Мовно-літературна гра «Що? Де? Коли?»

Про матеріал

Мовно-літературна гра "Що? Де? Коли?" для учнів 6 - 7 класів. Сценарій містить різноманітні цікаві завдання з української мови та літератури, які можна використати як при проведенні позакласного заходу, так і на уроках.

Перегляд файлу

ЗОШ І –ІІІ ступенів № 1 імені Героя України Андрія Снітка

смт Маневичі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мовно-літературна гра

 «Що? Де? Коли?»

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                             Підготувала

                                                                                                                             вчитель української мови

                                                                                                                             і літератури

                                                                                                                             В.М. Цвітенко   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017

Класи 6, 7

Тема: Мовно-літературна гра «Що? Де? Коли?»

Мета:  поглибити й узагальнити знання учнів з української мови і літератури, активізувати пізнавальні інтереси; формувати навички міжособистісного спілкування, критичного, логічного і творчого мислення; формувати в учнів національну самосвідомость; виховувати стійку мотивацію й свідоме прагнення до вивчення української мови і літератури.

Обладнання: вислови про мову, літературна виставка, презентація, два чорних ящика, пачка солі, український віночок, музичний супровід до гри, столи для команд, ручки, папір, аркуш паперу з номерами запитань.

Перебіг заходу

І. Ведучий. (Музичний супровід)

 - Моє шанування усім, хто завітав на наш виховний захід. Проведемо ми його у формі інтелектуальної  гри «Що? Де? Коли?» на мовно-літературну тематику. Слово має велику силу, художнє слово – чарівну силу. Слово до слова – складається мова… Мова і література – духовний спадок нашого народу, який ми маємо знати, берегти, любити і передати наступному поколінню.

  То ж сьогодні ми продемонструємо свої знання з рідної мови і літератури, а хтось їх поглибить, дізнавшись щось нове і цікаве. Також ми покажемо свою ерудицію, кмітливість і уміння працювати в команді.

   Дозвольте познайомити вас із учасниками гри. Це ті, хто навчається із захопленням, хто любить таємниці, загадки, хто допитливий і працьовитий. А хто з них кращий ми дізнаємося в результаті гри. Успіхів вам.

ІІ. Представлення команд (учні 7-А і 6-В класів). (Музичний супровід)

ІІІ. Ознайомлення з правилами гри:

  1. 10 раундів (у кожному раунді по 1 запитанню до команди).
  2. Розігрування  запитань.
  3. 1 правильна відповідь – 1 бал.
  4. На роздуми 1 хвилина.
  5. Капітан оголошує учасника, який відповідатиме.
  6. Право на відповідь команді суперників.
  7. Два чорних ящики.
  8. Два бліц-опитування (в кожному по три запитання, для роздумів по 20 сек на запитання).
  9. Результат : номінації «Кращі знавці», «Кращий гравець».
  10. Питання підготували учні і вчителі школи.

ІV. Проведення гри.

 За результатами попереднього жеребкування гру розпочинає команда 1.

Раунд 1.

Раунд 2.

Раунд 3.

Раунд 4.

Музична пауза.   («В похід» Володимира Єльчанінова виконує учень 6-В кл. Клець Сергій. Муз. інструмент - труба)

Раунд 5.

Раунд 6.

Слово журі.

Раунд 7.

Музична пауза («Музика рідного дому» Олександра Злотника, співають учні 7-А класу.)

Раунд 8.

Раунд 9.

Літературна пауза. («Наші хлопці» Павла Глазового. Виконує Карплюк Зоряна, 6-В кл.)

Павло Глазовий

НАШІ ХЛОПЦІ
Іде вуйко Хрещатиком -
Приїжджа людина.
Запитує у зустрічних:
- А котра година?
Перехожі пробiгають,
Позиркують скоса.
Той рукою вiдмахнеться,
Той відверне носа.
А тут раптом двоє негрів
Вийшли з гастроному.
Один глянув на годинник:
- Зараз чверть на сьому.
Вуйко низько поклонився.
- Дякую, шановнi!
Значить, є ще у столиці
Україномовні.          

 

Раунд 10.

V. Оголошення результатів:

           Кращі знавці…

           Кращий гравець…

VІ. Нагородження переможців.

VІІ. За підготовку цікавих запитань отримує приз учениця…

VІІІ. Ведучий.

 Дякую усім учасникам гри. Вітаю переможців. Ви молодці! Але як сказав Джордж Сантаяна: «І наймудрішому з мудреців є чому повчитися».

 Тому не зупиняйтеся на досягнутому, продовжуйте збагачувати свої знання з рідної мови і літератури. А в цьому вашим помічником стане не лише Інтернет, а й наша бібліотека. Чим більше читаєте, тим багатша ваша мова. До вашої уваги виставка книг «Літературна скарбничка».

До нових зустрічей.

 

 ДОДАТОК

  1. Бліц-опитування

 1.Касьян Ліза 7-Б Скільки складів має кожен рядок коломийки?    (14)

2.Касьян Ліза 7-Б Що означає діалектне слово «хлоп» ?   (Чоловік, хлопець)

3.Пронцевич Софія 6 –Б Який герой існує у віршах? (Ліричний герой)

2.  Олена Володимирівна. 

Климко похапцем розкрутив дротинку на кишені й простяг жінці всі гроші, дивлячись на неї вгору хворими очима.

Який вид цього речення за кількістю граматичних основ? просте

  1. ЧОРНИЙ ЯЩИК. Віра Миколаївна Цвітенко

На окремих територіях України під час Великої Вітчизняної війни цей товар був найдефіцитнішим. За нього можна було «…виміняти всякого добра…», а одному малому літературному героєві він коштував життя. Що в чорному ящику?(Сіль)

  1. Тетяна Василівна Миткалик «Спокій був його ворогом»,  «Не любить брехати…й товаришів видавати», «…розбишака-халамидник», «наче біс який сидів у хлопцеві», «сибіряка» і «люципер». «…Чуб йому стирчком виліз з-під картуза, очі хутко бігають», «руки в кишені, картуз набакир, іде, не поспішає». Про якого літературного героя йдеться мова? (Назвіть твір і його автора.)  (Про Федька. «Федько-халамидник» Володимира Винниченка) 
  2.          (Людмила Іванівна)                Яке українське прислів’я закодовано у ребусі? 
  •     ’БК=Е

Результат пошуку зображень за запитом "слон"4=ВО   Результат пошуку зображень за запитом "краб"ЩЕ     ’’Результат пошуку зображень за запитом "ваза"

Результат пошуку зображень за запитом "цукерки"Е=О’’   і   Результат пошуку зображень за запитом "медуза малюнок"’’’

 

 

(Добре слово  краще за цукор і мед.)

  1. Хохонік Валерія 6-Б Хто написав поему «Євшан-зілля»? (Микола Вороний)
  2. Пронцевич Софія 6 –Б. «…Щоб до нас вже русалочки не ходили, 
                            Да нашогожитечка не ламали, 
                            Да наших дівочок не лоскотали…»

Як саме називаються такі календарно-обрядові пісні?

  1. (Віра Миколаївна)  У своїй новелі …... змалювала образ Старого чоловіка,  який вірив у дива, був знавцем тиші.

Як називається новела? Назвіть її авторку. (Новела «У ніч Святого Миколая» Лесі Демської)

  1. Олеся Володимирівна Мандзюк Який жанр твору «Гуси-лебеді летять» Михайла Стельмаха ? (Автобіографічна повість)
  2. Касьян Ліза7 – Б Якщо до жарту ви готові, назвіть, кмітливі дітлахи, ті два займенника у мові, що можуть зіпсувать усі шляхи. «Я» і «ми».
  3. Віра Миколаївна Урок. Стук у двері. У клас заходить чергова учениця і каже: «Добрий день. Я вибачаюся. Ірину Білик із вашого класу викликають у кабінет директора.»  Де чергова допустилася помилки?

 (Вибачаюся. В українській мові правильна форма - “вибачте мені” або “пробачте, будь ласка”)

  1. Олена Володимирівна Сахнюк У сім’ї вони мали спільне ім’я «Мишолосіє».  Про кого йдеться мова?

(Про Лесю Українку та її старшого брата -  Михайла Петровича Косача)   

  1. Людмила Іванівна Коли і де  вперше було видано «Кобзар»? (26 квітня 1840 року в Санкт-Петербурзі)
  2. Віра Миколаївна Які іменники у всіх відмінках мають одну й ту ж форму?    Незмінювані
  3. Олеся Володимирівна  Що називають стійким сполученням слів, яке за значенням дорівнює одному слову? (Фразеологізм. )
  4. Віра Миколаївна              Яка частина мови посідає третє місце за кількістю вживаних слів? (прикметник)
  5. Алла Миколаївна Кушнір Він  із діда-прадіда вважався дівочим оберегом, нині теж дуже модний жіночий аксесуар. Його носять як з вишиванками чи святковими сукнями, так і з джинсами – все залежить від смаку й уподобань.  Україночки починали носити його уже з трирічного віку. Підростала дитина – додавалось у нього кілька елементів, і так аж до заміжжя могла хизуватися дівка цією прикрасою, допоки свекруха, вже як молодиці, не пов’яже їй хустку.  Що в чорному ящику? (Український віночок)
  6. Касьян Ліза

Дієслово, не в’яжеться з рухом.

 Його змісту не знать просто сором:

як без префікса – сприйметься слухом,

а як з префіксом – сприйметься зором.   (Казати, показати)

  1. Касьян Ліза 7-Б Скільки псевдонімів мав І.Франко?  Які з них знаєте ви?   (Близько 100 псевдонімів Джеджалик, Мирон, Живий, Кремінь, Марко…)
  2.     Олена Володимирівна                              Бліц- опитування

            1.Слова з  протилежним значенням (антоніми).

2.Перша буква у власній назві (велика).

3.Без  чогоз никає  народ?  (без  мови).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
1591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку