Урок "Урок-узагальнення. Вікторина."

Про матеріал
Мета: закріплювати інтерес, емоційний відгук до образотворчого мистецтва; закріплювати знання учнів про засоби виразності в образотворчому мистецтві, про жанри живопису; закріплювати навички самостійної художньої діяльності, уміння передавати в малюнку своє ставлення до об'єкту, що зображується, досягаючи виразності образу; розвивати в дітей відчуття кольору, спостережливість, уміння порівнювати, висловлювати власну думку, творчі здібності; виховувати позитивні взаємини між учнями, почуття дружби та відповідальності.
Перегляд файлу

Урок № 35

Тема: Урок-узагальнення. Вікторина.

Мета: закріплювати інтерес, емоційний відгук до образотворчого мистецтва; закріплювати знання учнів про засоби виразності в образотворчому мистецтві, про жанри живопису; закріплювати навички самостійної художньої діяльності, уміння передавати в малюнку своє ставлення до об’єкту, що зображується, досягаючи виразності образу; розвивати в дітей відчуття кольору, спостережливість, уміння порівнювати, висловлювати власну думку, творчі здібності; виховувати позитивні взаємини між учнями, почуття дружби та відповідальності.

Обладнання: набори репродукцій картин різних жанрів; набори карток із зображеннями елементів пейзажу, портрета й натюрморту; навчальні плакати; репродукції картин відомих художників; ТЗН; призи (розмальовки, олівці, фарби); матеріали та інструменти: фломастери, аркуші паперу; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Вікторина «Весела палітра»

Учні класу об’єднуються у дві команди, кожна з яких обираї собі назву, пов’язану з образотворчим мистецтвом (наприклад: «Пензлі» та «Фарби»).

Гравцям пропонують картки із запитаннями у різних галузях знань з образотворчого мистецтва. Зворотній бік карток має колір, що відповідає області знань. У коробці складені контейнери з кіндер-сюрпризу, в яких містяться кольорові папірці із номерами запитань. Капітани команд по черзі витягають контейнери із папірцями. Команда відповідає на запитання.

Учитель пропонує учням послухати правила гри:

 ведучий ставить запитання по черзі кожній команді. Друга команда при цьому мовчить;

 відповідати на запитання може будь-який учасник, піднісши руку;

 члени команди можуть порадитися, перш ніж відповідати;

 якщо команда не відповідає на запитання, право відповіді має інша команда;

 відповідь повинна бути чіткою та зрозумілою.

1-й тур

Учні мають дати правильну відповідь.

Питання з кольорознавства (Червоний колір)

 Які кольори називають теплими? (Кольори, у який переважа ють відтінки жовтого, червоного, оранжевого.)

 Що таке спектральне коло? (Кольори веселки, росташовані по колу.)

 Які кольори росташовані у спектральному колі один навпроти одного? (Контрастні)

 Які кольори називають холодними? (Кольори, що нагадують про холод, сніг. До них відносяться синій, блакитний, синьо зелений, синьо-фіолетовий.)

 Які інструменти необхідні під час малювання фарбами?

 Як потрібно працювати пензлями? Розкажіть про послідов¬ність дій.

 Де в природі ми зустрічаємо основні кольори?

 Які кольори у природі ми зустрічаємо часто, а які — рідко?

 Які кольори художники називають похідними або змішаними? Чи можемо ми побачити їх у природі?

Питання з декоративно-прикладного мистецтва (Синій колір)

 Який вид мистецтва допомогає людині прикрашати предмети побуту? (Декоративно-прикладне мистецтво.)

 Який малюнок називають декоративним?

 Де використовують твори декоративно-прикладного мисте¬цтва? (Вони прикрашають побут людини.)

 За допомогою яких засобів люди прикрашають предмети побу¬ту? (За допомогою візерунків та орнаментів.)

Питання з основ композиції (Зелений колір)

 Згадаймо, що називають «лінією горизонту».

 Що називають центром композиції? Для чого художники використовують центр композиції?

 Які композиційні плани ви знаєте? Розберіть за планами одну з карттин. (Учням пропонують репродукцію вже знайомої кар тини.)

Питання з графіки (Жовтий колір)

 Який вид образотворчого мистецтва працює з лініями та силуетами?

 Які засоби виразності дарує нам графіка?

 Які матеріали та інструменти ми використовуємо, створюючи лінійне зображення?

 Для чого художникові потрібні лінії, крапки, плями?

 Що можуть зображувати крапки? плями? лінії?

 Якими бувають лінії?

 Що можна зобразити за допомогою ліній?

 Де у природі ми зустрічаємо лінії та плями?

 Яким є характер у різних л іній? Який настрій вони відображують?

2-й тур

Кожна команда отримує пазли із зображеннями вже знайомих учням картин. Виграє та команда, яка швидше складе пазл.

3-й тур

Ведучий пропонує кожній із команд репродукцію картини, на якій зображені люди. (Картини мають бути знайомі учням.) Гравці мають зобразити жестами картину так, щоб команда-супротивник змогла її відгадати.

Якщо завдання складне, гравці, які відгадують, можуть ставити навідні запитання так, щоб за допомогою асоціацій наблизитися до правильної відповіді. Наприклад:

 Якби ця картина була фруктом, то що б це було?

 Якби ця картина була піснею?

 Якби ця картина була квіткою, містом, країною?..

III. Підбиття підсумків

Виграє та команда, яка під час гри надасть найбільше правильних відповідей.

Гравці обох команд мають отримати призи-сувеніри.

 

 

docx
Додано
22 березня 2018
Переглядів
1210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку