Конспект уроку з української мови для учнів 7 класу на тему "Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Дієприкметник». Пропоную вчителям,які викладають в загальноосвітніх закладах.
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Дієприкметник»
Мета уроку:
навчальна – узагальнити й систематизувати знання учнів про дієприкметник, вдосконалювати орфографічні й пунктуаційні навички;
розвивальна: розвивати творче мислення, пізнавальні здібності, пошукові якості, організаторські навички, культуру мовлення.
виховна: виховувати любов до української мови.
Обладнання:
Хід уроку
І.Організаційний етап
Американський винахідник Генрі Форд сказав:
Зібратися разом - це початок,
Триматися разом - це прогрес,
Працювати разом - це успіх!
Ми зібралися,тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю успіху!
ІІ. Актуалізація навчальної діяльності
Продовжити визначення.
1) Дієприкметником називається…
2) Дієприкметник, як і дієслово,…
3) Дієприкметник, як і прикметник,…
4) Дієприкметник разом із залежними словами…
5) Активні дієприкметники утворюються…
6) Пасивні дієприкметники утворюються…
7) У реченні дієприкметник виконує роль…
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
ІV. Узагальнення й систематизація теоретичних положень з теми та практичні вправи.
1.Вправа «Визбирувач».
Учні отримують аркуші з віддрукованими текстом. Завдання ( випишіть із наведених речень дієприкметники,визначте їх вид,стан,час і синтаксичну роль).
Він інстинктивно не звернув із наміченого шляху. Короткі ночі. Життя прив`язане до сонця. У кімнаті висіла пауза,як добре натягнена струна. Виплеснуті хвилею з рідної землі ,вони повернулися понівечені на голе дерево палуби.
2.Творчий диктант.
I варінт. Утворіть від поданих дієслів пасивні дієприкметники :
виховати,розбудити,перегородити,розмити,висвітлити,виграти.
II варінт. Утворіть від поданих дієслів активні дієприкметники минулого часу :
обважніти,позеленіти,згоріти,потемніти,помолодіти,опасти.
3. Вправа «Редактор»
Стоячі на зупинці люди були схвильовані. Фабрика,працююча завжди в трьохзмінному режимі,припинила роботу із-за недопостачання електроенергії.
4.Колективна робота. Запишіть слова,розкривши дужки .
(Не ) полита ділянка, (не) зоране поле, (не ) полита черговим ділянка, (не ) зоране трактористом поле, (не ) прочитана книга, (не) прочитана учнем книга, (не )написані твори, (не) написані студентом твори.
5.Диктант-переклад .
На лугу
Стояла вторая половина июня, и трава уже поспела для покоса. Ничего красивее нельзя себе представить ,как эти чудные горные луга ,усеянные лесными островками и по всем направлениям изрезанные бойкими горными речками. От травы утром поднимался такой аромат,что кружилась голова.
6. Робота біля дошки.
Виконайте морфологічний розбір дієприкметника в поданому реченні . Розставте пропущені розділові знаки.
Сивко забілений снігом видавався ще сивішим а лелека знову трусився біля нього від холоду.
V. Підсумок уроку. Рефлексія .
Ми з’ясували…
Засвоїли…
Навчилися…
Важким було…
Мені захотілося…
Отримані знання мені потрібні для…
VI. Домашнє завдання.
Скласти монологічне висловлювання на лінгвістичну тему, використовуючи теоретичний матеріал, що розглядався протягом вивчення розділу «Дієприкметник».