Урок "Утворення Кирило-Мефодіївського братства"

Про матеріал
Урок для 9 класу з предмету Історія України Мета: - ознайомити учнів із процесом розвитку національної ідеї в суспільно-політичному русі України першої половини XIX ст., діяльністю першої української політичної неле¬гальної організації — Кирило-Мефодіївське братство - проаналізувати діяльність Т.Г. Шевченка, як суспільно-політичного діяча та його участі у братстві, програмні документи братства, - розкрити значення діяль¬ності кирило -мефодіївців у розвитку українського націо¬нального руху; - формувати вміння аналізувати історичні документи, робити повідомлення на історичні теми; критично мислити; - вихо¬вувати повагу до людей, що були носіями національної ідеї в суспільно-політичному русі.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Від Кирило-Мефодіївського братства веде свою історію весь новий український політичний рух. М.Грушевський

Номер слайду 2

В чому полягають особливості третього етапу національного відродження в Україні? Що є спiльного та вiдмiнного в діяльностi Кирило-Мефодіївського братства, декабристів та масонів?

Номер слайду 3

Українське національне відродження Масони Декабристи Політична організація - стійка спільнота людей на засадах єдності соціальних, економічних і політичних інтересів.

Номер слайду 4

Утворення першої української політичної нелегальної організації Кирило-Мефодіївського братства. Програмні документи й громадсько-політична діяльність братчиків. Значення Кирило-Мефодіївського братства для розгортання національно-визвольного руху. Місце Т. Шевченка в українському національному відродженні.

Номер слайду 5

Назва організації Рік створення організації Лідери Програмні документи Мета Масонські ложі “Любов до істини” Декабристські організації Південне товариство Північне товариство Кирило-Мефодіївське братство

Номер слайду 6

В.Білозерський(1825-1899) Журналіст,учений,педагог М.Костомаров(1817-1885) Історик,письменник,публіцист

Номер слайду 7

М.Гулак (1821-1899) Педагог,учений П.Куліш (1819-1897) Письменник,публіцист, етнограф, історик

Номер слайду 8

Т.Г.Шевченко – видатна постать України Він був сином мужика – і став володарем в царстві духа. Він був кріпаком – і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком – і вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим. І.Франко Поезія Т.Шевченка має для нас епохальне значення: вона зробила з темної маси націю, вона розбила назавжди можливість існування українського руху як “южно-русскаго”провінціалізму. Ю.Охримович

Номер слайду 9

Енциклопедія історії України.-Т.3: Е-Й-К.:Наукова думка,2005 ІНТЕРНЕТ РЕСУРСИ www.nbuv.gov.ua Національна бібліотека ім.І.І.Вернадського www.uk.wikipedia.orq он-лайн енциклопедія “Вікіпедія” www.kobzar.infо Шевченківський Національний заповідник www.upi.org.ua Музей заповідник П.Куліша “Ганнина пустинь” www.priluki.info Музейний комплекс М.Костомарова

Номер слайду 10

1) Параграф 14 ст.86-91 2) Написати есе: «Моя власна оцінка діяльності Кирило-Мефодіївського братства»

Перегляд файлу

Тема. Утворення Кирило-Мефодіївського братства

 

Епіграф уроку:

Від Кирило-Мефодіївського братства веде свою історію весь новий український політичний рух.

М.Грушевський

Мотивація: В Україні на сьогодні існує багатопартійна система, яка відповідає ознакам демократичного суспільства і кожна мисляча людина, якій не байдужа історія країни, в тому числі політична сфера, задає собі запитання: чи є початок сучасного політичного руху. На це питання допоможе нам відповісти сьогоднішній урок.

 

Мета:

  • ознайомити учнів із процесом розвитку національної ідеї в суспільно-політичному русі України першої половини XIX ст., діяльністю першої української політичної неле­гальної організації — Кирило-Мефодіївське братство
  •  проаналізувати діяльність Т.Г. Шевченка, як суспільно-політичного діяча та його участі у братстві, програмні документи братства,
  • розкрити значення діяль­ності кирило -мефодіївців у розвитку українського націо­нального руху;
  • формувати вміння аналізувати історичні документи, робити повідомлення на історичні теми; критично мислити;
  • вихо­вувати повагу до людей, що були носіями національної ідеї в суспільно-політичному русі.

 

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть:

  • пояснювати  поняття: політична  організація, громадсько-політична діяльність, національно-визволь­ний рух, українське національне відродження
  • визначати спільне та відмінне у діяльності КМБ, масонів та декабристів
  • працювати з історичними джерелами
  • висловлювати власну думку з питання КМБ

 

Основні терміни і поняття: політична  організація,

громадсько-політична діяльність, національно-визволь­ний рух, українське національне відродження .

 

Обладнання:    підручник О.Реєнт,О.Малій Історія України 9 клас, портрети визначних діячів суспільно-політичного руху в Наддніпрянській Україні першої половини XIX ст., навчальний фільм «Кирило-Мефодіївці»; мультимедiйна презентація,www.nbuv.gov.ua  Національна бібліотека ім.І.І.Вернадського

Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами імітації гри 

СТРУКТУРА УРОКУ

  1.        Організаційний етап

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань і вмінь учнів 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Утворення першої української політичної нелегальної органі­зації          Кирило-Мефодіївське братство.             
  2.   Програмні документи й громадсько-політична діяльність братчиків.
  3.   Значення Кирило-Мефодіївського братства для розгортання
    національно-визвольного руху.
  4.   Місце Т. Шевченка в українському національному відродженні.

ІV.Рефлексія

V. Підсумок уроку

VІ Домашнє завдання

 

Хід уроку

І.Організаційний етап

 

Історична хвилинка

СЛАЙД 2(Проблема уроку)

 

Проблема:  В чому полягають особливості третього етапу національного відродження. Порівняти діяльність КМБ,масонів та декабристів.

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань і вмінь учнів 

Оцінити свої знання з теми                                          

  _1_2_3_4_5_6_7_8_9_10_11_12_

СЛАЙД 3(Основні терміни і поняття)

Бесіда на повторення

  1. Що таке національне відродження? Які етапи національного відродження вам відомі?
  2. Хто такі масони та декабристи?

Учитель узагальнює: вищим досягненням українського національно-визвольного руху першої пол. 19 ст. була організація та діяльність КМБ.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

СЛАЙД 4 (Зміст уроку)

СЛАЙД 5 (Таблиця)

 

1.Продовжити складання таблиці в зошиті

 

Назва організації

Рік створення організації

Лідери

Програмні документи

Мета

 

Звучить фрагмент аудіо лекції

Давайте порівняємо,які суттєві відмінності між цими організаціями?

- соціальні верстви

- різні етапи національного відродження

- різна мета та способи її досягнення

Повідомлення учнів: - В.Білозерський, М.Костомаров, (де діти довідалися про цей матеріал?)

СЛАЙД 6 (Білозерський,Костомаров)

М.Гулак,П.Куліш

СЛАЙД 7 (Гулак,Куліш)

 

2-3.Робота з історичними джерелами

                     І група                                                             ІІ група

«Книга буття українського народу»            «Відозва товариства Брати українці»

ЗАСІДАННЯ ТАЄМНОГО ГУРТКА

 

Обговорення основних ідей товариства

Написання прокламації до всього українського народу(створення кластера)

Визначити значення КМБ для розвитку національно-визвольного руху в Україні

 

Розповідь учителя:

Навесні 1847 р. після доносу студента О.Петрова КМБ було викрито і розгромлено.

 

4.Аналіз думок істориків

 

 Робота в «четвірках»

Яка оцінка вам ближче і чому?

 Він був сином мужика - і став володарем в царстві духа. Він був кріпаком – і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком – і вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим.

(І.Франко)

 

 Поезія Т.Шевченка має для нас епохальне  значення: вона зробила з темної маси націю, вона розбила назавжди можливість існування українського руху як «южно-русскаго» провінціалізму.

(Ю.Охрімович)

Вихід в Інтернет на вибір дітей

- Музейний комплекс М.Костомарова с.Дідівці        Прилуцького району  Чернігівщина;

- Музей заповідник П.Куліша «Ганнина Пустинь»

- Канів музей Шевченка

Рефлексія

Що сподобалося на уроці, що не зрозуміло?

Оцінити свої знання з теми                                          

  _1_2_3_4_5_6_7_8_9_10_11_12_

 

Як добре я працював зі своїми товаришами?

Завжди

Звичайно

Іноді

Ніколи

1.Я співробітничав з іншими,коли ми працювали на досягнення спільних цілей

 

 

 

 

2.Я ретельно працював над завданням

 

 

 

 

3. Я висловлював нові ідеї

 

 

 

 

4.Я вносив конструктивні пропозиції,коли мене просили допомогти

 

 

 

 

5.Я підбадьорював інших

 

 

 

 

 

СЛАЙД 2(Проблема уроку)

Повертаючись до проблеми уроку  давайте зробимо висновок.

 

Ми дуже добре з вами попрацювали на уроці і відповіли на всі запитання.

 

Домашнє завданням:

 параграф 14

 Написати есе: «Моя власна оцінка діяльності КМБ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як добре я працював зі своїми товаришами?

Завжди

Звичайно

Іноді

Ніколи

1.Я співробітничав з іншими,коли ми працювали на досягнення спільних цілей

 

 

 

 

2.Я ретельно працював над завданням

 

 

 

 

3. Я висловлював нові ідеї

 

 

 

 

4.Я вносив конструктивні пропозиції,коли мене просили допомогти

 

 

 

 

5.Я підбадьорював інших

 

 

 

 

 

Як добре я працював зі своїми товаришами?

Завжди

Звичайно

Іноді

Ніколи

1.Я співробітничав з іншими,коли ми працювали на досягнення спільних цілей

 

 

 

 

2.Я ретельно працював над завданням

 

 

 

 

3. Я висловлював нові ідеї

 

 

 

 

4.Я вносив конструктивні пропозиції,коли мене просили допомогти

 

 

 

 

5.Я підбадьорював інших

 

 

 

 

 

Як добре я працював зі своїми товаришами?

Завжди

Звичайно

Іноді

Ніколи

1.Я співробітничав з іншими,коли ми працювали на досягнення спільних цілей

 

 

 

 

2.Я ретельно працював над завданням

 

 

 

 

3. Я висловлював нові ідеї

 

 

 

 

4.Я вносив конструктивні пропозиції,коли мене просили допомогти

 

 

 

 

5.Я підбадьорював інших

 

 

 

 

 

zip
Додано
9 червня 2020
Переглядів
1291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку