Мовно-літературна гра "Що? Де? Коли?" для учнів 6 - 7 класів. Сценарій містить різноманітні цікаві завдання з української мови та літератури, які можна використати як при проведенні позакласного заходу, так і на уроках.
ЗОШ І –ІІІ ступенів № 1 імені Героя України Андрія Снітка
смт Маневичі
Мовно-літературна гра
«Що? Де? Коли?»
Підготувала
вчитель української мови
і літератури
В.М. Цвітенко
2017
Класи 6, 7
Тема: Мовно-літературна гра «Що? Де? Коли?»
Мета: поглибити й узагальнити знання учнів з української мови і літератури, активізувати пізнавальні інтереси; формувати навички міжособистісного спілкування, критичного, логічного і творчого мислення; формувати в учнів національну самосвідомость; виховувати стійку мотивацію й свідоме прагнення до вивчення української мови і літератури.
Обладнання: вислови про мову, літературна виставка, презентація, два чорних ящика, пачка солі, український віночок, музичний супровід до гри, столи для команд, ручки, папір, аркуш паперу з номерами запитань.
Перебіг заходу
І. Ведучий. (Музичний супровід)
- Моє шанування усім, хто завітав на наш виховний захід. Проведемо ми його у формі інтелектуальної гри «Що? Де? Коли?» на мовно-літературну тематику. Слово має велику силу, художнє слово – чарівну силу. Слово до слова – складається мова… Мова і література – духовний спадок нашого народу, який ми маємо знати, берегти, любити і передати наступному поколінню.
То ж сьогодні ми продемонструємо свої знання з рідної мови і літератури, а хтось їх поглибить, дізнавшись щось нове і цікаве. Також ми покажемо свою ерудицію, кмітливість і уміння працювати в команді.
Дозвольте познайомити вас із учасниками гри. Це ті, хто навчається із захопленням, хто любить таємниці, загадки, хто допитливий і працьовитий. А хто з них кращий ми дізнаємося в результаті гри. Успіхів вам.
ІІ. Представлення команд (учні 7-А і 6-В класів). (Музичний супровід)
ІІІ. Ознайомлення з правилами гри:
ІV. Проведення гри.
За результатами попереднього жеребкування гру розпочинає команда 1.
Раунд 1.
Раунд 2.
Раунд 3.
Раунд 4.
Музична пауза. («В похід» Володимира Єльчанінова виконує учень 6-В кл. Клець Сергій. Муз. інструмент - труба)
Раунд 5.
Раунд 6.
Слово журі.
Раунд 7.
Музична пауза («Музика рідного дому» Олександра Злотника, співають учні 7-А класу.)
Раунд 8.
Раунд 9.
Літературна пауза. («Наші хлопці» Павла Глазового. Виконує Карплюк Зоряна, 6-В кл.)
Павло Глазовий
НАШІ ХЛОПЦІ
Іде вуйко Хрещатиком -
Приїжджа людина.
Запитує у зустрічних:
- А котра година?
Перехожі пробiгають,
Позиркують скоса.
Той рукою вiдмахнеться,
Той відверне носа.
А тут раптом двоє негрів
Вийшли з гастроному.
Один глянув на годинник:
- Зараз чверть на сьому.
Вуйко низько поклонився.
- Дякую, шановнi!
Значить, є ще у столиці
Україномовні.
Раунд 10.
V. Оголошення результатів:
Кращі знавці…
Кращий гравець…
VІ. Нагородження переможців.
VІІ. За підготовку цікавих запитань отримує приз учениця…
VІІІ. Ведучий.
Дякую усім учасникам гри. Вітаю переможців. Ви молодці! Але як сказав Джордж Сантаяна: «І наймудрішому з мудреців є чому повчитися».
Тому не зупиняйтеся на досягнутому, продовжуйте збагачувати свої знання з рідної мови і літератури. А в цьому вашим помічником стане не лише Інтернет, а й наша бібліотека. Чим більше читаєте, тим багатша ваша мова. До вашої уваги виставка книг «Літературна скарбничка».
До нових зустрічей.
ДОДАТОК
1.Касьян Ліза 7-Б Скільки складів має кожен рядок коломийки? (14)
2.Касьян Ліза 7-Б Що означає діалектне слово «хлоп» ? (Чоловік, хлопець)
3.Пронцевич Софія 6 –Б Який герой існує у віршах? (Ліричний герой)
2. Олена Володимирівна.
Климко похапцем розкрутив дротинку на кишені й простяг жінці всі гроші, дивлячись на неї вгору хворими очима.
Який вид цього речення за кількістю граматичних основ? просте
На окремих територіях України під час Великої Вітчизняної війни цей товар був найдефіцитнішим. За нього можна було «…виміняти всякого добра…», а одному малому літературному героєві він коштував життя. Що в чорному ящику?(Сіль)
4=ВО ’ЩЕ ’’
Е=О’’ і ’’’
(Добре слово краще за цукор і мед.)
Як саме називаються такі календарно-обрядові пісні?
Як називається новела? Назвіть її авторку. (Новела «У ніч Святого Миколая» Лесі Демської)
(Вибачаюся. В українській мові правильна форма - “вибачте мені” або “пробачте, будь ласка”)
(Про Лесю Українку та її старшого брата - Михайла Петровича Косача)
Дієслово, не в’яжеться з рухом.
Його змісту не знать просто сором:
як без префікса – сприйметься слухом,
а як з префіксом – сприйметься зором. (Казати, показати)
1.Слова з протилежним значенням (антоніми).
2.Перша буква у власній назві (велика).
3.Без чогоз никає народ? (без мови).