Розробка уроку математики за темою "Утворення числа 200. Назви чисел третього розряду." для 3 класу.
Метою уроку є: ознайомлення учнів з утворенням числа 200, вправляти учнів у читанні та записуванні трицифрових чисел, обчислюванні виразів; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; виховувати інтерес до вивчення предмета.
Тема: Утворення числа 200. Назви чисел третього розряду.
Мета:ознайомлення учнів з утворенням числа 200, вправляти учнів у читанні та записуванні трицифрових чисел, обчислюванні виразів;
розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення;
виховувати інтерес до вивчення предмета.
Обладнання:підручник «Математика. 3 клас» (М.В.Богданович, Г.П.Лишенко)
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І.Організаційний етап
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе,
Привітайтесь: «Добрий, день!»
ІІ. Перевірка домашнього завдання (№ 384, 385)
1)№ 384
Від сувою трьом покупцям відрізали по 9 м тканини, після чого в ньому залишилося 27 м. Скільки метрів тканини було в сувої?
Було - ?
Відрізали - ? 3 по 9 м
Залишилося – 27 м
Розв’язання
1)3*9=27 (м) – відрізали
2) 27+27=54 (м)
Відповідь: в сувої було 54 м тканини.
2) № 385
Знайдіть значення виразу а: 9, якщо а= 18, а=45, а=54, а=63.
18:9=2 45:9=5 54:9=6 63:9=7
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1)Розв`яжи приклади (по варіантах)
І (37+19)+42:6=63 ІІ (17+38)+32:4=63
(8*6+9) – 28=29 (5*9+7) – 26 =26
76 – 36:4=67 63 – 18:2=54
45:5+6=15 54:9+9=15
2)Віднови рівність
30+30=60 50+40=90
40+30=70 40+60=100
20+60=80 100+20=120
3) Виконання завдання 386 (с.57 підручника) усно
- Назви числа від 95 до 105; від 157 до 165. (95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103,104,105;157,158,159,160,161,162,163,164,165.)
- Назви числа, прилічуючи десятками, від 70 до 120; від 150 до 190. (70, 80, 90,100,110,120.)
4)Виконання завдання 387 (с.57 підручника) коментовано.
- Розкладіть на розрядні доданки числа: 183, 127, 107, 120. (За зразком)
183 = 100 + 80 + 3, 127 = 100 + 20 + 7, 107 = 100 + 7, 120 = 100 + 20.
5)Виконання завдання 388 (с.57 підручника)
- З яких розрядів складаються трицифрові числа? (сотні, десятки, одиниці)
- За зразком утворіть числа.
100 + 60 + 1 = 161 100 + 20 = 120
100 + 40 + 7 = 147 100 + 2 = 102
100 + 50 + 9 = 159 100 + 4 = 104
- Який розряд відсутній у числі 120 (одиниць); 102 (десятків); 104 (десятків)?
- Яка цифра показує, що розряд відсутній? (0.)
6)Розв’яжіть рівняння.
- На місті якого розряду стоїть х? (десятків)
- Скільки десятків у числі 165? (6.)
- Яке число є розв’язком рівняння? (60.)
7)Фізкультхвилинка (Соку соку бачи бачи)
V. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу
1)Виконання завдання 389 (с.57 підручника)
- Розгляньте нумераційну таблицю.
- Прочитайте числа, що в ній записані.
- Скільки в числі 199 сотен? десятків? одиниць? (У числі 199 – 1 сотня; 9 десятків; 9 одиниць.)
2)Виконання завдання 390 (с.58 підручника)
- Як утворюється наступне число? (+ 1.)
199 + 1 = 200
- Розгляньте, як можна записати цю суму.
100 + (99 + 1)
99 + 1 = 100
100 + 100 = 200
Наступне число 199 складається з двох сотень – двісті.
3)Виконання завдання 391 (с.58 підручника)
- Ми навчилися читати й лічити числа до 200 (двохсот). Таким способом можна лічити до 300 (трьохсот), 400 (чотирьохсот) і т.д. Але це займало б багато часу. Тому цифри утворюють із сотень, десятків, одиниць.
- Які числа відносяться до першого розряду? (Одноцифрові числа від 1 до 9)
- До чисел другого розряду? (10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80,90)
- До чисел третього розряду? (100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900)
- Яке отримаємо число, якщо до 900 додамо 100? (Отримаємо 1000 )
- Це число якого розряду? (Перше число четвертого розряду)
- Прочитайте числа третього розряду. (100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900.)
VI.Розвиток математичних знань
1)Виконання завдання 392 (с. 58 підручника).
- Прочитайте умову задачі; запитання.
Для походу туристи купили банки консервів. Коли вони витратили 9 банок, то залишилось у 3 рази більше, ніж витратили. Скільки банок консервів купили туристи?
- Складіть коротку умову.
Купили - ?
Витратили – 9 б.
Залишилося - ? у 3 р. більше, ніж
- За допомогою якої арифметичної дії розв’яжемо задачу? (Додавання. До того, що залишилося, додати те, що витратили.)
- Чи можемо відразу відповісти на запитання? (Ні.)
- Чому? (Тому, що не знаємо скільки залишилося банок з консервами.)
- Якою дією визначимо, скільки залишилося консервів? (Множення.)
- На скільки дій задача? (На дві.)
- Про що дізнаємося в першій дії? (Скільки банок з консервами залишилося у туристів.)
- Про що дізнаємося в другій дії? (Скільки банок консервів купили туристи.)
Учні самостійно розв’язують задачу; формулюють і записують відповідь.
1)9*3=27 (б.) – залишилося
2) 27+9= 36 (б.)
Відповідь: туристи купили 27 банок консервів.
2)Виконання завдання 393 (с. 58 підручника) самостійно.
- Яка послідовність дій у виразах із дужками; на сумісні дії?
64 8 9=72 18 9 2 8=18 72 (13 5)=9
(81 18) 9=7 8 7 45 5=65 6040 5=52
VII.Підсумок уроку
- Що нового дізналися на уроці?
- Що найбільш сподобалось?
VIII.Домашнє завдання
Завдання № 395, 396 (с. 59 підручника)