Урок. Узагальнення і систематизація знань

Про матеріал
Тема: Закріплення уміння писати вивчені букви «ге», «ґе». Самодиктант. Мета: закріпити вміння писати слова з вивченими буквами; вчити само- диктанту, перевіряти написане; розвивати увагу, уяву, пам’ять мислення; вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти; виховувати охайність, грамотність, взаємодопомогу, самоконтроль. Обладнання: схеми, таблиці, малюнки, ребуси, кросворди, казка «Білосніжка і сім гномів», комп’ютера, презентація
Перегляд файлу

Очаківська загальноосвітня школа

 I-III ступенів №2

імені П.П. Шмідта

Очаківської міської ради

Миколаївської області

 

 

 

 

 

Узагальнення  і  систематизація 

знань

 

 

Автор уроку учитель початкових  класів

ОВСЯНКО АЛЬОНА ВОЛОДИМИРІВНА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.ОЧАКІВ

 

Тип  уроку:  Узагальнення  і  систематизація  

знань

Урок – казка  «Білосніжка  і  сім  гномів»

Навчання  грамоти

(письмо)

Тема:  Закріплення  уміння  писати  вивчені  букви  «ге», «ґе». Самодиктант.

Мета: закріпити  вміння  писати  слова  з  вивченими  буквами;  вчити само- диктанту,  перевіряти  написане;  розвивати  увагу,  уяву, пам’ять  мислення;  вміння  аналізувати,  порівнювати, зіставляти; виховувати  охайність,  грамотність, взаємодопомогу,  самоконтроль.

Обладнання:  схеми,  таблиці,  малюнки,  ребуси,  кросворди, казка «Білосніжка  і  сім  гномів», комп’ютера, презентація

 

Хід  уроку

І  Організація  класу

Будем  добре  працювати,

Щоб  знання  міцніші  мати.

Всі  сідайте, діти,  тихо.

Домовляймось  не  шуміти.

Руку  гарно  піднімайте,

На  уроці  не  дрімайте.

Щоб  не  було  в  нас  мороки,

Всі  готові  до  уроку?

ІІ  Оголошення  теми,  цілей  та  завдань  уроку

  Разом  з  казковими  героями  повторимо  правопис  вивчених букв,  вчитимемося  писати  під  диктовку.  На  дошці

Я  зможу …..

Я  навчуся  …..

Це потрібно  для  того,  щоб  …..

(Діти  продовжують  речення,  висловлюючи  власні  думки  з приводу  того, чого  навчить  їх  урок).

ІІІ  Відтворення  й  узагальнення  понять  і  засвоєння  системи знань.

1.     Повторення  літер  (Розгадування  шаради)

       Який  же  прийшов  казковий  гість,  ви  дізнаєтеся,  коли  розгадаєте шараду.    першого  слова – першу  букву,  з  другого  слова – другу букву  і  т.д.)

Загадки

         Голка                            сніг                      гвоздика              діамант

Усіх обшиваю,    Біле як сорочка  квітка червоного    дорогоцінний камінь,

сама одягу не        пухнасте, як        кольору               що використовують у

маю                       квочка                                                ювелірних виробах.

                            Гном  (показую  малюнок)

2.     Хвилинка  каліграфії

З  якої  казки  цей  герой?  Гноми – чарівні  істоти.  Вважається,  що саме  гноми  ховають  під  землею  гроші.  Тож  завдання  пов’язане  з грошима

Сс  Нн  Іі  Гг  Ґґ  Мм  Аа  Вв  Пп  Кк

Рр  и  Бб  Лл  Оо  Ее  Зз  ь  Тт  Дд  Уу  ...

(Диктую, а 1 учень біля дошки показує каліграфічне написання)

 

 

м

 

 

 

 

а

 

с

а

к

р

с

я

б

с

н

в

р

и

л

й

з

і

і

п

а

б

о

ц

а

л

г

а

м

а

н

е

ц

ь

 

 

 

 

 

 

 

 

(Розгадати  кросворд,  а  букви,  які  вставляють  записують  каліграфічно.)

        Яке  слово  вийшло  у  нижньому  горизонтальному  рядку?  (гаманець)

        Що  таке  гаманець?

Питання  для  кросворду

  1. Білий,  як  пір’їна,  холодний,  як  крижина.  (Сніг)
  2. Тварина,  яка  любить  банани.  (Мавпа)
  3. Те,  що  купують  у  крамниці.  (Крам)
  4. Є  крила,  а  не  літає,  без  ніг,  а  не  доженеш.  (Риба)
  5. Тварина,  яка  має  ноги,  як  стовпи,  а  вуха,  як  лопухи.  (Слон)
  6. Схоже на бочку, а  потурбуєшся  матимеш  квочку.  (Яйця)
  7. Частина  тексту.  (Абзац)
  8. Без  кореня  і  цвіту  служить  всьому  світу.  (Сіль)

 

  1. Диктант  на  розпізнавання  глухих  і  дзвінких  приголосних.

Отже,  гноми, з казки  «Білосніжка  і  7  гномів».  Давайте  її  пригадаємо  (учні за  ілюстраціями  розповідають казку  до  того  місця,  як  Білосніжка  зайшла  в  хатину  гномів.)

Білосніжка  і гноми дають завдання – диктант  (комбінований)

        Ім’я  хлопчика  на  букву  «ге»    Гнат,

        Змініть ім’я  дівчинки на місце     Гнідко,

перед входом  в будинок     

        Кличка  коня       Ганна – ґанок

        Міцний  напій  замінить  на  назву 

пташки,  яку  люблять  ловити учні     кава – ґава

на  уроці        

І  великий,  і  малий,

Одягнувся  він  у  бриль,     гриб – грип  

Букву  «бе»  на «пе»  змінить

І  хвороба  стане вмить      ґудзик – гудок

Маленький,  кругленький     

Пара  дірочок.       

Та  без  нього  не  одягнеш

Навіть  піджачок  (ґудзик) 

 

IV  Узагальнення  і  систематизація  знань    

  Закріплення  вивченого

  1.     Що  завжди  правду  каже?  Дзеркало

(Це  воно  видало  мачусі  де  живе  Білосніжка)

  1.     Мачуха  дала  Білосніжці  отруйне  яблуко.  Давайте  її  врятуємо.  Для  цього  складемо  речення  зі  слів,  які  записані  на  яблучках.

        Яке  речення  отримали?  (Діти  грались  у  гру.)

        Що  ставимо  в  кінці  речення?  Побудуйте  схему

 

 

у   грались Діти  гру  ___ ___ _ ___.

 

  1.     (Переказують  текст,  прочитаний  на  уроці  читання)

        Який  текст  ви  читали  на  уроці  читання?

        Чи  є  в  ньому  речення,  яке  ми  щойно  склали?

 

Весела  гра

Діти  грались  у  гру.  Вона  називалась  «Гуси».  Богдан,  Гнатик  та  Ігор – гуси.  Галинка –  господарка,  а  Борис – вовк.  Гуси  голосно  ґеґотали  і  тікали.  А  вовк  біг  за  ними. 

        Ось  ми  й  виконали  останнє  завдання.  Тепер  дочитаємо  кінець  казки.

  1.     Білосніжку  врятовує  сміливий  принц,  якому  звичайно  допомогли  ми. 

 

IV  Рефлексія  діяльності.  Підсумок. 

        Давайте  розкажемо Білосніжці,  як  ми  її  рятували.

        Що  робили  на уроці?

        У  яку  казку  мандрували?

        Що  найбільше  сподобалося,  який  вид  роботи?  Чому?

        Назвіть  пари  глухий – дзвінкий    

б – п

д – т

з – с

г – х

ґ – к  

        Розкажіть  скоромовку, яку  вивчали  з  буквами  «ге»,  «ґе»

Скоромовку  по  пам’яті

Дві  ґави  зранку  гасали  по  ґанку.

Ґави  просили  на  ґанку  сніданку

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 березня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку