Обладнання: карта-схема країни «Циферія», таблиці для гри «Веселий рахунок», листи з завданнями від Буратіно.
Вчитель. Діти!Сьогодні ми вирушимо у мандрівку до незвичайної країни, яка називається «Циферія». Ця подорож вимагатиме від вас хоробрості, знань і вмінь. Вірним помічником в ній буде наш давній знайомий – Буратіно. Сам він не зміг до нас прийти – захворів, але передав листи з вказівками, як подолати перешкоди. Отже… Заплющили всі очі, тричі поплескали в долоні. Раз, два, три…
Ось перед нами відкрилась дорога (на дошці схема-карта країни) Але що це? Ми не можемо пройти. Перед нами перша перешкода. Як її нам подолати?
Вчитель відкриває конверт № 1 від Буратіно і читає: «Розгадайте загадки».
1. Шість ніг без копит. (Жук-рогач)
2. Як захочу, він стоїть, а скажу – і побіжить. (Велосипед)
3. Під одною шапкою чотири братики стоять. (Стіл)
4. Два кільця, два кінця, а посередині цвях. (Ножиці)
Вчитель. Розгадали? Молодці! Дорога вільна. Вирушаємо у подорож.
Діти, перед нами друга перешкода. Буратіно пропонує нам свою допомогу (конверт № 2). Нам пропонують цікаві задачі, ребуси.
1. Диня важить менше, ніж кавун, а кавун – менше, ніж гарбуз. Що легше – диня чи гарбуз?
2. Розстав літери за висотою і прочитай слово. Ц и ф р а
3. Летіла зграя гусей: одна гуска попереду, дві – позаду, дві – попереду, одна позаду; одна між двома і три вряд. Скільки всього гусей? (3)
4. Як записати число 8 за допомогою одних двійок? ( 2+2+2+2)
Вчитель. Справилися і з цим завданням. Шлях відкритий. Перед нами галявина задач-віршів, за якою височать будинки мешканців країни «Циферія». Перш ніж ознайомитися зі змістом задач, відпочинемо, наберемося сили. Проведемо гру «Веселий рахунок».
Гра проводиться у вигляді змагання-естафети. Кожна команда одержує фломастер червоного кольору, який передається як естафетна паличка. Кожен учасник закреслює лише одне число, по порядку від 1 до 9. Виділяються контролери, які слідкують, щоб числа закреслювались в порядку зростання. Перемагає та команда, яка швидше викона завдання.
Вчитель. Відпочили? Тепер розв’яжемо віршовані задачі.
1) На подвір’ї біля хати 2) Йдуть корівки бережком –
Метушились цуценята Тут чотири, а там шість…
Троє білих, наче сніг, Скільки всіх корів разом,
Двоє чорних. Скільки всіх? Хто нам швидко відповість?
3) Сім грибків зліпив Семенко, 4) Скачуть жабки: ква-ква-ква!
А ще два – мала Оленка. Ой, яка м’яка трава!
Друзі, ви б не полічили, Тут п’ять жабок, а там – дві.
Скільки всіх грибів зліпили? Скільки разом їх в траві?
Вчитель. Молодці! Пішли далі. Ось нам назустріч виходять мешканці країни «Циферія». Хто вони?
Одиниця. Я один чи одиниця,
Я тонка, пряма, як спиця.
Двійка. Ну, а я цифра два,
В мене кругла голова,
Довгий хвіст, зігнута шийка,
Отака, як бачиш, двійка.
Трійка. Я, як бачиш, цифра три.
Трійку, третій із значків,
Можна скласти з двох гачків.
Четвірка. Я четвірка, жартівливо
Випинаю лікоть вліво
П’ятірка. Вийшла з нами погулять,
Ось, погляньте, цифра п’ять.
Руку вправо простягну,
Ніжку бубликом зігну.
Шістка. А я шість – немов замок:
Круг внизу, вгорі гачок.
Сімка. А я сім – як кочерга,
В мене лиш одна нога.
Вісімка. В мене бачиш, два кільця,
Без початку, без кінця.
Дев’ятка. А я дев’ять, чи дев’ятка,
Я гнучка, як акробатка:
Сторчака перевернуся –
Зразу в шістку обернуся.
Нулик. Я буква О і цифра нуль –
Це ж рідні дві сестриці.
Щоб позначити звук, число,
Кожна знадобиться.
Вчитель. Дякуємо вам, милі цифри, за гостинність, а нам пора повертатись назад. Стрілка показує нам короткий шлях додому. Але знову перешкода! Буратіно підказу, що ми її здолаємо, якщо відповімо на всі питання мешканців «Циферії». Ось вони:
Вчитель. Заплющіть очі. Раз, два, три… Ось ми вже і повернулися. Ми дякуємо Буратіно за підказки і говоримо країні «Циферія» не прощай, до побачення.