Тетяна Стус (Щербаченко) - дитяча письменниця, акторка та дослідниця книжок для дітей. Народилася на Луганщині в учительській династії, загальний педагогічний стаж якої перевищує 400 років. За освітою – вчитель. У професійному минулому – педагогіка, журналістика, керівництво редакціями й текстами. Серед записів у «трудовій» – книго-літературна періодика «Книжник-review», «Друг читача», «Київська Русь», «Соняшник», «Розкажіть онуку»… Тетяна Стус - авторка дівчачого бестселера «Панночка» (2007, 2008, 2010, 2012), оповідань «Пуп Землі, або Як Даринка світ рятувала» (2007), «Як не заблукати в Павутині» (2013),  «Біла, Синя та інші» (2014), «Їжак Вільгельм» (2016) та інших книжок. Власну мету в літературі для дітей вбачає в тому, щоб «сказати дітям те, про що не встигаємо з ними поговорити». Член журі конкурсів дитячої літератури., упорядник та укладач "Хрестоматії" для учнів початкової школи.

2.  Знайомство з письменницею  через  Інтернет

Тетяна Стус-Щербаченко, дитяча письменниця

Я люблю, щоб життя було різнобарвним: ненудним, наповненим. Але все ж часом визирнеш у вікно — і бачиш сірість. Або й так: зазирнеш у своє внутрішнє «вікно», а там теж бракує кольорів. Тоді я уявляю, що маю багато відер з різними фарбами. Там — барви несподіваних відкриттів, карколомних подорожей, дивовижних знайомств... Уявляю, що беру пензлики й розмальовую ними все навколо. Потім — ще цікавіше. «Малюю» словами, будую ними точнісінько те, що нафантазувала. І ще й запрошую туди друзів. Ходімо читати?"  

V. Обговорення прочитаних творів

- Які твори Тетяни Стус (Щербаченко) читали вдома?

VІ.Читання та обговорення нового твору. Оповідання «Смугастик»  з книжки «Біла, Синя та інші»

1. Робота над загадкою

-  Відгадайте загадку

У клубок скотившись, няв

Між клубками ниток спав.

Я йому погладив спинку,

Хай співає вуркотинку. (Котик)

2. Читання твору вчителем

  • Чи здогадались ви ким був Смугастик?

3.Читання оповідання учнями «ланцюжком»

4. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

- Хто головний герой твору?

- Чому герой не знав хто він такий?

- Як називала його матуся?

- З ким любив бавитися Смугастик?

- Що з часом став помічати герой?

- Якого висновку він дійшов?

5.Робота в парах

Читання оповідання одне одному

6. Гра «Продовж прислів’я

- Пташка радіє весні, а  дитя…(матері).

- Діти плачуть, а матері …(серце болить).

- На сонці = тепло, а біля матері - …(добре).

7. Робота за ілюстрацією

VІІ. Підсумок уроку

  • Яке оповідання читали на уроці?
  • Хто його написав?
  • Хто є головним героєм цього оповідання?
  • Який висновок для себе зробили?

 

VІІІ. Домашнє завдання:  

docx
Додано
28 березня 2018
Переглядів
6508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку