Урок " Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Дієприкметник» "

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для учнів 7 класу на тему "Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Дієприкметник». Пропоную вчителям,які викладають в загальноосвітніх закладах.

Перегляд файлу

Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Дієприкметник»

Мета уроку:

навчальна – узагальнити й систематизувати знання учнів про дієприкметник, вдосконалювати орфографічні й пунктуаційні навички;

розвивальна: розвивати творче мислення, пізнавальні здібності, пошукові якості, організаторські навички, культуру мовлення.

виховна: виховувати любов до української мови.


Обладнання: 
 

  • .дидактичний матеріал; 

  • індивідуальні картки; 

  • підручник. 

 

Хід уроку

 

І.Організаційний етап

 Американський винахідник Генрі Форд сказав:

Зібратися разом - це початок,

Триматися разом - це прогрес,

Працювати разом - це успіх!

Ми зібралися,тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю успіху!

  ІІ. Актуалізація навчальної діяльності

Продовжити визначення.

1) Дієприкметником називається…

2) Дієприкметник, як і дієслово,…

3) Дієприкметник, як і прикметник,…

4) Дієприкметник разом із залежними словами…

5) Активні дієприкметники утворюються…

6) Пасивні дієприкметники утворюються…

7) У реченні дієприкметник виконує роль…

 

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

ІV. Узагальнення й систематизація теоретичних положень з теми та практичні вправи. 

1.Вправа «Визбирувач».

Учні отримують аркуші з віддрукованими текстом. Завдання ( випишіть із наведених речень дієприкметники,визначте їх вид,стан,час і синтаксичну роль).

Він інстинктивно не звернув із наміченого шляху. Короткі ночі. Життя прив`язане до сонця. У кімнаті висіла пауза,як добре натягнена струна. Виплеснуті хвилею з рідної землі ,вони повернулися понівечені на голе дерево палуби.

2.Творчий диктант.

 I варінт. Утворіть від поданих дієслів пасивні  дієприкметники :

виховати,розбудити,перегородити,розмити,висвітлити,виграти.

 II  варінт. Утворіть від поданих дієслів активні   дієприкметники минулого часу :

обважніти,позеленіти,згоріти,потемніти,помолодіти,опасти.

3.  Вправа  «Редактор»  

Стоячі на зупинці люди  були схвильовані. Фабрика,працююча завжди в трьохзмінному режимі,припинила роботу із-за недопостачання електроенергії.                

 4.Колективна робота. Запишіть слова,розкривши дужки .

(Не ) полита ділянка, (не) зоране поле, (не ) полита черговим ділянка, (не ) зоране трактористом поле, (не ) прочитана книга, (не) прочитана учнем книга, (не )написані твори, (не) написані студентом твори.  

5.Диктант-переклад .

На лугу

Стояла вторая половина июня, и трава уже поспела для покоса. Ничего красивее нельзя себе представить ,как эти чудные горные луга ,усеянные лесными островками и по всем направлениям изрезанные бойкими горными речками. От травы утром поднимался такой аромат,что кружилась голова.

6. Робота біля дошки.

Виконайте морфологічний розбір дієприкметника в поданому реченні . Розставте пропущені розділові знаки.

Сивко забілений снігом видавався ще сивішим а лелека знову трусився біля нього від холоду.

  V.  Підсумок уроку. Рефлексія .

Ми з’ясували…

Засвоїли…

Навчилися…

Важким було…

Мені захотілося…

Отримані знання мені потрібні для…

VI. Домашнє завдання.

Скласти монологічне висловлювання на лінгвістичну тему, використовуючи теоретичний матеріал, що розглядався протягом вивчення розділу «Дієприкметник». 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Івченко Наталія
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
4062
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку