13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Урок "Уявна подорож до країни Циферія"

Про матеріал
Позакласний захід з математики для учнів 1 класу в рамках проведення тижня маематики.
Перегляд файлу

Обладнання: карта-схема країни «Циферія», таблиці для гри «Веселий рахунок», листи з завданнями від Буратіно.

Вчитель. Діти!Сьогодні ми вирушимо у мандрівку до незвичайної країни, яка називається «Циферія». Ця подорож вимагатиме від вас хоробрості, знань і вмінь. Вірним помічником в ній буде наш давній знайомий – Буратіно. Сам він не зміг до нас прийти – захворів, але передав листи з вказівками, як подолати перешкоди. Отже… Заплющили всі очі, тричі поплескали в долоні. Раз, два, три…

 Ось перед нами відкрилась дорога (на дошці схема-карта країни) Але що це? Ми не можемо пройти. Перед нами перша перешкода. Як її нам подолати?

Вчитель відкриває конверт № 1 від Буратіно і читає: «Розгадайте загадки».

  • Діти, коли ми знайдемо відповіді на них, тоді зможем вирушити далі.

1. Шість ніг без копит. (Жук-рогач)

2. Як захочу, він стоїть, а скажу – і побіжить. (Велосипед)

3. Під одною шапкою чотири братики стоять. (Стіл)

4. Два кільця, два кінця, а посередині цвях. (Ножиці)

Вчитель. Розгадали? Молодці! Дорога вільна. Вирушаємо у подорож.

Діти, перед нами друга перешкода. Буратіно пропонує нам свою допомогу (конверт № 2). Нам пропонують цікаві задачі, ребуси.

1. Диня важить менше, ніж кавун, а кавун – менше, ніж гарбуз. Що легше – диня чи гарбуз?

2. Розстав літери за висотою і прочитай слово. Ц и ф р а

3. Летіла зграя гусей: одна гуска попереду, дві – позаду, дві – попереду, одна позаду; одна між двома і три вряд. Скільки всього гусей? (3)

4. Як записати число 8 за допомогою одних двійок? ( 2+2+2+2)

Вчитель. Справилися і з цим завданням. Шлях відкритий. Перед нами галявина задач-віршів, за якою височать будинки мешканців країни «Циферія». Перш ніж ознайомитися зі змістом задач, відпочинемо, наберемося сили. Проведемо гру «Веселий рахунок».

Гра проводиться у вигляді змагання-естафети. Кожна команда одержує фломастер червоного кольору, який передається як естафетна паличка. Кожен учасник закреслює лише одне число, по порядку від 1 до 9. Виділяються контролери, які слідкують, щоб числа закреслювались в порядку зростання. Перемагає та команда, яка швидше викона завдання.

Вчитель. Відпочили? Тепер розв’яжемо віршовані задачі.

1)  На подвір’ї біля хати    2) Йдуть корівки бережком –

     Метушились цуценята                                          Тут чотири, а там шість…

     Троє білих, наче сніг,                                            Скільки всіх корів разом,

     Двоє чорних. Скільки всіх?                                 Хто нам швидко відповість?

3) Сім грибків зліпив Семенко,                          4) Скачуть жабки: ква-ква-ква!

    А ще два – мала Оленка.                                     Ой, яка м’яка трава!

   Друзі, ви б не полічили,                                      Тут п’ять жабок, а там – дві.

   Скільки всіх грибів зліпили?                               Скільки разом їх в траві?

Вчитель. Молодці! Пішли далі. Ось нам назустріч виходять мешканці країни «Циферія». Хто вони?

Одиниця. Я один чи одиниця,

Я тонка, пряма, як спиця.

Двійка. Ну, а я цифра два,

В мене кругла голова,

Довгий хвіст, зігнута шийка,

Отака, як бачиш, двійка.

Трійка. Я, як бачиш, цифра три.

Трійку, третій із значків,

Можна скласти з двох гачків.

Четвірка. Я четвірка, жартівливо

Випинаю лікоть вліво

П’ятірка. Вийшла з нами погулять,

Ось, погляньте, цифра п’ять.

Руку вправо простягну,

Ніжку бубликом зігну.

Шістка. А я шість – немов замок:

Круг внизу, вгорі гачок.

Сімка. А я сім – як кочерга,

В мене лиш одна нога.

Вісімка. В мене бачиш, два кільця,

Без початку, без кінця.

Дев’ятка. А я дев’ять, чи дев’ятка,

Я гнучка, як акробатка:

Сторчака перевернуся –

Зразу в шістку обернуся.

Нулик. Я буква О і цифра нуль –

Це ж рідні дві сестриці.

Щоб позначити звук, число,

Кожна знадобиться.

Вчитель. Дякуємо вам, милі цифри, за гостинність, а нам пора повертатись назад. Стрілка показує нам короткий шлях додому. Але знову перешкода! Буратіно підказу, що ми її здолаємо, якщо відповімо на всі питання мешканців «Циферії». Ось вони:

  • Скільки сонечок на небі?
  • Скільки коліс у машині?
  • Скільки днів має тиждень?
  • Скільки очей у сови?
  • Скільки тобі виповнилось років, коли ти став школярем?
  • Скільки вогників у світлофорі?
  • Якого числа ми святкуємо День Перемоги?

Вчитель. Заплющіть очі. Раз, два, три… Ось ми вже і повернулися. Ми дякуємо Буратіно за підказки і говоримо країні «Циферія» не прощай, до побачення.

 

 

docx
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
1176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку