Тема уроку. Урок розвитку мовлення. Складання розповіді “Осінь” за сюжетним малюнком, планом і змістом вірша А. Житкевича “Осінь” Осінні кольори. Малювання букета осінніх квітів ( образотворче мистецтво ).
Мета. Розвивати зв'язне мовлення, вміння давати повні відповіді на запитання; виховувати уважність., ознайомити дітей з похідними і основними кольорами, вчити спостерігати за явищами природи їх красою; розвивати навички кольорового рішення малюнка; виховувати любов до природи, рідного краю.
Тип уроку: інтегрований урок з української мови та образотворчого мистецтва.
Обладнання : Осінь, ілюстрації iз зображенням осінньої природи, фарби, альбом , “Звуки природи”, підручник з української мови для 2 класу Захарійчук М.Д., зошит, підручник з образотворчого мистецтва для 2 класу Калініченко О., Сергієнко В.
Хід уроку
І АКТУАЛ13АЦ1Я ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧН1В
1. Організація класу до уроку.
Вчителъ. Діти, який у нас зараз буде урок?
Вчителъ. А урок сьогодні незвичайний.
Для кожного він i корисний, й повчальний.
На нім свої сили попробує кожен,
Покаже, що вміє, що знає, що може.
Отож не лінуйтесь, ловітъ кожне слово.
Працюйте, міркуйте, творіть! Ви готові?
2. Робота над віршом А. Житкевича “Осінь”( Звучить запис “Звуки природи” учень читає вірш вголос )
3.Бесіда за змістом вірша.
-У яку пору року ми потрапили?
- Знайдіть у вipшi слова, які підказують, що події відбуваються саме восени.
- Ось i до нас осінь завітала у rocтi ( Демонструю малюнок).
4. Вправа « Мозковий штурм»
Діти, зараз виконаємо вправу « Мозковий штурм », за допомогою якої
ви назвете відомі вам ознаки осені.
йдуть дощі
ОСІНЬ
небо сіре
Вчителъ. Діти, осінь не просто так заітала до нас. Вона принесла нам листочки-завдання ( Вивішую таблицю, на якій прикріплені листочки,
біля яких написані завдання ).
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ.
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1 листочок. Вправа 1.
Порівняйте малюнок із текстом вірша. Чи відповідає зміст малюнка змісту тексту?
— Прочитайте виділене слово. Які дії воно означає в таких реченнях?
Ходить дитина (йде). Ходить пароплав (пливе).
2 листочок . Вправа 2
— Розгляньте малюнок. Розкажіть, що на ньому зображено.
3 листочок. Розвиток мовлення.
— Дайте відповіді на запитання. Запишіть.
• Яка пора року зображена на малюнку?
• Які хмари пливуть по небу?
• Якого кольору листочки на деревах?
• Які плоди дарує осінній сад?
• Куди відлітають лелеки?
• Які кольори використав художник?
4 листочок. Фізкультхвилинка.
( Звучить запис «Звуки природи » )
--Діти, заплющіть очі і уявіть , що ви в осінньому лісі. Ви ступаєте по землі, як по жовтому килиму. Де-не-де чути крик одинокої пташки. Ось з явився
легенький вітерець і почав зривати листя з дерев. Вони сипались золотим дощем. Вітер вщух . А ми повернулися додому. Підніміть голови, розплющіть очі.
5 листочок. Практична робота.
Вчитель. А зараз осінь запрошує нас до себе в гості .
Ми спробуємо намалювати осінній букет квітів.
Зверніть увагу, кожна квіточка має розмір, форму, колір, деталі листочка. Це ми спробуємо відтворити, але для цього, щоб в нас вийшло гарна картина ми трішки відпочинемо.
Бесіда про основні і похідні кольори.
- Якими кольорами Осінь розфарбовує все довкола? ( червоним, жовтим, оранжевим,…)
--- Кольорів дуже багато, але всі вони поділяються на 2 групи: основні та похідні.
Основні – це жовтий, червоний, синій.
Похідні - утворюються при з`єднанні 2 основний кольорів.
Наприклад, щоб отримати оранжевий потрібно змішати червоний та жовтий.
А ще є теплі та холодні кольори.
Теплі- червоний, оранжевий, жовтий та коричневий.
Холодні – синій, голубий ,фіолетовий.
-Які квіти можна побачити на квітнику восени?
Аналіз репродукцій картин (Разом з учнями обговорюємо ілюстрації осінніх квітів).
Поетапне виконання малюнка вчителем.
- Що зображено на малюнку?
- Скільки хризантем?
- Якого вони кольору?
Виконую малюнок на дошці
1) Малюємо спочатку не величкий овал, який буде слугувати межею для кожної квітки.
2) В середині даного овалу малюємо менший овал, який буде слугувати серединкою кожної квітки.
3) Тоді беремо пензлик для фарби, вмочуємо його червону ( жовту, оранжеву) фарбу і від серединки до краю накладаємо мазки по колу.
4) Серединку квітки замальовуємо будь – яким кольором.
Самостійна робота учнів.
6 листочок Пальчикова гімнастика.
Пензлик вліво – пензлик вправо ( руки ліву в сторону, потім праву – а сторону),
Ось уже картина стала. ( руки розвели в сторону),
Плечі добре я розправлю ( розправили плечі, стали рівно, руки опустили).
Пальці добре розімну (склали руки в замок і зробили кругові оберти руками).
Й намалюю всім на диво (малюємо пальчиками у повітрі)
Сонце, радість і весну!
Продовження роботи
6. Аналіз учнівських робіт.
7. Підсумок уроку.
8 листочок. Крісло автора
--Діти, уявіть, що осінні листочки — живі істоти . Вони прожили певний час на деревах чи кущах , а тепер опадають. Про що можуть думати листочки ? Що можуть згадувати? Про що можуть мріяти ? ( Учень висловлює своє міркування вголос в кріслі автора ).
9 листочок Самооцінка зробленого на уроці. Учні піднімають сигнальчики, які свідчать про їхню самооцінку.
( Див. додаток 1 )